Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Audiofiel gehandeld.

Mijn Emt verkocht een andere Emt 930 gekocht + 3 van damme interlinks en een gemodificeerde Sme 3009 1ste serie.

Per saldo hield ik nog e700 over :D

Vandaag ff 2 actieve nearfield-monitoren voor moeders gekocht (Yamaha NX-50)
om het brakke geluid v/d laptop te omzeilen en ik moet zeggen, dat met de, op de harde
schijf opgeslagen muziek (MP3 / 320KB) het zeker niet verkeerd klink, nee gezien de prijs klinkt het
gewoon zeer fraai.

Dit doet me denken, dat als je gewoon ongecomprimeerd geluid op je PC heb en wat meer
aandacht besteedt aan de juiste software (bijv. Amarra/JRiver etc..) en hier wat betere
actieve luidsprekers op aansluit, bijvoorbeeld Dynaudio Xeo (wireless) of actieve Adams,
je verder geen DAC nodig heb en je voor zeer weinig geld (en weinig hardware) m.i.z. een meer
dan uitstekende weergave in je luisterruimte kan neerzetten. 

Weliswaar geen high-end maar wellicht verassend veel beter, dan menigeen denkt ?

Ik vind het wel wat hebben, zo minimalistische set !  (2 speakers + laptop = klaar is kees )

DYN_Xeo_Family_2.jpg

yup. geen internet op mijn 230v systeem. ieks wordt het direct in de apparatuur geinjecteerd. ik vermoed dat dat nog erger is dan wifi aan.

een goede manier om de muziek hier te slopen: wifi op modem aan en de wifi op mijn laptop aan. is de pret er goed af.

groet

yup. geen internet op mijn 230v systeem. ieks wordt het direct in de apparatuur geinjecteerd. ik vermoed dat dat nog erger is dan wifi aan.

Yup, die internettroep over het lichtnet straalt ook nog eens 10x erger in de rondte dan WiFi dat doet.

Vanmiddag mijn Cyrus schoongemaakt, in-en outputselectoren, volume- en balanspotmeters gereinigd.

Print schoongeblazen en 4 soldeerverbindingen hersteld, één ingangsbusje zat niet meer helemaal vast en er zat een transistor beetje los op de print.

Schijnt een beetje een Cyrus-manko te zijn, vorig jaar zat er een kabel van de trafo los.

En nu? Nu speelt hij weer als vanouds de sterren van de hemel.

Gisteren een audiofiele dag gehad bij een lid van Audiofreaks.

We werden ontvangen met een lunch,dat begon al goed :D

Wat bijgekletst en toen was het tijd voor goede muziek.

De man heeft 5 kamers en op elke kamer een leuke set.

Zijn hoofdset bestaat uit Lingdorf componenten.

Dan heeft hij nog 2x Leak en een  Nad en Lenco setje staan.

Genoeg om te genieten dus.

Straks mijn nieuwe aanwinsten halen in Eindhoven te weten een andere Emt 930 een Sme 3009 1ste serie en drie interlinks.

En een nieuwe as waar het idlerwheel van de Russco op komt.

Dat word lekker pielen vanmiddag. :)

Van daag is mijn fiele dag dat ik nu beide tafels naast elkaar heb draaien.

al weer even geleden heb ik een tweede audio rek op de kop getikt dan naast mijn bestaande rek past.

P1060768_zps826cf4a6.jpg

Het doel was namelijk meer plaats voor een toekomstige DAC en ook de tuner moest nog een plekje krijgen.

Deze werd namelijk het gehele jaar verbannen uit de set maar mag elk einde van het jaar zijn kunsten vertonnen als de Top 2000 weer begint.

Verder had ik nog de Thorens staan en voldoende onderdelen om deze weer geheel te herstellen in oude glorie.

P1060766_zps55bc77d8.jpg

P1060765_zps814639c3.jpg

Dat is dus gelukt en het speelt prima.

In de head shell zit nu een Acutex element de 420str en die doet het gewoon erg goed hier in.

Nu nog op zoek naar een tweede phono versterker om niet telkens te hoeven omsteken.

Verschil met de grote tafel, Ja dat is er maar niet groot.

beide systemen hebben hun charmes en om de verschillen goed te duiden moet ik nog uitgebreid gaan luisteren.

Het totale beeld ziet er nu dus zo uit.

P1060769-2_zps41e63061.jpg

Ik ga weer snel luisteren Groetjes George

Op YouTube verschijnen steeds meer vinyl rips. Sommige daarvan zijn met behoorlijke spullen gemaakt dus die bestanden zijn genieten. Ik zou wel een harddisk vol willen hebben met uitmuntende Vinyl rips.

Is er hear iemand die vinyl digitaliseerd? Of vindt men dat vloeken in de kerk

Op YouTube verschijnen steeds meer vinyl rips. Sommige daarvan zijn met behoorlijke spullen gemaakt dus die bestanden zijn genieten. Ik zou wel een harddisk vol willen hebben met uitmuntende Vinyl rips.

Is er hear iemand die vinyl digitaliseerd? Of vindt men dat vloeken in de kerk

als je even googled op vinyl .flac torrent dan zie je heel wat vinyl rips langs komen zelfs in 24 bit vaak prima kwaliteit.

Vrijdag opdracht gegeven om de zolder geluidstechnisch te isoleren. Er komt een laag normale gipsplaat tegen de Unidek platen en daarop weer Knauf diamond board. De loze ruimten worden gevuld met speciale rockwool wat ook weer 6 db scheelt. Ik ga daar Groovys kant op met een klassieke set: Quad 33/303/FM3, Revox a77 en Thorens 160 en Dual 1019. Als de zolder zo goed klinkt als RAVON zegt dan draai ik de sets om.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...