Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Leuk Jack, betekent dit dat je een baan gevonden hebt en nu onder het juk van het UWV vandaan bent?

Gefeliciteerd dan!

Helaas nog niet,  maar het UWV gaat mij helpen.  Al weten ze het zelf nog niet :D

@Ruud die SX-850 wordt mooi.  Ik heb o.a. in de phonotrap met de hand geselecteerde en voor het linker en rechter kanaal gematchde zeer ruisarme

transistors gebruikt.  Zoveel mogelijk audiofiele  Nichichon Muse  en meer van die "smul onderdelen"  gebruikt.  

En ik heb nog veel meer mooie projecten, zeker een stuk of 20......30.... Met onderdelen die je niet of nauwelijks (meer) kan kopen.

Lekker bezig :)

Radio M klinkt weer fabelachtig mooi vandaag. 

Hi Jack, daar kun je een winkeltje mee beginnen, lijkt me.

Wol opperde ooit waarom ik niet b.v. bij Arden op  een show ga staan.

Op zich goed idee Marc, dan moet ik eerst een voorraad hebben.

Dat is een probleem met vintage,  als je wat hebt, heb je er vaak  maar 1.

Gelukkig heb ik genoeg defecte apparaten staan, wel een stuk of 50...60...70 :blink:

Die ga ik rustig stuk-voor-stuk relaxed opknappen. Op zo' n manier dat ze helemaal naar mijn zin zijn.

Mensen willen heus wel hoor,  maar wachten nog even af, dat snap ik ook.

Als de economie weer aantrekt , start ik mijn winkeltje op.  :)  

Dat je dan geen signaal meer hebt is nietzo erg. Als je een menu opent zou de storing vermoedelijk ook aanwezig zijn, dit menu blijft ook staan zonder kabel aangesloten, trek je dan de kabel er uit zou je dat wel moeten merken. Als dan het probleem weg is weet je dat je de bron van het probleem hebt gevonden.

Doet dat niets dan zal je het in aardlussen tussen de verschillende spaningsgroepen hebben an kan je het beste alleen de versterker aan aarde hangen en de rest in een ongepaard stopcontact.

Als ik alleen een menu open heb ik geen audiosignaal om te versterken, het probleem deed zich voor als ik het volume opschroefde.

Ik heb geen probleem meer sinds ik de TV en decoder op een andere, ongeaarde groep heb zitten. Mijn stereoset zit op een geaarde, heb ik speciaal aan laten leggen tijdens de verbouwing, de electriciën heeft mij een extra groep geplaatst hiervoor (op kosten van de woningstichting :P ).

zo, CD speler terug. nou nog even wat dingen verknutselen: loopwerk van binnen zwart tegen reflecties (doet Marantz in de SII trouwens zelf al) en hier en daar wat loodbituum.

dan kan ie warm worden. benieuwd hoe ie klinkt, er zijn wat details aan de electronica verbeterd ook.

groet

zo dan .... de Cd speler is nu al boven het mij bekende niveau. ingespeeld kan je m nog niet eens noemen. wat is er gebeurd los van het loopwerk vervangen?

nou .. de BUF634T na de opa627 stond op maximale brandbreedte ingesteld. en hoewel ik zeer drastisch HF lokaal filter uit voeding en ingangssignaal van de eindtrap, pikken die opamps nog van alle kanten HF op in een HF verziekte omgeving als een CD speler en gaan daar lekker aan zitten versterken. je zou ze dus moeten inblikken (doen sommige merken ook met de hele analoge trap of met de opamp op zich in een blikje).

afijn de BUF634T staat niet meer in 'max brandbreedte' en heeft hoorbaar meer plezier met audiosignalen. heeeele stap verder dit. ik ga mijn hele cd collectie vlnr beluisteren.

Goed gezien Rody.

groet

haha ik kom zeker weer eens bij jou luisteren hoor. jouw set en jouw benadering is zeer boeiend. neem ik weer zak onzin spullen mee )))). ff een jaarwisseling en zo.

juist luisteren bij anderen houdt je aan het denken, en altijd leuk.

groet

haha ik kom zeker weer eens bij jou luisteren hoor. jouw set en jouw benadering is zeer boeiend. neem ik weer zak onzin spullen mee )))). ff een jaarwisseling en zo.

juist luisteren bij anderen houdt je aan het denken, en altijd leuk.

groet

Dat gezegd hebbende ;) .......

in de periode dat de SA11 kaduuk was heb ik wel zitten denken aan alternatieven. nou mooi niet, dit verknutselde ding mag blijven. ben van a tot z alles opnieuw aan het draaien. cd's klinken best aardig zo 30 jaar na de uitvinding ervan.

groet

ps .. ik ga nog één onzin-ding kopen. als het werkt vertel ik wat, als het tegenvalt verzwijg ik dat natuurlijk :D

Mailen is leuk, maar daar hebben anderen weer niets aan.

Het blijft toch bijzonder jammer dat dit forum zo weinig mogelijkheden bied om een plaatje te posten. Uitwijken naar web space elders is leuk, maar na enig tijd (soms al na een maand) is t weg en staan er alleen nog maar rode kruisjes.

Voor 100 euro koop je een 3TB diskje...

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...