Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik heb situaties meegemaakt waarin uitsluitend metaal in de vacuum- en gassystemen werd toegepast en nergens vet of kunststof. Apart wereldje. 

De apparaten waar ik op doel waren ook nog grotendeels van glas, glazen ventielen met teflonplunjers, voorzien van Viton® O-ringen en vacuumvet voor de afdichting.

Ga eens met Wubbo Ockels praten, die heeft daar vast wel belangstelling voor met zijn superbus :lol:

Die rijdt op elektriciteit. Beetje vreemd project van een ietwat doorgeschoten visionair. Lijkt meer om de aandacht te gaan dan om een realistische oplossing voor een niet bestaand mobiliteitsprobleem. 

terug naar audio. ik geniet enorm van mijn audiomagic (niet peter van willemswaard) ground noise disruptor blue dot.

zo hup val allemaal maar weer over me heen ^_^ wie heeft er muziek.

groet

zo hebben we echt discussie haha

Verschillende meningen m.b.t. een luchtslang kabel;

1a  een koperen ader zonder lakisolatie roest weg waar je bij staat.

1b  een koperen ader zonder lakisolatie verslaat dure MIT kabels.

2a  een koperen kabel met lakisolatie heeft uitstekende dielectrische eigenschappen. 

2b  een koperen kabel met lakisolatie heeft geen zin in een luchtslang.

3a  een massief zilveren ader overdondert je met veel te veel hoog.

3b  een massief zilveren kern is de beste keus.

Daar kan ik als eenvoudige muzikant helemaal niks mee. Ik hoop jullie wel.

1a valt best wel mee, de oxidatie is afhankelijk van vocht en dat valt in huis nog wel mee.

1d Een kabel is onderdeel van de set en moet proefondervindelijk vast gesteld worden of dat je juiste match is.

2a klopt

2d niet als je de kabels van dick wil na bouwen.

3a onzin dat is een broodje aap verhaal, dit gaat wel op voor verzilverd koperdraad.

3b voor mij wel.

3a onzin dat is een broodje aap verhaal, dit gaat wel op voor verzilverd koperdraad.

3b voor mij wel.

Is evengoed onzin, i.i.g. erg zwaar overdreven... "overdondert je met veel te veel hoog" houdt in minstens een paar dB oplopend hoog boven de 5 KHz en dat is gewoon niet zo als gevolg van het dunne zilverlaagje op een koperen draadje.

Is evengoed onzin, i.i.g. erg zwaar overdreven... "overdondert je met veel te veel hoog" houdt in minstens een paar dB oplopend hoog boven de 5 KHz en dat is gewoon niet zo als gevolg van het dunne zilverlaagje op een koperen draadje.

Van al die superlatieven waarmee de karakteristiek van kabeltjes wordt beschreven blijft sowieso niet veel over als er goed onderzocht wordt hoe het zit. Ik hoor nooit verschillen tussen kabeltjes, simpelweg omdat die verschillen te klein zijn om hoorbaar te zijn en als ze wel hoorbaar zijn is er een technisch probleem. En nee, robx,  met mijn gehoor is helemaal niets mis. 

Hoe dan ook, het gerommel met kabeltjes is onschuldig tijdverdrijf en als het de audiofiel het idee geeft dat hij daarmee iets in te brengen heeft in de manier waarop zijn versterker met zijn CD speler samenspeelt is iedereen blij. 

1a valt best wel mee, de oxidatie is afhankelijk van vocht en dat valt in huis nog wel mee.

1d Een kabel is onderdeel van de set en moet proefondervindelijk vast gesteld worden of dat je juiste match is.

2a klopt

2d niet als je de kabels van dick wil na bouwen.

3b voor mij wel.

Bedank voor je uitgebreide antwoord. 

Ingestraald lijnzaadoie Hans?

Schellak geïsoleerd draad is toch wel van voor WO2. Tegenwoordig zijn dat hoogwaardige kunststoffen zoals polyurethaan, polyamiden en polyimiden waarmee wikkeldraad geïsoleerd wordt.

Verbaast mij eigenlijk dat nog niemand met zijde omsponnen koperdraad is komen opdagen. Ook dat is een vooroorlogs product en zou ik niet weten of dat nog te koop is. Maar een beetje DHZ interlink knutselaar draait er zijn hand natuurlijk niet voor om, om wat telefoondraad te strippen en met een klos garen van natuurzijde aan de slag te gaan.

nou ja das geen grapje. is er wel eens onderzoek gedaan naar

- de mate waarin verschillende mensen verschillen kunnen horen en

- wat een voorafgaande overtuiging (positief of negatief) doet met waarneming van geluid ?

dat 'gewoon' duidt namelijk op een voorafgaande overtuiging. dan was niet het gehoor het bewijs, maar de voorafgaande overtuiging.

groet

ja en voor je gehoor ^_^

wel interessant dat je probeert te anticiperen op mijn reactie.

groet

Een afstandsbediening voor mijn gehoor? Waar haal je dat vandaan? Hoor je stemmetjes? 

Anticiperen? Welnee joh, je zoekt een excuus om te kunnen ontkennen dat ik jouw gedrag stuur.

Vergelijk het maar met de waterkraan. Als ik de waterkraan opendraai komt er water uit, als ik jou een zetje geef ga je azijn spuiten.  ^_^

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...