Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ach, dat heb je met von Schweikert toch ook :D  En persoonlijk heb ik dat met de site van Array ook.

Technobabbel doet het altijd goed bij de leek. Is meer amusement dan dat het inhoudelijk informatie geeft. Maar daarmee kan het product nog wel goed zijn.

Ik neem de ster-reclame op TV ook maar nooit serieus. 

Zien er mooi uit, hoge WAF :)

Er valt  te onderhandelen over de prijs

Uitvoeringsmogelijkheden

zwart        € 4499 per set

aluminium € 4649 per set

rvs  € 4799

Alle Ral kleuren bv wit* rood etc € 4799

fineer kersen mahonie eiken etc

zie fineer  vanaf € 4899

Tijdelijke aanbieding in hoogglans zwart € 2.498 /set :blink:

De tijdelijke aanbiedingen zijn er al heeeeel lang. 

Waarschijnlijk verkoop je meer, als je klanten de indruk geeft dat ze voordelig uit zijn.

Ik neem de ster-reclame op TV ook maar nooit serieus. 

Ach met die tegeltjes is het net zo. Het verhaal er omheen is onbegrijpelijk maar het kunnen nog wel prima tegeltjes zijn. Ravon moet niet zeuren en zelf zijn tegeltjes uitzoeken en Leo niet zeuren over een speaker promo site :D

TL 200,

De tegels maken geen direct contact met de apparaten. Ze dempen dus geen trillingen o.i.d. Een slecht rek kan dus niet verbeterd worden door de tegels.

Groet,

Leobus

Wat doe je dan met de tegels Leobus?

Jongensdroom schreef het volgende: " Na een poosje luisteren hebben we twee tegeltjes onder de voorversterker, zijn voeding en onder de dac gelegd". 

Leg je ze dan op de vloer of zo?

Het verhaal er omheen is onbegrijpelijk maar het kunnen nog wel prima tegeltjes zijn. Ravon moet niet zeuren en zelf zijn tegeltjes uitzoeken en Leo niet zeuren over een speaker promo site :D

Het is toch juist glashelder? Die astraal ingestraalde tovertegeltjes zoals men ze hier toepast doen niks met geluid maar ze doen wel iets met mensen.  ^_^

Wat doe je dan met de tegels Leobus?

Jongensdroom schreef het volgende: " Na een poosje luisteren hebben we twee tegeltjes onder de voorversterker, zijn voeding en onder de dac gelegd". 

Leg je ze dan op de vloer of zo?

Nee,

Ik leg ze op de schap onder de apparaten. Wel moet ik daartoe de pootjes iets verhogen, zodat de tegel geen direct contact maakt met het apparaat. Heel lichte druk zou misschien nog wel mogen, maar meer of langere druk en dan met name van bijv. één boutje, kan de werking ongedaan maken.

Bij JD kon ik dat niet zo doen omdat hij zijn DAC en de voeding van de VV bovenop de VV heeft staan. Bovenop de VV, dus onder DAC en VV voeding deden de tegels vrijwel niets. Dat vond ik vreemd en ik dacht dat het misschien door de metalen deksel van de VV kwam. Dus moest ik improviseren en de tegels op een doosje leggen en zo de tegels aan de onderkant tegen de schap met VV enz. aandrukken.

Misschien niet optimaal, maar het zou moeten kunnen. De resultaten heb je al wel gelezen, denk ik.

Groet,

Leobus

Doen die tegels iets met het geluid of met de perceptie?

Als je zeer kleine verschillen hoort of meent te horen, kan je natuurlijk nimmer van je zelf zeggen,

of het perceptie is of daadwerkelijke verschillen in geluid. 

Zo ja, dan zou dit het leven van vele audiofielen veel minder complex maken. (maar helaas :o )

Niettemin maakt het bij zulke kleine ervaren verschillen voor mij toch niet uit, van waaruit deze zijn ontstaan,

omdat deze voor mij tweaks/wijzigingen e.d. niet als voldoende relevant worden beschouwd om hier verder

mee te experimenten.    

Het is toch juist glashelder? Die astraal ingestraalde tovertegeltjes zoals men ze hier toepast doen niks met geluid maar ze doen wel iets met mensen^_^

Ravon, weet best wel, dat als hij meer wilt weten over deze z.g.n. modificaties, hij het beste bij het groene forum terecht kan

en verdere discussies hier, niet veel rendement opleveren. 

Zo, nu moet ik ff weg...  "Beam me up Scotty"  :D

millon is het zelfde verhaal als manger of kv speaker ze hebben allemaal een goed verhaal maar de achterkant van de medaille vertellen ze jullie lekker niet en dat is ook  met buis transistor en class d en als ik sommige mv versterkers ziet inwendig word het mij slecht

laat jullie maar lekker beïnvloeden door die goeroe,s  :)  :)  :)

en het tegeltje is niet ingestraald dat is gewoon een verzinsel 

Als je zeer kleine verschillen hoort of meent te horen, kan je natuurlijk nimmer van je zelf zeggen,

of het perceptie is of daadwerkelijke verschillen in geluid. 

Zo ja, dan zou dit het leven van vele audiofielen veel minder complex maken. (maar helaas :o )

Om dat goed te onderzoeken zouden geïnteresseerde audiofielen bepaalde zaken moeten gaan meten  ^_^  en ze zouden de ABX  test :o moeten leren begrijpen en toepassen ^_^. Dat ligt hier en daar een beetje gevoelig. Men vertrouwt liever op de subjectieve waarneming, dat maakt het leven overzichtelijk.    

Serieus onderzoeken wordt te complex en te pijnlijk dus laat die lui van het groen forum maar lekker aanrommelen met hun tegeltjes en af en toe de voet tussen de deur wringen op dit forum. Het houdt de boel een beetje levendig, het geeft robx een excuus om weer eens flink te schelden en we zijn van de straat. 

Welnee joh, van een tegeltje op het toilet bij je grootouders ga je toch ook niet onderzoeken of het wel waar is wat daar op staat. Of jij wel? :D

Wij hebben een tegeltje op toilet met een tekst die waar is; 

DENK BIJ ALLES WAT JE DOET,

VINDT MIJN VROUW DAT NOU WEL GOED?

Ja jack, de EL34 draaien al een week. Mooi hoor

Tussendoor ook weer terug naar andere setjes maar vind de 34 niet verkeerd!

ST trouwens met Rtegen 2,2M + 100k = 2,3M

G3 1K

Stuurtrap aangepast zoals eerder beschreven.

Koppel c's: fkp1 en C3 originele epcos. Ben er wel achter dat koppel condensatoren vooral snel moeten zijn. Enige wat nog echt een verbetering kan zijn zijn de V-caps CuTf teflon

Welnee joh, van een tegeltje op het toilet bij je grootouders ga je toch ook niet onderzoeken of het wel waar is wat daar op staat. Of jij wel? :D

Bij twijfel altijd even de Enkhuizer Almanak raadplegen. Dat is alweer 419 jaargangen lang een betrouwbaar naslagwerk. 

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...