Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Hey Carl,

Ik begrijp dat er van beiden wellicht een nog meer bijzondere uitgave is, maar deze spelen beslist ook erg goed. Het enige merk waarmee ik wel zo'n beetje klaar ben is Music On Vinyl. Ik meen zelfs de digitale signatuurte horen, dus dat mijn draaitafel meer klinkt als een CD speler. Niet onoverkomenlijk, maar het klinkt wat minder ontspannen, het komt diep van binnen wat opdringeriger over zoals CD weergave dat doet. Aan de andere kant zijn de MOV LP's zelden meer bijzonder dan het origineel. Ik hou er niet van als ik verschillende LP's opzet van compleet verschillende bands uit compleet verschillende periodes en ik telkens een bepaalde signatuur terug hoor. In mijn optiek voegt de opname dan wat toe. Ik heb van een aantal LP's de originele uitgave en die van Music on Vinyl en kan vergelijken. Het was een tijd terug dat ik LP's besteld had, dus ik had niet naar de labels gekeken. Maar dus nogmaals een bevestiging vanwat ik al eerder hoorde. Gelukkig zijn die van Deep Purple en Led Zeppelin geen MOV. Iemand anders ook ervaring met MOV? Ik heb tot nu toen alleen een uitgave van Roxy Music - Avalon waarin bovenstaande me niet opvalt

Hieronder de links naar Led zeppelin en Deep Purple.

http://www.vinylvinyl.nl/led-zeppelin-ii.html

http://www.vinylvinyl.nl/deep-purple-made-in-japan-6719603.html

Omdat er een buis van mijn eindversterker kapot is, draai ik nu met een befaamde Tripad klasse D versterker als eindversterker  :huh:  ;) .En, het klinkt wonderbaarlijk goed, voor iets van 50 euries.... Nu heb ik wel hoogrendement speakers die het de Tripad ook niet écht moeilijk maken, maar toch....

Omdat er een buis van mijn eindversterker kapot is, draai ik nu met een befaamde Tripad klasse D versterker als eindversterker  :huh:  ;) .En, het klinkt wonderbaarlijk goed, voor iets van 50 euries.... Nu heb ik wel hoogrendement speakers die het de Tripad ook niet écht moeilijk maken, maar toch....

Beste René,

Het rendement (decibels per watt) zal toch niet gauw een probleem zijn?

Het leuke van jouw soort versterker is m.i. vooral dat die zich heel weinig aantrekt van de impedantiekarakteristiek van de speakers. 

Slechte luidsprekers krijgen zo optimale kansen: het lijkt wel democratie of zo...

Ben weer eens avondje vinyl aan beluisteren. Kwam er niet van met de warmte en het regelmatig bezoek aan de Friese meren.Met de nieuwe KT 120 klinkt het weer adembenemend. Heb nu Belafonte opstaan. Die knaap had wel veel stijl. In Amerika zijn ze er niet op vooruit gegaan sindsdien.

aha dat zou nog een alternatief zijn voor mijn centerspeaker die ik op de tv wil aansluiten ;-)

Had je nou wel of geen reservebuizen die je er even op zou kunnen zetten.

Nee, ik heb geen reserve. Maar ik heb reeds 2 nieuwe besteld, krijg ik dinsdag al weer binnen  :)

Tot de conclusie gekomen, dat ik analoog heb verwaarloosd  :(

Heb je zulke mooie spullen....  :blink: Zal ook de Okki Nokki weer eens uit de mottenballen halen.

Er liggen zeker nog 100 LP's   al meer dan 2 .....3 jaar te wachten op een poetsbeurt. :o

Da's het nadeel van digitaal, je wordt er lui van, gauw tevreden, teminste ik wel.....

Ingevallen bij een prachtige documentaire op Ned. 3: Queen zoals niet eerder gezien (of zo). Duurde tot 10 uur, maar helaas, eerste half uur gemist. Die oude rubriek hier, wat is er op de tv, is kennelijk een stille dood gestorven. <_<

Tot de conclusie gekomen, dat ik analoog heb verwaarloosd  :(

Heb je zulke mooie spullen....  :blink: Zal ook de Okki Nokki weer eens uit de mottenballen halen.

Er liggen zeker nog 100 LP's   al meer dan 2 .....3 jaar te wachten op een poetsbeurt. :o

Da's het nadeel van digitaal, je wordt er lui van, gauw tevreden, teminste ik wel.....

Beter laat dan nooit :)

Heb de documentaire van Queen ook gezien. Helaas ook de eerste 15 minuten gemist. Vier dingen blijven me het meeste bij: Als je alles achter elkaar hoort is de hitmachine haast onuitputtelijk, wat een strot, Amerika was kennelijk niet altijd zo Queen gezind, blijft wel erg triest om beeldmateriaal te zien van Freddy tegen het einde. Voor wat betreft Amerika is dat natuurlijk hun verlies, aan de andere kant als je ziet wat er soms wel scoort daar in de charts, zal wel met te ver doorgevoerd Nationalisme te maken hebben.

Mijn audiofiele dag gister was verder het ophalen van de nieuwe voeding van mijn draaitafel. Verder is mijn powerplant preventief onderhouden. Elco's van het merk Jun Fu en Nicon. Chinese troep eruit en BC (Vishay) en Panasonic ervoor in de plaats. Het spul laat ik nu op stoom komen en dan ga ik eens vergelijken met de oorspronkelijke voeding.

Morgen haal ik de granieten platen op voor onder mijn speakers. Wel even sjouwen met een kilo of 25 per stuk. En dan zijn we klaar. Hooguit nog eens iets doen met tubetraps o.i.d.

Verder is mijn powerplant preventief onderhouden. Elco's van het merk Jun Fu en Nicon. Chinese troep eruit en BC (Vishay) en Panasonic ervoor in de plaats. Het spul laat ik nu op stoom komen en dan ga ik eens vergelijken met de oorspronkelijke voeding.

Ben benieuwd!

Wat een gesjouw Karma. Maar ach, voor een jonge kerel als jij... Ben toch goed af met tegels van een kilo of 6, 7.

Zou JD die tegels niet van Toine lenen. Mis een verslag.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...