Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Pas op Groovy: van de Baka People moet je heel vaak naar het toilet. Zelfs als ik er aan denk moet ik al :D ben zo terug .............. 

Ik moest idd naar het toilet en de Baka People had Marc niet meegenomen :D

Gisteravond weer eens fiks gedraaid. Op een bepaald moment was ik bang, dat de naald zou vastlopen van de hitte. Op een gegeven ogenblik zelfs Bowie met "A lad insane". Stond als een huis.

Nice

Thanks. Ik heb nu voor het eerst een set die er niet uitziet als een bij elkaar geraapt zooitje ;) Alle A/V-apparatuur, inclusief de tv, is van Pioneer. De stereo-set is van Musical Fidelity (M6-serie) en de speakers zijn allemaal uit dezelfde serie van JBL (Studio 5-serie). En dan is mijn tv-meubel ook nog eens van hetzelfde merk (Norstone) als de speaker stands van de surround speakers, in precies dezelfde afwerking (zwart pianolak i.c.m. donkere glasplaten)...

Dit gaat jaren blijven staan zo... :) Het enige wat ik nog niet heb, is een subwoofer. Maar hoewel ik geen ervaring heb met subwoofers, heb ik niet het idee dat ik nu heel veel mis. Gisteren eens The Bourne Ultimatum gekeken en dat knalt er toch behoorlijk in af en toe. Met een subwoofer zal het best nog wel harder knallen, maar ik weet niet of ik dat mijn onder-/boven-/naaste buren kan aandoen... ;)

Fraai apparaat hoor..

Pioneer maakt weer serieuze apparaten..

Zo is er ook de allesspeler met netwerkfunctie BDP-LX88-S (13,5 kg / 1.600 euro).

Fraai opgebouwd met apparate compartimenten, dubbele voedingen etc..

Dat schijnt praktisch dezelfde te zijn als die ik heb, wat betreft de digitale circuits althans. Alleen de opbouw is (nog) mooier en er zitten gebalanceerde analoge uitgangen op. Geen idee of hij intern ook helemaal gebalanceerd is. Maar aangezien ik die toch niet gebruik (ook de ongebalanceerde niet), vond ik het de flinke meerprijs (het ding is ruim 2x zo duur!) niet waard...

@henrie

het kon wel eens zijn dat je zachter speelt als je meer laag-bereik hebt ...

groet

En dat ik daardoor de buren wellicht minder tot last ben? Zou kunnen. Aan de andere kant gaan natuurlijk vooral de lage tonen door de muren (en vloeren) heen, de midden en hoge tonen veel minder. Overigens speel ik 's nachts niet keihard of zo. En door de week sowieso niet. Ik moet de andere dag ook weer gewoon werken...

Thanks. Ik heb nu voor het eerst een set die er niet uitziet als een bij elkaar geraapt zooitje ;) Alle A/V-apparatuur, inclusief de tv, is van Pioneer. De stereo-set is van Musical Fidelity (M6-serie) en de speakers zijn allemaal uit dezelfde serie van JBL (Studio 5-serie). En dan is mijn tv-meubel ook nog eens van hetzelfde merk (Norstone) als de speaker stands van de surround speakers, in precies dezelfde afwerking (zwart pianolak i.c.m. donkere glasplaten)...

Dit gaat jaren blijven staan zo... :) Het enige wat ik nog niet heb, is een subwoofer. Maar hoewel ik geen ervaring heb met subwoofers, heb ik niet het idee dat ik nu heel veel mis. Gisteren eens The Bourne Ultimatum gekeken en dat knalt er toch behoorlijk in af en toe. Met een subwoofer zal het best nog wel harder knallen, maar ik weet niet of ik dat mijn onder-/boven-/naaste buren kan aandoen... ;)

Een goede sub zal meestal nog wel wat toevoegen, maar ik zit dan ook vaak meer aan de buren te denken (of t niet te veel wordt allemaal :) ). Dus je moet wel een beetje goed geisoleerde woning hebben.

Eventueel kun je altijd een sub zelf bouwen met een (hypex) plate amp en een goede woofer kun je de kosten in de hand houden (circa 600 euro) en is ook wel leuk om te doen, terwijl je toch makkelijk uitstijgt boven de meeste fabrieks subs met een dubbele prijs.

