Groovy Posted 27 oktober 2014 Report Share Posted 27 oktober 2014 @ Ivan. De rem is eraf ja. Alleen de thorens 124 loopt nog langer door. Dat is ook zo Karma. Hij klinkt ook best lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 oktober 2014 Report Share Posted 27 oktober 2014 Philips GP-401 is/was er in verschillende versies: MkI, MkII, MkIII. Ik vermoed dat vooral de naaldvorm van de diverse types verschilde (sferisch, elliptisch). Je kon een 401 opwaarderen met behulp van een betere (duurdere) naaldunit. Erg gewild waren ook types als GP-412 en GP-422. Vooral in het buitenland, en bij Nederlandse niet-audiofielen. (Nederlandse audiofielen moesten niets hebben van Philips. Want wat je van vèr haalt is toch veel lekkerder?) Eén van mijn vele "reserve-elementjes" is een Philips GP-500. Zojuist zag ik bij http://www.pickupnaald.com/philips-gp500-pickupnaald-shibata-tonar-511sh dat er voor dat elementje - gratis meegeleverd bij een Philips pick-up uit de Inbrengwinkel - een Shibata upgrade naaldunit te koop is voor... €159,- Moet ik toch nog even over nadenken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Een paar weken geleden heb ik een l75 van een audiofreak opgebouwd daar heb ik een gp412 ingezet en dat klonk goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Groovy, on 27 Oct 2014 - 10:23 PM, said: Alleen de thorens 124 loopt nog langer door. Een TD124 "what else?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Een TD124 "what else?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Een Dual 604 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 oktober 2014 Report Share Posted 30 oktober 2014 Ik ben er weer, nog niet zo vrolijk als ik zou willen maar toch. Ik las net dat Sander's vrouw gestorven is, mijn moeder is 30 september gestorven aan de leukemie vandaar mijn lange afwezigheid. Ben nu weer beetje bezig met muziekgenieten, dat viel de laatste tijd niet mee, vaak te emotioneel. Sander heb ik een PB gestuurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 30 oktober 2014 Report Share Posted 30 oktober 2014 Ik ben er weer, nog niet zo vrolijk als ik zou willen maar toch. Ik las net dat Sander's vrouw gestorven is, mijn moeder is 30 september gestorven aan de leukemie vandaar mijn lange afwezigheid. Ben nu weer beetje bezig met muziekgenieten, dat viel de laatste tijd niet mee, vaak te emotioneel. Sander heb ik een PB gestuurd. Ik had je al gemist. Welkom terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 30 oktober 2014 Report Share Posted 30 oktober 2014 Ik ben er weer, nog niet zo vrolijk als ik zou willen maar toch. Ik las net dat Sander's vrouw gestorven is, mijn moeder is 30 september gestorven aan de leukemie vandaar mijn lange afwezigheid. Ben nu weer beetje bezig met muziekgenieten, dat viel de laatste tijd niet mee, vaak te emotioneel. Sterkte en welkom weer! Ik weet wat het is om lange tijd bepaalde muziek niet te kunnen beluisteren... Konden we maar gewoon allemaal rustig en voldaan doodgaan omdat het weer eens keer klaar is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 oktober 2014 Report Share Posted 30 oktober 2014 Dank je, het zou idd gemakkelijker zijn als het klaar is. Daarom moet ik (van mezelf) ongeveer driehonderd jaar worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 oktober 2014 Report Share Posted 30 oktober 2014 Nog even volhouden dan. Je kunt het! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 oktober 2014 Report Share Posted 31 oktober 2014 Fijn dat je er weer bent, TL200! En, alsnog, mijn oprechte deelneming... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 oktober 2014 Report Share Posted 31 oktober 2014 Fijn dat je er weer bent, TL200! En, alsnog, mijn oprechte deelneming... Dank je Spido. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 oktober 2014 Author Report Share Posted 31 oktober 2014 Mijn audiofiele dag van vorige week kreeg nog 'n staartje. Gisteravond wou ik de draaitafel afstellen en toen bleek een draadje van e cinch aansluiting los te zijn. En daar kun je heel erg lastig bij. Na reparatie dus verder met afstellen. Maar wat zie ik vanmorgen. De cantilever staat flink schuin. Hij wees richting rand plaat. Min eerste schrik was, oei gebroken. Maar dat bleek toch niet het geval. Het schoot me te binnen dat vndag en morgen de platenspelerdagen in 't Harde zijn. Dus in de auto... Bij Ketelaar was het al gezellig druk en loop meteen Plaatjesdraaier tegen het lijf. Maar toch maar eerst inchecken. Anders kom je nooit aan de beurt. Bij v.d. Hul kun je op een beeldscherm zijn microscoopverichtingen zien. Het geluid komt van AJ. Erg interessant en leuk om te zien. Mijn element was ook in no time gerepareerd. Het rubber bleek wat scheef te zitten. Thuis de arm gelijk gemonteerd en de afstelling compleet gemaakt. Het speelt nu weer als een zonnetje. Ik heb er ook nog een zeldzame LP van Ben Webster gekocht. Ook dat klinkt erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 oktober 2014 Report Share Posted 31 oktober 2014 En zo komt alles altijd weer goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 oktober 2014 Report Share Posted 31 oktober 2014 En de audiofiele dag van Hans was tevens de mijne. Naast Hans inderdaad ook Plaatjesdraaier ontmoet met een vriend die een B&O tangentiaalspeler zelf had gerestaureerd en dat was blijkbaar erg goed gelukt want die speelde uitstekend, zelfs met het oude element. Daarnaast John Picoso even gezien en nog enkele andere bekende gezichten waar ik geen naam (meer) bij wist. Inderdaad fascinerend om te zien hoe AJ schijnbaar achteloos even een element "doet" en dankzij het grote scherm kon zelfs ik het aardig volgen. Nog wat LPs gescoord en daarna bij een daar in de buurt wonend lid van een ander forum een fraai cassettedeck gekregen zodat ik mijn ouwe bandjes weer eens kan beluisteren. Topdag en dank aan Parker700, Beekie, de heer vd Hul en de dames/heren Ketelaar voor een uiterst geslaagde dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 31 oktober 2014 Report Share Posted 31 oktober 2014 Goede service daar zo te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 oktober 2014 Author Report Share Posted 31 oktober 2014 Ik kreeg bezoek, mijn relaas was eigenlijk nog niet klaar. Inderdaad leuk om KT88 en Picoso tgen te komen en weer even bij te praten. Ik kon niet erg lang blijven. Ik had beloofd de honden van m'n zoon uit te laten. En die waren ook weer blij dat ze me zagen. Ondertussen speelt het dus weer prima. Zelfs de direct cut van Ray Brown (Jeton) wordt zonder problemen afgespeeld. En dat was wel ooit anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 oktober 2014 Report Share Posted 31 oktober 2014 Mijn audiofiele dag bestond vandaag uit het opruimen van m'n luisterzolder. Gelijk de draaitafel een grote onderhoudsbeurt gegeven. Hij blinkt nu weer als een nieuwe en heeft gelijk nieuwe olie gekregen. Alle aansluitingen heb ik goed schoongemaakt en de boel grondig ontstoft. [...] En nu speelt alles weer. Ik verbeeld me dat het nu beter klinkt. Laat me maar in die waan.... Mijn audiofiele dag van vorige week kreeg nog 'n staartje. Gisteravond wou ik de draaitafel afstellen en toen bleek een draadje van e cinch aansluiting los te zijn. En daar kun je heel erg lastig bij. Na reparatie dus verder met afstellen. Maar wat zie ik vanmorgen. De cantilever staat flink schuin. Hij wees richting rand plaat. Min eerste schrik was, oei gebroken. Maar dat bleek toch niet het geval. Het schoot me te binnen dat vndag en morgen de platenspelerdagen in 't Harde zijn. Dus in de auto... Bij Ketelaar was het al gezellig druk en loop meteen Plaatjesdraaier tegen het lijf. Maar toch maar eerst inchecken. Anders kom je nooit aan de beurt. Bij v.d. Hul kun je op een beeldscherm zijn microscoopverichtingen zien. Het geluid komt van AJ. Erg interessant en leuk om te zien. Mijn element was ook in no time gerepareerd. Het rubber bleek wat scheef te zitten. Thuis de arm gelijk gemonteerd en de afstelling compleet gemaakt. Het speelt nu weer als een zonnetje. Ik heb er ook nog een zeldzame LP van Ben Webster gekocht. Ook dat klinkt erg goed. Wat valt hier van te leren? Gewoon nooit je draaitafel een grote onderhoudsbeurt geven, me dunkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 oktober 2014 Report Share Posted 31 oktober 2014 De enige naald die ik geruïneerd heb was na een paar glazen wijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 november 2014 Report Share Posted 1 november 2014 Ik ga zo nog even kijken. Jammer dat Julie gister geweest zijn, had jullie graag weer even ontmoet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 november 2014 Report Share Posted 1 november 2014 De enige naald die ik geruïneerd heb was na een paar glazen wijn. En wat valt hier van te leren? Nooit een paar glazen wijn drinken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 november 2014 Report Share Posted 1 november 2014 En wat valt hier van te leren? Nooit een paar glazen wijn drinken! Inderdaad. Bier (en dan bedoel ik niet standaard pils) is veel lekkerder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 november 2014 Report Share Posted 1 november 2014 Inderdaad. Bier (en dan bedoel ik niet standaard pils) is veel lekkerder... Dat is juist Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 november 2014 Report Share Posted 1 november 2014 Ik opteer voor Zuidam jenevers. De rogge-jenever van hen, mjammjam! Maar ook de 20 jaar enkel-vatgelagerde stokoude is echt niet te versmaden. Ijskoud, en dan... op je tong laten smelten. En wègblijven van de draaitafel!!! Ga toch streamen, mensen, als je dan eens fout mikt krijg je vast weer iets nieuws te horen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts