Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

:D :biggrin: :D Hallooooo. Je denkt toch niet dat ik uit een ei kom. 13.295 berichtjes nalezen om jou een plezier te doen? Jammer, gaat het niet worden.

Jaren geleden, op een hifi evenement, zat ik aan een glas wijn.

Komt er iemand ( Ghuru cq. gladde zakenman ) naast mij zitten, tilt mijn glas op en legt er zo`n sticker onder en vraagt mij: proef nu nog eens.

De rest van het verhaal zal ik je besparen. :D :biggrin: :D

Je vraagt wat en ik geef antwoord, meer niet. :)   Als je even 3 pagina' s terug bladert dan weet je het http://www.high-endforum.nl/topic/10128-weer-n-audiofiele-dag/?p=445241

OK, jij je zin. Bij gelegenheid koop ik er een stuk of wat en leg ze in mijn humidoor.

Je gaat van mij horen. ;)

Mijn "zin"  is ook niet relevant tomatamot.  Je vraagt wat en ik geef antwoord.  Meer niet.

Van mij hoef je het niet te proberen.

Mijn "zin"  is ook niet relevant tomatamot.  Je vraagt wat en ik geef antwoord.  Meer niet.

Van mij hoef je het niet te proberen.

Voel je niet bezwaard. Je brengt mij slechts op een idee.

Ik heb n.l. een vriend bij wie het alles en overal volgeplakt is met zulke stickers, daarom lijkt mij het wel iets om te proeven wat het met mijn sigaren doet.

Dan moet je de verschillen ook kunnen meten. Desnoods met een versnellingsopnemer op je dressoir.

Dat zal ook wel te meten zijn maar ik heb geen versnellingsopnemer. Alleen een multimeter en een schuifmaat. :)

Maar je bent welkom met je meetapparatuur. Wel vroeg genoeg aanmelden zodat ik de tegel weg kan halen en de werking 'weg' is.

Het zou erg leuk zijn als je dan samen met Henri en Spido komt. Hoe meer zielen hoe meer vreugd nietwaar.

ter aanvulling op mijn vorige post:

Volgens mij moet het verschil in weergave ook te meten zijn met een spectrum analyser. Wie langs wil komen met zo'n apparaat is van harte welkom.

Ik ben vooral benieuwd of er verschil is tussen de resultaten van een sweep, burst en een stuk muziek van LP en van CD, alles met en zonder tegel gemeten.

Samengevoegd met het commentaar van degene die de metingen uitvoert lijkt mij dat iets waar een leuk artikel in zit. :)

Nou, wie voelt/voelen zich geroepen? (niet meer dan drie tegelijk ivm de ruimte).

Edited by TL 200

ter aanvulling op mijn vorige post:

Volgens mij moet het verschil in weergave ook te meten zijn met een spectrum analyser. Wie langs wil komen met zo'n apparaat is van harte welkom.

Ik ben vooral benieuwd of er verschil is tussen de resultaten van een sweep, burst en een stuk muziek van LP en van CD, alles met en zonder tegel gemeten.

Samengevoegd met het commentaar van degene die de metingen uitvoert lijkt mij dat iets waar een leuk artikel in zit. :)

Nou, wie voelt/voelen zich geroepen? (niet meer dan drie tegelijk ivm de ruimte).

Jammer dat Ravon een ban heeft. Die kan digitaal meten. Zelfs met versnellingsopnemers.

Een spectrumanalizer heb ik op de laptop, maar ik vrees dat je daar weinig verschil op gaat zien. Of je moet met een sweep meten.

Drenthe is zo'n eind rijden.

Edited by Hans van Liempd

Ik Wij luisteren nu naar Rogers Waters,  Amused to Death. Jonge jonge wat strak, harde klappen en zware dreunen starten en stoppen als het moet. 

De impulsverwerking is sterk verbeterd. 

Edited by TL 200

Jammer dat Ravon een ban heeft. Die kan digitaal meten. Zelfs met versnellingsopnemers.

Een spectrumanalizer heb ik op de laptop, maar ik vrees dat je daar weinig verschil op gaat zien. Of je moet met een sweep meten.

Drenthe is zo'n eind rijden.

Ik zal eens kijken of software kan vinden, Hans. Microfoon kan ik wel regelen. 

666 LOL Durf ik die sticker nog wel te testen?

Ik dacht dat er vast kristal of iets dergelijks in zou zitten. Zoals die rijstenzakjes, die ik eerder heb getest. Maar zelfs daar is nu de vraag of dat er wel in zat. Geluidsmatig was ik er geen fan van. Maar het deed toch echt iets met het geluid. De stem op de soundtrack Tron II heb ik nooit meer zo gehoord. Maar goed we waren bezig over de tegel en de WA chips zijn al een tijdje op de markt...

Posted · Hidden 23 maart 2015 - zwendel
Hidden 23 maart 2015 - zwendel

aardstralen, aardstraal magneet.....ergens in die hoek verdenk ik de werking

Of moet je met een geigerteller meten ;)

Nee, een wichelroede dat is wat nodig is om deze zwendel te meten. :)

Mooi Groovy :) Weet je ook wat er aan gemod is? 

Niet precies.

Hij leverd  meer stroom en iets minder gain er zijn ook enkele betere onderdelen gemonteerd.

Algebra voor mij maar het effect is duidelijk hoorbaar t.o.v een orginele :)

Jerry weet wel hoe hij het aanpakt.

Gefeliciteerd Groovy! Geniet ervan. Als Jerry het heeft gedaan zit het wel o.k. ;)

Zonder fantasie hadden we nu geen muziek. Fantasie is mag dan wel onmeetbaar zijn, veel gevolgen ervan zijn dagelijks waarneembaar (en meetbaar) :P .

De gevolgen van fantasie zijn soms meetbaar, niet de fantasie zelf: Hogere of lagere bloeddruk b.v. of forumteksten geteld in aantal letters en plaatjes (maar niet in kwaliteit).

Edited by Pjotr

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...