Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik zou op mijn set wel eens iets van gehakt willen horen, zolang er geen schade aan de apparatuur wordt aangericht. 

Zelf vaststellen of er van een verbetering sprake is? Maar het is niet te koop schijnt.

Ik hoop dat Marc Mumsoft  nog mee leest. Als hij maar niet van zijn stoel valt van verbazing.

Pur en kit as ge het nie mir wit :D  

Gewoon met verf, maar niet dit forum groen gaan schilderen hè. Dat wordt dubbelop :D

Ik zou op mijn set wel eens iets van gehakt willen horen, zolang er geen schade aan de apparatuur wordt aangericht. 

Zelf vaststellen of er van een verbetering sprake is? Maar het is niet te koop schijnt.

Ik hoop dat Marc Mumsoft  nog mee leest. Als hij maar niet van zijn stoel valt van verbazing.

Je kunt ongestraft proberen met een paar tegeltjes. Die leg je onder je set, dus er verandert niets aan je set.

Die tegels zijn niet meer verkrijgbaar, maar ik heb er wel een paar.

Daar het mij wel leuk lijkt forummers te ontmoeten, bied ik aan een keer met een paar van de tegels bij jou langs te komen voor een luisterbezoek. Eén ding: ze gaan weer mee terug!

Groet,

Leobus

Je kunt ongestraft proberen met een paar tegeltjes. Die leg je onder je set, dus er verandert niets aan je set.

Daar het mij wel leuk lijkt forummers te ontmoeten, bied ik aan een keer met een paar van de tegels bij jou langs te komen voor een luisterbezoek. Eén ding: ze gaan weer mee terug!

Groet,

Leobus

Niet geheel toevallig ga ik er morgen een paar ophalen om te proberen. 

Groet,

Leobus

Dank je, ik maak graag gebruik van je aanbod.  

En hoewel ik erg van humor houd: het is serieus bedoeld.

Ik stuur je een p.m.

Misschien willen er nog 1 of 2 mensen komen luisteren? Het is wel een erg kleine kamer.

Ik heb iets wat veel beter is dan tegeltjes, gehakt, zand en andere slappe audiofiele verzinsels.

Doel je op akoestische aanpassingen? Ik ben overal in geinteresseerd. Mede door de gemaakte goede voornemens :D

De eerste 17 dagen is daar nog niet veel van terecht gekomen :mad2: , maar nu is het grote moment daar :wub:.

Doel je op akoestische aanpassingen? Ik ben overal in geinteresseerd. Mede door de gemaakte goede voornemens :D

De eerste 17 dagen is daar nog niet veel van terecht gekomen :mad2: , maar nu is het grote moment daar :wub:.

Als ik dan toch kom met tegels, wil ik ook wel een paar dempingspanelen meebrengen om te proberen. Dat laatste kan niet op heel korte termijn.

Groet,

Leobus

Dank je, ik maak graag gebruik van je aanbod.  

En hoewel ik erg van humor houd: het is serieus bedoeld.

Ik stuur je een p.m.

Misschien willen er nog 1 of 2 mensen komen luisteren? Het is wel een erg kleine kamer.

Ik houd me wel aanbevolen om erbij te zijn..,

ik had meen ik al eens jouw beloofd, jouw set komen te beluisteren.... 

Ik houd me wel aanbevolen om erbij te zijn..,

ik had meen ik al eens jouw beloofd, jouw set komen te beluisteren.... 

Je bent van harte welkom Gerrit Jan. Misschien kunnen jullie samen rijden? 

p.m. komt er aan.

Laat het duidelijk zijn dat je met akoestische aanpassingen het meest binnenhaalt en daar zullen we het allemaal mee eens zijn. Binnen de gegeven omstandigheden kunnen sommige tweaks misschien werken. En als het dat niet doet houdt het je in ieder geval een avond van de straat ( big smile).

Wat gehakt betreft ben ik daar wat anders tegenover gaan staan toen Marc me vertelde dat er waarschijnlijk koolstof in het smeersel zit. Zou best kunnen dat dat iets doet.

Die Toine is me toch wel tegengevallen. Zoals hij zich tegen Marco uitte is gewoon niet correct en sterker totaal overbodig.

Wat dan R.a.v.o.n. ? :)

Ik heb helaas niet de tijd om dat uitvoerig op te schrijven. Behalve fysieke aanpassingen in de akoestiek heeft het met de mindset te maken. Als je je daarin verdiept zul je ontdekken dat al die audiofiele verzinseltjes en prullaria slechts rituelen en relikwieen zijn die bij sommigen een effect op de mindset hebben, fysiek doen ze niets. De mindset kun je ook zonder deze omwegen beinvloeden maar dan moet je wel in staat zijn om de perceptie van geluid tot op zekere hoogte los te zien van de spullen waarmee dat geluid wordt gereproduceerd.

Als het om beïnvloeden van mindset gaat hoort daar juist een grote omweg bij. Maak een ingewikkeld verhaal wat niemand begrijpt en je hebt gelijk. Dat gaat al eeuwen zo en is op zich niets bijzonders.

In de jaren '60 was het een erkende kunstvorm en noemde men dat conceptuele kunst: Het ging om het idee, niet om wat er te zien was.

Als het om beïnvloeden van mindset gaat hoort daar juist een grote omweg bij. Maak een ingewikkeld verhaal wat niemand begrijpt en je hebt gelijk.

Wat ik bedoel heeft meer met nuchter waarnemen, realisme en onthechting te maken dan met ingewikkelde concepten, wazig gezwam en verkoopgeklets.

Gezien de " mindset" zich voornamelijk in het onbewuste afspeelt, is het misschien een goede zaak je hiervan bewust te worden, http://nl.wikipedia.org/wiki/Mindfulness , en op momenten dat je een positie/standpunt inneemt even diep adem te halen, even alles laten inwerken en dan pas te reageren......

Ik heb helaas niet de tijd om dat uitvoerig op te schrijven. Behalve fysieke aanpassingen in de akoestiek heeft het met de mindset te maken. Als je je daarin verdiept zul je ontdekken dat al die audiofiele verzinseltjes en prullaria slechts rituelen en relikwieen zijn die bij sommigen een effect op de mindset hebben, fysiek doen ze niets. De mindset kun je ook zonder deze omwegen beinvloeden maar dan moet je wel in staat zijn om de perceptie van geluid tot op zekere hoogte los te zien van de spullen waarmee dat geluid wordt gereproduceerd.

Hardlopen helpt bij mij R.a.v.o.n.  Dat komt  omdat er allerlei prettige stofjes worden aangemaakt.   :)

Onder het lopen kan ik aan de mooiste muziek denken.  Ideaal als je er even "doorheen" zit

Hardlopen helpt bij mij R.a.v.o.n.  Dat komt  omdat er allerlei prettige stofjes worden aangemaakt.   :)

Onder het lopen kan ik aan de mooiste muziek denken.  Ideaal als je er even "doorheen" zit

Heet die stof serotine? 

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...