Guest Posted 30 januari 2015 Report Share Posted 30 januari 2015 Swaar. Misschien heeft het iets te maken met de upsampling die de DACMagic wel doet en het frutselDACje in de knijpdoos niet? Afijn, het zal wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 januari 2015 Report Share Posted 30 januari 2015 Ai nu al spijt van de verkoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 januari 2015 Report Share Posted 31 januari 2015 Nee hoor, er komt een andere terug. Ook een DACMagic, maar destijds door mij wat aangepast. Ik weet dat die beter is; als ik het zelf nog kon had ik deze ook aangepakt maar dat lukt dus niet meer. De andere optie was een Black Lion Red Sparrow DAC maar die valt momenteel buiten budget en heeft geen USB, alhoewel daar ook wel weer een mouw aan te passen valt. Met de instellingen van Spotify en ook het uitgangsniveau in de software wat gefoefeld waardoor Spotify nu heel aanvaardbaar is geworden. De CD kan er ook aan zodat ik kan vergelijken of dat nog een verbetering oplevert. FLAC en MP3 320 gaat wel goed dus ik heb er wel vertrouwen in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 januari 2015 Report Share Posted 31 januari 2015 Komt de Dac van Marc weer jou kant op? Die is inderdaad behoorlijk goed van wat ik toen bij Marc heb gehoord. Ik heb overigens net even naar de Black Lion Red Sparrow DAC gekeken maar dat snap ik wel. Daar wordt gebruik gemaakt van een van de mooiste dac chips die er op dit moment te vinden zijn. Al vaak mooie dingen horen doen in verschillende configuraties. http://blacklionaudio.com/product/sparrow-dac/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 januari 2015 Report Share Posted 31 januari 2015 Yep, die is het. Maar dan de rooie en niet de white face. De white is gebalanceerd opgebouwd wat meettechnisch beter is maar de rooie geeft net iets meer leven. Ik heb 'm hier ter test gehad en owow wat is die nooi ..... maar de gepimpte DACMagic (inderdaad van Marc) zal me ook beslist niet teleurstellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 januari 2015 Report Share Posted 31 januari 2015 (edited) Een hele domme! Rendement was idd iets van 85 of 86 db, en dan nog die fantastische dip naar 0,1 Ohm bij 30 hz. Maximale spl lag trouwens echt wel hoger als die genoemde 102 dB, dus waar die specs nou vandaan komen? Het waren wel magistrale luidsprekers, ik had alleen 2 Krell KSA 250's nodig om ze echt goed aan te sturen (heet dat het werd op die zolderkamer, heet...). Bryston trok het niet, zelfs de ML 23 had er problemen mee. Dit allemaal wel in de Extended stand, de Normaal stand was geen probleem. Maar ja, waar koop je dan een Kappa 9 voor. Ik heb ze later vervangen door de IRS Delta's met servo's, dus eigenlijk IRS Gamma's (of was het andersom?), die waren, buiten dat ze een stuk vriendelijker aan te sturen waren, kwalitatief toch ook echt een stuk beter. Maar daar zat ook 20.000 gulden prijsverschil tussen, en dan heb ik het nog niet over de servo's. Na het vertrek van Arnie Nudell bij Infinity was de lol ook snel over, en werd het meer een middle of the road product... Infinity Kappa 9... er was kennelijk heel wat voor nodig om ze aan de praat te krijgen... Infinity IRS Gamma... ƒ20.000,- duurder. En toch mìs je iets! Appendix: Er is audiofilie. Men zou kunnen zeggen dat dit een meer dan normale belangstelling en waardering voor de kwaliteit van geluidsweergave is. Er is ook audiomanie. Dat is de ziekelijke, want geperverteerde vorm van audiomanie. In het geval van audiomanie worden buitenissige bedragen betaald voor apparatuur waarvan wordt verondersteld dat die van superieure kwaliteit is. Die veronderstelling wordt gevoed door andere audiomanen, door neringdoenden en door lieden die zich deskundigen noemen. De hierboven genoemde luidsprekers hadden enkele excellente eigenschappen, maar ook een aantal zeer ongunstige. Ze konden zelfs met vrijwel alle zeer goede versterkers niet tot hun meest gunstige prestaties worden gebracht, maar zelfs in optimale condities klonken ze onnatuurlijk. Audiofielen kochten destijds bijvoorbeeld Translator of Dynaco luidsprekers en een NAD of Mission (Cyrus One) versterkertje erbij. Daar beleefden ze veel ongecompliceerd plezier aan. Audiomanen kochten zulke Infinity producten en vielen van het ene probleem in het andere: zowel geluidstechnisch als financieel... Edited 31 januari 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 31 januari 2015 Report Share Posted 31 januari 2015 (edited) Dat laatste, financiële perikelen, heb ik wel gezien ja, maar het was feitelijk niet nodig. In die tijd werkte ik bij Hobo Den B, en daar zijn er heel wat verkocht! De Sphinx P12 mono's deden het er heel goed op, maar de nog goedkopere Scylla 80S gaf er gewoon geen ene krimp op in extended; kom daar maar eens om in 2015 voor dat geld.... Krell kromp evenmin, dus er was toch best wel genoeg versterker voorhanden in alle prijsgroepen om een Kappa9 te laten spelen zoals het hoort: in extended mode... Edited 31 januari 2015 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 januari 2015 Report Share Posted 31 januari 2015 Infinity Kappa 9... er was kennelijk heel wat voor nodig om ze aan de praat te krijgen... Infinity IRS Gamma... ƒ20.000,- duurder. En toch mìs je iets! That, my dear Spido is because, as far as it concerns instruments, strings are your utmost favourites. Sincerely yours, TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 (edited) That, my dear Spido is because, as far as it concerns instruments, strings are your utmost favourites. Sincerely yours, TL 200 De beste humor treffen wij aan buiten het daartoe ingerichte topic. Edited 1 februari 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 (edited) Appendix: Er is audiofilie. Men zou kunnen zeggen dat dit een meer dan normale belangstelling en waardering voor de kwaliteit van geluidsweergave is. Er is ook audiomanie. Dat is de ziekelijke, want geperverteerde vorm van audiomanie. (...) Doordat de "edit" functie is verdwenen (na 2 uur, begrijp ik), moet ik nu helaas mezelf quoten om mijn tekst te kunnen corrigeren: Vanzelfsprekend moet het laatste woord in het bovenstaande citaat zijn: audiofilie. In feite zijn er tenminste drie trappen (in de meeste gevallen ook stadia of fasen) van "meer dan normale belangstelling en waardering voor de kwaliteit van geluidsweergave": audiofilie (vrij onschuldig), audiomanie (een bezetenheid, compulsieve obsessie) en audiopathie. Om de sfeer op dit forum plezierig te houden, zal ik het laatste stadium, de audiopathie, hier niet uitgebreid bespreken. Ik wil er alleen op wijzen dat de audiopaat dikwijls blijk geeft van agressief narcisme, dat hem dwingt discussies voort te zetten zelfs wanneer dat vruchteloos en zinloos is geworden. Edited 1 februari 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Ik wil er alleen op wijzen dat de audiopaat dikwijls blijk geeft van agressief narcisme, dat hem dwingt discussies voort te zetten zelfs wanneer dat vruchteloos en zinloos is geworden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 (edited) ja inderdaad. mooie zelfreflectie Spido. eindelijk man. je zal hier met trots op terugkijken. hou vol. gefeliciteerd. groet Edited 1 februari 2015 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 ja inderdaad. mooie zelfreflectie Spido. eindelijk man. je zal hier met trots op terugkijken. hou vol. gefeliciteerd. groet LOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 De beste humor treffen wij aan buiten het daartoe ingerichte topic. Dank je, Spido. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Dat laatste, financiële perikelen, heb ik wel gezien ja, maar het was feitelijk niet nodig. In die tijd werkte ik bij Hobo Den B, en daar zijn er heel wat verkocht! De Sphinx P12 mono's deden het er heel goed op, maar de nog goedkopere Scylla 80S gaf er gewoon geen ene krimp op in extended; kom daar maar eens om in 2015 voor dat geld.... Krell kromp evenmin, dus er was toch best wel genoeg versterker voorhanden in alle prijsgroepen om een Kappa9 te laten spelen zoals het hoort: in extended mode... Was die Scylla voor deze lievertjes? http://www.apogeespeakers.com/scintilla.htm rendement 79 db/w/m..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 ja inderdaad. mooie zelfreflectie Spido. eindelijk man. je zal hier met trots op terugkijken. hou vol. gefeliciteerd. groet Spido hit a sore spot...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 (edited) Nee hoor, er komt een andere terug. Ook een DACMagic, maar destijds door mij wat aangepast. Ik weet dat die beter is; als ik het zelf nog kon had ik deze ook aangepakt maar dat lukt dus niet meer. De andere optie was een Black Lion Red Sparrow DAC maar die valt momenteel buiten budget en heeft geen USB, alhoewel daar ook wel weer een mouw aan te passen valt. Met de instellingen van Spotify en ook het uitgangsniveau in de software wat gefoefeld waardoor Spotify nu heel aanvaardbaar is geworden. De CD kan er ook aan zodat ik kan vergelijken of dat nog een verbetering oplevert. FLAC en MP3 320 gaat wel goed dus ik heb er wel vertrouwen in. Iemand had toch ook een rode mus in de verkoop op audiofreaks? O nee tis een witte (voor 800e). Edited 1 februari 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Was die Scylla voor deze lievertjes? http://www.apogeespeakers.com/scintilla.htm rendement 79 db/w/m..... Nee, de koop vond plaats toen ik zelf de 1303 van Elipson beluisterde. Later is er nog wel een Stage en een Duetta mee aangestuurd, en die laatste was met een continue impedantie van 3,2 ohm geen punt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 februari 2015 Author Report Share Posted 2 februari 2015 Ik had me vandaag voorgenomen om de aansluitingen van de interlinks tussen Dac en voorversterkers te repareren deze maakten soms slecht contact. En wat blijkt.. In de middenstift van de cinchstekkers zit een bijna onzichtbaar sleufje. Deze middenstifen heb ik met een scherp mes in de sleufjes wat open gebogen. Probleem in 5 minuten opgelost... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 februari 2015 Report Share Posted 2 februari 2015 Deeltijd(pensioen) Hans? Ik heb nog wel een probleempje waar je me mee kan helpen (zie onder). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 februari 2015 Author Report Share Posted 2 februari 2015 Deeltijd(pensioen) Hans? Ik heb nog wel een probleempje waar je me mee kan helpen (zie onder). Ik zie geen probleempje ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 2 februari 2015 Report Share Posted 2 februari 2015 Deeltijd(pensioen) Hans? Ik heb nog wel een probleempje waar je me mee kan helpen (zie onder). Carl .... ijzersterk Hans, het probleem is.............. zie boven Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 februari 2015 Author Report Share Posted 2 februari 2015 (edited) Carl .... ijzersterk Hans, het probleem is.............. zie boven Zeikert... Edited 2 februari 2015 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 februari 2015 Report Share Posted 2 februari 2015 Infinity Kappa 9... er was kennelijk heel wat voor nodig om ze aan de praat te krijgen... Ik heb ze kennelijk nooit goed aangestuurd gehoord, vond ze altijd en overal tegenvallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 februari 2015 Report Share Posted 2 februari 2015 (edited) Ik heb ze kennelijk nooit goed aangestuurd gehoord, vond ze altijd en overal tegenvallen.de 7 was ook veeeeeel mooier Edited 2 februari 2015 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts