René N. Posted 19 januari 2014 Report Share Posted 19 januari 2014 Hardlopen helpt bij mij R.a.v.o.n. Dat komt omdat er allerlei prettige stofjes worden aangemaakt. Onder het lopen kan ik aan de mooiste muziek denken. Ideaal als je er even "doorheen" zit Ik heb lekkere muziek óp het hoofd onder het hardlopen, hoef ik er niet aan te denken maar krijg ik het gewoon naar binnen gegoten . Maar inderdaad ideaal . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 19 januari 2014 Report Share Posted 19 januari 2014 Ik heb lekkere muziek óp het hoofd onder het hardlopen, hoef ik er niet aan te denken maar krijg ik het gewoon naar binnen gegoten . Maar inderdaad ideaal . Ja, maar dat gaat zomaar niet! Je hebt toch zeker wel een highend hoofdtelefoon? Een Stax met een verlengsnoer of zoiets? Dit is wel HighendForum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2014 Report Share Posted 19 januari 2014 Ik heb lekkere muziek óp het hoofd onder het hardlopen, hoef ik er niet aan te denken maar krijg ik het gewoon naar binnen gegoten . Maar inderdaad ideaal . Dat kan ook, maar dat doe ik bewust niet. Ik vind het prettig om alles om me heen te horen. Je mind vind ik een zeer krachtig iets, het helpt me dingen te doen zoals het lopen van een marathon zonder tijd, hartslag etc..... enkel op gevoel. @Jongensdroom inderdaad een reeks "ine stofjes" Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 januari 2014 Report Share Posted 19 januari 2014 Ja, maar dat gaat zomaar niet! Je hebt toch zeker wel een highend hoofdtelefoon? Een Stax met een verlengsnoer of zoiets? Dit is wel HighendForum Ja,nee helaas . En de ellende is, dat die koptelefoontjes om het jaar of zo kapot gaan, tenminste de fragiele snoertjes dan. Dus wéér een nieuwe halen...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 januari 2014 Report Share Posted 19 januari 2014 zoals het lopen van een marathon zonder hartslag Da's knap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 januari 2014 Report Share Posted 19 januari 2014 Bij Douglas op bezoek geweest. Verschillende draaitafels beluisterd onder het genot van een hapje en een drankje. Uiteindelijk ook nog een gereviseerde Lenco l75 gekocht. De Lenco hangt in een zware plint geschikt voor een 12 inch toonarm. Daar komt mijn 12 inch sme op. Eerst word de sme phono kabel vervangen door een betere. Over een week komt hij de dt brengen en aansluiten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 januari 2014 Author Report Share Posted 19 januari 2014 Nóg een draaitafel erbij... Wel mooooooooooooooooooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 januari 2014 Report Share Posted 19 januari 2014 Nóg een draaitafel erbij... Wel mooooooooooooooooooi. Ik heb helaas nog geen foto,maar hij is heel mooi. Ik heb er nog maar 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 19 januari 2014 Report Share Posted 19 januari 2014 Proficiat Groovy. Bij Douglas zou ik ook gerust iets durven kopen. Kun je iets zeggen over de klank? Staat er nog meer op je verlanglijstje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 januari 2014 Report Share Posted 19 januari 2014 Dank je Jongensdroom. Ik kan nog niets zeggen over de klank. Er zat geen toonarm op. Als je op een Lenco een goede arm inclu een goed element dan klinkt het goed. Mijn 12 inch sme komt er op. Geen verlanglijstje,maar deze vind ik mooi,er is er maar 1 van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 januari 2014 Report Share Posted 19 januari 2014 ik denk niet dat die tegel ingestraald is,hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 januari 2014 Report Share Posted 19 januari 2014 Synergy Acoustics leven die nog ! of zijn ze in slaap gevallen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 januari 2014 Author Report Share Posted 19 januari 2014 Die is hopelijk hard aan het werk om z'n spullen af te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 januari 2014 Report Share Posted 19 januari 2014 Synergy Acoustics leven die nog ! of zijn ze in slaap gevallen Ik denk dat het een en ander iets meer tijd kost dan gedacht. Maar ik zit ook wel een beetje te wachten op een teken van leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 januari 2014 Report Share Posted 19 januari 2014 ondertussen staat de 'ground noise disruptor blue dot' ca 30 uur aan. die blijft. stop met nieuwe apparatuur kopen en kijk (luister) eens naar dit soort dingen. veel meer pret per euro. http://www.positive-feedback.com/Issue53/audio_magic.htm groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 Gezien de " mindset" zich voornamelijk in het onbewuste afspeelt, .... Dat lijkt mij nou juist niet het geval. Misschien is het wel een reden waarom men hier niet lijkt te begrijpen wat ik bedoel. Hardlopen helpt bij mij R.a.v.o.n. Dat komt omdat er allerlei prettige stofjes worden aangemaakt. Onder het lopen kan ik aan de mooiste muziek denken. Ideaal als je er even "doorheen" zit Zoals ik het ervaar ben je tijdens een langdurige zware inspanning continue geconcentreerd bezig met het evalueren van de inspanning en de manier waarop je lichaam daarop reageert. De mindset bepaalt hoe je dat alles waarneemt en hoe je er op reageert. Met een goede mindset loop je lekkerder en maak je meer van die fijne stofjes aan. Het is dus niet het lopen wat helpt, het is de mindset die helpt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 Misschien is dat een reden waarom men hier niet lijkt te begrijpen wat ik bedoel. (...) Zoals ik het ervaar ben je tijdens een langdurige zware inspanning continue geconcentreerd bezig met het evalueren van de inspanning en de manier waarop je lichaam daarop reageert. De mindset bepaalt hoe je dat alles waarneemt en hoe je er op reageert. Met een goede mindset loop je lekkerder en maak je meer van die fijne stofjes aan. Het is dus niet het lopen wat helpt, het is de mindset die helpt. "Mindset" is de verzamelnaam voor aannames, ideeën, denkbeelden e.d., die men individueel of als lid van een groep bij zichzelf vaststelt, erkent en herkent, en waarmee men het eigen gedrag en/of dat van de groep wenst te verklaren en te verdedigen. "Mindset" is dus, zoals alle vormen van rationalisatie, gel*l achteràf, en heeft geen enkele invloed op de momentane actie. Hoogstens kan het een prettig gevoel van zelfvoldaanheid geven, omdat men concludeert toch niet zómaar wat te hebben gedaan. Voorbeeld van een mindset brein: dit komt in de natuur niet voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 Voor mij werkt dat écht Spido http://nl.wikipedia.org/wiki/Hardlopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 Beste Spido, Lijkt mij wel een plausibele "mindset" van mindset. Past wel bij de hedendaagse ontwikkelingen zoals een 3D printer en de trend van mechanisering/automatisering van omgangsvormen. Ik hou het tot nu toe maar op l*lkoek van een stel psychologen en sociologen. In het dagelijks leven kom ik het woord niet tegen, niet op het werk en niet in mijn omgeving. Maar ik kan mij nu wel voorstellen dat het in de het audiowereldje wel kan leven. Doe mij maar een reep echte chocola, smaakt tenminste ergens naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 "Mindset" is de verzamelnaam voor aannames, ideeën, denkbeelden e.d., die men individueel of als lid van een groep bij zichzelf vaststelt, erkent en herkent, en waarmee men het eigen gedrag en/of dat van de groep wenst te verklaren en te verdedigen. Je beschrijft religie. Da's heel iets anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 Ik hou het tot nu toe maar op l*lkoek van een stel psychologen en sociologen. In het dagelijks leven kom ik het woord niet tegen, niet op het werk en niet in mijn omgeving. Maar ik kan mij nu wel voorstellen dat het in de het audiowereldje wel kan leven. Doe mij maar een reep echte chocola, smaakt tenminste ergens naar De mindset bepaalt hoe men een situatie waarneemt en hoe men reageert. Met de reactie laat men een deel van de mindset zien (azijn ). Als je dat mechanisme begrijpt kun je er iets mee. Vind je het bij voorbaat niks, dan doe je er niks mee. Het begrip wordt in de sport veel gebruikt en dus verschijnt het vanzelf in het bedrijfsleven. Een voorbeeld: Stel je voor dat je zo meteen één kans krijgt om een handeling uit te voeren die je dagelijks zonder problemen uitvoert maar deze ene keer staan er vele kritische mensen commentaar te geven en op je vingers te kijken en hangt er heel veel van af. Waar denk je aan? De mindset bepaalt waar je aan denkt als je die handeling voorbereidt en uitvoert. Denk je aan de druk en het mogelijke resultaat, dan is de kans op falen groot, denk je aan het goed uitvoeren van de handeling dan voer je gewoon die handeling uit. Ik zie regelmatig mensen falen in dingen die ze goed kunnen omdat ze een verkeerde mindset hanteren. Met gerichte oefeningen kunnen die mensen zichzelf helpen. Dat geldt helaas niet voor Nederlandse voetballers, die zijn te eigenwijs om hier serieus werk van te maken en dus zullen die spelers altijd strafschoppen missen als het ergens om gaat want "strafschoppen kun je niet trainen". Je kunt dit na enige oefening en met enige intelligentie vertalen naar allerlei situaties waarin je waarneemt en reageert, dus ook als je met geluid bezig bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 Beste Spido, Lijkt mij wel een plausibele "mindset" van mindset. Past wel bij de hedendaagse ontwikkelingen zoals een 3D printer en de trend van mechanisering/automatisering van omgangsvormen. Ik hou het tot nu toe maar op l*lkoek van een stel psychologen en sociologen. In het dagelijks leven kom ik het woord niet tegen, niet op het werk en niet in mijn omgeving. Maar ik kan mij nu wel voorstellen dat het in de het audiowereldje wel kan leven. Doe mij maar een reep echte chocola, smaakt tenminste ergens naar Interessant plaatje inderdaad want de tandwielen kunnen op deze manier onmogelijk draaien. Zou de illustrator het bewust zo getekend hebben of is dit juist een fraai voorbeeld van een geblokkeerd denkraam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 Interessant plaatje inderdaad want de tandwielen kunnen op deze manier onmogelijk draaien. Zou de illustrator het bewust zo getekend hebben of is dit juist een fraai voorbeeld van een geblokkeerd denkraam... Dit is de mindset van een anti-audiofiel. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 Interessant plaatje inderdaad want de tandwielen kunnen op deze manier onmogelijk draaien. Zou de illustrator het bewust zo getekend hebben of is dit juist een fraai voorbeeld van een geblokkeerd denkraam... Het blijft een puzzel... Maar of het nou handig is? Carl is al weken bezig met een Mindmap voor een review, schiet ook al niet op Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 ik mis het glas azijn en twee meetdraden uit de oren. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts