Karma Posted 7 mei 2014 Report Share Posted 7 mei 2014 Het kan inderdaad altijd beter, maar ik ben op een punt beland waar me dat niet meer zo uitmaakt. Mijn CD speler is uit een duurdere lijn dan de versterker. Ik probeer te kijken of er iets meer synergy tussen die twee kan ontstaan door wat meer gelijkwaardige materialen toe te passen. Dat zit hem dan met name in het laag en dat mijn CD speler rustiger klinkt dan vinyl. Dat mijn CD speler rustiger klinkt kan ook met transparantie te maken hebben, of liever gezegd een gebrek eraan bij mijn versterker. Ik krijg binnenkort ook een paar granieten stenen voor onder mijn speakers. Ik denk dat zoiets voor mijn speakergrootte wel een "must" is. Ik heb momenteel geen geld voor meer audiospullen maar ik heb het er ook niet voor over. Ik kan prima van de muziek genieten, trouwens ook al op een meer eenvoudige set en ondanks mijn afwijkende smaak voor weergave van muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 mei 2014 Report Share Posted 7 mei 2014 nou als je nog wat tips wil voor een CD speler ... met of zonder soldeerbout. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 mei 2014 Report Share Posted 8 mei 2014 na een meer dan slopende week (morgen vrij) lekker Sublime FM. nu 'James Hunter - No smoke without fire'. geweldig. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 mei 2014 Report Share Posted 8 mei 2014 zo mooi. http://www.youtube.com/watch?v=QeRxu-R2aRc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 mei 2014 Report Share Posted 10 mei 2014 Vandaag bij de finaledag van de tube society geweest en heb daar weer mooie dingen gehoord. Het leuke was dat ik buizen bart daar ook tegen gekomen was. Hij had wel een hele mooie versterker gebouwd. Terecht heeft hij ook gewonnen. Tevens was het voor mij de eerste keer dat ik op de nieuwe locatie van Menno ben geweest. Een mooie locatie in het Friese land. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 mei 2014 Report Share Posted 10 mei 2014 He leuk George. Buizenbart had indertijd ook een fraaie gitaarversterker gemaakt. Wat had hij nu? Mijn audiofiele dag was Mint 13 op een oude XP pc draadt als een zonnetje. Waarom audiofiel? Nou naast Spotify, VLC (linux versies) werkt ook mijn Windows meetsoftware Arta zeer goed Nog bedankt voor de tip George en Pjort verdient een 10 tenminste ik dacht dat hij deze site beheert https://sites.google.com/site/computertip/mint-xfce Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 mei 2014 Report Share Posted 10 mei 2014 Dat was een versterker met de git80 transformator wel bekend van het project. Ik weet eigenlijk niet welke buizen hij gebruikt heeft of watvoor schakeling. Dat zal binnenkort wel op de site van Menno staan. AH weer een tevreden mint gebruiker. Zelf kies ik voor LMD om dat die helemaal niet verloopt en kan worden opgewaardeerd. Tevens zit daar geen Ubuntu in waardoor het wat minder zwaar is. Ik heb overigens nog geen ervaring met de versie die jij gebruikt heb. Zal eens kijken wat die doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 mei 2014 Report Share Posted 11 mei 2014 Dat was een versterker met de git80 transformator wel bekend van het project. Ik weet eigenlijk niet welke buizen hij gebruikt heeft of watvoor schakeling. Dat zal binnenkort wel op de site van Menno staan. AH weer een tevreden mint gebruiker. Zelf kies ik voor LMD om dat die helemaal niet verloopt en kan worden opgewaardeerd. Tevens zit daar geen Ubuntu in waardoor het wat minder zwaar is. Ik heb overigens nog geen ervaring met de versie die jij gebruikt heb. Zal eens kijken wat die doet. Het project, leuk http://mennovanderveen.nl/nl/project-frameset.html Wat ik in 1e instantie wel een beetje onoverzichtelijk vond, zijn alle verschillende versies van Linux Mint. Maar als je precies de eerder genoemde site volgt en even doorbijt dan heb je een goed werkende computer met veel mogelijkheden. Waar staat LMD voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 mei 2014 Report Share Posted 11 mei 2014 Linux mint Debian. Zonder het Ubuntu stukje dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 mei 2014 Report Share Posted 11 mei 2014 ik heb twee kleine Argon actieve luidsprekertjes gekocht (7340A v2) voor de TV. Ziet er prima uit, aansluitingen etc. zijn degelijk. Ik kon dat platte geluid uit de TV niet meer aanhoren. Beetje aan opstelling en het bas-poortje fine-tunen nog want het staat in een hoek. Deze dingetjes doen het heel lekker voor de TV. Dus best weer happy. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 mei 2014 Report Share Posted 11 mei 2014 ik heb twee kleine Argon actieve luidsprekertjes gekocht (7340A v2) voor de TV. Ziet er prima uit, aansluitingen etc. zijn degelijk. Ik kon dat platte geluid uit de TV niet meer aanhoren. Beetje aan opstelling en het bas-poortje fine-tunen nog want het staat in een hoek. Deze dingetjes doen het heel lekker voor de TV. Dus best weer happy. groet Je had ook een Panasonic kunnen kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 mei 2014 Report Share Posted 11 mei 2014 TV bedoel je ? of speakertjes ? hoe dan ook, dit is gewoon goed voor TV. heb de baspoortjes getemd met een bundel (korter geknipte) rietjes er in. gaat toppie. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 mei 2014 Report Share Posted 11 mei 2014 TV bedoel je ? of speakertjes ? hoe dan ook, dit is gewoon goed voor TV. heb de baspoortjes getemd met een bundel (korter geknipte) rietjes er in. gaat toppie. groet TV natuurlijk Rob. De Panasonic die hiet staat was niet eens duur. Heeft een mooi beeld en een heel aardig geluid omdat daar een "dikke bult" zit (lees ruimte achter de speakers" B.v. die Samsungs bakken er niks van Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 mei 2014 Report Share Posted 11 mei 2014 daar heb je geheel gelijk in groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 mei 2014 Report Share Posted 12 mei 2014 Mijn audiofiele dag was gister(avond). N.a.v wat hier geschreven is over (ont)koppelen van een draaitafel de naald op een niet draaiende lp gezet, versterker boven wat ik normaal als maximum gebruik gedraaid en wat tegen het audiorek en de DT getikt. Wapperende woofers....... Als de sodemieter de spikes er onderweg gehaald en vervolgens vilt en (+/- 3 cm lange stukjes) dikwandige rubberslang geprobeerd. 9X15 mm. De slang geeft het beste resulaat, geen geluid meer van het rek hoorbaar, van de DT nog wel iets maar het stond ook idioot hard. Ik heb slang plat gelegd onder elke hoek een stukje, met twee in de lengte- en twee in de breedterichting om rollen te voorkomen. Wat een groot verschil in de weergave. Alles veel strakker, minder versmeerd en minder vet laag. Dat ik dat niet eerder heb gedaan. Nu nadenken over het perfectioneren van mijn tubefeet.® Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 mei 2014 Report Share Posted 12 mei 2014 heb eens fietsbandje geprobeerd. ging top. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 mei 2014 Report Share Posted 12 mei 2014 heb eens fietsbandje geprobeerd. ging top. groet Hard opgepompt of een stukkie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 mei 2014 Report Share Posted 12 mei 2014 heel klein rond bandje, en opgepompt. erg lastig te vinden die maat zandbak zou ook goed werken. heb ik op de luidsprekers staan (zak met 2kg zand). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 mei 2014 Report Share Posted 12 mei 2014 heel klein rond bandje, en opgepompt. erg lastig te vinden die maat zandbak zou ook goed werken. heb ik op de luidsprekers staan (zak met 2kg zand). groet Autopedbandje? Die zijn meestal ook klein en rond. Een bak met zand kan ik ook wel maken, zilverzand moet je dan hebben toch? Of iets groffers zoals brekerzand. Misschien ook wel een idee om zand met rubbergranulaat te mengen, ben wel bang dat de rubber na een tijdje boven komt "drijven". Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 mei 2014 Report Share Posted 12 mei 2014 Kan je de dt niet op een muur rack plaatsen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 mei 2014 Report Share Posted 12 mei 2014 ja en dan op een zandbakje. dubbel genaaid houdt beter. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 mei 2014 Report Share Posted 12 mei 2014 Ik zit met eenzelfde dilemma. Wat Kappa7 zegt is natuurlijk het beste, en ik héb een draaitafelrack, alleen een beetje hoog aan de muur. Met deze plinth eronder kom ik er bijna niet meer bij . Maarrrrr, ik vind hem zo mooi staan zo, nu nog op een flubbertafeltje, maar daar wil ik ook wat anders (zwaarder, ja Spido, kom er maar in.... ) voor maken. Helaas, het oog wil ook wat. Of anders gezegd, ik vind hem ook erg mooi om te zien en wil hem niet in een hoekje wegdrukken..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 mei 2014 Report Share Posted 13 mei 2014 (edited) Kan je de dt niet op een muur rack plaatsen? Nee, set staat voor en stuk muur waar eerst een deur was. Is niet sterk genoeg om een rek aan te bevestigen en trilt veel te erg. Ik ga eerst nog eens een zandbakje proberen. Ik wil iets van glas proberen te maken, binnenkant zwart spuiten en dan zand erin. Staat vast leuk op mijn zwart Vogelrek. Edited 13 mei 2014 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 mei 2014 Report Share Posted 25 mei 2014 Vandaag een ouderwetse audiofiele dag Een van mijn UL-40S2 versterkers voorzien van Golden Lion KT-77 buizen. In de versie met ringketntrafdo's met secundair Siltech zilverdraad vond ik ze uiteindelijk een streepje te helder. Zie http://www.high-endforum.nl/topic/10128-weer-n-audiofiele-dag/?p=409292 en daarvoor Maar in een UL-40S2 met geheel met koperdraad gewikkelde trafo' s klinkt het fraai. De versterker staat in z.g.n. super triode en tot een watt of 14 in klasse A. Min puntje is wel dat ik mijn platenspeler even niet kan aansluiten. Pluspunt streaming vanaf de NAS werkt goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 mei 2014 Report Share Posted 25 mei 2014 Ik heb een tijdje geleden Porcino op bezoek gehad, en die had dezelfde buizen meegenomen die jij er nu in hebt zitten en dus hier ook geprobeerd. Die waren al een stuk beter dan mijn KT88'ers. Hoewel ik de vergelijking nu niet kan maken, heb ik toch het gevoel dat de KT88 Black Gates, in ieder geval met de Tesla stuurbuizen die ik nu heb, écht nóg veel verder gaan..... Ik hoop wel, dat dat goed blijft gaan, vanwege de wat mindere (electrische) stabiliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts