Tubejack Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 (edited) Er is zoiets als een objectieve vaststelling van een verandering Jack. Wat een chip is weten we wel zo'n beetje. Maar waarom die chip nu zonder aangesloten te zijn op een LS of een element geluidsmatigiets doet is niet logisch. Niet alles is direct logisch Carl. Veel dingen zijn per toeval uitgevonden. Om iets te noemen wat jij je afvraagt, "een iets warmer geluid." Nou logisch is dat even harmonischen daarvoor zorgen. Met name de 2e. Dus jij moet op zoek naar een buis die dat kan. Nu is dat haast onbegonnen werk in een push pull versterker met penthodes. Die versterkt meer de oneven harmonischen met name de 3e. Toch zijn er ook bij penthodes verschillen in karakteristiek. Er zijn er vast die daar minder last van hebben. Ik zou toch die KT120 proberen. Edited 21 maart 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Er is zoiets als een objectieve vaststelling van een verandering Jack. Wat een chip is weten we wel zo'n beetje. Maar waarom die chip nu zonder aangesloten te zijn op een LS of een element geluidsmatigiets doet is niet logisch. Zo' n chip kost hooguit een paar € waarom ga je het dan niet onderzoeken? Alleen omdat je het zelf niet logisch vind? Dan beperk je, je zelf toch? Denk eens goed na, wat heeft een pick-up element nu gemeen met een luidspreker? Ik ga het niet voorzeggen. Net zo min wat ik er van vind. Ik vind het wel leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 (edited) Ik heb niet zolang geleden KT 120 gekocht Jack. Die klonken inderdaad beter dan de weliswaar verouderde 6550. Omdat het wel prettig is reservebuizen erbij te hebben voor de voorversterker dacht ik daarom erover een andere buis naast de EH te proberen. Laat het duidelijk zijn ik ben tevreden met de set en ik probeer met minieme veranderingen een net iets betere balans te krijgen als dat kan. De kans dat dat met een buis lukt is groter dan met een quantum chip lijkt me. Inderdaad een chip op het element is niet zo duur (5 euro) , maar op de LS wel weer (40 en dan twee keer). Inderdaad is er veel bij toeval uitgevonden (penicilline). Achteraf is er wel een verklaring voor gelukkig. Edited 21 maart 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Er is zoiets als een objectieve vaststelling van een verandering Jack. Wat een chip is weten we wel zo'n beetje. Maar waarom die chip nu zonder aangesloten te zijn op een LS of een element geluidsmatigiets doet is niet logisch. Het is ook geen elektronische chip Carl maar een zelfklevend bedrukt papieren/plastic "snippertje" als ik zo de varianten bij Kemp bekijk. Het is niet alleen voorbehouden aan audio, maar ook vuurwapens knappen er van op, quote: "Optimized accuracy with increased penetrating power of the projectile" Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Het is ook geen elektronische chip Carl maar een zelfklevend bedrukt papieren/plastic "snippertje" als ik zo de varianten bij Kemp bekijk. Het is niet alleen voorbehouden aan audio, maar ook vuurwapens knappen er van op, quote: "Optimized accuracy with increased penetrating power of the projectile" Ik zal Christine Le Duc eens tippen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Ik zal Christine Le Duc eens tippen. Ik scheef "snippertje", niet "slippertje" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder1 Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Zo te zien is de website van ons oud-forumlid Audiopaul nu volledig offline: http://www.audioreview.nl/ Hij ging te vroeg heen. Die komt wel weer on-line in een afgeslankte vorm. Bepaalde content die nog steeds een meerwaarde hebben en relevant zijn ga je daarop terug zien. Het is dus niet verloren gegaan en dat zal het ook niet gaan. Er zijn meerdere mensen die erover waken dat het niet verloren gaat in de toekomst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Zo' n chip kost hooguit een paar € waarom ga je het dan niet onderzoeken? Alleen omdat je het zelf niet logisch vind? Dan beperk je, je zelf toch? Nou, in dat geval kan ik nog wel een paar onlogische tweaks verzinnen hoor. Die ga je toch wel proberen hè, anders beperk je jezelf toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 maart 2015 Report Share Posted 21 maart 2015 Paul ben ik ook nog niet vergeten. Aardige vent en ambitieuze audiofiel. Ik het eens op die Chips zitten zoeken. Het is inderdaad een sticker die geprogrammeerd is. Wat die programmering inhoudt is me niet duidelijk. Het lijkt wel Peter Belt met zijn rainbow folie. Maar ik heb het zelf nooit geprogrammeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 (edited) Ik heb niet zolang geleden KT 120 gekocht Jack. Die klonken inderdaad beter dan de weliswaar verouderde 6550. Omdat het wel prettig is reservebuizen erbij te hebben voor de voorversterker dacht ik daarom erover een andere buis naast de EH te proberen. Laat het duidelijk zijn ik ben tevreden met de set en ik probeer met minieme veranderingen een net iets betere balans te krijgen als dat kan. De kans dat dat met een buis lukt is groter dan met een quantum chip lijkt me. Inderdaad een chip op het element is niet zo duur (5 euro) , maar op de LS wel weer (40 en dan twee keer). Inderdaad is er veel bij toeval uitgevonden (penicilline). Achteraf is er wel een verklaring voor gelukkig. Ok Carl, ik lees af en toe, dat er nog steeds in de medische wereld op een dergelijke manier onderzocht wordt naar stoffen waarvan ze het vermoeden hebben dat ze iets "doen". Veel in de wetenschap is m.i. gewoon dingen proberen! Bij audio is dat heus niet anders... Punt twee, als je het geluid iets wil fijn slijpen kun je ook een buis gebruiken die wat een ander harmonisch spectrum heeft. Mochten er toevallig ECC82 buizen in je versterker zitten, dan heb ik wel wat ideeën. Punt drie Kemp sticker. Tja dat zit ook op het randje van mijn inlevingsvermogen. Ik heb zelf wel ideeën wat het zou kunnen doen. Maar het is leuker als je er zelf over nadenkt. Edited 22 maart 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 (edited) Nou, in dat geval kan ik nog wel een paar onlogische tweaks verzinnen hoor. Die ga je toch wel proberen hè, anders beperk je jezelf toch? Logisch of onlogisch zijn woorden waar een ieder mens een andere perceptie/betekenis aan kan geven Henrie. Net als "objectief". Het is b.v. logisch dat je nat wordt als het regent. Maar niet iedereen vind het erg, dat het nat wordt en dan ook nog niet altijd.... Niet voor iedereen is dat logisch. Ik denk dat de beperkingen die wij als mens ervaren, voornamelijk de beperkingen die we ons zelf of die door onze omgeving worden opgelegd. Briljante mensen zijn m.i vaak hen, die "out of the box durven te denken" Edited 22 maart 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 Hoppa, en niet alleen voor muziek http://www.hifi.nl/artikel/23107/Maxii-Energii-Maxiimus-P16-tachyonenveldgenerator-Maxii-Energii-Maxiimus-P16-tachyonenveldgenerator.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 (edited) Mijn audiofiele dag, eigenlijk weekend, is een grote versmurfing van mijn set.. Diverse componenten eruit, minder kabelgedoe en dit komt allemaal doordat ik langs een hifi-winkel reeds en toen vloog er in 1 keer een Pioneer N-70A-S op mijn achterbank Zie ook mijn set ! http://www.high-endforum.nl/topic/14232-set-van-vanzomereng/?p=445278 Mooie streamer/Dac (11,5kg) discrete opbouw, dubbele Sabre ESS dacs Edited 22 maart 2015 by VANZOMERENG Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 Mochten er toevallig ECC82 buizen in je versterker zitten, dan heb ik wel wat ideeën. Punt drie Kemp sticker. Tja dat zit ook op het randje van mijn inlevingsvermogen. Ik heb zelf wel ideeën wat het zou kunnen doen. Maar het is leuker als je er zelf over nadenkt. In de voorversterker zitten 6922/ecc88 buizen Jack. Als je suggesties hebt graag. Ik heb geen flauw idee wat die stikkers zouden moeten doen Jack. Eerst even Ivan afwachten en eventueel zelf maar eens uitproberen op het element. Bij die tegels zit er overigens wel een filosofie achter. Van der Heyden gebruikte graag koolstof in zijn toepassingen.Op een of andere manier is daarop voortgeborduurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 Ik heb he effect van die chips een tijdje geleden bij een goede kennis beluisterd maar die had toen ook het hele Kemp programma an spullen staan. Ik vond het zelf geen verbetering maar dat moet ieder voorzich uit maken. Wel heeft hij zijn element gesloopt met het aanbrengen van de chip. Gebruik geen ijzeren pincet bij het plaatsen van de chip. Die wordt aan getrokken door de magneet en als er dan net een cantilever tussen zit dan ben je gelijk klaar. Tis maar een tip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 In de voorversterker zitten 6922/ecc88 buizen Jack. Als je suggesties hebt graag. Ik heb geen flauw idee wat die stikkers zouden moeten doen Jack. Eerst even Ivan afwachten en eventueel zelf maar eens uitproberen op het element. Bij die tegels zit er overigens wel een filosofie achter. Van der Heyden gebruikte graag koolstof in zijn toepassingen.Op een of andere manier is daarop voortgeborduurd. Welk merk en type heb je nu Carl. ? Ik gebruik EH balanced goldpins in de fazedraaier van de eindversterker. Kan voor een groot deel de harmonische vervorming wegdraaien door een 20slags instelpotmeter Bij een voorversterker kan dit helaas niet, en dat is jammer want een ECC88 is m.i. niet de meest makkelijke buis Gelukkig zijn er heel veel soorten ECC88, dus ik ben benieuwd wat er nu in zit. 2e puntje Kappa7 verraad het al een beetje "magnetisme". In dat domein is m.i. zo' n Kemp sticker actief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 Vanzomereneng gefeliciteerd met je streamer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 Logisch of onlogisch zijn woorden waar een ieder mens een andere perceptie/betekenis aan kan geven Henrie. Net als "objectief". Het is b.v. logisch dat je nat wordt als het regent. Maar niet iedereen vind het erg, dat het nat wordt en dan ook nog niet altijd.... Niet voor iedereen is dat logisch. Het is inderdaad logisch dat je nat wordt als het regent (en je buiten in de regen loopt of fietst, zonder paraplu of regenjas; er zijn dus nog wel wat voorwaarden aan verbonden). Het niet erg vinden dat je nat wordt als het regent, dat heeft daarentegen niks met logica te maken. Dat is slechts een mening, vandaar ook het werkwoord 'vinden'. Raar voorbeeld. Heeft niks met logica of out of the box denken te maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 (edited) Paul ben ik ook nog niet vergeten. Aardige vent en ambitieuze audiofiel. Ik het eens op die Chips zitten zoeken. Het is inderdaad een sticker die geprogrammeerd is. Wat die programmering inhoudt is me niet duidelijk. Het lijkt wel Peter Belt met zijn rainbow folie. Maar ik heb het zelf nooit geprogrammeerd. W.m.b. is het ook pure PWB plagiaat en heeft het weinig met "Out of the box" denken te maken maar meer met "Copy - Paste": Zelfde idee, zelfde motivatie en verklaringen. En over hoe dat werkt met de PWB artikelen is hier al heel wat gediscussieerd. Edited 22 maart 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 Ik zoek het op Peter. Ik heb ook EH Jack en ik zoek een iets warmer alternatief. Daarna besluit ik welke set buizen ik als reserve ga gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 Het is inderdaad logisch dat je nat wordt als het regent (en je buiten in de regen loopt of fietst, zonder paraplu of regenjas; er zijn dus nog wel wat voorwaarden aan verbonden). Het niet erg vinden dat je nat wordt als het regent, dat heeft daarentegen niks met logica te maken. Dat is slechts een mening, vandaar ook het werkwoord 'vinden'. Raar voorbeeld. Heeft niks met logica of out of the box denken te maken... Tuurlijk Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 Mijn audiofiele dag, eigenlijk weekend, is een grote versmurfing van mijn set.. Diverse componenten eruit, minder kabelgedoe en dit komt allemaal doordat ik langs een hifi-winkel reeds en toen vloog er in 1 keer een Pioneer N-70A-S op mijn achterbank ... Pioneer is leuk bezig, mooi hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 Ik zoek het op Peter. Ik heb ook EH Jack en ik zoek een iets warmer alternatief. Daarna besluit ik welke set buizen ik als reserve ga gebruiken. Kijk eens hier http://www.jacmusic.com/nos/ECC88.htm Jacmusic kun je gewoon in het Nederlands mailen. Of bij Martin http://www.marktplaats.nl/verkopers/10721815.html?lr_snippet=horizontalRichSnippet Beide kunnen je een heel goed advies geven. De goedkoopste oplossing is een paar setjes 6922 /ECC88/E88CC buizen kopen die nieuw gemaakt worden. Of échte NOS Mullards kopen. Maar die kosten > 100€ per stuk http://www.ebay.nl/itm/E88CC-01-CV2493-MULLARD-VINTAGE-1970S-NOS-/260879334665?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3cbd9ebd09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 Tuurlijk Henrie Kan me best voorstellen dat je een sooit water afstotende materie draagt, waardoor je niet nat wordt in de regen (omdat de regen geen vat heeft en er vanaf glijdt). Zo had BMW volgens mij ooit iets waarmee je de voorruit kon inspuiten, zodat je geen ruitenwissr nodig hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 Kan me best voorstellen dat je een sooit water afstotende materie draagt, waardoor je niet nat wordt in de regen (omdat de regen geen vat heeft en er vanaf glijdt). Zo had BMW volgens mij ooit iets waarmee je de voorruit kon inspuiten, zodat je geen ruitenwissr nodig hebt. Daar gaat het niet om Duck. Vind je het erg dat ik er even geen energie meer ga stoppen om iets duidelijk proberen te maken. Zonde van ieders tijd. Helemaal met dat mooie weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts