Guest Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 voor mij mogen ze alles bouwen ,als het maar betaalbaar is en geen woekerprijzen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 januari 2014 Author Report Share Posted 28 januari 2014 Gehakt-modificaties zijn ook niet te koop. Het moet je gegund worden. Resume; 1 We weten niet wat het is. 2 Het is niet te koop. 3 Het werkt niet altijd. 4 Als het wel wat doet, wordt dat niet door iedereen(o.a. door mij) als een verbetering ervaren. Bovenstaande opsomming is mijn oprechte visie op het geheel. Er zitten geen grapjes e.d. in! De werking zit in de bovenste zin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 Een geheim smeerseltje wat niet te koop is en waarvan de werking totaal niet relevant is omdat het wordt aangeprezen met een gestolen gedachtengoed wat als een nieuw paradigma wordt verspreid door een geheim genootschap voor een zelfbenoemde elite van mannetjes zonder relevante expertise met een ego wat hen dwingt compensatie te vinden voor hun pijnlijke gebrek aan kennis van techniek en muziek en voor hun aftakelend gehoor. En stel vooral geen vragen want dan wordt men boos. Ik had laatst een lange zin geschreven, maar deze overtreft alles . Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 Ik had laatst een lange zin geschreven, maar deze overtreft alles . Ik had de zin, om de leesbaarheid te bevorderen, in een paar stukken gehakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 Ik had de zin, om de leesbaarheid te bevorderen, in een paar stukken gehakt. RAVON is dis lekties Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 Hallo Duck, De tegels bestaan uit een badkamertegeltje met daarop twee laagjes kurk en tussen de kurk een laagje koolstof. Tot zover niets geheims, maar er is meer en dat weet ik ook niet. Het schijnt dat als je de koolstof beschadigt, dat dan de werking teniet gedaan wordt. Groet, Leobus Wellicht grafiet? Een dun laagje grafiet is denk ik wel kwetsbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 Wellicht grafiet? Een dun laagje grafiet is denk ik wel kwetsbaar.Duck, In welke vorm stel je je dit Voor? Grafiet garens bestaan niet. Wel is het zo dat koolstofgaren op microschaal uit grafiet bestaat. De plaatjes liggen echter anders geörienteerd. Koolstofgarens zijn ook erg gevoelig buiging. Ze breken dan snel. Daar wordt trouwens gebruik van gemaakt in bijv. de neus van een racewagen. Bij een botsing breken de vezels stukje voor stukje waarbij telkens energie wordt verbruikt. Zo wordt de klap in delen opgevangen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 Verrek,dan moet ik toch eens een koolstof interlink moeten kopen. Dat zou dan toch ook iets moeten doen. Moet je doen Ik maak en gebruik ze al jaren. Werkt prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 Ik zal eens kijken op marktplaats. De kabel zal dan gesoldeerd worden aan een sme toonarm. Ik ben benieuwd of dat dan anders klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 Ik bedenk me altijd maar één ding: ieder zijn meug. Kennelijk is er een groep mensen die dit toepassen en verbetering horen in zaken die zij mooi vinden. Het leven leert overigens dat als een groep mensen iets ervaart, er wel een kern is van waarheid is. Wat voor kern het ook zal zijn, het is opmerkenswaard dat alle drie de deelnemers verschillen hoorden als gevolg van de tegels. Ik zou ze niet direct alle drie als 'beneveld door hun eigen waarneming' willen omschrijven. JD, zelfverklaard en 'overtuigd' anti-gehakt, hoort het en ontkent dat niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 Gehakt-modificaties zijn ook niet te koop. Het moet je gegund worden. Resume; 1 We weten niet wat het is. 2 Het is niet te koop. 3 Het werkt niet altijd. 4 Als het wel wat doet, wordt dat niet door iedereen(o.a. door mij) als een verbetering ervaren. Bovenstaande opsomming is mijn oprechte visie op het geheel. Er zitten geen grapjes e.d. in! De opmerking dat het 'iets' doet is al voldoende om aan te geven dat er dus 'iets' aan de hand is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 Ach, men hoort al verschil tussen twee identieke opnamen die na direct elkaar op dezelfde apparatuur worden gespeeld. Waarom sommige mensen zo nutteloos en krampachtig blijven vasthouden aan subjectieve waarnemingen als "bewijs" zal altijd onduidelijk blijven. Willen die mensen nooit iets leren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 V-caps is een te grote investering ik ga dat niet doen. Die fkp's zijn erg goed Wat valt er nog aan te verbeteren...fasedraaier? Denk dat daar nog winst zit maar dat gaat niet passen dan een mu stage en alles hard wired. Of wat TD een keer gedaan heeft triode buizen erin 6B4G. Ach laat maar zitten kan dan beter een keer een andere versterker erbij nemen voor de hobby. Bottleneck is toch akoestiek, luidsprekers en bron :puh Koolstof: ja die AB weerstanden gaven een grote verbetering. Erg jammer dat die niet meer gemaakt worden. Net als BG's. Het beste is allang geweest Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 Waarom sommige mensen zo nutteloos en krampachtig blijven vasthouden aan subjectieve waarnemingen als "bewijs" zal altijd onduidelijk blijven. Willen die mensen nooit iets leren? Welke uitspraken hier in dit topic, doen jou tot deze conclusie komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 Wat voor kern het ook zal zijn, het is opmerkenswaard dat alle drie de deelnemers verschillen hoorden als gevolg van de tegels. Ik zou ze niet direct alle drie als 'beneveld door hun eigen waarneming' willen omschrijven. JD, zelfverklaard en 'overtuigd' anti-gehakt, hoort het en ontkent dat niet. FF ter correctie, ik heb geschreven, wat klein verschil te horen in dynamiek en dit zeer waarschijnlijk op suggestie berust. Had ik een levensgroot verschil gehoord, dan had ik de luistertest onder wat meer gecontroleerde omstandigheden graag over willen doen. Ik zelf zou mijn eigen gedane luisterervaring van de tegels eerder willen afronden naar "geen verschil waargenomen" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 januari 2014 Author Report Share Posted 28 januari 2014 JD, zelfverklaard en 'overtuigd' anti-gehakt, hoort het en ontkent dat niet. Wat een krachtige motivering... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 januari 2014 Author Report Share Posted 28 januari 2014 Wat voor kern het ook zal zijn, het is opmerkenswaard dat alle drie de deelnemers verschillen hoorden als gevolg van de tegels. Ik zou ze niet direct alle drie als 'beneveld door hun eigen waarneming' willen omschrijven. Inderdaad... alle drie hoorden ze verschil, de een meer dynamiek, de ander juist minder en de derde weet het niet precies. Net zoiets als een piramide op je benzinetank zetten (jaren 1970) en dan zonder op de km teller te kijken, zeggen : ... hij gaat harder. Maar z'n buurman nee hoor: hij gaat zachter. En die achterin zit zegt: volgens mij rijdt ie soepeler, maar dat kan ik me ook verbeelden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 januari 2014 Author Report Share Posted 28 januari 2014 Verrek... die dingen zijn er nog steeds... http://www.preciousenergy.nl/cgi-bin/commerce.cgi?cart_id=&product=Piramides&pid=569 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 V-caps is een te grote investering ik ga dat niet doen. Die fkp's zijn erg goed Wat valt er nog aan te verbeteren...fasedraaier? Denk dat daar nog winst zit maar dat gaat niet passen dan een mu stage en alles hard wired. Of wat TD een keer gedaan heeft triode buizen erin 6B4G. Ach laat maar zitten kan dan beter een keer een andere versterker erbij nemen voor de hobby. Bottleneck is toch akoestiek, luidsprekers en bron :puh Koolstof: ja die AB weerstanden gaven een grote verbetering. Erg jammer dat die niet meer gemaakt worden. Net als BG's. Het beste is allang geweest Fase draaier? Misschien iets met een ECC99 ? Lekker laagohmig en een échte audio buis. Nadeel dat de versterking minder is. Voor AB kun je koolstof composiet nemen van Tyco en Black Gates daar zijn goede vervangers voor o.a. van Nichicon b.v. de Gold Betaalbaar én goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 januari 2014 Author Report Share Posted 28 januari 2014 Gelukkig... het gaat weer ergens over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 Waarom sommige mensen zo nutteloos en krampachtig blijven vasthouden aan subjectieve waarnemingen als "bewijs" zal altijd onduidelijk blijven. Willen die mensen nooit iets leren? Daar zijn andere topic 's voor. Dit audiofiele draadje is er volgens mij, zodat iedereen veilig zijn subjectieve waarnemingen kan delen. Zonder aangevallen te worden, "met de billen bloot" of objectief "bewijs" moet leveren. Kun je dàt niet opbrengen, dan is dit wellicht niét het geschikte topic voor jou. Vergeet ook niet dat veel dingen "toevallig" zijn ontstaan. Ook in de wetenschap wordt er veel "geprobeerd" Ik hoor, lees en zie dat regelmatig in de krant en tv. Dus zolang mensen geen coaxkabel als 220volt snoer gaan gebruiken is er m.i. niets aan de hand Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 Ja, het gáát weer ergens over! Maar... ergens toch ook over hetzelfde. Kijk, zulke lui als Vintage en Goodtube weten waar ze het over hebben. Het ene onderdeel is beter dan het andere: dat kunnen ze horen. En waarschijnlijk kunnen ze het ook meten. Maar ook hier geldt, dat subjectieve (zelfs collectief-subjectieve) waarneming bedrieglijk kan zijn. Ook hier geldt, dat conclusies wellicht anders zouden kunnen uitvallen als de omstandigheden anders waren. Onderdelen "an sich" kunnen inderdaad in beslissende opzichten beter zijn dan andere onderdelen. Dat kun je meten. Maar wanneer men zich verlaat op eigen waarneming (horen), moet men zich afvragen of het resultaat niet afhankelijk is van de specifieke elektronische schakeling waarin het onderdeel wordt toegepast, en of er wellicht niet door specifieke eigenschappen van het onderdeel een resultaat wordt geboekt dat weliswaar in de "smaak" valt, maar in absolute (meetbare) zin niet beter of zelfs minder goed is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 januari 2014 Author Report Share Posted 28 januari 2014 Een paar weken geleden was ik in een audiowinkel. Na sluitingstijd kwam een collega binnenlopen. De eigenaar van een andere audiowinkel dus. Ik was toen nog van plan om van microfoonkabels lange interlinks te gaan maken en had die kabels afgerekend, maar ze lagen nog op de balie. De man zou mij gaan adviseren wat de lengte van de kabel precies moest zijn om de kwaliteiten van die kabel optimaal er uit te halen. Dat deed hij met een z.g. pendel. Het ding gaf volgens hem aan dat de kabel 10,3 m lang moest worden. Waarschijnlijk had hij aandelen in de andere winkel, want ik had maar 6 m nodig. Hij was overtuigt van z'n kunstje en vroeg me of ik een keer bij hem thuis wilde komen luisteren. Z'n hele set had hij zo geoptimaliseerd. De afspraak is er nog niet van gekomen, maar ik ga er toch een keer naar heen. Al is het alleen om het hartelijke lachen wat we die avond deden nog 'ns een keer te herhalen. En die microfoonkabel... wanneer er nog iemand interesse heeft in 12 m ?? Ik heb m'n set verzet zodat ik met 1,6 m gevlochten uit kan. Ik denk dat dit toch beter is (en in ieder geval consequenter). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 die twee luisteren ook goed naar de goeroe spido en het zijn ook die de juiste oren hebben he spido ,ik zeg altijd het materiaal van de kast is goed en de rest krijg je gratis erbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 die twee luisteren ook goed naar de goeroe spido (...) Dat zouden méér mensen moeten doen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts