Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Die nare vooringenomen techneuten ook altijd. 

Gelukkig mag je ze altijd en overal ongestraft als oud vuil behandelen. Techneuten weten niks van muziek, ze hebben geen oren, ze begrijpen niks van de belangrijke zaken in het leven, ze hebben geen smaak, geen gevoel en helemaal geen gevoel voor humor. 

Art Thou troubled ? Music will calm Thee,

Art Thou weary ? Rest shall be Thine,

Music, source of all gladness,

Heals Thy sadness at Her shrine,

Music, Music, ever divine,

Music, Music, calleth with voice divine....

Georg Friedrich HÄndel.

Als de ervaren luisteraars nou eens open staan voor techniek en de technici voor de luisteraars? Of zeg ik nou iets heel raars ( :D).

Als de mensen die zichzelf gehoormatig op een voetstuk zetten daar nu eens mee ophouden zou dat de toon van de discussie een stuk prettiger maken.

Waarom sluit je uit dat technici luisteraar kunnen zijn?

Open staan, zeker zou dat wat hebben, heb er nog maar een portje ingeschonken en luister naar een muziekje, voorbijrazende brandweerwagens en heftige regenvlagen, een heerlijke zondag.........

Als de ervaren luisteraars nou eens open staan voor techniek en de technici voor de luisteraars? Of zeg ik nou iets heel raars ( :D).

Ja :P HiFi IS techniek. Maar die luisteraars zijn nooit tevreden en willen van de techneuten het onmogelijke. Het onmogelijke is alleen voor onze lieve Heer weggelegd, dus die ontevreden luisteraars moeten daar zijn :D

We zijn weer lekker bezig dames.

Vind je?  Het is hier continu één richtig verkeer. Mijn oplossing is het beste! en daar moet de rest het maar mee doen.

Door  regelmatig uit je comfortzone te stappen.  Eigen stokpaardjes  ter discussie stellen kom je veel verder is mijn ervaring.

Dan kan ook een gezonde discussie ontstaan.  Door iets belachelijk maken, is dat bij voorbaat al kansloos.

Waarom denk je dat ik ooit Array een tijd heb geprobeerd? Juist vanwege mijn afschuw van high-end transistor versterkers én

een eigenwijze Hans van Liemp.   Nu kwam dat ook wel op mijn pad, maar ik heb toch behoorlijk mijn mening moeten bijstellen.

Luidsprekers? idem dito!. Knettergek werd ik van Spido  maar na luisteren op een Hear dag en een luistermiddag bij Klaas was ik om.

Ravon;

Het zijn juist de technici die zichzelf op fora op een voetstuk plaatsen.

Als muzikant/musicus word je meteen afgemaakt. Die kunnen toch helemaal niet weten hoe muziek moet klinken!?

Wat moet ik daar nou mee? Misschien kun je me advies geven.

Ik heb in mijn jeugd een tiental jaren piano gespeeld, ik ben dagelijks professioneel bezig met akoestiek en trillingen en ik zoek regelmatig live muziek op. Oh ja, ik ben ingenieur, een techneut. 

Jij bent professioneel muzikant en je weet volgens eigen zeggen niks van techniek en jij vertelt hier doorlopend dat ik niets van muziek begrijp want ik ben een techneut en techneuten weten volgens jou niet hoe muziek hoort te klinken. 

Zal ik jou voortaan doorlopend vertellen dat jij al heel lang helemaal geen muziek gehoord hebt omdat je gehoor te slecht is? Muzikanten zijn immers allemaal doof. 

Zeg het maar. 

Wat mij zo vreselijk opvalt is dat een groot aantal lieden elke inhoudelijke discussie uit de weg gaat en voortdurend met de eigen stokpaardjes het pad blokkeert, worden ze hierop aangesproken reageren ze als een gebeten hond in volmaakte onschuld verkerend, zichzelf op de borst kloppend en als het maar even kan met een sneer naar de ander uithalend.

Dit is droevig, intens droef zelfs, maar mijn meelij wekt het echt niet op........

Ravon:

Je hebt tijdens de dac-dag bewezen over een goed gehoor te beschikken. Hetzelfde geld voor ing. Plaatjesdraaier.

Mijn opmerkingen zijn  algemene en geen persoonlijke.

Kennelijk vindt jij het nodig om voor alle technici in de wereld op te komen.

Kennelijk vindt jij het nodig om voor alle technici in de wereld op te komen.

Geenszins. Je maakt die opmerkingen hier, niet in de Telegraaf of in het acht uur Journaal. Ik ben hier actief, al die andere technici niet want ik zie ze hier nooit dus als je het hier over technici in algemene zin hebt spreek je mij aan.

Die nare vooringenomen techneuten ook altijd. 

Gelukkig mag je ze altijd en overal ongestraft als oud vuil behandelen. Techneuten weten niks van muziek, ze hebben geen oren, ze begrijpen niks van de belangrijke zaken in het leven, ze hebben geen smaak, geen gevoel en helemaal geen gevoel voor humor. 

Andersom is het niet anders...

:)

Wat mij zo vreselijk opvalt is dat een groot aantal lieden elke inhoudelijke discussie uit de weg gaat en voortdurend met de eigen stokpaardjes het pad blokkeert, worden ze hierop aangesproken reageren ze als een gebeten hond in volmaakte onschuld verkerend, zichzelf op de borst kloppend en als het maar even kan een sneer naar de ander makend.

Dit is droevig, intens droef zelfs, maar mijn meelij wekt het echt niet op........

Inderdaad vreselijk die stokpaardjes. Zeker als ze zijn gebaseerd op vooringenomenheid en pretentiezucht.

Leg dat bijvoorbeeld nou eens uit van die opamp. In welke hoedanigheden heb jij ervaring en kennis opgebouwd met en over opamps om zo zeker en stellig te kunnen beweren dat ze niet klinken?  

Wat mij zo vreselijk opvalt is dat een groot aantal lieden elke inhoudelijke discussie uit de weg gaat en voortdurend met de eigen stokpaardjes het pad blokkeert, worden ze hierop aangesproken reageren ze als een gebeten hond in volmaakte onschuld verkerend, zichzelf op de borst kloppend en als het maar even kan met een sneer naar de ander uithalend.

Misschien weer een keer een topic "in het echt zijn ze veel aardiger" openen ?

Want dat is natuurlijk wél zo, veel aardiger.

Nou is het achter de PC ook best lastig om de boel te nuanceren. Vaak krijg je dan een soort zwart-wit inzendingen.

Maar ehh jongensdroom. jij had vandaag toch een audiofiele dag in Eindhoven. Schrijf daar eens wat over.

Misschien weer een keer een topic "in het echt zijn ze veel aardiger" openen ?

Want dat is natuurlijk wél zo, veel aardiger.

Nou is het achter de PC ook best lastig om de boel te nuanceren. Vaak krijg je dan een soort zwart-wit inzendingen.

Ik durf het bijna niet te zeggen hear maar het is natuurlijk wel de toon die de muziek maakt.........

Dit is al net zo ergerlijk, zelf niets zeggen, wel de ander in een positie proberen te dwingen dat hij zich moet verdedigen, jammer, past me niet, doe ik dus ook niet.

Een beetje begrijpend lezen en je eens verdiepen in de materie zou je tot het inzicht kunnen brengen - eerlijk gezegd is mijn hoop hierop niet zo heel erg hoog gespannen - dat ik goede gronden heb waarop ik dit baseer, overigens kost het ook al niet zo veel moeite om tot de ontdekking te komen dat ik hierin zeker niet alleen sta.

En, jammerlijk genoeg zijn het niet alleen onwetende luisteraars, maar ook techneuten met ervaring in de audiowereld, die dit standpunt uitdragen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...