Groovy Posted 6 september 2014 Report Share Posted 6 september 2014 Mooi hoor, en die van Sander komt bij een echte liefhebber terecht. Maar dat is dan weer geen vintage, toch? Dank u. Ik heb geen idee hoe oud de Micro-Seiki is gaat al wel wat jaartjes mee volgens mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 7 september 2014 Report Share Posted 7 september 2014 De 12 inch op de l75. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 september 2014 Report Share Posted 7 september 2014 Ziet er mooi uit Groovy, hoe klinkt het? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 7 september 2014 Report Share Posted 7 september 2014 Tnx. Het klinkt wel lekker. Een Lenco l75 klinkt al niet iel en zeker niet met een Denon 110 element. Het laag is goed aanwezig maar niet overheersend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 9 september 2014 Report Share Posted 9 september 2014 Graniet onder mijn speakers werkt goed. Ik dacht aanvankelijk te horen dat er wellicht ook iets weg was, maar in dit geval is juist dat vertrokken dat je graag hoort vertrekken. Met name bij stevig werk van klassiek hoor ik het nog het best. Als er een grote trom de kamer komt binnenrollen dan hoor je nu alleen de druk van zo'n trom. Voorheen klonk zoiets wat aangezet door waarschijnlijk het meeklinken van allerlei dingen als de vloer. Het komt nu dichterbij het origineel dat ik herken van bezoeken aan klassieke concerten. Voor een ieder met fullrange speakers is het ontkoppelen met graniet wel zinvol lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 9 september 2014 Report Share Posted 9 september 2014 Graniet onder mijn speakers werkt goed. Ik dacht aanvankelijk te horen dat er wellicht ook iets weg was, maar in dit geval is juist dat vertrokken dat je graag hoort vertrekken. Met name bij stevig werk van klassiek hoor ik het nog het best. Als er een grote trom de kamer komt binnenrollen dan hoor je nu alleen de druk van zo'n trom. Voorheen klonk zoiets wat aangezet door waarschijnlijk het meeklinken van allerlei dingen als de vloer. Het komt nu dichterbij het origineel dat ik herken van bezoeken aan klassieke concerten. Voor een ieder met fullrange speakers is het ontkoppelen met graniet wel zinvol lijkt me. Ik bedenk me nu ineens, dat mijn ls van zichzelf een granieten voet hebben. De ontwerper kennende, zitten die er niet zomaar onder. Daaronder heb ik een soort van 2 in 1 dempertjes geplaatst. Het merk wil me even niet te binnen schieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 10 september 2014 Report Share Posted 10 september 2014 En welke speakers heb jij JD en welke ontwerper zit daarachter? Ik heb mijn graniet ontkoppeld met Sorbothane (een soort rubber). Tenminste in theorie zou ontkoppelen van graniet met een zacht materiaal ideaal moeten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 september 2014 Report Share Posted 10 september 2014 Graniet onder mijn speakers werkt goed. Ik dacht aanvankelijk te horen dat er wellicht ook iets weg was, maar in dit geval is juist dat vertrokken dat je graag hoort vertrekken. Met name bij stevig werk van klassiek hoor ik het nog het best. Als er een grote trom de kamer komt binnenrollen dan hoor je nu alleen de druk van zo'n trom. Voorheen klonk zoiets wat aangezet door waarschijnlijk het meeklinken van allerlei dingen als de vloer. Het komt nu dichterbij het origineel dat ik herken van bezoeken aan klassieke concerten. Voor een ieder met fullrange speakers is het ontkoppelen met graniet wel zinvol lijkt me. Ik neem aan dat je een houten vloer hebt. Bij beton kan ik me nauwelijks voorstellen dat het iets uitmaakt. Stel je hebt een kamer van 40 m2 en de betonnen vloer is 20 cm dik. bij een s.g. van 2.5kg/dm3 weegt de vloer dan ongeveer 20.000 kilo. Daar gaat een tegel van 30 kilo weinig aan bijdragen... Voor de liefhebber heb ik nog een paar natuurstenen (geen graniet, speksteen wellicht) tegels van 30*40*4 cm a 22 kilo/st. Kostten me ooit 200 gulden per stuk bij de plaatselijke steenhouwer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 september 2014 Author Report Share Posted 10 september 2014 En welke speakers heb jij JD en welke ontwerper zit daarachter? Ik heb mijn graniet ontkoppeld met Sorbothane (een soort rubber). Tenminste in theorie zou ontkoppelen van graniet met een zacht materiaal ideaal moeten zijn. Let op met Sorbothane. Dat kan lelijke vlekken op de vloer veroorzaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 september 2014 Report Share Posted 10 september 2014 Ik neem aan dat je een houten vloer hebt. Bij beton kan ik me nauwelijks voorstellen dat het iets uitmaakt. Stel je hebt een kamer van 40 m2 en de betonnen vloer is 20 cm dik. bij een s.g. van 2.5kg/dm3 weegt de vloer dan ongeveer 20.000 kilo. Daar gaat een tegel van 30 kilo weinig aan bijdragen... Dat is wat simpel geredeneerd. Beton geleidt geluid erg goed en blijft het lonen om geluid te isoleren. Meestal worden daarom bij betonbouw laminaat- en parketvloeren op een zwevende/dempende onderlaag gelegd die zowel geluidsisolerend als vochtwerend is. Je hebt dan eigenlijk gewoon weer een zwevende "houten" vloer die leuk de bas trillingen van de speakerkast de kamer in slingert omdat zo'n vloer vrolijk mee dreunt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 september 2014 Report Share Posted 10 september 2014 En welke speakers heb jij JD en welke ontwerper zit daarachter? Ik heb mijn graniet ontkoppeld met Sorbothane (een soort rubber). Tenminste in theorie zou ontkoppelen van graniet met een zacht materiaal ideaal moeten zijn. Frits Straatsma van Millon in Alkmaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 10 september 2014 Report Share Posted 10 september 2014 @duck: ik heb een betonnen vloer en daarop laminaat. Ik spreek uit ervaring dat voorheen op sommige nummers het huis ergens begon te trillen. Ik heb altijd aangenomen de sponningen van de deurstijlen, maar heb dat nooit met zekerheid kunnen vaststellen. Voorheen had ik kleinere vloerstaanders en had ik nergens last van. Het ligt dus niet alleen aan de ondervloer, maar ook het type luidspreker lijkt me. @ Hans: oops, goed dat je het zegt. Ik kan heel goed een stukje papier op het laminaat leggen en daarop de sorbothane. Probleem lijkt me dan opgelost. @ JD: Millon is toch het Nederlandse merk dat zegt voor veel minder geld een hogere kwaliteit te kunnen leveren? Welk type heb jij als ik dat vragen mag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 september 2014 Report Share Posted 10 september 2014 Okay, wellicht heeft het dan toch nut; dus het isoleren/vermideren van de doorgegeven energie aan de zwevende vloer. Overigens vraagme af of hiervoor zo'n Auralex Gramma of subdude niet beter werkt (ziet er alleen niet audiofiel of fraai uit ) http://www.auralex.com/sound_isolation_gramma/sound_isolation_gramma.asp http://www.auralex.com/sound_isolation_subdude/subdude.asp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 september 2014 Report Share Posted 10 september 2014 @duck: ik heb een betonnen vloer en daarop laminaat. Ik spreek uit ervaring dat voorheen op sommige nummers het huis ergens begon te trillen. Ik heb altijd aangenomen de sponningen van de deurstijlen, maar heb dat nooit met zekerheid kunnen vaststellen. Voorheen had ik kleinere vloerstaanders en had ik nergens last van. Het ligt dus niet alleen aan de ondervloer, maar ook het type luidspreker lijkt me. @ Hans: oops, goed dat je het zegt. Ik kan heel goed een stukje papier op het laminaat leggen en daarop de sorbothane. Probleem lijkt me dan opgelost. @ JD: Millon is toch het Nederlandse merk dat zegt voor veel minder geld een hogere kwaliteit te kunnen leveren? Welk type heb jij als ik dat vragen mag? Klopt en ze zijn zeer aktief via Marktplaats. Anderen worden daar compleet niet goed van. Ik heb de Phantom S. Men laat je het verschil horen met B&W, Avalon, Sonus Faber, e.a. Het verhaal op MP is van mij. Men wil niet dat ik reclame maak op fora. Bij Studio Alkmaar heb ik ze gehoord naast een Wilson Audio, maar ik mag geen reclame maken . Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 september 2014 Author Report Share Posted 10 september 2014 Voor de liefhebber heb ik nog een paar natuurstenen (geen graniet, speksteen wellicht) tegels van 30*40*4 cm a 22 kilo/st. Kostten me ooit 200 gulden per stuk bij de plaatselijke steenhouwer... Mijn luidsprekers staan nu op hardstenen tegels van 50x50 cm eigenlijk veel te groot. Die kosten € 30,- per vier maar de randen zijn dan ook niet gepolijst. De Wilsons zijn zonder front 41 x 30 cm Jouw tegels zouden dus prima passen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 september 2014 Report Share Posted 11 september 2014 Hans, ik hoop dat je snapt dat ik ze nu ook weer niet weg ga geven (400 gulden in 1995 of zo is toch een smak geld). Begrijp dat ik dat bedrag niet meer kunt vragen, meestal ruil ik oude (maar nog waardevolle) dingen dan om voor iets symbolisch (een leuke sacd die ik nog will hebben bv). Ik was trouwens abuis. de tegels meten ongeveer 42 * 38 * 4 cm. Allle zijden (behalve onder) zijn gepolijst en alle ribben zijn afgeschuind (facet randen oid), Kleur is donker grijs (meen dat ze vroeger zwarter waren). Verder geen beschadigingen van betekenis. Ik gebruik ze nu als een soort onderzetter voor 2 lampjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 4 oktober 2014 Report Share Posted 4 oktober 2014 Experienzzz Gisteravond dankzij een vrij kaart van Happy Sad Records de Experienzzz op de RAI Woonbeurs bezocht. Op Mijn Twitter account kun je enkele foto's zien en opmerkingen. Er was 1 grote mooie zaal/hal, een gang met enkele kamers en een vierde verdieping met 2 kamers. De aanloop was beter dan ik verwacht had. Zeker voor een onderdeel dat weggestopt was over drie gedeeltes heen. De bewegwijzering had wat beter gekund. Het aanbod was wat mager, in aantal importeurs. Wel had men echt mooie stands en mooie apparatuur mee, daar zat zeker werk in! Maar waar kom je eigenlijk voor, om te luisteren. En dat kon maar in een stuk of 4, 5 zalen, waarvan Audiac de beste was. Voor dé luisterervaring moest je daar naar binnen. JK Acoustics had een verrekte mooie zaal, met een plafond van 10 meter hoog naar mijn idee. Mooi gebouwde apparatuur absoluut! Qua geluid was het me wat scherp en hard, maar dat is persoonlijk. Er liep ander publiek rond dan standaard op een hifishow. Maar toch mensen die er doelgericht op afkwamen. Hier en daar hoorde ik de audiofiele klassiekers weerklinken. Check hier de Twitter account. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 oktober 2014 Report Share Posted 4 oktober 2014 Drie keer niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 4 oktober 2014 Report Share Posted 4 oktober 2014 Drie keer niks. Ja, ben je ook geweest Carl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 oktober 2014 Report Share Posted 4 oktober 2014 Hai Ivan, Ik had mijn vrouw vandaag meegekregen naar de woonbeurs om daarna nog wat Experience te doen. Viel me erg tegen. Weinig luisterfaciliteiten en dan nog slecht geluid ook zoals JK. Was verder helemaal niet druk. Ik kan me voorstellen dat de deelnemers achter hun oren hebben gekrabt. Ik denk dat ze het zich anders hadden voorgesteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 4 oktober 2014 Report Share Posted 4 oktober 2014 Ja zeker, de investering om er te staan moet stevig zijn. Het was beter geweest als ze hun eigen gang met luisterkamers hadden gehad. Of onderdeel van de woonbeurs in de hallen, heb ik niet bezocht overigens, of eigen luisterkamers op 1 plek. Dit was vlees, noch vis. Pijnlijk voor onze sector. Maar toch hoop ik dat bezoekers genoten hebben. Gedurfd, maar niet geslaagd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 4 oktober 2014 Report Share Posted 4 oktober 2014 Ik zit er niet op te wachten, maar ik had ook wat meer domotica of wireless oplossingen verwacht of designer speakers, etc. om aan te sluiten aan het woonbeurs concept. Je had er ook een muzikaal feestje van kunnen maken, er stond een gigantisch Lyngdorf systeem... Party in the livingroom! Dansen in de woonkamer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 oktober 2014 Members Report Share Posted 5 oktober 2014 Ja zeker, de investering om er te staan moet stevig zijn. Het was beter geweest als ze hun eigen gang met luisterkamers hadden gehad. Of onderdeel van de woonbeurs in de hallen, heb ik niet bezocht overigens, of eigen luisterkamers op 1 plek. Dit was vlees, noch vis. Pijnlijk voor onze sector. Maar toch hoop ik dat bezoekers genoten hebben. Gedurfd, maar niet geslaagd. Sommigen stonden juist op die woonbeurs, goedkoper, en 5 dagen ipv 2. Ook een dag langer om op te ruimen. Aangaande die prijzen, ik ga ze niet noemen, maar mijn idee was idd om een gang met 4 kamers te nemen. Twee kamer voor demo's, een kamer voor statische opstellingen, en een kamer om op het gemak dingen te bespreken. Daar een dergelijke opzet in totaal een klein modaal jaarsalaris had moeten kosten, heb ik toch maar vriendelijk bedankt... Waarom denk je dat ze de deelnemers niet gewoon als distributeurs neer hebben gezet? Staat zo lullig, die 5 of 6 deelnemers. Nee, we vermelden de merken als deelnemers, dat staat veel beter, hebben we er ineens tientallen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 5 oktober 2014 Report Share Posted 5 oktober 2014 Waarom denk je dat ze de deelnemers niet gewoon als distributeurs neer hebben gezet? Staat zo lullig, die 5 of 6 deelnemers. Nee, we vermelden de merken als deelnemers, dat staat veel beter, hebben we er ineens tientallen... Nee, dat hebben ze niet gedaan, sommige onder merknaam andere onder distributienaam. Ik zie op de Woonbeurs plattegrond wel Amphion, Hifi Klubben Nederland, More Music. De plattegrond van de Experienzzz zelf klopt niet helemaal zoals het was, maar zie de link naar de plattegrond foto hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 oktober 2014 Report Share Posted 5 oktober 2014 Ik ben ook gisteren geweest. Het was niet goed. Weggestopt, slechte bewijzering, weinig bezoekers op de experienzzz, veel bezoekers op de woonbeurs, slechte publiciteit aangegeven in hifiland. Weinig tot geen integratie met wonen. Nergens een nagebouwde woonkamer gezien waar ook een hifiset in staat, spelend en wel. In mijn optiek scoor je dan en breng je het dichter bij elkaar voor de bezoeker. Zodat bezoekers zien en bewust worden dat er meer is dan een 5.0 of 10.0 surroundset van Bose. Ook was er een geen eyecatcher, terwijl die wel was aangeboden door een hifi importeur. De luisterruimtes waren verdeeld over 2 verdiepingen. Op niveau 0 en niveau 4 waren ze te vinden. In 1e instantie had ik op nievau 0 niet eens door dat er luisterruimtes waren. Iemand maakte mij daar op attent. En wat klonk het daar gewoon slecht. Audiac op de 4e verdieping had het beste geluid. De demo van Onkyo met Dolby Atmos was wel leuk om eens te horen. Maar het is niet my cup of tea. Ik blijf een surround geluid een gemanipuleerd geluid vinden. De demo was dan ook vooral gebaseerd op effect geluid. Het Dolby Atmos deed mij denken aan het Bose effect wat erin de jaren 80 ook al was. Geluid wat via een plafond naar je toe komt. Postief: Het idee om wonen en hifi dichter bij elkaar te brengen is een uitstekend idee. Maar zou anders moeten uitgewerkt worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts