Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Mijn audiofiele dag bestond erin dat mijn zoon weer naar zijn kamer is teruggekeerd. Als hij tentamens heeft zoekt hij de rust van ons huis. Vandaag goed schoongemaakt en nu lekker aan het genieten. Tevens wat tweaks aan het testen waaronder Enacom.

PS ik ben die van de Hul nog dankbaar voor het schoonmaken van het element.

vertel je ook wat je van de Enacom spullen vindt?

groet

Ik was ze helemaal vergeten Rob. Ik had bij de schoonmaak ook wat platen gewassen en die zijn allemaal gedraaid vandaar. Morgen krijg ik een vriend te luisteren en dan haal ik ze er stiekum af. Zelf heb ik de idee dat met Enacom in de LS klemmen het geluid wat tammer klinkt wat in sommige gevallen als heilzaam ervaren kan worden.

Carl als je niet te ver woont kom ik eens langs met wat andere rariteiten, leuk om te proberen. Ik zit in Delft.

Intussen heb ik een ander probleem: door diverse aanpassingen klinkt de set minder luid. niet dat ik een weerstandsnetwerk erin heb staan dat energie afvoert, nee de knop kan steeds verder rechtsom voordat het luid is. even het regelbereik van de voorversterker aanpassen (hij is eerder aangepast om meer in de rechterhelft van de volumeregelaar te kunnen werken, klinkt namelijk beter ...).

groet

Jammer dat ik niet zo meer makkelijk fototo's kan neerzetten.

Vandaag heeft de Pioneer SA-7800 en TX-9800 een plekje in het rek gehad. Ik heb de TX-9800 op de kabel aangesloten voor o.a.  Radio 6.

Vrouwlief deed gelijk mee met een kwis en wat denk je? Vrijwel meteen in de uitzending en 2 vrijkaarten gescoord + CD voor een concert B)

Er staat ook een nieuwe referentie tuner een grote Rotel RT-1025 die beter als nieuw is en beter  dan mijn Magnum Dynalab  qua vervorming zit rond de 0,095 % stereo* Ontvangt minstens net zo goed,  de MD heb ik ook opgedoekt, er was iemand die hem zo graag wou hebben..... Grote mensen zijn soms net kinderen.... Weg er mee, ik heb geen dure spullen nodig om muziek te maken.

Ook is  het WiFi  flink de kop in gedrukt,  door  mijn squeeze box en multimedia speler met UTP aan te sluiten.  WiFI werkte sowieso onbetrouwbaar met al die flats om ons heen.  Ik kan nu te minste weer lekker streamen vanaf mijn NAS.  Het WifI zendvermogen is nu nog heel klein e.e.a. hoef maar 1...1,5 meter te overbruggen. i.p.v. bijna 9...

De hele set klinkt als een klok, je kunt er uren naar luisteren :)   Meeste werk was alle kabels achter de plinten wegwerken Vooral als je maar ruimte hebt voor 1 coax kabel ..... maar er nog 3 UTP's  bij moeten :wacko:

We zijn blij :)  weer een top dag.

*Sorry type foutje, metingen nog een keer nagekeken en het was 0.095% stereo bij 1khz i.p.v. 0.066%.....  nog 3x niks ^_^

Edited by Vintage

Ik snap die editor van jou niet. Alle alinea's doormidden.

Enfin, ik heb alleen de laatste track van Touch van Yello beluisterd. Adembenemend met die nieuwe tegel.

Ik snap die editor van jou niet. Alle alinea's doormidden.

Enfin, ik heb alleen de laatste track van Touch van Yello beluisterd. Adembenemend met die nieuwe tegel.

Gefeliciteerd met je tegel,  ik heb hier ook zoiets liggen in het midden van mijn rek een P.W.B. Christmas Card.  Gekregen van een heel bijzonder mens. Samen met een complete vintage Sansui set van zijn overleden vader. Omdat ik daar regelmatig aan denk, klinkt mijn set echt geweldig  :wub:  Het valt me op dat veel dingen die ik gewoon heb gekregen zoals laatst ook mijn NAS gewoon goed klinken :)  

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...