Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Dan moet dat hoog wel héél beroerd zijn geweest! :P

Ik verbaasde me ook wel over de uitspraak van Hans over het hoog.

In mijn beleving kon dat midden en hoog (met vinyl dan) juist heel mooi neergezet worden daar, zo herinner ik me. Terwijl het laag steeds veel problemen gaf, in de vorm van traagheid, kwantiteit, golven en een fundamenteel verschillend laagkarakter tov de midhoogunits.

Edited by thingman

Ik verbaasde me ook wel over de uitspraak van Hans over het hoog.

In mijn beleving kon dat midden en hoog (met vinyl dan) juist heel mooi neergezet worden daar, zo herinner ik me. Terwijl het laag steeds veel problemen gaf, in de vorm van traagheid, kwantiteit, golven en een fundamenteel verschillend laagkarakter tov de midhoogunits.

Ach ja... gesloten bassystemen, hè?

Met alle amechtigheid en obstipatieverschijnselen van dien.

En dan ook nog de stress van zo'n geboosterde Watkins er bij... :(

Overigens verbaasde mij de opmerking over het hoog ook.

Dat was bij de Infinity's juist het sterkste punt.

Was er een Enim of een Emit stuk of zo?

beste audiovrienden,

Mijn audiofiele dagen gaan sowieso een wat langere tijd stoppen. Ik ben er dit weekend achter gekomen dat mijn partner een Facebook liefde heeft. Komend weekend praten we erover. Als ze voor die ander kiest dan heb ik de komende tijd genoeg andere dingen aan mijn hoofd. Gaan we verder dan zeg ik deze hobby tot 1 april even gedag en ga me richten op mijn gezin in een poging dingen te herstellen. Houden doe ik van haar maar het blijft nog een vraag of dat genoeg is. Het is nu niet perse dat ik de inhoud verder wil delen, maar het geeft wel aan dat onze hobby maar relatief is. Er zijn belangrijkere zaken dan goed geluid zoals liefde en geluk. Het ga jullie goed voor nu en wellicht tot later. 

groeten, Guus

Beste Karma,

In de eerste plaats wens ik je liefde, wijsheid en geduld toe.

Bedenk dat liefde zich niet laat dwingen: ook niet door woorden.

Bedenk voorts...

Vrouwen komen en gaan

zelfs al zij moeders zijn

en hun verantwoordelijkheden altijd op de eerste plaats zouden moeten stellen

Maar muziek blijft je trouw

Muziek zal jou nooit in de steek laten

Ik heb verschillende Infinitys gehad, maar op m'n luisterzolder alleen de Omega's. 

Déze, dus?

irs-omega-0a-infinity.jpg

Dat waren toch de meest homogene Infinity systemen?

(Ik bedoel... toch heel wat samenhangender dan bijvoorbeeld de (veel duurdere!) "Reference Standard I", die Bas de Vries had, destijds, als ik me niet vergis?)

refstan1.jpg

Edited by spido

beste audiovrienden,

Mijn audiofiele dagen gaan sowieso een wat langere tijd stoppen. Ik ben er dit weekend achter gekomen dat mijn partner een Facebook liefde heeft.

groeten, Guus

Karma...

Audio is inderdaad maar een bijzaak (ondanks dat vele zich hier over erg kunnen opwinden)

maar in iedere geval,  sterkte  en keep in touch 

beste audiovrienden,

Mijn audiofiele dagen gaan sowieso een wat langere tijd stoppen. Ik ben er dit weekend achter gekomen dat mijn partner een Facebook liefde heeft. Komend weekend praten we erover. Als ze voor die ander kiest dan heb ik de komende tijd genoeg andere dingen aan mijn hoofd. Gaan we verder dan zeg ik deze hobby tot 1 april even gedag en ga me richten op mijn gezin in een poging dingen te herstellen. Houden doe ik van haar maar het blijft nog een vraag of dat genoeg is. Het is nu niet perse dat ik de inhoud verder wil delen, maar het geeft wel aan dat onze hobby maar relatief is. Er zijn belangrijkere zaken dan goed geluid zoals liefde en geluk. Het ga jullie goed voor nu en wellicht tot later. 

groeten, Guus

Verdorie Guus, heel veel sterkte en ik hoop op een goede afloop.

beste audiovrienden,

groeten, Guus

Shit man, ik weet waar je staat... Hou vol, blijf integer!

Sterkte...

Ik wil je graag helpen hoor. 

Tnx!

Kom er wel uit hoor, mensen genoeg in de buurt die me even willen helpen.

Het rack moet wel mee, de speakerkabels zijn maar 3 meter lang.

En dat rack weegt zonder inhoud al iets van 70 kilo als het niet meer is (solid steel)......... :wacko:

@ Guus: take care man!

En ik blijf teleurgesteld in Spotify (premium).

Soms hoor ik een sprankje van hoe het zou moeten kunnen; meestal is het plat, wat schellig en dun.

Iemand vertelde mij dat het ook geen MP3 320 is maar Ogg-Vobis. Daar weet ik niets van, maar als het (bijna) altijd zo klinkt dan gaat het abonnement na de proefperiode van 1 maand niet door.

En ja, ik heb de instellingen op high quality staan, whatever ze daar onder verstaan.

Kortom: de techniek zit in de weg, dat hoor ik en dus ben ik er niet tevreden mee.

Misschien wacht ik er nog even mee tot de nieuwe oude DAC is gearriveerd of die er nog wat beters van kan maken.

Edited by Guest

Ik denk dat Kappa 9 met afstand de homogene Infinity was. De torenflats waren enkel maar indrukwekkend. Ik heb ook nog eens een Kappa 90 of 100 gehoord en dat stond ook als een huis.

Met de Kappa 9 heb ik inderdaad het meeste luisterplezier gehad. Maar het verschil tussen de 2 30 cm woofers en de 17 cm dome was wel erg groot. Op m'n zolder heb ik ze zelfs maar niet geprobeerd. Daarna de Renaissance 90. Dat sprak met helemaal niet aan. Daar was geen muziek uit te krijgen. De Omega deed het een stuk beter, maar het verschil tussen de woofer/mid laag en folies was toch wel erg groot. Dat sloot niet echt lekker aan zeg maar. De grote Infinity's met aparte laagzuilen heb ik enkele keren gehoord (o.a. bij Dutch 9911 (waar zit die trouwens ??)) . Toch wel erg indrukwekkend, ook de klank. En natuurlijk dat soort systemen van Genesis.

Maar echt verfijnt en natuurlijk was het allemaal niet (in mijn oren dan).

Edited by Hans van Liempd

• Members

Zou kunnen, wel een domme specificatie dan. 

Een hele domme! Rendement was idd iets van 85 of 86 db, en dan nog die fantastische dip naar 0,1 Ohm bij 30 hz. Maximale spl lag trouwens echt wel hoger als die genoemde 102 dB, dus waar die specs nou vandaan komen? Het waren wel magistrale luidsprekers, ik had alleen 2 Krell KSA 250's nodig om ze echt goed aan te sturen (heet dat het werd op die zolderkamer, heet...). Bryston trok het niet, zelfs de ML 23 had er problemen mee. 

Dit allemaal wel in de Extended stand, de Normaal stand was geen probleem. Maar ja, waar koop je dan een Kappa 9 voor. Ik heb ze later vervangen door de IRS Delta's met servo's, dus eigenlijk IRS Gamma's (of was het andersom?), die waren, buiten dat ze een stuk vriendelijker aan te sturen waren, kwalitatief toch ook echt een stuk beter. Maar daar zat ook 20.000 gulden prijsverschil tussen, en dan heb ik het nog niet over de servo's. Na het vertrek van Arnie Nudell bij Infinity was de lol ook snel over, en werd het meer een middle of the road product...

Als experiment vandaag de USB draad van de laptop maar eens in de oude knijpdoos gestoken en .....

Géén scherpe Ssss; nog steeds wel plat maar het is nu beter genietbaar.

Schiet mij maar lek. Waarom doet/deed die DAC het dan wél goed met FLAC, MP3 320k en CD?

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...