Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Volwassenheid moet wel van twee kanten komen. 

Als ik niet meer mag schrijven wat ik hoor, schrijf ik niets meer. Klaar.

Precies, er zit een mens achter dat toetsenbord, of aan die smartphone! En hij heet Wil en ik ga hem vanavond even bellen, als het gelegen komt! ;-)

Volwassenheid moet wel van twee kanten komen. 

Als ik niet meer mag schrijven wat ik hoor, schrijf ik niets meer. Klaar.

Net als veel anderen ben ik nogal impulsief en ook emotioneel. En erg gevoelige antennetjes.

Mijn excuses aan jou en iedereen als ik dingen heb gezegd die niet door de beugel kunnen, kwetsend waren of anderszins wrevel opwekten.

In mijn impulsiviteit heb ik ook postings verwijderd, waarvan ik achteraf denk dat ik dat beter niet had moeten doen.

Soit, het is gebeurd en verder maar weer.

Ik wilde gisteren nog posten als reactie op Sander zijn verhaal. Maar helaas, 10 min tikken voor niets, want "topic closed"  (even nog snel copy/paste gedaan). Beetje flauw allemaal (ik druk me netjes uit).

Kennelijk is discussie of vragen stellen hier taboe. Haalt een beetje de nut van een forum weg mijns inziens. Het gaat dan echt nergens meer over.

NB Dat het fenomeen "gehakt" meer is dan een grap of zelfbedrog, dat geloof ik inmiddels wel. Wat het dan wel is, geen idee. Maar hier of op dat ander forum gaan we daar dus nooit achter komen.

Het voorstel van Arden was om een apart topic aan te maken, dat lijkt me geen slecht idee. Deze discussie loopt nu dwars door alle andere topics heen en dat maakt het er bepaald niet overzichtelijker op. Er zijn hier genoeg mensen die er iets over kunnen zeggen en als we niet persoonlijk worden kan het een interessante discussie worden. 

Het voorstel van Arden was om een apart topic aan te maken, dat lijkt me geen slecht idee. Deze discussie loopt nu dwars door alle andere topics heen en dat maakt het er bepaald niet overzichtelijker op. Er zijn hier genoeg mensen die er iets over kunnen zeggen en als we niet persoonlijk worden kan het een interessante discussie worden. 

Misschien reageer ik wel op een gehakt-topic. ;)

Och als een paar mensen gaan "graaien" naar andere mensen, die blij zijn met hun gehakte producten om ze uit hun evenwicht te halen, dan is het misschien beter om de zaak te sluiten. Ik vond het ook jammer van de verwijderde bijdragen het zette iedereen wel in het juiste licht. We gaan er wel eens aan voorbij, maar we zijn volwassenen en iedereen die meelas begreep wie oprechte kritische interesse had en wie de boel uit zijn evenwicht probeerde te krijgen. Dat ligt helemaal aan de bewoordingen, die wordt gekozen. We moeten daarbij ook bedenken dat er mensen achter toetsenborden zitten, posts kunnen hun uitwerking op iemand zijn gezondheid en gemoedsgesteldheid negatief beïnvloeden. Zo'n offer hoeft niet gebracht te worden. Het geeft wel aan welke forumdynamiek de beheerders willen, waarbij we mensen in bescherming nemen voor het echt ontspoort. Wie weet komt er weer een kans in een andere thread, om ons van onze volwassen kant te tonen.

Mooi geschreven en op zich begrijp ik wel dat als je je bloot geeft, je je ook kwetsbaar opsteld. Er is inmiddels een nieuw draadje geopend, dus daarom her maar even niet verder.

ps de uitdrukking "graaien naar mensen" kende ik nog niet.

Och als een paar mensen gaan "graaien" naar andere mensen, die blij zijn met hun gehakte producten om ze uit hun evenwicht te halen, dan is het misschien beter om de zaak te sluiten. Ik vond het ook jammer van de verwijderde bijdragen het zette iedereen wel in het juiste licht. We gaan er wel eens aan voorbij, maar we zijn volwassenen en iedereen die meelas begreep wie oprechte kritische interesse had en wie de boel uit zijn evenwicht probeerde te krijgen. Dat ligt helemaal aan de bewoordingen, die wordt gekozen. We moeten daarbij ook bedenken dat er mensen achter toetsenborden zitten, posts kunnen hun uitwerking op iemand zijn gezondheid en gemoedsgesteldheid negatief beïnvloeden. Zo'n offer hoeft niet gebracht te worden. Het geeft wel aan welke forumdynamiek de beheerders willen, waarbij we mensen in bescherming nemen voor het echt ontspoort. Wie weet komt er weer een kans in een andere thread, om ons van onze volwassen kant te tonen.

Mooi geschreven en op zich begrijp ik wel dat als je je bloot geeft, je je ook kwetsbaar opsteld. Er is inmiddels een nieuw draadje geopend, dus daarom her maar even niet verder.

ps de uitdrukking "graaien naar mensen" kende ik nog niet.

Mooi geschreven, door jullie allebei.

Die zijn prima. Prachtig concert van gehad hier in Leiden. Veel plezier daar.

Dank je, wij zien ze nu voor de derde keer.

M.i. weten ze de essentie van de Floyd-muziek uitstekend weer te geven, ze hebben het begrepen.

En dat hoor je.

Isi nieuw?

Hij is nog zo netjes

Ik heb 3 gesoopte lenco's gekocht.

Deze heb ik gespoten.

Nu nog de onderdelen monteren.

@Mumsoft.

Ander zeiltje zorgd de vrouw voor :)

Beetje audiofiel.

Ik ben aan het knutselen met een Lenco l75.

291cn0o.jpg

:)

Beste Groovy,

Mooi, hoor! Robuust, degelijk en duurzaam.

Maarre... heb je de originele arm nog?

Die rust namelijk in dempende V-blocks,

en dat is zéér heilzaam bij dit loopwerk!

De orginele arm heb ik niet,dat zijn ook niet de beste zoals ik hier en daar lees.

Bovendien vind ik die rechte toonarm niet mooi.

Een s arm van Jelco had er wel op gemogen.

Ik ga het loopwerk op rubbers hangen zodat het vrij van de plinth komt.

De orginele arm heb ik niet,dat zijn ook niet de beste zoals ik hier en daar lees.

Bovendien vind ik die rechte toonarm niet mooi.

Een s arm van Jelco had er wel op gemogen.

Ik ga het loopwerk op rubbers hangen zodat het vrij van de plinth komt.

Beste Groovy,

Die arm bleek grote groefmodulaties heel bekwaam af te tasten, hoor.

Is m.i. een stuk beter dan veel audiokritikasters menen.

(In mijn exemplaar (L76, met alu armbuis) heb ik de kop wel verkleind en van gaten voorzien.

Werkt goed samen met een Shure V15 III element.)

Die ophangrubbers, is dat een standaard modificatie?

Heb je dat idee van een Lenco-site? (Lencoheaven.net ?)

Beste Spido.

De orginele plinth waar veren in kunnen heb ik niet.

Daarom wil ik hem ontkoppelen met rubbers.

Is ook wel nodig anders resoneert de boel als een gek.

De Lenco moet echt vrij staan van de plinth.

Misschien op termijn dan een S arm op de kop tikken.

:)

Dag Spido.

Daar heb ik wel aan gedacht,dat is eigenlijk het makkelijkst.

De Lenco draait al maar hij zit nog niet echt vast in de plinth.

Daar moet ik nog iets op verzinnen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...