Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Zeg dat wel, de woofers zijn een jaar oud en nu al helemaal uitgelubberd.  

Als ik een plaatje draai, denken de buren dat er een vrachtwagen stationair staat te draaien.

Het valt niet mee allemaal zo.

Nee. zeker niet, mijn maat vroeger had van die JBL's, formaatje wasmachine, hij sprak altijd over wuivers........

Nou, op zaterdag 22- en zondag 23 maart kunnen jullie weer volop verschillende sets gaan beluisteren in Cafe Engels, ik heb net te horen gekregen dat die definitief doorgaat.

Als ik wat meer info heb over thema's en deelnemers zal ik daar een draadje over openen in evenementen. Komen er alweer 2 audiofiele dagen aan...

Leuk, ik ben er..

:)

Uh nee, akoestische muziek wordt niet versterkt, want dan is het niet akoestisch meer.

Je kunt dit live vinden, Hans, bij arme mensen en bevolkingsgroepen. Zigeuners doen niks anders dan muziek maken, en erzit echtnergens een stekker aan. Niet nodig, die mensen kunnen echt spelen.

Die stekker zit er vaak aan om het ding te versterker zodat een grotere groep mensen het kan horen. Soms is het ook een heel of half elektronisch instrument. 

Akoestische instrumenten worden inderdaad vaak gebruikt voor volksmuziek. En gelukkig ook door straatmuzikanten. Daar stop ik altijd voor. En wanneer ze wat kunnen spelen, gaat er ook wat in de kist. Helaas zijn er tegenwoordig veel Roemenen die twee nummers slecht spelen en daarmee het vak straatmuzikant een slechte naam geven. Maar ik trof in Zuid Frankrijk ook een Nederlandse gitarist van een bekende groep die daar voor de lol wat stond te spelen. De naam van de groep is me helaas ontschoten.

Akoestische instrumenten worden inderdaad vaak gebruikt voor volksmuziek. En gelukkig ook door straatmuzikanten. Daar stop ik altijd voor. En wanneer ze wat kunnen spelen, gaat er ook wat in de kist. Helaas zijn er tegenwoordig veel Roemenen die twee nummers slecht spelen en daarmee het vak straatmuzikant een slechte naam geven. Maar ik trof in Zuid Frankrijk ook een Nederlandse gitarist van een bekende groep die daar voor de lol wat stond te spelen. De naam van de groep is me helaas ontschoten.

BZN waarschijnlijk. "ooh, mon amour, je te fe me pe......"

dat kan ,dat ligt aan de boxen bouwer dat die geen ballen verstand heeft of het ligt aan de combinatie van de installatie

dromertje ,gewoon ontdoen van die ikea plankjes  :D

Gelukkig !

Het gaat weer nergens meer over, het slap gelul neemt de overhand weer.....

Maar goed om even bij dat gezeur over luidsprekers te blijven, een goede luidspreker geeft alles goed weer, kan elke muziekstijl aan, mits er ook een goede versterker achter hangt.

Bij een goed luidspreker systeem zie je de woofer niet of nauwelijks bewegen, flapperende woofers zeggen iets over de kwaliteit van die woofers, en/of over de versterker die het geheel aandrijft.

In een goed luidspreker systemen blijft de woofer altijd onder controle, wat er ook ingepompt wordt.

Onzin!

In der Beschränkung zeigt sich nur der Behinderte...

Onzin!

In der Beschränkung zeigt sich nur der Behinderte...

spido een stax hoofdtelefoon is ook niet het zelfde als een denon 7100 beide hebben sterke en zwakke punten

Gelukkig !

Het gaat weer nergens meer over, het slap gelul neemt de overhand weer.....

Maar goed om even bij dat gezeur over luidsprekers te blijven, een goede luidspreker geeft alles goed weer, kan elke muziekstijl aan, mits er ook een goede versterker achter hangt.

Bij een goed luidspreker systeem zie je de woofer niet of nauwelijks bewegen, flapperende woofers zeggen iets over de kwaliteit van die woofers, en/of over de versterker die het geheel aandrijft.

In een goed luidspreker systemen blijft de woofer altijd onder controle, wat er ook ingepompt wordt.

Vandaar mijn opmerking over de rumble.

jitze.dat is gelul van jou ,een speaker unit heeft sterke en zwakke punten en daar moet je mee leren leven en als jij klang und ton en hobby hiffi las dan zei jij deze onzin niet

Het is niet erg,  noem gewoon:  "man en paard"

Ik heb slechte ervaringen, met het geven van een mening over andermans apparatuur. 

Maar goed dan, het was bij TubeJack. De contrabas was nauwelijks als zodanig te herkennen.

Ik heb slechte ervaringen, met het geven van een mening over andermans apparatuur. 

Maar goed dan, het was bij TubeJack. De contrabas was nauwelijks als zodanig te herkennen.

Ok bedankt voor je feedback  :) Wat zou ik er volgens jou aan kunnen doen ?

Waarbij het niet zo handig is met luidsprekers van 73kg te gaan slepen :blink::D

En twee ik neem aan dat je dezelfde muziek ook bij andere gedraaid hebt.  Waar

was het volgens jou wel goed.?   Misschien heb je handige tips :)

jitze.dat is gelul van jou ,een speaker unit heeft sterke en zwakke punten en daar moet je mee leren leven en als jij klang und ton en hobby hiffi las dan zei jij deze onzin niet

:D Mooi  :D .

Nog iets duidelijker: als je geen wapperende woofers wil, dan moet je geen "open" kast hebben. Die maken onder de afstemfrequentie akoestische kortsluiting. Maar zelfs een gesloten kast met een hifi woofer geeft het op een bepaald moment op. Vooral als het systeem voor zo laag mogelijke bas is gemaakt. Bij wapperende woofers heb je ook veel hoorbare vervorming en compressie. Dat hoorde ik dus op die show met die extreem dure Magico's. Daarom kwam ik met een foto van het bekende EV setje met de voor PA best wel goed klinkende S200. Die drivers hebben een zeer strak opgehangen conus. Maar komen niet onder de 50 Hz. 

Dus: er bestaat geen ultieme luidspreker. Je moet ook naar de toepassing kijken. Het PA setje had daar die Magico's de tent uit geblazen, met zelfs meer oplossend vermogen want die Magico's zaten in hun grensgebied.

Gelukkig lees ik die onzin niet ........

Het is vreselijk jammer dat speakerfabrikanten ingaan op die irreële wens van malloten, die denken dat een luidspreker toch echt wel ergens rond de 20 hertz zou moeten kunnen komen, er is geen instrument te vinden dat zo laag kan komen, kunstmatig opgepompt laag is weinig interessant als we het over muziek hebben.

Wat dat betreft zou het goed zijn eens te kijken naar wat er in de PA zoal beschikbaar is, heel wat goede woofers zijn daar te vinden, passen natuurlijk niet in fraaie, slanke zuiltjes, waar de functie ondergeschikt is gemaakt aan de vorm........

Om daar de luidsprekers de schuld van te geven is een beetje kort door de bocht. Juist in het laag zijn de speksteenkasten erg goed. Ik heb alle types zo langzamerhand wel gehoord. Welliswaar hoofdzakelijk bij Klaas, maar wel met verschillende versterking. En zelfs met buizenversterkers was het laag behoorlijk strak.

Ok bedankt voor je feedback  :) Wat zou ik er volgens jou aan kunnen doen ?

Waarbij het niet zo handig is met luidsprekers van 73kg te gaan slepen :blink::D

En twee ik neem aan dat je dezelfde muziek ook bij andere gedraaid hebt.  Waar

was het volgens jou wel goed.?   Misschien heb je handige tips :)

Jack, ik vind het echt moeilijk om als ik uiterst gastvrij wordt ontvangen, ergens kritiek op te leveren. Bij Hans van L. heb ik dat pas gedaan, nadat hij er nadrukkelijk om gevraagd had. 

Verder luistert iedereen weer anders, dat is inmiddels wel bekend.

De fragmenten waren zeer goed gekend. Het laag was onduidelijk en rommelig voor mijn gehoor.

Als je al iets zou willen veranderen: herken je wat ik beschrijf? Als je tevreden bent, moet je niet gaan zoeken.

Om daar de luidsprekers de schuld van te geven is een beetje kort door de bocht. Juist in het laag zijn de speksteenkasten erg goed. Ik heb alle types zo langzamerhand wel gehoord. Welliswaar hoofdzakelijk bij Klaas, maar wel met verschillende versterking. En zelfs met buizenversterkers was het laag behoorlijk strak.

Dat mag toch Hans :)

Jongensdroom is dacht ik dirigent en weet dus veel van muziek af.  Dus dat soort reacties is juist waardevol.  Ik zie dat  niet negatief, maar juist positief om mijn set op een nog hoger niveau te krijgen.  

Als je al iets zou willen veranderen: herken je wat ik beschrijf? Als je tevreden bent, moet je niet gaan zoeken.

Met een dempingsfactor van 2....2,5  blijft dat laag lastig.  Verder lees ik net dat je een kamer van ruim 8meter moet hebben

wil de laagste toon 41 hertz  nog passen.....    Met een simpele Leak Stereo 30 plus die een DF van 10 heeft bij 4ohm klinkt

dat laag anders.   Met een Array strak...   

Maar ..... als ik de lange dikke gordijnen dicht doe,  vind ik het goed genoeg :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...