Jongensdroom Posted 26 januari 2014 Report Share Posted 26 januari 2014 Tegels van B.Gehakt; Leobus en Van Somereng waren vanavond op bezoek. Na een poosje luisteren hebben we twee tegeltjes onder de voorversterker, zijn voeding en onder de dac gelegd. Op de tegeltjes is een laagje kurk aangebracht en daarop weer een substantie. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Het doet iets met het geluid. Maar helaas niet wat ik wil en dat is jammer, want daar had ik op gehoopt. Alles wordt wat omfloerst en ingehouden weergegeven. Ik kan mij best voorstellen dat iemand dat mooier vind, maar dat is nu juist hetgeen ik niet wil. Mijn set klinkt realistischer zonder dan met de tegels. De plaatsing van de instrumenten was ook minder duidelijk. Leo vindt precies het tegenovergestelde. We hebben dat eerlijk tegen elkaar gezegd, zonder dat er rake klappen zijn gevallen . Hij en G.J. zullen ongetwijfeld hun bevindingen nog vermelden. Leo, fijn dat ik het eens mocht proberen en dat je er de lange rit voor over had. G.J. ook bedankt voor je aanwezigheid. Ik heb jullie bezoek als bijzonder prettig ervaren. p.s. het is niet gelukt om de mooie zelfbouw interlink van Leo achterover te drukken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 26 januari 2014 Report Share Posted 26 januari 2014 Kunnen weinig kabels tegenop... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 26 januari 2014 Report Share Posted 26 januari 2014 Vandaag bij Jongensdroom geweest (samen met Leobus) - Speakers: Millon Cobra- VV: Spectral ?- EV: 2X buizen-monoblokken Dynacord ?- Bron: PC + JRiver-software- DAC: Weiss ?Eerst ff over de "gehakt"-tegels.Bij bepaalde nummers (o.a. Minstrel Hall/Ritchie Blackmore) meende ik "wat" meer explosiviteit/dynamiek teherkennen bij gebruik van tegels, echter niet van dusdanige aard, dat er sprake is van een significant verschil.De kans is groot, dat het door mijn gehoorde verschil, meer op suggestie berust dan daadwerkelijke verschillen?Het eerste gevoel, dat mij bekroop, toen ik de kleine luisterruimte van Jongensdroom betrad,was van "oeps" als dit maar goed gaat qua laagweergave.Na diverse platen gehoord te hebben, bleek dit 100% mee te vallen, geen boem-bas, geen staande golvendie last veroorzaakte... maar gewoon een lekker gedetailleerde en ontspannen weergave.Bij wat meer technisch luisteren, oftewel mierenneukerij, kan je zeuren over het laagste laag wat weliswaar niet tot het meeste strakkeen gedetailleerde laag behoort, wat je zou willen wensen (maar niettemin goed genietbaar) Verder liep gezien de beperkte kastafmetingenen relatief kleine drivers het laag behoorlijk diep door. (wellicht is hier wat detaillering in het laag opgeofferd voor meer diepgang?)Overall klonk de set/speakers gewoon "involving", lekker, soepel en vooral het middengebied vond ik zeeraanwezig maar dan wel op een plezierige manier Als je de gangbare prijs (dus niet de adviesprijs) van deze speakers in ogenschouw neemt ca. 2.300 euro/pr. beslist een aanrader. Verder zijn het ook speakers die qua afmetingen en plaatsing in de meeste huiskamer voor niet al te grote problemen hoeft te zorgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 26 januari 2014 Report Share Posted 26 januari 2014 Tegels van B.Gehakt; Leobus en Van Somereng waren vanavond op bezoek. Na een poosje luisteren hebben we twee tegeltjes onder de voorversterker, zijn voeding en onder de dac gelegd. Op de tegeltjes is een laagje kurk aangebracht en daarop weer een substantie. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Het doet iets met het geluid. Maar helaas niet wat ik wil en dat is jammer, want daar had ik op gehoopt. Alles wordt wat omfloerst en ingehouden weergegeven. Ik kan mij best voorstellen dat iemand dat mooier vind, maar dat is nu juist hetgeen ik niet wil. Mijn set klinkt realistischer zonder dan met de tegels. De plaatsing van de instrumenten was ook minder duidelijk. Leo vindt precies het tegenovergestelde. We hebben dat eerlijk tegen elkaar gezegd, zonder dat er rake klappen zijn gevallen . Hij en G.J. zullen ongetwijfeld hun bevindingen nog vermelden. Leo, fijn dat ik het eens mocht proberen en dat je er de lange rit voor over had. G.J. ook bedankt voor je aanwezigheid. Ik heb jullie bezoek als bijzonder prettig ervaren. p.s. het is niet gelukt om de mooie zelfbouw interlink van Leo achterover te drukken Doen die tegels iets met het geluid of met de perceptie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Doen die tegels iets met het geluid of met de perceptie? Zie post 11496 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Vandaag bij Jongensdroom geweest (samen met Leobus) - Speakers: Millon Cobra Het is niet de Cobra maar de Phantom S. De rest van de apparatuur klopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Zie post 11496 Dat bericht had ik al gezien Verbazingwekkend dat het bij jou niet werkt. Kennelijk zijn jouw wensdromen niet krachtig genoeg. Je schrijft dat het niet deed wat je had gehoopt. Wat was jouw gewenste resultaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Tegeltjes zijn een vreemd fenomeen. Ik heb ze ook gehad,eerst een setje placebo's gehad zo bleek later. Ik hoorde geen verschil. Daarna een nieuw setje tegels gehad. Bij mij of bij mijn set werkte het niet. Er zijn 4 mensen bij mij komen luisteren die bij hen thuis wel verschil hoorden maar bij mij niet. Ik vond het wel leuk om te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Dat bericht had ik al gezien Verbazingwekkend dat het bij jou niet werkt. Kennelijk zijn jouw wensdromen niet krachtig genoeg. Je schrijft dat het niet deed wat je had gehoopt. Wat was jouw gewenste resultaat? Vraag zoiets dan ook niet , je kent me toch inmiddels een beetje Ik had gehoopt dat het geluid nog realistischer zou worden; 1 ogen dicht 2 muziek aanzetten 3 ogen open 4 verrek, waar zijn die muzikanten zo gauw op af? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Hallo, Gisteren een dubbelbezoek. Eerst een uurtje bij Vanzomereneng wezen luisteren. Dynaudio speakers met Marantz versterking en CD speler. Verder streaming met squeesebox. Een fris geluid via de streaming. Voor mij iets aan de felle kant. Maar dat kan aan mij liggen, want dat vind ik vaker dan anderen. Met de CD speler vond ik het een stuk aangenamer klinken. Meer middengebied en vooral vinder fel. Al met al een leuke set die uitblinkt in plaatsing en het volkomen verdwijnen van de speakers. Samen met Vanzomereng (GJ) naar Jongensdroom gereden. Zoals GJ al gezegd heeft kwamen we in een klein kamertje terecht. Toch hoorde ik geen akoestische problemen. Een deel heeft een schuin dak en achter de speakers hangt een dik gordijn tegen de muur. De set heeft GJ al netjes beschreven. Ik had ooit al eens Million speakers gehoord. Die vond ik toen te scherp klinken. Daar was nu geen sprake van. Het hoog klonk erg netjes en gedetailleerd. Het midden klonk ook netjes, alhoewel ik denk dat ikzelf wat meer muzikaliteit/warmte/volheid gewend ben. Het laag is het minst sterke punt van de speakers. Gaat nog redelijk diep, maar geeft weinig druk en is wat aan de wollige kant. Maar voor speakers met dergelijk kleine units een prestatie van formaat. Al met al speakers die je met plezier lang kunt beluisteren. Ik denk overigens dat alles wat er voor zit ook een bijdrage aan het prettige geluid geeft. Alles klasse materiaal. Dan de tegels. Jongensdroom hoorde wel verschillen, maar vond het er minder op worden met tegels. Ik was het daar niet mee eens. GJ meldde al dat hij dacht dat gitaaraanslagen sneller klonken. Dat vond ik ook. Ook vond ik de plaatsing van instrumenten beter en dan vooral in de diepte. Als een en ander losser van elkaar komt te staan kan het lijken dat iets minder vol klinkt. Dat is m.i. niet het geval. Als je dat vollere gewend bent, ervaar je het losse als een verslechtering. Ook het laag werd volgens mij iets minder wollig door de tegels. Ik moet wel zeggen dat het effect van de tegels mij ook tegen viel in vergelijk met wat het hier deed. Maar goed niet geschoten is altijd mis. Al met al weer een leuke avond gehad en leuk weer wat mensen in levende lijve te leren kennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Ik heb altijd een klankregeling willen hebben. Voor het geval dat het echt nodig is en dat is niet vaak gebruik ik een lichte demping van de poort. Werkt prima. De keelontsteking is nog niet over, daardoor weinig zin in muziek, daarom maar TV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Ik heb altijd een klankregeling willen hebben. Voor het geval dat het echt nodig is en dat is niet vaak gebruik ik een lichte demping van de poort. Werkt prima. De keelontsteking is nog niet over, daardoor weinig zin in muziek, daarom maar TV. Ik heb net de rolletjes wasemkap weer verwijderd. Werkt prima, wasemkap filter laat lucht prima door... Maar zonder vind ik net even lekkerder klinken. Hier ook flink verkouden, maar het ergste hebben we wel gehad Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Naar aanleiding van het bezoek aan Jongensdroom, de site van Millon eens bekeken. Ik heb nog nooit een site gezien waar zoveel superlatieven te vinden zijn. Als je ook maar een klein beetje van speakerbouw weet, prik je snel door dit gekakel heen. Ik kom wel vaker opgeblazen prietpraat tegen, maar dit is mij te bont. En het is niet eens nodig, want, in ieder geval de speakers van JD, zijn best goed. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Ach, dat heb je met von Schweikert toch ook En persoonlijk heb ik dat met de site van Array ook. Technobabbel doet het altijd goed bij de leek. Is meer amusement dan dat het inhoudelijk informatie geeft. Maar daarmee kan het product nog wel goed zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Zien er mooi uit, hoge WAF Er valt te onderhandelen over de prijs Uitvoeringsmogelijkhedenzwart € 4499 per set aluminium € 4649 per setrvs € 4799Alle Ral kleuren bv wit* rood etc € 4799fineer kersen mahonie eiken etczie fineer vanaf € 4899 Tijdelijke aanbieding in hoogglans zwart € 2.498 /set Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Ik kom wel vaker opgeblazen prietpraat tegen, maar dit is mij te bont. Gelukkig maakt de serieuze audiofiel zich nooit schuldig aan prietpraatjes als hij een ander ingestraalde tegels of andere belangwekkende audiofiele zaken probeert aan te praten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Gelukkig maakt de serieuze audiofiel zich nooit schuldig aan prietpraatjes als hij een ander ingestraalde tegels of andere belangwekkende audiofiele zaken probeert aan te praten. Gelukkig wordt er op dit forum niet op de man gespeeld! Nou ja, een enkele uitzondering daar gelaten. Ik had tenminste de moed om het te demonstreren, wetend dat het niet overal werkt. Zie daarvoor ook de resultaten op Audiofreaks in het betreffende item. Maar blijf lekker in je paradigma's hangen! Oh, nu doe ik het ook! Doe ik niet graag, maar bij bij sommigen moet het maar. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Beetje flauw/overdreven dan om zo op de site van Millon af te gaan geven. Valt in vergelijk met veel andere sites eigenlijk best mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Gelukkig wordt er op dit forum niet op de man gespeeld! Nou ja, een enkele uitzondering daar gelaten. Ik had tenminste de moed om het te demonstreren, wetend dat het niet overal werkt. Zie daarvoor ook de resultaten op Audiofreaks in het betreffende item. Maar blijf lekker in je paradigma's hangen! Oh, nu doe ik het ook! Doe ik niet graag, maar bij bij sommigen moet het maar. Je kreeg een koekje van jouw eigen deeg. Smaakt het niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Ik had tenminste de moed om het te demonstreren, wetend dat het niet overal werkt. Groet, Leobus Leo, ik ken jouw tegels niet maar zou het effect van de tegels niet omgekeerd evenredig zijn met de kwaliteit van het gebruikte stereorack? Ik bedoel met een goed stevig rack, grote massa en weinig resonantie heeft het gebruik van tegels m.i. minder invloed dan op een slap zwabbermeubeltje. Heel veel tweaks zijn toch bedoeld om tekortkoming in de bestaande situatie teniet te doen. Als de situatie goed is zijn veel van die dingen niet nodig. Edit: Ik heb wel alle respect voor je moed en de moeite die je hiervoor doet. Ik houd van mensen die achter hun mening blijven staan dan wel de kop boven het maaiveld uit durven te steken. Woord van troost: DaVinci werd ook niet altijd serieus genomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Ik heb de moeite genomen om het effect van de tegeltjes te beluisteren. Leobus heeft nog veel meer moeite gedaan, door er 300km voor te rijden. Dat kan ik bij elkaar alleen maar positief noemen. Dat gehakt voor mij niet werkt, is jammer maar helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Vraag zoiets dan ook niet , je kent me toch inmiddels een beetje Ik had gehoopt dat het geluid nog realistischer zou worden; 300 kilometer om een tegel te demonstreren? Knap dat je het droog hield. Is al dat realisme niet een beetje veel gevraagd voor zo'n tovertegel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Pjotr, Ik had in mijn commentaar over de site ook aangegeven dat ik de speakers best goed vond, dus de positieve zaken meld ik ook. Ravon, Ik probeer niemand iets aan te praten. JD had zelf aangegeven wel eens iets van gehakt te willen horen. Dat verzoek heb ik ingewilligd. Ik verzoek je hierbij nogmaals je sarcastische opmerkingen voor je te houden. TL 200, De tegels maken geen direct contact met de apparaten. Ze dempen dus geen trillingen o.i.d. Een slecht rek kan dus niet verbeterd worden door de tegels. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Ik probeer niemand iets aan te praten. JD had zelf aangegeven wel eens iets van gehakt te willen horen. Dat verzoek heb ik ingewilligd. Ik verzoek je hierbij nogmaals je sarcastische opmerkingen voor je te houden. Wat ik een beetje kinderachtig vind is dat jij de website van Millon afzeikt omdat er volgens jou prietpraat op zou staan en dat jij vervolgens erg moeilijk doet over "op de man spelen" als jij op jouw beurt wordt aangesproken op de lachwekkende onzin die jij over tegels verspreidt. Ik kan dat onzinnige gerommel van jou met die tovertegels simpelweg niet serieus nemen. De werking van dat gedoe is namelijk nooit aangetoond, ik ben dus niet sarcastisch, ik lach je gewoon uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Wat ik een beetje kinderachtig vind is dat jij de website van Millon afzeikt omdat er volgens jou prietpraat op zou staan en dat jij vervolgens erg moeilijk doet over "op de man spelen" als jij op jouw beurt wordt aangesproken op de lachwekkende onzin die jij over tegels verspreidt. Ik kan dat onzinnige gerommel van jou met die tovertegels simpelweg niet serieus nemen. De werking van dat gedoe is namelijk nooit aangetoond, ik ben dus niet sarcastisch, ik lach je gewoon uit. Ik heb wat geschreven over schriftelijk vastgelegde feiten. De site van Millon, dus. Jij reageert constant op zaken en mensen die je niet kent. Je keurt ze op voorhand al af. Ik heb daar wel een mening over, maar om de zaak niet al te veel op te blazen zwijg ik verder. Laatste groet (voor jou), Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts