Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Waarmee gemeten is staat hierboven.  Zowel bij 1 en 10watt.  Ik heb ook bij 0,1watt gemeten omdat het meeste

bij mij zich afspeelt ver onder de 1 watt.  Maar dat verder niet gepubliceerd  mensen snappen dat toch niet.

Met wat lokale tegen koppeling en goed afregelen kun je haast een perfecte metende en klinkende buizen versterker maken.

Verder heeft elk voordeel ook nadelen....  Je krijgt niets voor niets.

Mijn Pioneer transistor versterker gaat bij bovenstaande belasting flink in de ankers, heeft de laagste vervorming die ik tot nu toe gemeten heb

en klinkt ook nog eens erg fraai.  :wub:

Waar mee gemeten is heb ik gelezen maar het gaat om de vraag heb je ook gemeten met luidsprekers in plaats van met een dummy?

dan zouden de cijfers wel eens heel anders kunnen zijn.

Aandehand daarvan trek ik dan de conclussie dat als je met speakers zulke andere waardes krijg hoe gaat dat dan met magnetotaten die qua belasting nog heet meeste op een weerstand lijken.

George:

Het hangt ook van het type af.

Even afgezien van hybriden als Apogee Centaur of Carver Amazing kun je bij bv. de full ribbon Apogees, evenals bij die Amerikaanse "Yankee" en Eminent Tech dingen of die Griekse fullrange ribbons (naam kwijt) op bepaalde punten toch wel in de problemen komen.

Simpele filters in de kleinere Maggies gaan nog wel, maar bij de "3-weg" planars als de 3.x en hoger speelt dat filter ook weer een belangrijke rol; het is nl. vrij complex en hoewel de statische impedantiekarakteristiek zulks niet doet vermoeden, zijn er wel degelijk knelpunten.

Voor enkele metingen zijn mijn Maggies MG3.3R gebruikt, verder conusluidsprekers van diverse pluimage.

Er werd oa. gemeten met multitone sinusbursts die m.i. meer overeenkomen met de alledaagse muziekpraktijk dan blokgolven.

Waar mee gemeten is heb ik gelezen maar het gaat om de vraag heb je ook gemeten met luidsprekers in plaats van met een dummy?

dan zouden de cijfers wel eens heel anders kunnen zijn.

Aandehand daarvan trek ik dan de conclussie dat als je met speakers zulke andere waardes krijg hoe gaat dat dan met magnetotaten die qua belasting nog heet meeste op een weerstand lijken.

Dat doet niemand George, is ook niet praktisch.  Met die extra 2,2µF capacitieve belasting maak je het wel een stuk lastiger voor de versterker.

Wat je hoort en meet, daar kun je m.i. een redelijk verband leggen.  Gaat best tijd in zitten George want ik heb diverse metingen een paar keer gedaan ter controle.  En dan heb ik nog niet eens alles gemeten b.v. wat het e.e.a. doet met de snelheid van de versterker, bandbreedte, signaalruis verhouding, open lus versterking, is het slim om juist een grote bandbreedte te hebben vér boven de 20khz  of beperkt waar sommige Engelse technici  in de jaren 60....70 al een voorstander van waren.  Je kunt er dagen mee spelen. 

Maar jij hebt toch ook zo'n meetkastje gemaakt.... ;)  Meten met 1 watt in de kamer gaat nog wel.... Maar dan rijst de vraag moet het geen dode kamer zijn?  Mijn lab is niet mobiel.

Posted · Hidden 4 juni 2014 - Onbewezen beschuldiging van Hans van Liempd en wat daarmee relateert
Hidden 4 juni 2014 - Onbewezen beschuldiging van Hans van Liempd en wat daarmee relateert

?????? ¿

ik heb mijn laatste post geschreven hier.  (...)

Beste Robx,

Vanwege die zaak met de Suzie Wong tegeltjes? Dat gedoe omtrent KT88 en Pjotr?

Kunnen we het hier dan niet op een objectiverende manier met elkaar oneens zijn?

Eenvoudig argumenten, informaties en oordelen naast of tegenover elkaar leggen?

Dat moet toch kunnen, met volwassen mensen op een volwassen forum?

Ik verzoek je daarom te reageren op het volgende:

Laat ik voorop stellen dat ik in het algemeen sterk twijfel aan de intenties van mensen die geld verdienen met het verkopen van dure dingen waarvan de werking onbewijsbaar, onaantoonbaar en onverklaarbaar is.

Ik houd dan gelijk sterk rekening met bedrog, zwendel, geldklopperij.

Dit sluit echter niet uit, dat de kopers of gebruikers van zulke artikelen verbeteringen menen waar te nemen.

Dit verschijnsel hangt vermoedelijk samen met suggestibiliteit.

Men kan zulk mogelijk of vermeend zelfbedrog controleren door de "echte" Suzie Wong tegel stiekem te vervangen door een goed gelijkend placebo.

Zou de gebruiker dit bemerken?

Het blijkt zo te zijn dat audiofielen een (eenzijdige) emotionele relatie met hun audiospullen aangaan.

