Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Sterkte Bert!

Realiseer me nu ook dat ik nog e-mail van jou heb liggen ...... ook door diverse gezondheidsperikelen blijven liggen.

Hoewel het niet meer actueel is ga ik 'm wel beantwoorden, hoor. ;)

Meiske is nu weer thuis en ondanks alle narigheid eromheen die nog om oplossingen schreeuwt maak ik daar even tijd voor.

Oh ja audiofiele dag: hele avond al muziek opstaan hier. Met tegeltje, helend. En hard nodig.

Dank jongens, het is niet meer te behandelen, alleen tijd rekken. grootste probleem is de keel, slikken wordt ook al lastiger.

@ KT, neem je tijd, sterkte met alles. Heb gisteravond nog even wat kunnen ontspannen met de celloconcerten van Pieter Wispelwey, lekker om even tot rust te komen.

Dank voor jullie medeleven, er is ons al verteld dat reanimatie niet mogelijk is en er kan ook niet geïntubeerd worden (slang voor zuurstof in de luchtpijp).

Rest ons de morfine als ze echt benauwd wordt.

Nogmaals sterkte Bert.

Ik ben dól op de Olive, allemaal nullen en enen tot muziek getransformeerd waar menig draaitafel nog een kluif aan heeft. Maar een terugkerende ergernis was toch de soms onjuiste of minstens gebrekkige spelling van componisten, die opdoken bij het editen van de gegevens over een cd. Mendelssohn zit er bijvoorbeeld in als Felix Mendessohn-Barth. Elke keer als ik die weer tegenkwam moest ik die naam corrigeren, waar de Olive dan vrolijk de voornaam Felix bij vergeet. En ik vergat nog wel eens het tussenstreepje tussen Mendelssohn en Bartholdy.

Een mogelijkheid om componisten aan te passen heeft de Olive niet. Of hàd.

Ik heb nu het bestandje gevonden met de gewraakte fouten, aangepast, opgeslagen, en alle Mendessohnen verbeterd. Evenals Béla Bartók, Leoš Janáček, en nog wat ongerechtigheden.

Weer een stapje richtig af.

Blijkbaar zijn Olijven beter met muziek dan taal Marc.

Mijn moeder is trouwens weer thuis en is gelukkig niet meer zo benauwd, het ademhalen gaat een stuk beter en ze hersteld ook sneller na inspanning.

Kunnen we allemaal een beetje rustiger het weekend in. :)

• 2 weeks later...

Mijn set staat in een erker. Met de vakantie in de tuin is het een kwestie van 2 luidsprekers neerzetten en de kabel door de klapraamphes.

Aldus geschiedde. Hopelijk blijven de buren rustig ;)

Vragen of ze er (geen) last van hebben wil nog wel eens helpen. Of eens uitnodigen en hun muziek draaien.

Potver3, wat een goede tips allemaal :D.

Mijn set staat in een erker. Met de vakantie in de tuin is het een kwestie van 2 luidsprekers neerzetten en de kabel door de klapraamphes.

Aldus geschiedde. Hopelijk blijven de buren rustig ;)

Ik weet nog wel muziek voor je, waarbij je zeker, de buren de stuipen op het lijf jaagt :D

Mijn audiofiele dag bestaat erin een beslissing te nemen vr de pluggen en/of rewiring

Er wordt gedacht om de armbedrading te vervangen en betere connectoren aan het element te plaatsen, en cinchbussen aan de onderkant. Heb hier nog wel verschillende interlinks liggen die ik kan gebruiken

Zwakte blijft de armbedrading en als men toch alles gaat openmaken om te kijken of er nog kritische punten zijn na 10j gebruik

Ben benieuwd!

Niets zo frustrerend als met verlof zijn, 11 nieuwe lp's te hebben, en geen enkele te kunnen afspelen :(

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...