Jongensdroom Posted 13 oktober 2014 Report Share Posted 13 oktober 2014 mumsoft, on 13 Oct 2014 - 11:24 AM, said:Wie zou die laatste 0,5 in de wacht gaan slepen? Oh, wat spànnend! Jij natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 oktober 2014 Report Share Posted 13 oktober 2014 Nee hoor. Ik ben al blij met een 8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 13 oktober 2014 Report Share Posted 13 oktober 2014 Weer een audiofiele dag bestond er zondag voor mij uit dat ik de gratis CD van STS digital die je meekreeg bij de X-FI 2013 nog eens aan de tand heb gevoeld. Zeker nu het setje thuis af is wierp dit voor mij wel licht op de zaak. Ik wil graag enigszins chargeren om één en ander duidelijk te maken. Zijn jullie ook wel eens een gemiddelde witgoedzaak ingelopen? Wat ik hoor aan de STS CD vergelijk ik met de witgoedzaak waar TV's vaak openstaan met een (te) flink contrast, alsof je in een lamp kijkt zeg maar. Zoiets doet men vaker zodat een TV eruit springt. Zoiets schijnt goed te verkopen. Met bovenstaande vergelijk ik die CD ook. Alles klinkt alsof het is opgenomen bij wijze van spreken op 1 centimeter van de instrumenten. Zelf op het akoestische nummer Fields of Gold klinkt de gitaar alsof het is opgenomen bij wijze van spreken in de klankkast. Ik chargeer dit opzettelijk, dat maakt het tenminste duidelijk waarom ik de CD niet mooi vind. Het is leuk om te draaien "voor even" en het zal vast sommigen imponeren. Maar het is ook vermoeiend om naar te luisteren. En om dan in de voetsporen te treden van neutralist fetischist Spido. Er zijn in mijn oren veel verschillende aspecten die maken dat een weergave neutraal is. Een weergave zoals die van die STS CD gaat mij vermoeien. Het is niet fijn om zo bovenop een instrument te zitten. Wat verwacht men te winnen of meer te horen als men zo opneemt? Het is bijvoorbeeld niet nodig voor details die rondom instrumenten zitten. Die details zijn er ook als je wat verder weg zit van de instrumenten. Het maakt me wel nieuwsgierig waarom men dit soort klank kiest. Het doet me vooral afvragen of men compenseert voor iets. STS is toch verbonden aan Siltech spullen? Ik zou dan wel eens een normale opname willen horen op dat soort spullen. Misschien zoek ik er teveel achter, maar op zich is antwoorden vinden natuurlijk wel leuk. Ik heb ook andere audiofiele CD's van bijvoorbeeld Reference Recordings die dit soort aspecten niet vertonen, maar toch hun duidelijke meerwaarde hebben. Blijft bijzonder hoe zelfs in opnameland aspecten van geluid zover uit elkaar kunnen liggen. Helaas is wat mij betreft iedere opvallende eigenschap ook een slechte eigenschap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 oktober 2014 Report Share Posted 13 oktober 2014 déjà vu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 13 oktober 2014 Report Share Posted 13 oktober 2014 Weer een audiofiele dag bestond er zondag voor mij uit dat ik de gratis CD van STS digital die je meekreeg bij de X-FI 2013 nog eens aan de tand heb gevoeld. Zeker nu het setje thuis af is wierp dit voor mij wel licht op de zaak. Ik wil graag enigszins chargeren om één en ander duidelijk te maken. Zijn jullie ook wel eens een gemiddelde witgoedzaak ingelopen? Wat ik hoor aan de STS CD vergelijk ik met de witgoedzaak waar TV's vaak openstaan met een (te) flink contrast, alsof je in een lamp kijkt zeg maar. Zoiets doet men vaker zodat een TV eruit springt. Zoiets schijnt goed te verkopen. Met bovenstaande vergelijk ik die CD ook. Alles klinkt alsof het is opgenomen bij wijze van spreken op 1 centimeter van de instrumenten. Zelf op het akoestische nummer Fields of Gold klinkt de gitaar alsof het is opgenomen bij wijze van spreken in de klankkast. Ik chargeer dit opzettelijk, dat maakt het tenminste duidelijk waarom ik de CD niet mooi vind. Het is leuk om te draaien "voor even" en het zal vast sommigen imponeren. Maar het is ook vermoeiend om naar te luisteren. En om dan in de voetsporen te treden van neutralist fetischist Spido. Er zijn in mijn oren veel verschillende aspecten die maken dat een weergave neutraal is. Een weergave zoals die van die STS CD gaat mij vermoeien. Het is niet fijn om zo bovenop een instrument te zitten. Wat verwacht men te winnen of meer te horen als men zo opneemt? Het is bijvoorbeeld niet nodig voor details die rondom instrumenten zitten. Die details zijn er ook als je wat verder weg zit van de instrumenten. Het maakt me wel nieuwsgierig waarom men dit soort klank kiest. Het doet me vooral afvragen of men compenseert voor iets. STS is toch verbonden aan Siltech spullen? Ik zou dan wel eens een normale opname willen horen op dat soort spullen. Misschien zoek ik er teveel achter, maar op zich is antwoorden vinden natuurlijk wel leuk. Ik heb ook andere audiofiele CD's van bijvoorbeeld Reference Recordings die dit soort aspecten niet vertonen, maar toch hun duidelijke meerwaarde hebben. Blijft bijzonder hoe zelfs in opnameland aspecten van geluid zover uit elkaar kunnen liggen. Helaas is wat mij betreft iedere opvallende eigenschap ook een slechte eigenschap. Die cd heb ik niet. Misschien zat Frits bij de gitariste op schoot met zijn microfoon!? De laatste klassieke cd klinkt hier fantastisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 oktober 2014 Members Report Share Posted 13 oktober 2014 Frits heeft geen fluit van die cd opgenomen, hij bewerkt, of remasterd ze. Niks meer of minder. Of iemand het nu wel of niet mooi vindt, dat maakt me niet uit, maar hou het wel bij de feiten (of wel, de waarheid/realiteit waar we tegenwoordig allemaal zo stellig over zijn)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 13 oktober 2014 Report Share Posted 13 oktober 2014 ...................Of iemand het nu wel of niet mooi vindt, dat maakt me niet uit ....................... Da's mazzel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 oktober 2014 Author Report Share Posted 14 oktober 2014 Die cd heb ik niet. Jawel hoor... nr. 14 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 14 oktober 2014 Report Share Posted 14 oktober 2014 Ik heb ook nog een ouder exemplaar waar STS op staat. Ik zal die komend weekend eens beluisteren. Misschien is het exemplarisch. Ik heb in die zin bedoeld geen waardeoordeel te vormen door zo helder mogelijk aan te geven wat het karakter is van de CD. Ik meen dan wel dat me de vrijheid toekomt te zeggen dat ik de balans op den duur als vermoeiend ervaar. Wellicht denken anderen daar anders over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 oktober 2014 Report Share Posted 14 oktober 2014 Jawel hoor... nr. 14 Ik heb echt Altzheimer Light. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 oktober 2014 Report Share Posted 14 oktober 2014 Neem een geheugensteuntje. Een streamert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 oktober 2014 Report Share Posted 14 oktober 2014 Ik heb ook nog een ouder exemplaar waar STS op staat. Ik zal die komend weekend eens beluisteren. Misschien is het exemplarisch. Ik heb in die zin bedoeld geen waardeoordeel te vormen door zo helder mogelijk aan te geven wat het karakter is van de CD. Ik meen dan wel dat me de vrijheid toekomt te zeggen dat ik de balans op den duur als vermoeiend ervaar. Wellicht denken anderen daar anders over. Een aantal van ons zijn bij STS geweest. Frits liet horen hoe hij van een matige opname een beter klinkende opname maakt. Natuurlijk doet hij dat naar eigen inzicht (hoe anders?). Wat voor de een vermoeiend klinkt, kan voor iemand anders juist te saai klinken. Nu blijkt dat ik nr. 14 wel heb ga ik eens kritisch luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 oktober 2014 Report Share Posted 14 oktober 2014 Ik heb ook nog een ouder exemplaar waar STS op staat. Ik zal die komend weekend eens beluisteren. Misschien is het exemplarisch. Ik heb in die zin bedoeld geen waardeoordeel te vormen door zo helder mogelijk aan te geven wat het karakter is van de CD. Ik meen dan wel dat me de vrijheid toekomt te zeggen dat ik de balans op den duur als vermoeiend ervaar. Wellicht denken anderen daar anders over. Als op die cd's niet staat wie voor de opname tekent moet je maar aannemen dat het van STS is. Lijkt mij niks mis mee. Ik heb hier alleen een LP van STS dus verder geen mening over de cd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 oktober 2014 Author Report Share Posted 14 oktober 2014 Ik meen dan wel dat me de vrijheid toekomt te zeggen dat ik de balans op den duur als vermoeiend ervaar. Wellicht denken anderen daar anders over. De een houdt van een in mijn oren saaie opname, de ander (waaronder ik) van dynamiek en directheid. Livemuziek is ook niet saai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 oktober 2014 Report Share Posted 17 oktober 2014 Mijn audiofiele dag was alle audiofiele spulletjes op te bergen, audio rek verbouwen en vintage neer te zetten. Had ik eerder moeten doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 17 oktober 2014 Report Share Posted 17 oktober 2014 Jack die spijt heeft van iets dat hij niet gedaan heeft valt niet snel voor ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 oktober 2014 Report Share Posted 17 oktober 2014 Ik ben bezig met een reeks receivers uit de jaren 70 op te knappen Stef. Sommige zijn zo groot, dat ze alleen bovenop het rek kunnen. Er staat nu een mooie Pioneer SX-750 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 17 oktober 2014 Report Share Posted 17 oktober 2014 Krijgjij weleens sansui produkten over de vloer Jack? Just curious ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 oktober 2014 Report Share Posted 17 oktober 2014 Ja dat zit veelal goed in elkaar. Kijk maar naar deze Sansui G-7000 dat is echt super mooi gemaakt. Alle contacten en stekkers zijn verguld. Zo mooi maken ze het écht niet meer Staat morgen waarschijnlijk in het rek, als morgen hopelijk de laatste onderdelen komen. zie http://www.tubejack.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 oktober 2014 Report Share Posted 17 oktober 2014 Of kijk even bij de Tag Sansui dan kom je een AU-719 tegen, Geheel DC gekoppeld met plenty Fet' s m.i. zijn tijd 30 jaar voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 17 oktober 2014 Report Share Posted 17 oktober 2014 Mijn audiofiele dag was het luisteren van veel platen en een paar CD's. Klinkt als een tiet. Moeilijk om weg te komen van de luisterplek. Setje eindelijk af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 oktober 2014 Report Share Posted 17 oktober 2014 Mijn audiofiele dag was het luisteren van veel platen en een paar CD's. Klinkt als een tiet. Moeilijk om weg te komen van de luisterplek. Setje eindelijk af. Vertel, vertel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 oktober 2014 Report Share Posted 18 oktober 2014 Ben een beetje mijn tijd aan het "verlummelen" er genoeg te doen, maar de muziek klinkt zo lekker. Een oude Philips CD-650 aangesloten op mijn SX-750. De muziek klinkt zorgeloos. Je kunt er uren naar luisteren. Het aardige is dat er een extra audio filter op zit dat ook nog écht werkt. Het geluid wordt nóg iets vriendelijker. http://www.dutchaudioclassics.nl/review/Philips-CD450-CD650-CDplayer/ [...] Before reaching the other pair of output sockets, labelled 'Additional Filtered', the left and right signals pass through a quite complex additional amplifier involving two integrated circuit stages, with frequency selective feedback over them, and a pair of transistor buffers. Philips say this gives "a warmer analogue output as a result of extra filtering; you can use whichever you prefer". On measurement, it allows the top octave to tail off a couple of dB and does very little else. Audibly it softens the sound, as one might expect, and the whole idea seems on the face of it to be an expensive and unnecessary pandering to the subjective assessment critics. However, as a top Philips man (who requested anonymity) explained, "several manufacturers have made a lot of money doing similar things to past Philips models with the aid of those same subjective assessors, so why shouldn't we get in on the act?" Touché. [...] Ook platen draaien via de Sony PS-6750 is een feestje en absoluut zorgeloos. Soms denk ik wel eens, waar is het misgegaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 oktober 2014 Report Share Posted 18 oktober 2014 Een fijne middag beleefd bij een forumgenoot, nieuwe muziek leren kennen en ook wat bekend werk gehoord op een mooie set. Kortom: het was genieten vandaag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 oktober 2014 Report Share Posted 18 oktober 2014 Een fijne middag beleefd bij een forumgenoot, nieuwe muziek leren kennen en ook wat bekend werk gehoord op een mooie set. Kortom: het was genieten vandaag. Mooi man! Zo'n dag had ik ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts