Groovy Posted 1 januari 2015 Report Share Posted 1 januari 2015 Audiofiel ach waarom niet. De Goldring Eroica Blue in de Thorens gehangen. Klinkt aangenaam. Geruild tegen een lp http://www.flickr.com/photos/alternativeroute/9404676673/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 januari 2015 Report Share Posted 1 januari 2015 Leuk, Groovy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 januari 2015 Report Share Posted 1 januari 2015 Leuk, Groovy! Zeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 1 januari 2015 Report Share Posted 1 januari 2015 Eindelijk weer eens wat platen gewassen. Bevalt prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 2 januari 2015 Report Share Posted 2 januari 2015 Ik heb ook een stuk of twintig platen gewassen. Mijn 7 nieuwe aankopen en wat platen waar ik nog nooit aan was toegekomen. Allemaal pop/rock en metal. Maar ook inclusief een operette van Verdi "la traviata". Die laatste hoop ik binnenkort eens op te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 4 januari 2015 Report Share Posted 4 januari 2015 Aan het einde van de middag krijg ik de buurman op bezoek. Hij is muzikant in een band en heeft voor een groter deel dezelfde smaak in muziek als ik. Dat wordt Pink Floyd, Led Zeppelin, Deep Purple, Dream Theatre, etc. Vrouw is de deur uit, dus dat wordt oorlogs sterkte Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 januari 2015 Report Share Posted 4 januari 2015 (...) een operette van Verdi "la traviata". (...) ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 januari 2015 Report Share Posted 4 januari 2015 Ja Trivianta is toch van mozart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 9 januari 2015 Report Share Posted 9 januari 2015 Even geen audiofiele dagen. Je suis Charlie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 9 januari 2015 Report Share Posted 9 januari 2015 Ik doe wat ik altijd doe maar die aanslagen spoken wel door mijn hoofd. Je Suis Charlie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 9 januari 2015 Report Share Posted 9 januari 2015 Geen fraai begin in 2015 Er lopen veel te veel malloten op deze aardkloot waarbij die, welke totaal geen empathie hebben en geweldigdadig zijn, wel v/d allerergste soort zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 januari 2015 Report Share Posted 10 januari 2015 Vandaag een fiel dagje beleeft bij Carl, Mooie set en een enorm gezellige dag gehad met mooie muziek. De set is prettig om naar te luisteren zonder dat deze snel vermoeid. De Conrad-Johnson apparatuur is erg mooi. Carl bedankt voor je gastvrijheid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 januari 2015 Report Share Posted 11 januari 2015 Nou George, het was niet alleen erg gezellig maar ook leerzaam. Voor mij werd in ieder geval bevestigd, dat het zwakke punt in de keten toch de phono trap is. Bij nagenoeg alle phonotrappen die ik in huis heb gehad was het laag krachtiger. Bij het Pass labs thema ga ik daar verder op in. Ik denk ook dat ik er nu uit ben met hoe ik streaming ga aanpakken: mini computer in de kelder, draadje naar de dac en klaar is Kees. Daarbij wat meer ruimte voor een nieuwe phono trap! Verder doe ik de Conrad Johnson versterkers en de Oracle draaitafel zeker niet meer weg. Ben ik echt blij mee.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 januari 2015 Members Report Share Posted 11 januari 2015 [...] Voor mij werd in ieder geval bevestigd, dat het zwakke punt in de keten toch de phono trap is. Bij nagenoeg alle phonotrappen die ik in huis heb gehad was het laag krachtiger. [...] Daarbij wat meer ruimte voor een nieuwe phono trap! [...] Volgens mij wisten we dat al een tijdje? Onno heeft volgende week de Octave Phonomodul in huis, doe ook met die machine je licht nog even op. Luister daarna nog een keer naar de Grail en dan heb je alle exoten zo ongeveer wel beluisterd (samen met de Blue Amp, Einstein en Pass). Misschien nog de RCM RIAA of de ''Holy'' Grail SB? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 januari 2015 Report Share Posted 11 januari 2015 De Holy Grail gaat me iets te ver Marco (wat geld betreft dan). De Grail zou nog kunnen. Je begrijpt inmiddels wel dat ik het zoeken ook wel leuk vind. Ook wel erg mooie dingen in huis gehad. Ik neem contact op met Onno. PS wat de dag me ook heeft opgeleverd Marco is een uitzicht op een streaming oplossing die niet al te duur kan. Kwestie van een mini computer met een goedkope DAC. Vandaar uit zou ik dan naar een betere DAC kunnen zoeken. Op een of andere manier heb je een tussenstap nodig om een doordachte volgende stap te kunnen maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bongo Posted 11 januari 2015 Report Share Posted 11 januari 2015 Waarbij wel aangetekend moet worden, dat de Grail SB pas volledig tot z'n recht komt als het element gebalanceerd wordt aangesloten..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 januari 2015 Report Share Posted 11 januari 2015 Woensdag het begin van nog mooiere audiofiele dagen. Dan breng ik mijn Cyrus naar Musifoon voor een total recap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 januari 2015 Author Report Share Posted 13 januari 2015 Gisteravond bij Siem op bezoek geweest. In het begin klonk het scherp en redelijk wazig met een laag stereobeeld. Maar dat lag aan een koude BMC dac. Toen het spul geleidelijk warm werd, verdween de scherpte en viel de rest ook op z'n plek. Er is altijd wel wat te vinden wat beter kan, maar hier niet echt meer. Heeeeel mooie set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siem Posted 13 januari 2015 Report Share Posted 13 januari 2015 Dank je Hans, bedankt voor je tijd en bedankt voor de tips! Dat je de eindversterker beter aan kunt laten staan wist ik, maar dac en streamer ook wist ik niet. Kan standby voor dac en streamer ook goed zijn? Moet ik maar gewoon is proberen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 januari 2015 Author Report Share Posted 13 januari 2015 Ik zet m'n spullen meestal helemaal uit en ruim voordat ik ga spelen pas aan. Een uur helpt al behoorlijk. Dan hoor ik nog dat het tijdens de avond beter wordt, maar dat accepteer ik maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 23 januari 2015 Report Share Posted 23 januari 2015 De luidsprekers kabels 2,5 mm koper tijdelijk vervangen door Array kabels. Hoewel ik het al prima vind klinken meen ik dat alles nu met de Array kabels beter klinkt,meer laag mits het in de opname zit natuurlijk. De instrumenten klinken schoner,het geluidsbeeld nog steviger in het midden. Tikjes in de lp klinken wat nadrukkelijker. Tracy Chapman. Pink Floyd. Nog maar even luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 januari 2015 Report Share Posted 24 januari 2015 tijdelijk? Heb je ze op proef? Ik lees dat de kabels minder gevoelig zijn voor RFI straling (gsm etc.). Ik vraag me dan af hoe ze zich verhouden tot afgeschermde ls kabels (bv Supra Ply 3.4/s http://www.tnt-audio.com/accessories/ply34s_e.html ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 januari 2015 Report Share Posted 24 januari 2015 Ik heb ze te leen van Jerry. Altijd leuk om iets te proberen. Vergelijken met andere High End kabels kan ik niet. Ik ben er niet achter kunnen komen welke serie het is in ieder geval niet de Array 2de serie. Ze klinken in iedergeval beter dat de koperen Gamma kabeltjes,gelukkig maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 januari 2015 Author Report Share Posted 24 januari 2015 Ik denk dat het de kabels zijn die ik ooit voor Jerry heb gemaakt. Die zijn wel wat anders dan de originele Array kabels. Maar het zit wel dicht bij elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 januari 2015 Report Share Posted 24 januari 2015 Klopt die zijn het. Fijn klinkende kabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts