Pjotr Posted 3 maart 2015 Report Share Posted 3 maart 2015 (edited) Kwalitatief goede elco's er in stoppen spreekt vanzelf. Dat noem ik toch echt gewoon reviseren. Maar als iemand blij wordt van "upgraden", ook best Edited 3 maart 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 maart 2015 Report Share Posted 3 maart 2015 Dank u Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 3 maart 2015 Report Share Posted 3 maart 2015 Ik zal het artikel proberen terug te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 4 maart 2015 Report Share Posted 4 maart 2015 Ik zal het artikel proberen terug te vinden. Ik heb het gevonden, het stond in de HVT, dit is de website: http://www.quadrevisie.nl/home.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 maart 2015 Report Share Posted 4 maart 2015 (edited) Ik heb het gevonden, het stond in de HVT, dit is de website: http://www.quadrevisie.nl/home.html Tja, die site ken ik. Armand is een kundig man maar dat noem ik geen reviseren maar compleet verbouwen. Blijft zo weinig van het origineel over, alleen het idee. En sommige "upgrades" zijn eerder een verslechtering dan een verbetering. Meer dan alleen elco's vernieuwen en verder schoonmaken en opnieuw afregelen, gaat het gewoon niet beter van klinken. Of het moet echt total loss of verrot zijn, dan loont zo'n verbouwing. Edited 4 maart 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 maart 2015 Report Share Posted 4 maart 2015 Leuk leesvoer. Dat artikel van Ruud Jansen had ik al eerder gelezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 4 maart 2015 Report Share Posted 4 maart 2015 Tja, die site ken ik. Armand is een kundig man maar dat noem ik geen reviseren maar compleet verbouwen. Blijft zo weinig van het origineel over, alleen het idee. En sommige "upgrades" zijn eerder een verslechtering dan een verbetering. Meer dan alleen elco's vernieuwen en verder schoonmaken en opnieuw afregelen, gaat het gewoon niet beter van klinken. Of het moet echt total loss of verrot zijn, dan loont zo'n verbouwing. Ik ben uiteraard geen expert en ik zeg altijd, oren en horen zeggen alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 maart 2015 Report Share Posted 10 maart 2015 Inmiddels een passieve volumeregeling op de Quad 303 aangesloten. Dat klinkt zeker zo goed als de 33 vv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 maart 2015 Report Share Posted 17 maart 2015 Vandaag weer eens een ouderwetse audiofiele dag. Sinds vanmiddag staat een Leak versterkertje te spelen. Samen met een Logitech Duet. afgestemd op een 320Kbit Mellow smooth Jazz stream. Het klinkt met het uur mooier Het lijkt een buizenversterker, maar dan een met iets strakker laag. Er speelt nu een trompet, je hoort het typische tetteren, wat je live ook hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 maart 2015 Author Report Share Posted 20 maart 2015 Vandaag even met een medelid van de audioclub naar een Triple M (Pink Faun) buizendag geweest. Erg leuk allemaal. Beetje chaotisch, maar wel gezellig. De Kanzy versterker bleek lastiger uit elkaar te halen dan gehoopt. Er is een potmeter kapot, maar daar is een monteur ongeveer een halve dag zoet mee om die te vervangen. Die is daar dus even op vakanzy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Vandaag weer eens een ouderwetse audiofiele dag. Sinds vanmiddag staat een Leak versterkertje te spelen. Samen met een Logitech Duet. afgestemd op een 320Kbit Mellow smooth Jazz stream. Het klinkt met het uur mooier Het lijkt een buizenversterker, maar dan een met iets strakker laag. Er speelt nu een trompet, je hoort het typische tetteren, wat je live ook hoort. Bouw eens aan Aleph3 na... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Bouw eens aan Aleph3 na... Mijn gitaar leraar had zo' n versterker staan, erg goed. Maar dit klinkt al zo goed met goedkope componenten. Het meet, ook tot op zekere hoogte, als een single ended buizen versterker Verder is mijn tijd beperkt, er staat voor de komende jaren aan defecte apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 (edited) Mijn gitaar leraar had zo' n versterker staan, erg goed. Maar dit klinkt al zo goed met goedkope componenten. Het meet, ook tot op zekere hoogte, als een single ended buizen versterker Verder is mijn tijd beperkt, er staat voor de komende jaren aan defecte apparatuur. Was gewoon benieuwd of dit die Leak nog overtreft. De Aleph 3 is een mooie instapper klasse A. Niet te veel vermogen, dus het verbruik blijft enigszins redelijk en benodigde koeling is niet zo extreem, maar wel de hoge bias die ook de Aleph2 heeft. Als je aan 30 watt genoeg hebt de mooiste Aleph. Edited 21 maart 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Was gewoon benieuwd of dit die Leak nog overtreft. De Aleph 3 is een mooie instapper klasse A. Niet te veel vermogen, dus het verbruik blijft enigszins redelijk en benodigde koeling is niet zo extreem, maar wel de hoge bias die ook de Aleph2 heeft. Als je aan 30 watt genoeg hebt de mooiste Aleph. Als jij hem maakt, Duck Wil ik hem wel vergelijken Die Leak Stereo 70 heeft iets van 1 watt in klasse A. De vervorming zit dan 2 cijfers achter de komma en dan nog v.n.l. mooi even harmonische. Klinkt, als je hem goed opknapt, zo goed, dat het eigenlijk niet beter hoeft vind ik. Het is alleen, een niet erg praktische versterker, de randapparatuur er om heen moet je een beetje aanpassen na jaren 60 qua uitgang spanning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Als jij hem maakt, Duck Wil ik hem wel vergelijken . Volgens mij was Duck daar al een paar jaar mee bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 (edited) Van de stereo tot de TV zoveel mogelijk alles in fase checken en zetten. Zo te zien is de website van ons oud-forumlid Audiopaul nu volledig offline: http://www.audioreview.nl/ Hij ging te vroeg heen. Recensies checken van Bettie Serveert uit 2013. Toch verbazingwekkend hoe snel websites offline gaan of hun content veranderen. Veel weblinks lopen dood. Binnenkort een WA Quantum chip op mijn element plaatsen. Is kijken wat er te beluisteren is. Edited 21 maart 2015 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Volgens mij was Duck daar al een paar jaar mee bezig. Zeg maar gerust decennia (had trouwens destijds voor de 5 gekozen, zou ik nu anders gedaan hebben) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Zeg maar gerust decennia (had trouwens destijds voor de 5 gekozen, zou ik nu anders gedaan hebben)leeft dat project nog wel?Zou zonde zijn als die nooit af kwam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 (edited) Nou heb er 6 jaar niet aan gewerkt denk ik..... Vrees dat de BC caps wel droog staan... En een handjevol BG en Panasonic F https://www.facebook.com/photo.php?fbid=181247501979634&set=a.120862558018129.18123.100002831555054&type=1&theater Fout 1, te ingewikkelde opbouw. Ipv recht toe recht aan schoenendoos een 3 etage flat met externe voeding Fout 2, te dure onderdelen (PI filter, 440000uF BC caps, Ixys, Caddock, Vishay, black gate, Dale, Seifert, Amplimo etc (schat een 2000 euro incl kast materiaal en gereedschap, of waren het nog guldens...) Fout 3. geen pcb voor de mosfets, maar p2p, moet je 4 handen hebben wil je dat fatsoenlijk aan elkaar solderen Fout 4, Aleph 5 ipv Aleph 3, de 3 klinkt beter en is goedkoper te maken Bovenstaande foto toont de trafos nog in de kast, maar er was te weinig ruimte, dus later besloten die in een aparte kast te plaatsen (ook beter ivm strooi velden, de 5mm aluminium profielen houden niet alles tegen) Edited 21 maart 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 maart 2015 Author Report Share Posted 21 maart 2015 Binnenkort een WA Quantum chip op mijn element plaatsen. Is kijken wat er te beluisteren is. Begin jij nou ook al.... ?? Wat een wereld, wat een wereld... pfffffffffffffffffffff Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 (edited) Ik ben weer wat aan experimenteren met de set. Ik sluit op advies van Roger het element nu wat lager af. Het geluid heeft daardoor wat meer cohesie gekregen. Ook de platen lijken wat stiller. Omdat ik wat druk in het laag kwijt was, heb ik de stuurbuizen van de Conrad Johnson vervangen door reserveexemplaren en de druk is weer terug. Ik heb gelijk een nieuwe set stuurbuizen besteld. Jammer dat ik niet naar de buizendag ben geweest. Ik zou naast mijn 6520 EH wel eens een iets warmere buis als reserve willen hebben voor de Conrad Johnson voorversterker. Zo op zijn tijd van buis wisselen is toch wel leerzaam en bovendien erg leuk. Inmiddels naar een keur aan LP's geluisterd en daarbij de laatste Thorgal/Wolvin gelezen. Het leven is mooi. Edited 21 maart 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Begin jij nou ook al.... ?? Wat een wereld, wat een wereld... pfffffffffffffffffffff Ik wil zo'n chip op mijn portemonnee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Begin jij nou ook al.... ?? Wat een wereld, wat een wereld... pfffffffffffffffffffff Er zijn zoveel dingen waar ik vraagtekens bij zet, maar kennelijk werken ze, voor hen die ze gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Er is zoiets als een objectieve vaststelling van een verandering Jack. Wat een chip is weten we wel zo'n beetje. Maar waarom die chip nu zonder aangesloten te zijn op een LS of een element geluidsmatigiets doet is niet logisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Nou heb er 6 jaar niet aan gewerkt denk ik..... Vrees dat de BC caps wel droog staan... En een handjevol BG en Panasonic F https://www.facebook.com/photo.php?fbid=181247501979634&set=a.120862558018129.18123.100002831555054&type=1&theater Fout 1, te ingewikkelde opbouw. Ipv recht toe recht aan schoenendoos een 3 etage flat met externe voeding Fout 2, te dure onderdelen (PI filter, 440000uF BC caps, Ixys, Caddock, Vishay, black gate, Dale, Seifert, Amplimo etc (schat een 2000 euro incl kast materiaal en gereedschap, of waren het nog guldens...) Fout 3. geen pcb voor de mosfets, maar p2p, moet je 4 handen hebben wil je dat fatsoenlijk aan elkaar solderen Fout 4, Aleph 5 ipv Aleph 3, de 3 klinkt beter en is goedkoper te maken Bovenstaande foto toont de trafos nog in de kast, maar er was te weinig ruimte, dus later besloten die in een aparte kast te plaatsen (ook beter ivm strooi velden, de 5mm aluminium profielen houden niet alles tegen) Schat dat de vele doe-het-zelfers wel zo' n project hebben gehad. Ik maak ook soms mee dat er nog complete bouwpakketten in een kast liggen. Dat de eigenaar daar om e.e.a. reden niet aan toe komt. Of ik het dan wil (af)bouwen, liefst voor niks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts