robx Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 prutje zit sinds 1984 op alle aangeschafte CD's. ja mag ze allemaal bekijken. kan je meteen even horen wat het doet. groet ps ... daarom heb ik LS coatings nog niet durven gebruiken. hoewel ik alles in reserve heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 ahhh pas maar op dalijk moet jij ook luisteren naar onzin groet ze helpen je zo uit je droom hoor..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 ja dat mag. niemand hoeft iets. dat ik iets hoor zegt niet dat een ander wat hoort. voor mij was de 'tegel' gisteren erg leerzaam. daarom wil ik 'm ook wel hier horen. de tent staat hier bol van de onzin, maar dat ding wil ik wel meemaken. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 mijn opmerking was eigenlijk bedoeld voor JD, 'k ben niet zo goed met kwoten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 ahhh pas maar op dalijk moet jij ook luisteren naar onzin groet Uh, zie ik er achterlijk uit of zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 neeee best leuk fotootje zie ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 Even voor alle duidelijkheid: het prutje waar Arden over spreekt is iets anders dan wat er op CDs wordt gesmeerd. Ongeacht de herkomst daarvan. Er zijn in de begintijd van het bewuste prutje wat verkeerde samenstellingen gebruikt waardoor er enkele gevallen van "schade" zijn ontstaan. Evenwel is de gebruikers altijd op het hart gedrukt dat dit soort modificaties uitsluitend op eigen risico plaatsvond en eventuele fabrieksgarantie zou komen te vervallen. Al heel snel werd de foute samenstelling ontdekt en is gewijzigd. Het betreffende spul is direct uit de roulatie genomen en al jaren niet meer verkrijgbaar. Momenteel wordt er al een tijd niets meer gesmeerd, geplakt of zelfs maar inwendig aangepast. De "audiotegel" heeft al deze functionaliteit in zich en grijpt niet in in de apparatuur zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 juist het 'tegel product' boeit mij zeer. ik heb mijn eigen mening over goede of slechte onderdelen in de kast, dus een oplossing zoals de tegel ... twee keer hebben mij erg kunnen boeien. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 Aha, nu snap ik het. Toch gewoon techniek, jongens! http://www.audiotile.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 kan niet anders. waarom zou je het anders horen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 Is het nog nodig te zeggen dat dit een heel ander product (en leverancier!) is met heel andere toepassingen dan de "audiotegel" waar we het over hadden? Ik mag toch hopen van niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 ok ... wellicht heb ik een afslag gemist ... leg uit ? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 Er valt niets uit te leggen. Het enige dat overeenkomt is de naam "audiotegel", voor de rest totaal verschillende concepten, doelgroepen en uitwerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 ok ik moet het zelf ontdekken dus. ook goed. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 ok ik moet het zelf ontdekken dus. ook goed. groet Ik zal je helpen: open de link die plaatjesdraaier plaatste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 TL 200, on 31 May 2014 - 7:56 PM, said:Ik zal je helpen: open de link die plaatjesdraaier plaatste. Ja, ja, Plaatjesdraaier is ondeugend aan het doen. Ik hoop niet dat hij dat van mij heeft . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 Hehehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 Ja, ja, Plaatjesdraaier is ondeugend aan het doen. Ik hoop niet dat hij dat van mij heeft . Ik hoop van wel, er zijn erge ziektes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 Daar waar al die prut resulteert in andere weergave, zal jitter een rol spelen. Die neemt af of toe. voor mij hebben cd's allang afgedaan. Ik weet dat ze beter kunnen klinken. RIP cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 mei 2014 Report Share Posted 31 mei 2014 Uiteraard. Wie a zegt moet b zeggen. Ik heb mijn speakers met een veul beter 'prutje' behandeld en verwacht echt geen seconde garantie meer. Sterker nog, ik heb mijn gloedjenieuwe versterker en streamer laten behandelen, want het verwachte geluid dan zou en moest ik hebben. Et voilà. Het was er, en nu nog overweldiger. Geen haar op mijn hoofd - en die heb ik nog - om aanspraak te maken op garantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 juni 2014 Report Share Posted 1 juni 2014 Beste mumsoft, Waarom smeer je die gehaktprut niet in je oren? Dan houden je audiospulletjes tenminste hun waarde en nut... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 juni 2014 Report Share Posted 1 juni 2014 Beste Spido, Misschien kun jij juist het overtollig smeer verwijderen, en zo ook eens luisteren naar anderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 1 juni 2014 Report Share Posted 1 juni 2014 Beste Spido, Misschien kun jij juist het overtollig smeer verwijderen, en zo ook eens luisteren naar anderen. Spido heeft een plaatje achterop zijn fiets. SH staat er op. Dat was natuurlijk maar een grapje . Nu weer serieus.; Beste Spido, Je beschikt over een enorme hoeveelheid technische kennis, maar .............. als jij kleine verschillen niet kunt horen, moet je de "schuld" daarvan niet bij anderen leggen. Jij wilt graag dat ik vertrek las ik. Ik hoop juist dat jij blijft. Groeten, Wil Wil Wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 1 juni 2014 Report Share Posted 1 juni 2014 Daar waar al die prut resulteert in andere weergave, zal jitter een rol spelen. Die neemt af of toe. voor mij hebben cd's allang afgedaan. Ik weet dat ze beter kunnen klinken. RIP cd ...iets met een klok en een klepel... Alleen bij analoog speelt jitter geen rol. Bij digitale transmissie (bijv van CD loopwerk naar DAC of van PC naar DAC) zal er altijd jitter zijn. Daar helpt geen prutje tegen en ook bij alternatieven voor CD (bijv streaming) blijft dat een rol spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 juni 2014 Report Share Posted 1 juni 2014 Spido heeft een plaatje achterop zijn fiets. SH staat er op. Dat was natuurlijk maar een grapje . (...) als jij kleine verschillen niet kunt horen, moet je de "schuld" daarvan niet bij anderen leggen. (...) Beste Jongensdroom, Je gaat er kennelijk van uit dat jij wèl kleine verschillen kunt horen, en dat ik die niet kan horen. Je hebt nogal een hoge dunk van jezelf, hè? Ik ga er van uit, dat we allebei kleine verschillen kunnen horen. Maar na tientallen jaren intensief op het hoogste niveau met high-fidelity te hebben gewerkt, heb ik grote bedenkingen tegen amateuristische lapmiddeltjes. Echte verbeteringen zijn altijd wetenschappelijk en technisch te verantwoorden en te verklaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts