Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Nee, tenzij je de speakers wat hoger wilt zetten natuurlijk.

Jawel! Niet naar Hans luisteren in dit geval.:)

Ze vormen de bescherming van de werkende laag die absoluut niet belast mag worden.

Groet,

Leobus

De werkende laag is buigbaar en indrukbaar. Als dat gebeurt werkt het niet meer.

Tegen elke vorm van buiging of indrukking, zit er aan de onderkant een stevige lijstenen plaat.

Aan de bovenkant is de werkende laag beschermd door een bamboe plaat. Dat alles zit in een fraaie lijst verankerd.

Als je alleen die werkende laag op je vloertegels zou leggen, wordt die gegarandeerd vervormd of ingedrukt als je er bijvoorbeeld je speakers op zet. De eerste tegeltjes hadden aan de bovenkant geen beschermende laag bamboe. Als je daar een speaker opzette, was de werking weg. Ook zo'n schoefje aan de onderkant van een versterker kon de laag al iets indrukken en vernielen. Die eerste tegeltjes moesten dus altijd los van de apparatuur eronder liggen. De nieuwe die Mumsoft heeft zijn nu wel belastbaar.

Groet,

Leobus

Heb je die (leistenen) onderzetplaten ook nodig wanneer je een stenen vloer (beton met verlijmde tegels) hebt?

Mogelijk werkt er eentje die vrij ligt onder je set dan nog wel overtuigender dan als je hoogpolig tapijt had.

Als je daar zin in hebt wil ik t.z.t. er wel met eentje naar je toekomen. T.z.t. want ik ben nu op vakantie en mijn demotegel is nog langer fietsen.

Mijn luisterhoek.

Alles gaat nu via de Luxman l507s.

2zre1l2.jpg

Boven in mijn luisterkamer heb ik staan.

Voor de Lenco l75 long base word een 12 inch tonearm gemaakt.

Lenco l75 sme 3009.

Sony amp en cd speler.

T+A helios maxi e.

Gisteravond heb ik JRiver MC 20 geïnstalleerd. Dit werkt ook goed. Maar ik merk eigenlijk weinig verschil met MC18. Misschien dat het wat sneller werkt en makkelijker plaatjes binnen haalt.

Wel weer de nodige instelperikelen. Het staat weer standaard ingesteld, ook Gizmo.

Gisteravond heb ik JRiver MC 20 geïnstalleerd. Dit werkt ook goed. Maar ik merk eigenlijk weinig verschil met MC18. Misschien dat het wat sneller werkt en makkelijker plaatjes binnen haalt.

Wel weer de nodige instelperikelen. Het staat weer standaard ingesteld, ook Gizmo.

Die jongens willen gewoon een boterham bij elkaar sprokkelen.. Na gemerkt te hebben dat er eigenlijk niet veel meer aan verbeterd kan worden en een nieuwe versie eigenlijk een bug release is ben ik na versie 16 gestopt.met updaten. Met versie 16 stond het ineens ook weer standaard (daarvoor nam het de oude instellingen over) en begon het mijn cover art te updaten vanaf internet en mijn tags aan te passen.. Dáár zat ik helemaal NIET op te wachten! Ik had nogal wat coverat zelf goed ingescand en tags zelf goed gezet. Gelukkig had ik een backup maar je bent wel even bezig om die weer terug te zetten. Toen ik ervan melding maakte op het forum werd mijn post doodleuk verwijderd door de mods.als zijnde onwelgevallig. Dus weinig audiofiele dag toen.

Neemt niet weg dat het nog steeds een van de beste muziek database programma's is met ongekende zoekmogelijkheden en feilloos afspelen.

Gister bezig geweest om de spullen voor geluid in m'n caravan te verzamelen.

De BNS boxjes pasten niet meer in de huidige caravan. Jammer, want met die autoradio werkte het prima. We hebben ons dus "beholpen" met een soort van draagbare radio.

Nu had m'n zoon een paar van die plastic Philips surround boxjes over. Maar daar hoort natuurlijk een subwoofer bij. Uit een speakertje van 5 cm kan nu eenmaal geen laag komen. Een echte subwoofer inbouwen is geen optie omdat die dingen veel te zwaar zijn.

Nu zit er een TV kastje in wat we toch niet gebruiken. Dit is ca. 40 x 40 x 40 cm. Er zit een uitschuifplateautje in, maar dat is er makkelijk uit te schroeven. Een mooi kastje voor de radio met woofer dus.

Op de radio zitten vier speakeraansluitingen waarvan ik er twee wil gebruiken voor de frontspeakertjes. De twee andere aansluitingen zijn ideaal voor een dubbelspoels woofer.

Dus op naar De Stemvork. Frans heeft meestal wel wat liggen. Maar dat leek nu tegen te vallen. Een 17 tot 20 cm woofer met twee aansluitingen zijn kennelijk schaars. Maar toch... uit een stoffig hoekje kwam een VIFA P17WJ-04-08. Precies wat ik zocht en bovendien ongebruikt. Van precies deze speaker kan ik geen gegevens vinden, maar ik denk dat hij hetzelfde is dan de P17WJ-00-08. Deze heeft maar één spoel. In dat geval is de resonantiefrequentie 37 Hz. Perfect voor m'n doel dus. Hulde aan De Stemvork.

Nou wil ik geen complete baskast maken, maar alleen een frontpaneeltje met daarin de radio en de woofer. Dan heb ik een kastje van ca. 60 ltr... best wel royaal.

Nou vroeg ik me af of het zin heeft om daar nog een basreflexpijp in te zetten. Echt luchtdicht is het kastje n.l. niet en bovendien is het kastje best wel ruim. Het hoeft dus echt niet snoeihard te gaan, maar een fatsoenlijk geluid op laag niveau is toch wel prettig. Voor ons, én de buren.

Als je geen gegevens weet lijkt me een poort tamelijk zinloos. Beetje demplen met bitumen of plakvilt aan de binnenwanden lijkt me zinvoller, rolletje baf erbij

Van de  P17WJ-00-08 zijn de gegevens wel bekend. Veel zal dat niet uitmaken.

Ik weet niet waar ik dit eigenlijk moet posten maar ik heb verrekt weinig tijd voor het forummen. Mijn moeder ligt alweer enige tijd in het ziekenhuis door de leukemie enzo. Nu is er weer een longontsteking geconstateerd, we zijn er nog wel even druk mee.

Jullie hoeven me niet allemaal sterkte te wensen, ik weet wel dat jullie meeleven, de harten hier zitten echt wel op de goede plek.

(al vechten we elkaar wel eens het huis uit ;) )

Groetjes, Bert.

Ja, ik miste je al hier. Misschien moet er een topic ergens komen voor dit soort zaken, maar het kan ook zomaar niet in de uitgangspunten van dit forum zitten.

Vroeger was er een off-topic sectie, met extra password zelfs, maar die heb ik al een tijd niet zien langskomen.

Misschien kunnen Arden en Audiofreak er hun zegje over doen?

Enfin, dat je zolang niet postte sprak ook wel boekdelen, maar fijn dat je het bevestigt. Of niet fijn natuurlijk. Helemaal niet fijn. )-:

Tja Bert dat zijn de mindere kanten van het leven..... daar vraagt niemand om :( Koester je moeder en alle mooie dingen van het leven.

Zowaar weer een audiofiele dag.  De set staat na dagen weer op zijn plek,  geeft mij eenzelfde gevoel als je terug komt van vakantie en weer gaat spelen. :o verbijsterd mooi :)

Sinds vandaag heet ik onofficieel "dokter"  Heb nog nooit een titel gehad.....  Wat mensen je niet toebedelen niet ?  :D

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...