Jongensdroom Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 TL 200, on 23 Mar 2014 - 8:48 PM, said: Nou de jongens zijn net een half uurtje weg. Het was erg gezellig. We hebben heel wat verschillende muziek gehoord, ook van cd's die Vanzomereng had meegenomen (maar niet mee terug, dankjewel G-J). Heel divers. Laat ik alleen maar zeggen dat ze allebei onder de indruk waren van hoe een set waarvan de jongste component(cd-speler) alweer een jaar of 15 oud is kan klinken. Maar laat de jongens maar vertellen wat ze er van vinden, ik ben bevooroordeeld. Binnenkort ga ik, samen met mijn vrouw*, bij Goodtube naar speksteen luisteren.Als Drenth heb ik nog wat hunebedbouwersbloed in mijn verkalkte aderen en dan kom je nooit meer helemaal van de liefde voor steen af. * dat mijn vrouw meegaat hebben die twee geregeld toen ik even een sanitaire stop maakte (naar mijn eigen gezeik stond te luisteren).......... G.J. kan prachtige playlists maken en dat is geen grapje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 G.J. kan prachtige playlists maken en dat is geen grapje! Klopt, heel gevarieerd en mooie opnames, ga ik zeker vaak luisteren de komende tijd. Ook, voor mij, onbekend werk. Altijd mooi om nieuwe muziek te ontdekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 TL200, ik had geen idee wat dit was, me ook niet in verdiept. Een luidspreker uit de tweede helft jaren 70, van Cambridge Audio. Laat ik het maar zo zeggen: dit concept gewoon opnieuw produceren. Zet het bij elke muziekliefhebber in huis en het geneuzel over kabels, componenten, opnames kan eindelijk stoppen. Gewoon niks op aan te merken. Fantastische weergave, fantastische luidsprekers. Kun je simpelweg blij mee zijn, nooit meer weg doen!! Ps zelfs in deze opstelling dicht bij muur en luisterplek een goede weergave. Ik snap heus dat je ze liever wat vrijer zet maar dat doet niets af aan de kwaliteit van het geluid. Daar prikken we wel door heen, bovendien ik vond het geen belemmering. Bedankt voor de ervaring! Het beste is inderdaad allang geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 TL200, ik had geen idee wat dit was, me ook niet in verdiept. Een luidspreker uit de tweede helft jaren 70, van Cambridge Audio. Laat ik het maar zo zeggen: dit concept gewoon opnieuw produceren. Zet het bij elke muziekliefhebber in huis en het geneuzel over kabels, componenten, opnames kan eindelijk stoppen. Gewoon niks op aan te merken. Fantastische weergave, fantastische luidsprekers. Kun je simpelweg blij mee zijn, nooit meer weg doen!! Ps zelfs in deze opstelling dicht bij muur en luisterplek een goede weergave. Ik snap heus dat je ze liever wat vrijer zet maar dat doet niets af aan de kwaliteit van het geluid. Daar prikken we wel door heen, bovendien ik vond het geen belemmering. Bedankt voor de ervaring! Het beste is inderdaad allang geweest. Dank je, Goodtube. Ik ben erg trots op mijn jongens en vind dat ik geluk heb gehad dat ik ze aan kon schaffen, in deze staat kom je ze bijna niet meer tegen. Erg leuk dat jullie hier waren. Wie ook grote vintage speakers wil horen kan zich melden via PM, valt vast wel te regelen. Nu ga ik een beetje zuipen. Proost. Voor Jitze een wijntje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Laat maar komen dan, je vakantiefoto's uit het zonnige Zuiden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 maart 2014 Author Report Share Posted 24 maart 2014 En troost je met de gedachte dat het altijd nog erger kan: Woensdag komen de Array-Brothers hier met de luidsprekers schuiven . Helaas niet woensdag, zie je PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Laat de Array-Brothers maar schuiven. Ze komen vanavond al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Vooruit dan, één plaatje. Edit: twee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Mooie luidspreker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Een transmissionline met Kef. Ala IMF TLS80? Met laag dat oneindig ver door lijkt te lopen? Zonder overdetaillering, wat tegenwoordig mode schijnt te zijn? Ik ken helemaal geen zangeressen die sissen in het dagelijks leven. Misschien dat ze hem te ver in de mond stoppen. Is er dan geen enkel nadeel? Ja, ze zijn een beetje grooooooot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Vooruit dan, één plaatje. Edit: twee. Kijk, die mogen gezien worden. Ik vind ze niet echt 'mooi', maar daar gaat het niet om, dunkt me. Thanks! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 TL200, ik had geen idee wat dit was, me ook niet in verdiept. Een luidspreker uit de tweede helft jaren 70, van Cambridge Audio. Laat ik het maar zo zeggen: dit concept gewoon opnieuw produceren. Zet het bij elke muziekliefhebber in huis en het geneuzel over kabels, componenten, opnames kan eindelijk stoppen. Gewoon niks op aan te merken. Fantastische weergave, fantastische luidsprekers. Kun je simpelweg blij mee zijn, nooit meer weg doen!! Ps zelfs in deze opstelling dicht bij muur en luisterplek een goede weergave. Ik snap heus dat je ze liever wat vrijer zet maar dat doet niets af aan de kwaliteit van het geluid. Daar prikken we wel door heen, bovendien ik vond het geen belemmering. Bedankt voor de ervaring! Het beste is inderdaad allang geweest. Leuke reactie! Helaas worden de destijds gebruikte units niet meer gefabriceerd, dus je suggestie om de speaker opnieuw te fabriceren kan niet worden gerealiseerd. Interessant voor adspirant-zelfbouwers*: Fa. Remo heeft het basisontwerp van Jim Rogers' transmissielijnsysteem destijds als één van zijn favoriete zelfbouw-kits in het leveringsprogramma opgenomen, en heeft in de jaren daarna geprobeerd dit te continueren door de unitbezetting steeds aan te passen. Nu levert men versie 8.0, met een 25 cm kevlar bas unit, een 17 cm kevlar midden unit, een 5 cm soft dome voor mid-hoog, een isodynamische ribbon supertweeter en een reeds gebouwd scheidingsfilter (RN 113). * Maar ook compleet gebouwd en afgewerkt verkrijgbaar, lees ik. http://www.remo.nl ("luidspr. bouwsets / klikken op "Rogers Monitor 7.0"... klopt niet helemaal, ja.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Die units zie je alleen zitten als je er een lamp op richt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Die units zie je alleen zitten als je er een lamp op richt. Ach ja, een flitsfoto. Geeft niks. We heten niet allemaal Ivan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Een transmissionline met Kef. Ala IMF TLS80? Met laag dat oneindig ver door lijkt te lopen? Zonder overdetaillering, wat tegenwoordig mode schijnt te zijn? Ik ken helemaal geen zangeressen die sissen in het dagelijks leven. Misschien dat ze hem te ver in de mond stoppen. Is er dan geen enkel nadeel? Ja, ze zijn een beetje grooooooot. Ja het enkele nadeel is dat dit niet meer nieuw te koop is. En was dat wel het geval dan ging er ongetwijfeld een prijskaartje aan van 5 cijfers (voor de komma) (niet dat zo'n hoge prijs nodig is, maar anders doe je ja niet mee in de haai end ;-) ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Die units zie je alleen zitten als je er een lamp op richt. Je haalt me de woorden uit het toetsenbord, komt idd. door de flits. Heb express deze foto genomen om de units en de poorten van de TL's te laten zien. Ook de middentoner zit in een TL-etje. Vanzomereng heeft gisteren ook wat foto's gemaakt, wellicht dat hij deze nog plaatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Eindelijk klaar met stofzuigen, wat kunnen die gasten broodjes verkruimelen zeg. tot later, moet nu ons varken een nieuwe zak voer brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 de RM 7 van Remo wel eens gehoord ja, in zijn luisterkamer op het Forepark. zo even in een onbekende ruimte met onbekende versterking ... was niks mis mee. die TL had neerwaarts schijnbaar geen beperkingen en klonk zeer los. ronduit aangenaam was het, en dat heb ik met demo's niet vaak ... ik zou m wel iets omhoog zetten (eventueel iets voorover als de zitpositie laag is) want die basspeaker zit dicht bij de grond. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 de RM 7 van Remo wel eens gehoord ja, in zijn luisterkamer op het Forepark. zo even in een onbekende ruimte met onbekende versterking ... was niks mis mee. die TL had neerwaarts schijnbaar geen beperkingen en klonk zeer los. ronduit aangenaam was het, en dat heb ik met demo's niet vaak ... ik zou m wel iets omhoog zetten (eventueel iets voorover als de zitpositie laag is) want die basspeaker zit dicht bij de grond. groet Inderdaad een heel los geluid, de woofer zit wel laag maar de poort zit helemaal bovenin. Heb geen last van opduw in het laag. Ik heb ze wel al hoger staan dan origineel, +/- 3 cm spikes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 ja dat hoor je ook. net ff losser he. heel veel kleine verbeteringen maken heel veel mooie muziek. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Naast de Remo Roger of een oude IMF/TDL opknappen (lastig zonder de goede units) kan je ook nog bij AOS terecht voor een soortgelijk concept http://www.aos-lautsprecher.de/deutsch/lautsprecher/classic/studio100.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Naast de Remo Roger of een oude IMF/TDL opknappen (lastig zonder de goede units) kan je ook nog bij AOS terecht voor een soortgelijk concept http://www.aos-lautsprecher.de/deutsch/lautsprecher/classic/studio100.html Er zijn idd veel kopieën op de markt en een goede zelfbouwer kan hele mooie resultaten bereiken. Ik hoop wel dat ze even stilstaan bij al werk wat de ontwerper (mister B.J.Webb) heeft verricht in die zes jaar die hij nodig had om ze zo goed te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 april 2014 Report Share Posted 7 april 2014 Mijn audiofiele dag Een Garrard SRP 22 (1968) Had al jaren niet meer gespeeld, volgens de vrouwelijke eigenaar (83). En hij klonk zo mooi.... Ik heb rustig met een variac de spanning naar 230volt geschroefd. En de naald die wat verbogen was, maar verder heel rustig terug gebogen en héél goed schoon gemaakt. Speelt weer als een zonnetje. http://84.86.9.180/collectie/pick-up/garrard.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 april 2014 Report Share Posted 8 april 2014 Hé die heb ik ook ooit gehad. Leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts