Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Tuurlijk Henrie  :)

Sterk argument...

Daar gaat het niet om Duck.   Vind je het erg dat ik er even geen energie meer ga stoppen om iets duidelijk proberen te maken.  Zonde van ieders tijd.  Helemaal met dat mooie weer :)

Kom dan meteen met een goed voorbeeld. Kost het ook niet zo veel energie...

Zit nu bij TL200. De effecten van de tegel zijn volgens zeggen erg duidelijk. Ik neem dat aan. Er zit veel rust in het geluid. Doet me denken aan wat een goed netfilter kan doen.

Ik zet een tegel op mijn optielijst.

Nu moet je nog even vertellen van het dressoir t.o.v. het vorige bezoek. ;)

Daar gaat het niet om Duck.   Vind je het erg dat ik er even geen energie meer ga stoppen om iets duidelijk proberen te maken.  Zonde van ieders tijd.  Helemaal met dat mooie weer :)

Welnee, het was maar een voorbeeld waar ik even aan moest denken. Niet alle wetmatigehden zijn (altijd) waar. Sterker nog als je de moderne natuurkunde moet geloven kan zo'n beetje alles, ergens (multiversum). Of zoiets.  :blink:

Nu moet je nog even vertellen van het dressoir t.o.v. het vorige bezoek. ;)

Bij TL200 overheerste het laag. Het laag was erg goed, want die speakers zijn gewoon fantastisch, maar het laag had wat overhand. Dat zit hem in de opstelling, die is zoals het is.

Dat overduidelijke laag hoorde ik nu totaal niet meer. Het laag bleef goed, de glazen in het dressoir trilden niet meer mee, ook niet bij luid volume, en het geluidsbeeld is erg mooi. Op elk volume. Echtheid.

Het zal die tegel zijn.

Binnenkort komt de tegel bij mij langs. ;)

Beste Goodtube,

Heb je bij de heer TL 200 "je eigen muziek" (bekende, vertrouwde opnamen) kunnen beluisteren?

Beste Spido,

Nee joh. Niet nodig ook.

Er zit genoeg overtuiging in de weergave.

Chet Baker in Paris, een opname waarin me het slagwerk, drumstel ("batterie"), opviel, klonk zeer echt. De bekkens en hi-hat en dat soort dingen herken ik echt wel.

De beste test voor m'n eigen overtuiging is een tegel in mijn set, dus TL neemt de tegel een keer mee bij een bezoekje.

Beste Goodtube,

Toch blijf ik er voor pleiten je eigen, vertrouwde opnamen mee te nemen, als je ergens vergelijkend gaat luisteren.

Het kan elders beter klinken. Of juist minder goed.

Maar dan heb je tenminste een referentie.

Yep...  vooral die streamers (N-50A) verkopen erg goed

Zou de invloed van TAD , ook gelden voor deze consumentenproducten :confused:

Wellicht. Maar had Pioneer ook niet een paar mooie versterkers en (sa)cd spelers waarbij air studio's iets hadden mee-ontworpen

http://www.ecoustics.com/products/pioneer-elite-g-clef-sx-a6mk2-sx-a9mk2/

Kortom Pioneer is eigenlijk al een tijdje goed bezig in de betaalbare, maar toch serieuze klasse

Kortom Pioneer is eigenlijk al een tijdje goed bezig in de betaalbare, maar toch serieuze klasse

Al vanaf de jaren 70, Duck.   Al vind ik niet, al het nieuwe even goed als 10 jaar terug waarvan m.i.  nu nog steeds gewoon speelt.  Maar dan heb ik het over de goedkopere klasse rond 400 ...500€ 

WA-Quantum 

Turntable Chip

€5.00

Tja... voor een stickertje van 3 mm diameter. 

Wanneer je je set helemaal wil opleuken, kost dat ongeveer 400 euro. En dan heb alleen de buitenkant en kabels "gedaan" wanneer ik de inwendige componenten wil versieren, komt daar minstens het dubbele bij.

http://www.kempelektroniksshop.nl/accessories/wa-quantum-chips.html

Bij Bart Smit kost een stickerboekje 1 euro. En die zien er veel leuker uit. Bovendien kun je daar je hele set mee "behandelen" en heb je nog over.

http://www.bartsmit.com/nl/bsnl/speelgoed/hobby-en-creatief/stickers/disney-allemaal-stickers

Beste Goodtube,

Toch blijf ik er voor pleiten je eigen, vertrouwde opnamen mee te nemen, als je ergens vergelijkend gaat luisteren.

Het kan elders beter klinken. Of juist minder goed.

Maar dan heb je tenminste een referentie.

We hebben minstens drie nummers beluisterd die Goodtube thuis ook heeft:  Correnteza van Ana Caram,  een solo op een staande bas en een drumsolo. Allemaal audiofiele Chessky recordings.

Het was o.a die bassolo die echt altijd het dressoir liet rammelen, da's nu weg. :blink:

Edited by TL 200

Tja... voor een stickertje van 3 mm diameter. 

Wanneer je je set helemaal wil opleuken, kost dat ongeveer 400 euro. En dan heb alleen de buitenkant en kabels "gedaan" wanneer ik de inwendige componenten wil versieren, komt daar minstens het dubbele bij.

http://www.kempelektroniksshop.nl/accessories/wa-quantum-chips.html

Bij Bart Smit kost een stickerboekje 1 euro. En die zien er veel leuker uit. Bovendien kun je daar je hele set mee "behandelen" en heb je nog over.

http://www.bartsmit.com/nl/bsnl/speelgoed/hobby-en-creatief/stickers/disney-allemaal-stickers

Waarom blaas je de zaak zo op Hans?  Niemand heeft het over een "hele set behandelen"  Het gaat slechts om een stickertje van slechts 5€   :)   

Als je even de moeite neemt dit topic te lezen weet je waar over het gaat   ;)

:D :biggrin: :D Hallooooo. Je denkt toch niet dat ik uit een ei kom. 13.295 berichtjes nalezen om jou een plezier te doen? Jammer, gaat het niet worden.

Jaren geleden, op een hifi evenement, zat ik aan een glas wijn.

Komt er iemand ( Ghuru cq. gladde zakenman ) naast mij zitten, tilt mijn glas op en legt er zo`n sticker onder en vraagt mij: proef nu nog eens.

De rest van het verhaal zal ik je besparen. :D :biggrin: :D

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...