Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Ik ga zo nog even kijken.

Jammer dat Julie gister geweest zijn, had jullie graag weer even ontmoet.

Was gezellig daar.

Nog wat mensen ontmoet van de audio vereneging en weer mooie herstel acties gezien.

Een Dynavector met een korte cantilever van 1.7 mm die vol zat met metaal slijpsel.

Mooi element ook.

En wat valt hier van te leren? Nooit een paar glazen wijn drinken! ^_^

Pfff .. Hoeveel keer heb ik vroeger geen baco's gedronken en lekker plaatjes gedraaid op vrijdagavond. Is bijna een ritueel geworden. En nooit een problem gehad. Juist heerlijk genoten. Of komt het dat ik Brabander ben?

Mijn oog wordt gelijk getrokken door de versterker met wappers. Dacht eerst aan Accuphase, maar lijkt me meer een Luxman? Die wappers zijn niet alleen vintage, maar ook nog eens erg mooi. Die andere tafels die je hebt zijn toch wel beter dan de Technics?

Mijn oog wordt gelijk getrokken door de versterker met wappers. Dacht eerst aan Accuphase, maar lijkt me meer een Luxman? Die wappers zijn niet alleen vintage, maar ook nog eens erg mooi. Die andere tafels die je hebt zijn toch wel beter dan de Technics?

Klopt het is een Luxman l507s.

De technics is een instappertje lijkt mij.

Echt een ding voor iemand die wil beginnen met plaatjes draaien om erachter te komen of het zijn ding is.

Voor e15 kun je je geen buil vallen.

De andere zijn zeker beter.

Tnx voor het compliment :)

Vandaag de buizen uit mijn voorversterker vervangen.

De oude Philips SO E88CC buizen waren versleten en ik had nog een paar setjes andere buizen liggen maar helaas geen Philips meer. eerst een set Sovtek 6922 er in maar het werkte prima maar gaf geen muziek.

Nu had ik nog een set liggen ook Sovtek 6922 maar dan met witte letters de eerste waren zwart. Nu had ik het niet verwacht maar deze waren buiduidend beter. Ik heb als eens zitten meten aan de voorversterker met alle drie de buizen sets en kan mij herinneren dat de vervorming toen bij de Philipsen het laagst was en aangezien ik bij de witte Sovteks het slechtst toch klinken die witte beduidend beter dan de zwarte echter de Philipsen zijn nog net even mooier. Eens zien dat ik daar weer een mooi paartje van kan vinden.

In ieder geval is het nu echt niet verkeerd en kan ik weer prima van de muziek genieten.

Ook gelijk even de plank met de Pass Pearl2 even in de set geplaatst en daar goed naar kunnen luisteren.

Dat gaat ook heel goed worden.

Zo eerst maar weer even een laag verf op de behuizing zetten, daar moet nog een laag of 3 op dan kunnen de printen hun behuizing in.

Vanavond met Adriaan phono trappen vergeleken.

Zijn trap en mijn pass zijn erg aan elkaar gewaagd.

Adriaan bouwt ook zelf apparatuur en hebben vanavond naar zijn creatie geluisterd die mee moet naar het ETF.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/European_triode_festival

Kijk eens naar de foto's van voor gaande jaren dan is dat een waar paradijs voor de doorgewinterde buizen liefhebber.

Gisteravond Hansko op bezoek gehad. Was weer erg gezellig. Hij had een paar lp's meegebracht. Erg mooie muziek. Helaas ben ik de titels al weer vergeten. Wanneer je ouder wordt, wordt alles slechter. Alleen het vergeten gaat beter.

Dat is balen Carl, is héél erg pijnlijk weet ook ik uit ervaring :(. Ik zit nu thuis na een kijkoperatie (meniscus). Tijdje niet werken dus  :( , én geen plaatjes draaien. Maar wel op de bank met mijn hoofd vlak voor de speaker, en Radio Paradise op. Dus dát worden mijn audiofiele dagen  :D  :D  :D

Dat is balen Carl, is héél erg pijnlijk weet ook ik uit ervaring :(. Ik zit nu thuis na een kijkoperatie (meniscus). Tijdje niet werken dus  :( , én geen plaatjes draaien. Maar wel op de bank met mijn hoofd vlak voor de speaker, en Radio Paradise op. Dus dát worden mijn audiofiele dagen  :D  :D  :D

Bij mij is het wel naar een dag over (hoop ik). Ik doe er toch wel wat aan waaronder rugtraining onder leiding fysiotherapeut. Wel jammer want ik was met iets voor Onno bezig.

Ik heb vandaag m'n computer eens aangesloten op m'n cd-speler via een USB-kabel. Mijn cd-speler kan daarmee als DAC fungeren. Het ging precies zoals in de handleiding van Musical Fidelity was aangegeven: aansluiten, computer herkent een nieuw apparaat en stelt zichzelf in, en als het goed is (en dat was het) staat er dan een USB-DAC bij je audioapparaten en kun je je muziek afspelen. Werkt allemaal prima zo. Het is alleen nog even wat profissorisch aangesloten, omdat ik geen USB-kabel had die lang genoeg is. Ik heb een oude USB-kabel gebruikt die ik ooit bij een printer heb gekregen en die is maar 1,5m of zo. Ik heb +/- 10m nodig. Nu zie ik dat USB standaard niet verder gaat dan 5m, dus ik heb er maar een besteld met een ingebouwde repeater. Hopelijk gaat dat goed. Zo niet, dan gaat de kabel weer weg...

Verder nog een gewone analoge interlink gekocht, die ik ga gebruiken voor het aansluiten van de frontkanalen van mijn A/V-receiver op de HT-ingang van mijn stereoversterker. En ik heb ik nog een HDMI-kabel gekocht, omdat ik de A/V-receiver nu als 'hub' wil gaan gebruiken. Nu zitten mijn DVD-speler en mijn HDTV-ontvanger nog rechtstreeks op de tv aangesloten, maar dat ga ik dus veranderen. Als het goed is kent mijn A/V-receiver een 'HDMI-through' functie wanneer hij stand-by staat, en daar wil ik graag gebruik van maken...

Vandaag écht een audiofiele dag.  Ik was op cursus bij Menno van der Veen.  

Indrukwekkend zijn nieuwe TRANS project.  

Een deel van zijn nieuwe boek staat hier http://www.mennovanderveen.nl/nl/proefdruk-4.html

Hoi Jack, interessant.

Ik had natuurlijk van Menno al het een en ander mee gekregen over Trans bij het ts2012 project waar een beetje de basis is gelegd hier voor.

Is zeker leuk om daar zo verder in te duiken.

De studie dag had ik wel heen gewilt maar was niet gelukt.

Heb vandaag aan de pearl2 gewerkt en weer flink op geschoten.

Zeker interessant ! 

We hebben een aantal versterkers beluisterd waaronder de Mable dat is het TSS project uit 2012.

Een UL-40S2 met TRANS en EL 34 buizen en een nieuw TSS project voor 2014 een

SE versterker met een KT-120 buis.

Erg mooi :)  Ik vond TRANS in de UL40-S2 erg geslaagd. 

De vervorming is extreem laag,  zeker een factor 10 lager dan bij hedendaagse moderne buizen versterkers.

Demping factor is dacht ik een keer of 3 beter geworden.

Ik wacht met inbouwen van het e.e.a. want de hele versterker gaat op de schop.

SE met TRANS is magisch. De inwendig weerstand van de eindbuis is zo' n 7x lager dan de bekende 300B buis.

Heel veel kleine details, natuurlijke stemmen en strak laag.  Vond het geluid alleen een beetje plakken aan de luidsprekers.

E.e.a. wordt "opensource"  dus de kennis is straks voor iedereen toegankelijk, dan kan het alleen maar mooier worden.

Het aardige was ook dat je zijn nieuwe boek over TRANS voor een gereduceerd prijsje (10€)  meekreeg.

Top dag! :)

(...) We hebben een aantal versterkers beluisterd (...)

:unsure: Versterkers beluisterd?

Maar hoe dan ook: als ik dat zo lees over de "TRANS in de UL40-S2" - over de extreem lage vervorming en de verbeterde dempingsfactor - lijkt Menno op de goede weg te zijn: de weg terùg.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...