René N. Posted 8 maart 2014 Report Share Posted 8 maart 2014 Veel plezier met je Jongens . Ik hoop wel dat je er niet van droomt, dan krijg je een Jongensdroom, kweet niet of je dát wel wilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 8 maart 2014 Report Share Posted 8 maart 2014 Goodtube... Ik zie, dat jij met de 2 x 16,5 speksteentjes draai... Deze zou ik graag eens 1x willen horen en hierbij nodig ik mezelf ff uit mits je niet helemaal aan de andere kant v/d wereld woont ? nee, zelfde halfrond 2u rijden vanaf Nijmegen. In het Land van Bartje. Dus goed bereikbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 8 maart 2014 Report Share Posted 8 maart 2014 Mijn audiofiele dag(en) bestaat uit het beluisteren van nieuwe binnengekomen CD's, zoals o.a. All' Improvviso / L'Arpeggieata van Christina Pluhar en ik lekker kan kiezen tussen deze 2 jongens Kijk ze toch eens lekker naast elkaar staan, die Jongens Klinken allebei heerlijk Review (full-color / 30 kantjes ) is in aantocht. ik neem aan dat als je serieus gaat luisteren je dat grote scherm weghaalt. Ook die salontafel met glazen plaat zal het geluid niet ten goede komen. Of zoek ik nou spijkers op laag water. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 8 maart 2014 Report Share Posted 8 maart 2014 Mijn audiofiele dag(en) bestaat uit het beluisteren van nieuwe binnengekomen CD's, zoals o.a. All' Improvviso / L'Arpeggieata van Christina Pluhar en ik lekker kan kiezen tussen deze 2 jongens Kijk ze toch eens lekker naast elkaar staan, die Jongens Klinken allebei heerlijk Review (full-color / 30 kantjes ) is in aantocht. Zijn ze verkocht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 maart 2014 Report Share Posted 8 maart 2014 ik neem aan dat als je serieus gaat luisteren je dat grote scherm weghaalt. Ook die salontafel met glazen plaat zal het geluid niet ten goede komen. Of zoek ik nou spijkers op laag water. dat dacht ik ook al. scheelt slok op een borrel. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 8 maart 2014 Report Share Posted 8 maart 2014 nee, zelfde halfrond 2u rijden vanaf Nijmegen. In het Land van Bartje. Dus goed bereikbaar. Bedankt voor de reactie... zal er over denken, wellicht een keer combineren, ik moet af en toe nog wel eens naar Overijssel Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 8 maart 2014 Report Share Posted 8 maart 2014 ik neem aan dat als je serieus gaat luisteren je dat grote scherm weghaalt. Ook die salontafel met glazen plaat zal het geluid niet ten goede komen. Of zoek ik nou spijkers op laag water. Dit is real live, dus een gewone woonkamer waar geleefd wordt. Wat ook niet ideaal is, zijn de luidsprekers naast elkaar maar dit is tijdelijk. Het scherm kan niet anders dan daar staan, ik draai namelijk ook veel Muziek-Dvd's. Het geluid komt gewoon lekker los van de speakers en het volledig weghalen van de LCD-TV maar ook het audiorack, zal wellicht meer diepte in het stereobeeld geven. Niettemin is het hier qua akoestiek e.d. niet echt verkeerd. Het stereoplaatje is hier niet perfect maar gewoon goed/voldoende. De tafel haal ik sporadisch weg maar ik meen zelf niet echt grote significatie verschillen te horen. En waar moet ik doen mijn voeten opleggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 maart 2014 Report Share Posted 9 maart 2014 Bedankt voor de reactie... zal er over denken, wellicht een keer combineren, ik moet af en toe nog wel eens naar Overijssel stap op die motor....tis mooi weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 maart 2014 Report Share Posted 9 maart 2014 stap op die motor....tis mooi weer Als je dan toch onderweg bent mag je hier langs komen voor een tussenstop met koffie en muziek. Ik woon zo'n 10 km van Emmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 9 maart 2014 Report Share Posted 9 maart 2014 stap op die motor....tis mooi weer Als je dan toch onderweg bent mag je hier langs komen voor een tussenstop met koffie en muziek. Ik woon zo'n 10 km van Emmen. Het wordt nu wel erg aantrekkelijk, lekker met de motor op stap en 2 tussenstops... Wordt vervolgd ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 maart 2014 Report Share Posted 9 maart 2014 Het wordt nu wel erg aantrekkelijk, lekker met de motor op stap en 2 tussenstops... Wordt vervolgd ! Stuur maar een PM als je "op tournee" gaat. Maak ik mijn set en de koffie warm. (of pilsje koud). Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 maart 2014 Report Share Posted 9 maart 2014 pcies Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 maart 2014 Report Share Posted 9 maart 2014 Nou ik ben d'r weer! audiofiele dag. En maar zoeken... Speakers, opstelling, buizen wisselen.... Pfff er klopte wat niet.. En dat heb ik gelukkig kunnen traceren (ook zelf veroorzaakt) De ontkoppeling van de 6922 buizen deugde niet. Ik had daar simpelweg minder geschikte elco's voor gebruikt (oscon) Nu zitten de originele BC 036 serie elco's er weer in. Overbrugd met Wima FKS3 ipv de blauwe C's. Dat dan weer wel. Tjonge wat is die elco belangrijk. SNELHEID, BASS, TREBLE..het is er weer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 maart 2014 Author Report Share Posted 14 maart 2014 Vandaag met m'n lineaire (conventionele) voeding voor het ingangskaartje van de dac, bezig geweest. Wanneer het zo doorgaat zal het nog wel even duren voordat hij klaar is. In dat Conrad kastje zitten n.l. sleufjes voor een plaatje van 1,5 mm dik. Dat is niet echt handig wanneer je daar een geïsoleerde versie van wil maken. Nu heb ik plexiglas van 2 mm dik gevonden. dat moet dus aan de zijkanten dunner geschuurd worden. Voor de sterkte komen er dan weer twee van die plaatjes op elkaar. Hierop komen de ringkerntrafo en het printje. Ondertussen dus gewoon op batterijen doorspelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 maart 2014 Report Share Posted 17 maart 2014 mijn zoon kocht een koptelefoon die ook wireless doet. LEKKER. mijn geluid meteen volledig aan prut. hij zal aan de draad moeten met dat ding. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 17 maart 2014 Report Share Posted 17 maart 2014 Hoe was zijn audiofiele dag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 maart 2014 Report Share Posted 17 maart 2014 ja hij is helemaal happy. kwam gisteren even demonstreren dat het in de huiskamer ook nog prima werkt. ik dacht al 'ooooh ooooh'. hij kan een extra lange draad van me krijgen wel groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 maart 2014 Report Share Posted 17 maart 2014 dat ding is uit .... puffff. ik heb weer muziek. dit was veel erger dan mijn internet-modem als ie aan staat. en eerlijk gezegd ... ik werd fysiek onwel van dat ding. zoon gaat vrolijk iets met draad zoeken. en ik .... ga nader onderzoek (laten) doen hier naar HF zooi. dat kan gemeten worden. en bestreden. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 maart 2014 Report Share Posted 17 maart 2014 Zo. Die aanpassing vd lekroosterweerstanden gaf toch wat problemen bij verder uitsturen. Ik heb ze nu niet verlaagd met de helft maar verhoogd met de dubbele waarde. Met autobias (stroombron) kan een hogere waarde juist heel goed. Even proefdraaien met de KT77's. En wellicht profiteren de Black Treasures KT88 er ook van want die missen wat laag en ik verdenk nu de te lage waarden van de genoemde weerstanden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 maart 2014 Report Share Posted 17 maart 2014 mijn zoon kocht een koptelefoon die ook wireless doet. LEKKER. mijn geluid meteen volledig aan prut. hij zal aan de draad moeten met dat ding. groet Heb je ook een DECT telefoon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 maart 2014 Report Share Posted 17 maart 2014 de DECT is al lang verwijderd .... en de pc aan de draad. allemaal factoren die nogal schelen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 17 maart 2014 Report Share Posted 17 maart 2014 Zo. Die aanpassing vd lekroosterweerstanden gaf toch wat problemen bij verder uitsturen. Ik heb ze nu niet verlaagd met de helft maar verhoogd met de dubbele waarde. Met autobias (stroombron) kan een hogere waarde juist heel goed. Even proefdraaien met de KT77's. En wellicht profiteren de Black Treasures KT88 er ook van want die missen wat laag en ik verdenk nu de te lage waarden van de genoemde weerstanden ja, ja... ik heb je door, nog snel ff finetunen voordat die recescent, a.s. zondag op je stoep staat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 maart 2014 Report Share Posted 18 maart 2014 de DECT is al lang verwijderd .... en de pc aan de draad. allemaal factoren die nogal schelen. groet Okay, want DECT straalt een veelfout van een GSM (ook als er niet gebeld wordt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 maart 2014 Report Share Posted 18 maart 2014 Okay, want DECT straalt een veelfout van een GSM (ook als er niet gebeld wordt). http://www.electrohealth.nl/elektronica/stralingsarme-eco-dect-telefoons Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 maart 2014 Report Share Posted 18 maart 2014 ja, ja... ik heb je door, nog snel ff finetunen voordat die recescent, a.s. zondag op je stoep staat Dat is ook zo! De laatste tijd zit ik gewoon veel te prutsen in de versterker. Die mag je dan ook niet zien van de binnenkant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts