Members Arden Posted 17 januari 2014 Members Report Share Posted 17 januari 2014 Vanzelfsprekend stelt het laffe gedrag van één pathetische leugenaar op dit forum in het grote geheel weinig voor. Ik vind het wel een prettig idee dat ik het weet. Dat het niet zo veel voorsteld ben ik met je eens, maar wat hij nu daar tentoonspreidt, en dan vooral riching het beheer geeft zo geen pas, dat dit hier echt consequenties voor hem gaat hebben. Wederom wordt het verhaal volledig omgedraaid en wast hij zijn handen in onschuld. Het past volledig in de lijn met de posts van Knor, met one-liners andere personen voor van alles en nog wat uitmakend (ik noem een winkel in Amsterdam en haar klanten snobistisch noemen vanwege de gekozen drempel terwijl hij op zijn eigen site luidsprekers promoot tot 2 miljoen euro). Ondanks diverse waarschuwingen heeft hij hier blijkbaar volledig lak aan gehad, met als gevolg het nu bekende resultaat. Zo te zien probeert hij zijn gram nu blijkbaar te halen op Audiofreaks, ik wens hem daar veel succes mee. Daar zullen de verschillende accounts welke hij aldaar nog aanhoudt hem waarschijnlijk ook wel in de weg gaan zitten. Hier wordt het boek Thingman/Knor etc verder gesloten, we zijn er klaar mee! Toch nog even on topic: Gisteren begonnen aan het opbouwen van een heel bijzondere set voor een klant welke nu wel eens wil zien wat er nu zo echt haalbaar is, zaterdag ga ik deze set afmaken met hulp van Cock. We doen dit in de showroom van A10 Audio, wie dit wil horen/aanschouwen/meemaken, kom gerust zaterdag langs. De focus ligt zwaar op analoog, neem dus desnoods een paar platen mee! Wordt vast gezellig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Ach R.a.v.o.n http://www.high-endforum.nl/topic/14191-het-ga-jullie-goed/page-11#entry417356 Vandaag kwam de Belasting Dienst de boeken controleren. Vriendelijke mensen. Op 2 kleine dingetjes die binnen de marge vielen was mijn administratie perfect. Maar wie en wat is perfect? Ik gelukkig niet. Het was snel duidelijk dat ik verkeerd in hun systeem stond. Jammer, ik kan er al niet eens boos om worden. Volgende keer lukt het wel Misschien verwacht ik te veel van dit forum en de mensen. Weet je Jack, je moet mensen zo veel mogelijk in hun waarde laten en ondertussen zelf je gang gaan. Wordt je ook niet vlug teleurgesteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Ik begrijp dat Dingemans nu verbannen is. Hij is/was een van de twee lieden waar ik niet meer op reageer(de). Hij schreef eens: "leuk heh om mensen tegen elkaar op te zetten". Dan weet ik genoeg. Ik vraag me af wat hij nu gaat doen, want de behoefte van zijn schreeuw om aandacht, zal toch bevredigd moeten worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Weet je Jack, je moet mensen zo veel mogelijk in hun waarde laten en ondertussen zelf je gang gaan. Wordt je ook niet vlug teleurgesteld. Ik mis mijn collega's wel eens Carl. Dat waren van die Unix goeroes. Niet de makkelijkste mensen om mee om te gaan. Maar in hun vakgebied absoluut de top. Het aardige is: (mijn ervaring ) Als je met 10en omgaat, wordt je op den duur een 8. En "10en" heb je in elk vakgebied, ik ga er maar eens een paar op zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Dat artikel laat ik even aan de technici onder ons over. Als eenvoudige muzikant zou ik denken dat hoorbare verschillen een andere oorzaak hebben dan HV!? Zulk een houding betreur ik ten zeerste, om enig inzicht te krijgen in waar je mee bezig bent, lijkt het mij een eerste vereiste je in elk geval enigszins te verdiepen in de materie, je hoeft niet alles te begrijpen om toch een beetje te snappen wat er zoal speelt. Gezien de bedragen die gepaard gaan met de aanschaf van diverse onderdelen van een weergaveinstallatie lijkt me dat dit nuttig is om een enigszins verantwoordde beslissing te kunnen nemen. Verantwoording ontwijken en blindvaren op anderen, lijkt mij niet echt de juiste weg te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Dat artikel laat ik even aan de technici onder ons over. Ik ben gestopt met lezen toen ik ontdekte dat het artikel meer over vervorming in verschillende typen buizenversterkers gaat dan over de subjectieve en objectieve perceptie van geluid in relatie tot metingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Jitze, Wil jij van elk apparaat, dat zich in om je huis bevind, weten wat de technische achtergrond er van is? Als ik zo vrij mag zijn de auto als voorbeeld aan te halen: Is het noodzakelijk te weten wat zich allemaal onder de motorkap bevind, om te beoordelen of deze lekker rijdt? Je aanname's neem ik dan ook niet serieus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 januari 2014 Author Report Share Posted 17 januari 2014 Van de meeste dingen in huis weet ik hoe ze werken. Elektronica is wat lastiger, maar daar probeer ik toch ook zo veel mogelijk van te begrijpen. In ieder geval qua bediening en aansluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Ik ben gestopt met lezen toen ik ontdekte dat het artikel meer over vervorming in verschillende typen buizenversterkers gaat dan over de subjectieve en objectieve perceptie van geluid in relatie tot metingen. Dank je Ber, ik hoopte al dat jij of een van de anderen het even in zou zien. Het bespaart mij een paar dagen werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Van de meeste dingen in huis weet ik hoe ze werken. Als iemand weet hoe een vrouw werkt, houd ik mij aanbevolen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 En Jitze gaat solfège lessen volgen om iets van muziek te begrijpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Jitze, Wil jij van elk apparaat, dat zich in om je huis bevind, weten wat de technische achtergrond er van is? Als ik zo vrij mag zijn de auto als voorbeeld aan te halen: Is het noodzakelijk te weten wat zich allemaal onder de motorkap bevind, om te beoordelen of deze lekker rijdt? Je aanname's neem ik dan ook niet serieus. Dat is jammer, van de meeste apparaten in huis weet ik vooral wat ze voor me doen, m'n elektrisch gereedschap is bijvoorbeeld zwaarder dan de gemiddelde doe-het-zelver in huis heeft, ik onderhoud m'n huis grotendeels zelf. Ook m'n keukenmachine is wat zwaarder, ik bak m'n brood namelijk zelf, best handig dat een machine dat zonder problemen aan kan. Wat m'n auto betreft is lekker rijden niet zo'n geweldig hot item, veel belangrijker is bedrijfszekerheid, openbaar vervoer hier is nu niet echt een optie, en het kostenplaatje is wel van groot belang, dus ja is het behoorlijk zinnig te weten wat er onder de motorkap aanwezig is. Weten wat een apparaat kan en doet, lijkt mij van bijzonder belang bij het nemen van een aankoop beslissing. Dus ja, ik verdiep me in het algemeen wel even in hoe een apparaat is gebouwd en wat de mogelijkheden zijn die het me biedt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 En Jitze gaat solfège lessen volgen om iets van muziek te begrijpen Muziek begrijpen ? eerlijk gezegd lijkt me dat muziek beleven een beter uitgangspunt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Muziek begrijpen ? eerlijk gezegd lijkt me dat muziek beleven een beter uitgangspunt is. Als dat je uitgangspunt is snap ik niet waarom anderen van jou de ingewanden van versterkers moeten begrijpen om een versterker te kunnen beleven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 januari 2014 Author Report Share Posted 17 januari 2014 Als iemand weet hoe een vrouw werkt, houd ik mij aanbevolen. Werken die dan ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Werken die dan ?? Pas jij maar op . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Werken die dan ?? Mijn mevrouw wel en dat is maar goed ook, anders stond hier nog niet 1 hifi-apparaat in huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Muziek begrijpen ? eerlijk gezegd lijkt me dat muziek beleven een beter uitgangspunt is. Je spreekt jezelf tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Jitze: Ik heb hier een puntenslijper van Leitz, zou jij mij aan de technische gegevens kunnen helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Als dat je uitgangspunt is snap ik niet waarom anderen van jou de ingewanden van versterkers moeten begrijpen om een versterker te kunnen beleven. Laat ik nu ontdekt hebben dat er nogal wat componenten en schakelingen van invloed zijn op de weergave kwaliteit, hoe beter, hoe minder vervorming dus, hoe meer en makkelijker de beleving tot stand komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Laat ik nu ontdekt hebben dat er nogal wat componenten en schakelingen van invloed zijn op de weergave kwaliteit, hoe beter, hoe minder vervorming dus, hoe meer en makkelijker de beleving tot stand komt. Zeg Jitze, léés jij die artikelen waar je naartoe linkt weleens? "Unfortunately, it’s not that simple. In electronics, the subjective correlation between Total Harmonic Distortion (THD) and what you actually hear is close to zero." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Zeg Jitze, léés jij die artikelen waar je naartoe linkt weleens? "Unfortunately, it’s not that simple. In electronics, the subjective correlation between Total Harmonic Distortion (THD) and what you actually hear is close to zero." boeven zijn het hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Jitze, ik ga nu toch echt twijfelen aan de geloofwaardigheid van je website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Zeg Jitze, léés jij die artikelen waar je naartoe linkt weleens? "Unfortunately, it’s not that simple. In electronics, the subjective correlation between Total Harmonic Distortion (THD) and what you actually hear is close to zero." Ja hoor, deze ook : http://www.nutshellhifi.com/library/tinyamps.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 januari 2014 Report Share Posted 17 januari 2014 Jitze, ik ga nu toch echt twijfelen aan de geloofwaardigheid van je website. Dat is heel mooi, twijfel kan tot fraaie dingen leiden, te beginnen met onderzoek, uiteindelijk leidend tot inzicht en begrip...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts