Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

leuk de top2000 op radio 2. maar waarom moet het zo beroerd klinken ...

Ik ontvang hier radio2 via mijn FM buitenantenne op 92.6Mhz

Klinkt prima  :)  Luister jij soms via een digitale tuner Rob :ph34r: tja :rolleyes:

Edited by Vintage

Verkeerde been uit bed gestapt?

Verkeerde set?

Verkeerde oren?

Maar troost je, het meeste is beroerd geproduceerd. Dat behoor je natuurlijk te beluisteren via een beroerd transistorradiootje :D

Klinkt hier digitaal prima via de kabel. Mahjah, ik ben dan ook gezegend met beroerde oren :P:lol:

(alleen voor de Top2000 hoor ;) ).

Hier af en toe via de tuner op de kabel, en anders via de Olive.

Klinkt best okee.

Maarre... gaat ook vaak uit. De score lekker vs bagger is 1 op 20. Dan bedoel ik de muziek of wat daarvoor doorgaat.

Mijn verbazing over de wijze waarop wordt geluisterd is hier op het forum al eerder geuit, ook tijdens meetings is dit regelmatig aan de orde geweest, wat.

Je lijkt op dit forum terug te zijn gekomen om verschrikkelijk uit de hoogte op andere neer te kijken Jitze. Als ik op je - leuke- site kijk dan heb je zo'n beetje al je spullen gemodificeerd. In jouw ruimte en naar jouw smaak zal het daardoor voor jou beter klinken, maar of het daardoor allemaal beter is? Daarvoor zou je bijvoorbeeld een versterker moeten bouwen met en zonder opamps. Daarnaast statistisch betrouwbaar uitgebreid moeten luisteren en misschien zou je dan na een paar jaar betrouwbare conclusies kunnen trekken. Het is bij jou net zoveel mifi als bij de meeste anderen hier en daar is verder niets op tegen.

de tuner is hartstikke analoog :D

Helaas niet Rob, zo'n Kenwood KT-1100SD  is een en al digitaal. :ph34r:

Het is wel een mooie tuner. :)

Ik heb weer even de Philips Lab tuner aangesloten. 

Zoek nog een Leak Stereo Fetic voor bij mijn Stereo 30 plus.

Die zit erg slim in elkaar en heeft opties waar ze nu in bijna 2014 nog niet aan denken.

Ik denk dat Jitze  zijn zaakjes aardig voor elkaar heeft :)

Als je een push pull  DHT 2A3  buizen versterker op luidsprekers met een rendement van rond de 100DB dood stil krijgt  kun je volgens mij wat.

Voor de niet technische medemens DHT bekend: direct verhitte triode. 

Er is geen aparte gloeidraad  de kathode en gloeidraad is één geheel en zit dus direct in de muziek weg. 

Brom in de gloei voeding betekend direct brom in het geluid.

2A3-sch.png

Voorbeeld is deze SE 2A3 versterker een 2A3 heeft een gloeispanning van 2,5volt die komt direct op aansluiting

1 en 2  Met de potmeter kun je de brom nog een beetje weg regelen.

Bij Push Pull heb je 2 buizen in de eindtrap.  Het voordeel daarvan is dat ze dan elkaars 2e harmonische vervorming uitdoven.

Push Pull triode is de meest zuivere buizen versterking  :)

Ook hier geen voordelen zonder nadelen .......

Je lijkt op dit forum terug te zijn gekomen om verschrikkelijk uit de hoogte op andere neer te kijken Jitze. Als ik op je - leuke- site kijk dan heb je zo'n beetje al je spullen gemodificeerd. In jouw ruimte en naar jouw smaak zal het daardoor voor jou beter klinken, maar of het daardoor allemaal beter is? Daarvoor zou je bijvoorbeeld een versterker moeten bouwen met en zonder opamps. Daarnaast statistisch betrouwbaar uitgebreid moeten luisteren en misschien zou je dan na een paar jaar betrouwbare conclusies kunnen trekken. Het is bij jou net zoveel mifi als bij de meeste anderen hier en daar is verder niets op tegen.

Tja Carl, ik heb je reactie wel 10 keer gelezen. Jitze komt erg zelfverzekerd over. Maar met hem vele anderen. Jij presenteert jezelf als recensent, dat schept ook een verwachting. Ik weet niet of de zaken die Jitze naar voren brengt wel my-fi genoemd moeten worden. Hij lijkt goed te weten waar hij over praat. Daarbij zegt hij dingen die niet iedereen graag hoort. Ik voel een beetje met hem mee. Wel wordt het hoog tijd dat er een testteam naar hem afreist.

What the hell! Een heel testteam! Heb je nou nog niet door dat iedereen anders luistert???

Ik ga in mijn eentje naar Jitze, dat zijn al twee afwijkende (flap)oren. Meer eigenheimers gaan er niet in zijn dijkhuisje.

Tot straks.

Heb jij nou nog niet door, dat als iedereen anders luistert, de meesten niet goed luisteren?  Zei Jitze ook niet zoiets?

Na 1 januari ga ik alleen nog maar aardige dingen schrijven.

Een voorproefje: Ach natuurlijk, wat ontzettend dom van mij. Je hebt volkomen gelijk. Wil je mijn excuses aanvaarden?

What the hell! Een heel testteam! Heb je nou nog niet door dat iedereen anders luistert???
Ik ga in mijn eentje naar Jitze, dat zijn al twee afwijkende (flap)oren. Meer eigenheimers gaan er niet in zijn dijkhuisje.
Tot straks.

groet

Ehhhh  je hebt gelijk sorry  Rob,   heb de top 2000 de hele dag aanstaan,als achtergrond muziek.

Vannacht eens goed geluisterd,  inderdaad dat moet veel beter kunnen.

puf twijfelde al aan mijn waarneming :blink: nee hoor.

andere zenders zijn prima, dus na ff vergelijken was ik er wel uit.

groet

Heb al een mailtje gestuurd naar Radio 2 zendercoördinatie info@radio2.nl

Bezuiniging op kwaliteit kan nooit een reden zijn.  Het is net zo makkelijk om de originele bestanden van CD op harddisk te zetten

dan er eerst MP3 of zo van te maken.

Stuur ook ff een mail ;)

gedaan. als dit de toekomst van radio is ... ieks

De presentatoren van de Top 2000 zeggen zelf dat zij enkel de hoeders zijn van de lijst

Laten wij,  met vele andere de hoeder zijn van kwaliteit.

Ik doe dat voor een lokaal FM station ;)

Heb al een mailtje gestuurd naar Radio 2 zendercoördinatie info@radio2.nl

Bezuiniging op kwaliteit kan nooit een reden zijn.  Het is net zo makkelijk om de originele bestanden van CD op harddisk te zetten

dan er eerst MP3 of zo van te maken.

Stuur ook ff een mail ;)

Jack toch? Die CD's staan heus wel netjes op HDD...  Die compressie die er over gaat heeft toch helemaal niets met MP3 te maken? Alle stations gaan gecomprimeerd en digitaal naar de zender, dus als je denkt geheel analoog met een goede tuner te genieten hebben ze de illusie toch goed gedaan :P  :D

Het zijn gewoon de zender compressors die, ook naar mijn smaak, een beetje te overdreven afgesteld staan. Dat is bewust beleid voor portable gebruik en dat zijn de meeste luisteraars.

Jack toch? Die CD's staan heus wel netjes op HDD...  Die compressie die er over gaat heeft toch helemaal niets met MP3 te maken? Alle stations gaan gecomprimeerd en digitaal naar de zender, dus als je denkt geheel analoog met een goede tuner te genieten hebben ze de illusie toch goed gedaan :P  :D

Het zijn gewoon de zender compressors die, ook naar mijn smaak, een beetje te overdreven afgesteld staan. Dat is bewust beleid voor portable gebruik en dat zijn de meeste luisteraars.

Leuk Pjort  :)

Ik weet het nog niet zo net niet.  Veel radiostations werken met Dalet  en daarmee kun je heel veel soorten bestanden mee afspelen. Als ik b.v.  dat lokale radio station als voorbeeld neem.  Een paar van mijn hardloop maatjes presenteren daar een radio programma.  Het zijn 30ers en tot voor kort maakte ze wel een leuk programma maar waren zich weinig bewust van kwaliteit. 

Het waren v.n.l.  128Kbit mp3 bestanden.

Nu is dat minimaal 320Kbit.  Samen met nog een paar kleine dingen zoals niet met zijn 3e door elkaar ohen is het programma  een stuk beter. Wat audioprocessing betreft, daar is inderdaad veel te winnen.  De regionale stations zoals Radio M en Radio NH  doen dat stukken beter dan Radio 2.   Maar ik heb vooral ' s avonds het idee dat e.e.a. beter afgesteld is.

Gek genoeg kan 128 Kb ook beslist een stuk beter klinken dan het nu klinkt.

Het is af en toe te belabberd om het daaraan te wijten. Volgens mij zit er een stagiaire aan de (technische) knoppen en is de rest aan het skiën :D Over het algemeen is R2 niet zo slecht als nu met de Top2000. Het lijkt af en toe wel of ze die oude singletjes met een afgebroken naald hebben opgenomen... of ze zijn al helemaal grijs gedraaid. Het direct gesproken woord, nieuws en reclame klinkt lang zo slecht niet.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...