Door het kopen en gebruiken van attributen als de onderhavige tegel worden zij mede-schepper van hun set.

Dit verdiept en bestendigt de bestaande relatie: de set - door de persoonlijke selectie tòch al een attribuut van de eigen persoonlijkheid - wordt zo nòg meer de "eigen" set, met de bijpassende neiging tot positieve waardering.

Elk meent immers zijn eigen uil een valk te zijn...

Tenslotte merk ik op dat het verbaast dat zelfs hoogopgeleide en scherpzinnige mensen aan dit kennelijk zelfbedrog ten prooi vallen.

Maar meer verbaast mij nog de emotionele lichtgeraaktheid: die verwacht men eerder op een forum waar het gaat om geloofskwesties.

Gehakt was jarenlang gratis en nu het volwassen wordt en wat kost is het nog niet goed.

Vraag maar aan TL 200 wat-ie vond van het weghalen van de tegel.

Posted · Hidden 4 juni 2014 - Onbewezen beschuldiging van Hans van Liempd en wat daarmee relateert
Hidden 4 juni 2014 - Onbewezen beschuldiging van Hans van Liempd en wat daarmee relateert

Gehakt was jarenlang gratis en nu het volwassen wordt en wat kost is het nog niet goed.

Ik heb altijd begrepen dat juist het gratis zijn, de kracht van "gehakt" was. Nu horen ze dus voortaan gewoon bij de oplichtersbende.

:huh:

Verwijderd, ik wil me niet laten meeslepen in negatief gedoe.

LOL grappig :D

Hans mag best gratis een Array installatie komen brengen, dan krijgt hij er gratis een recensie voor terug, kabels doe ik ook ^_^

Je bent tè goed voor deze wereld Ivan. Je bent de High-ender van de dag!

Spido kan een punt hebben, ik hoop dat ik mijn stereo ook positief instraal :ph34r: Waardoor mijn luisterplezier nog meer toeneemt :D

He wacht eens even, wil jij zeggen Spido, dat ik een eenzijdige relatie met mijn stereo heb?! - onze relatie is op gelijkwaardigheid gestoeld! Zij doet de muziek, ik doe de bediening... :P

Vanochtend kwam er bijzondere warme gloed over me heen toen ik een muziekje aanzette.

Dat voelde heel erg aangenaam. Ik heb dat nooit eerder mee mogen maken. "Iets" wekte gevoelens op die te lang verstopt waren gebleven.

Het was een emotioneel moment.

Ik heb altijd begrepen dat juist het gratis zijn, de kracht van "gehakt" was. Nu horen ze dus voortaan gewoon bij de oplichtersbende.

gerapporteerd

Ga je een avondje weg  en :confused:  Maar ik heb wel een vermoeden <_<

Gebrek aan tolerantie.  Jammer  :( 

subtiel 

subtiel 

Kijk je wel eens in de spiegel JD ..... tjongejongejonge :wacko:

Posted · Hidden 4 juni 2014 - idem
Hidden 4 juni 2014 - idem

Kijk je wel eens in de spiegel JD ..... tjongejongejonge :wacko:

Hoezo? Sinds de goede voornemens van 1-1-2014 valt het toch wel mee!? 

Ik sta zelfs open voor zaken die ik niet zie zitten.

Misschien moet jij eens een lachspiegel aanschaffen.

Posted · Hidden 4 juni 2014 - No reason given
Hidden 4 juni 2014 - No reason given

Hoezo? Sinds de goede voornemens van 1-1-2014 valt het toch wel mee!? 

Ik sta zelfs open voor zaken die ik niet zie zitten.

Misschien moet jij eens een lachspiegel aanschaffen.

Daar kon je wel eens gelijk in hebben.  :D  Maar lees je eigen postings eens na, waarom loop je altijd zo te zeuren over geld ?

TL 200 mist de tegel en gaat er verder niet meer op het forum over praten.

PM me maar, alleen serieuze reacties en geen financiële bedoelingen. ;)

Beste Robx,

Vanwege die zaak met de Suzie Wong tegeltjes? Dat gedoe omtrent KT88 en Pjotr?

Kunnen we het hier dan niet op een objectiverende manier met elkaar oneens zijn?

Eenvoudig argumenten, informaties en oordelen naast of tegenover elkaar leggen?

Dat moet toch kunnen, met volwassen mensen op een volwassen forum?

Ik verzoek je daarom te reageren op het volgende:

Laat ik voorop stellen dat ik in het algemeen sterk twijfel aan de intenties van mensen die geld verdienen met het verkopen van dure dingen waarvan de werking onbewijsbaar, onaantoonbaar en onverklaarbaar is.

Ik houd dan gelijk sterk rekening met bedrog, zwendel, geldklopperij.

Dit sluit echter niet uit, dat de kopers of gebruikers van zulke artikelen verbeteringen menen waar te nemen.

Dit verschijnsel hangt vermoedelijk samen met suggestibiliteit.

Men kan zulk mogelijk of vermeend zelfbedrog controleren door de "echte" Suzie Wong tegel stiekem te vervangen door een goed gelijkend placebo.

Zou de gebruiker dit bemerken?

Het blijkt zo te zijn dat audiofielen een (eenzijdige) emotionele relatie met hun audiospullen aangaan.

Door het kopen en gebruiken van attributen als de onderhavige tegel worden zij mede-schepper van hun set.

Dit verdiept en bestendigt de bestaande relatie: de set - door de persoonlijke selectie en tòch al een attribuut van de eigen persoonlijkheid - wordt zo nòg meer de "eigen" set, met de bijpassende neiging tot positieve waardering.

Elk meent immers zijn eigen uil een valk te zijn...

Tenslotte merk ik op dat het verbaast dat zelfs hoogopgeleide en scherpzinnige mensen aan dit kennelijk zelfbedrog ten prooi vallen.

Maar meer verbaast mij nog de emotionele lichtgeraaktheid: die verwacht men eerder op een forum waar het gaat om geloofskwesties.

Ik wilde gisteren nog posten als reactie op Sander zijn verhaal.

Ik begrijp alle emoties niet zo (misschien heb ik wat gemist, of lees ik over de bekende grapjes heen), maar toch bedankt voor je uitleg, Sander. Ik heb dan wel niet dezelfde ervaringen als jij (mbt tot bv die modificaties) en kan dus niet zeggen dat ik alles snap of meteen "geloof". Vind dat zelf ook niet zo belangrijk, er is meer op aarde (en in het universum) etc.

Een ding blijft mij verwonderen; er moet toch meer te doen zijn (in positieve zin) dan alleen het verbeteren van de muziek beleving (hoe nobel en mooi dat ook is)? Mogelijk is dat het terein van de alternatieve geneeskunde (waar ik zelf toch we enigzins skeptisch tegenover sta). Misschien is dat nog lastiger/gevaarlijker dan dit (hoef je geen antwoord op te geven)

Maar ik weet ook niet alles (gelukkig).

Het blijft wel boeiende materie.

Maar helaas, 10 min tikken voor niets, want "topic closed"  (even nog snel copy/paste gedaan). Beetje flauw allemaal (ik druk me netjes uit).

Kennelijk is discussie of vragen stellen hier taboe. Haalt een beetje de nut van een forum weg mijns inziens. Het gaat dan echt nergens meer over.

NB Dat het fenomeen "gehakt" meer is dan een grap of zelfbedrog, dat geloof ik inmiddels wel. Wat het dan wel is, geen idee. Maar hier of op dat ander forum gaan we daar dus nooit achter komen.

Kennelijk is discussie of vragen stellen hier taboe. Haalt een beetje de nut van een forum weg mijns inziens. Het gaat dan echt nergens meer over.

Dat lijkt er soms wel op ja. <_<

Och als een paar mensen gaan "graaien" naar andere mensen, die blij zijn met hun gehakte producten om ze uit hun evenwicht te halen, dan is het misschien beter om de zaak te sluiten. Ik vond het ook jammer van de verwijderde bijdragen het zette iedereen wel in het juiste licht. We gaan er wel eens aan voorbij, maar we zijn volwassenen en iedereen die meelas begreep wie oprechte kritische interesse had en wie de boel uit zijn evenwicht probeerde te krijgen. Dat ligt helemaal aan de bewoordingen, die wordt gekozen. We moeten daarbij ook bedenken dat er mensen achter toetsenborden zitten, posts kunnen hun uitwerking op iemand zijn gezondheid en gemoedsgesteldheid negatief beïnvloeden. Zo'n offer hoeft niet gebracht te worden. Het geeft wel aan welke forumdynamiek de beheerders willen, waarbij we mensen in bescherming nemen voor het echt ontspoort. Wie weet komt er weer een kans in een andere thread, om ons van onze volwassen kant te tonen.

Och als een paar mensen gaan "graaien" naar andere mensen, die blij zijn met hun gehakte producten om ze uit hun evenwicht te halen, dan is het misschien beter om de zaak te sluiten. Ik vond het ook jammer van de verwijderde bijdragen het zette iedereen wel in het juiste licht. We gaan er wel eens aan voorbij, maar we zijn volwassenen en iedereen die meelas begreep wie oprechte kritische interesse had en wie de boel uit zijn evenwicht probeerde te krijgen. Dat ligt helemaal aan de bewoordingen, die wordt gekozen. We moeten daarbij ook bedenken dat er mensen achter toetsenborden zitten, posts kunnen hun uitwerking op iemand zijn gezondheid en gemoedsgesteldheid negatief beïnvloeden. Zo'n offer hoeft niet gebracht te worden. Het geeft wel aan welke forumdynamiek de beheerders willen, waarbij we mensen in bescherming nemen voor het echt ontspoort. Wie weet komt er weer een kans in een andere thread, om ons van onze volwassen kant te tonen.

Volwassenheid moet wel van twee kanten komen. 

Als ik niet meer mag schrijven wat ik hoor, schrijf ik niets meer. Klaar.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...