Mijn tip voor woofers (in allelei soorten, sealed, br, dipool): http://www.aespeakers.com/

Je moet ze natuurlijk wel importeren en goed letten op de wijze van transport (kan veel extra kosten opleveren als je bv airport to aiport transport hebt)

Vanavond weer eens een luisteravondje met een paar muziekvrienden gehouden. Conclusie: vinyl is toch t lekkerst, natuurlijker, vetter, organischer, mooier...

dan?

edit: oh ja

Bronnen: Mac Mini met Weiss DAC2, Meridian 588 

Analoog: Transrotor Fat Bob S met SME IV & Jan Allaerts MC1B

Versterkers: Pass Labs XONO, X2.5, X250.5

Luidsprekers: Martin Logan Summit

Luidspreker kabel: Nordost Super Flatline Mk2

Interconnects: NBS Monitor 1

Audiorek: Finite Elemente Pagode Signature

Ik zit lekker te genieten van mijn l75 met dv arm.

Ooow wat gaat de lift lekker langzaam naar beneden :D

Ik hoef slechts de arm boven de lp te hangen.

View My Video

Ik weet niet hoe het kan Groovy, maar als ik op je link klik krijg ik een melding van mijn beveiliging (Avast) dat er iets schadelijks geblokkeerd is.

Er komt een advertentie in beeld die tegengehouden wordt. Ik heb het filmpje wel gezien maar dat liep niet lekker.

Ik weet niet hoe het kan Groovy, maar als ik op je link klik krijg ik een melding van mijn beveiliging (Avast) dat er iets schadelijks geblokkeerd is.

Er komt een advertentie in beeld die tegengehouden wordt. Ik heb het filmpje wel gezien maar dat liep niet lekker.

Ow dat is jammer,ik heb het geupload van Tynipic.

Volgende keer maar you tube gebruiken :)

@Vintage.

Dank u.

Een goede sub zal meestal nog wel wat toevoegen, maar ik zit dan ook vaak meer aan de buren te denken (of t niet te veel wordt allemaal :) ). Dus je moet wel een beetje goed geisoleerde woning hebben.

Eventueel kun je altijd een sub zelf bouwen met een (hypex) plate amp en een goede woofer kun je de kosten in de hand houden (circa 600 euro) en is ook wel leuk om te doen, terwijl je toch makkelijk uitstijgt boven de meeste fabrieks subs met een dubbele prijs.

Mijn tip voor woofers (in allelei soorten, sealed, br, dipool): http://www.aespeakers.com/

Je moet ze natuurlijk wel importeren en goed letten op de wijze van transport (kan veel extra kosten opleveren als je bv airport to aiport transport hebt)

Wie weet ga ik er ooit eens eentje zelf bouwen :) Maar voorlopig blijf ik even zonder sub spelen... ;)

Ja, je moet t ook gewoon leuk vinden om te doen (of anders is 2e hands ook een optie)

Ik zou het wel leuk vinden hoor. Ik heb er alleen geen ervaring mee, dus om dan meteen een serieuze subwoofer te gaan bouwen, is misschien wat ambitieus. Maar wie weet... ;)

Ach subs zijn makkelijker en er zijn 1000+ project voorbeelden te vinden. Okay, beetje handig met MDF is wel belangrijk. En als je weinig gereedschap hebt dan moet je (verstek) zagen en gaten frezen uiit besteden, want voor 1 sub gereedschap aanschaffen tikt aardig aan.

Afwerking (verfen, spuiten, fineren of behangen) dat is weer een ander verhaal.

Ach subs zijn makkelijker en er zijn 1000+ project voorbeelden te vinden. Okay, beetje handig met MDF is wel belangrijk. En als je weinig gereedschap hebt dan moet je (verstek) zagen en gaten frezen uiit besteden, want voor 1 sub gereedschap aanschaffen tikt aardig aan.

Afwerking (verfen, spuiten, fineren of behangen) dat is weer een ander verhaal.

Mijn vader is altijd timmerman geweest (nu gepensioneerd), dus die zou dat eventueel wel kunnen. Als ie het wil tenminste. Hij heeft laatst nog iets van MDF voor mij gemaakt en dat ziet er heel strak uit en zit ook strak in de lak...

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...