Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Zonder fantasie hadden we nu geen muziek. Fantasie  mag dan wel onmeetbaar zijn, veel gevolgen ervan zijn dagelijks waarneembaar (en meetbaar) :P .

Quote: Pjotr :"De gevolgen van fantasie zijn soms meetbaar, niet de fantasie zelf:".

Volgens mij staat hier hetzelfde als wat ik erboven heb geschreven. 

We zijn het dus eens Pjotr.

Jawel, maar je gaat voorbij aan het feit dat men fantasie met spectrumanalyses te lijf wil gaan :D

Er komt geluid uit mijn speakers Pjotr en da's geen fantasie. Omdat ik niet weet of het effect van de tegel zichtbaar gemaakt kan dmv een spectrumanalyse of wat voor meting dan ook, ben ik oprecht benieuwd naar dergelijke meetresultaten. 

En als je, zoals sommige mensen, alleen met cijfers en meetresultaten te overtuigen bent van het effect van welke toepassing dan ook, dan moet je een dergelijk initiatief alleen maar toejuichen toch? ;)

los van de - zeer belangrijke - subtiliteiten is het hoorbare verschil zo groot in bepaalde frequentiegebieden (laag) dat de uitkomst voor mij vaststaat.

zo, even mijn nekje op het hakblok, zij het vol vertrouwen.

groet

het loopt wat door elkaar Jack ... zal enthousiasme zijn. het is mooi he ? ik zit iedere avond te zingen .... CD of tuner ...

ik zou niet weten waar ik na ieders bijdrage hier (dank) de soldeerbout zou moeten houden om ook dit te bereiken.

groet

Ik weet het. :)  

De soldeerbout heeft me wel geholpen Rob.  De apparatuur die nu in het rek staat kent een minimum aantal onderdelen in de signaal weg.

En de onderdelen die er inzitten zijn zo optimaal mogelijk voor hun taak berekend. Hetzelfde geldt voor de zelfbouw interlinks

Maar inderdaad, dit resultaat red ik met techniek alleen waarschijnlijk niet. 

Groet.

P.s. mijn vrouw zingt mee, dat is mijn graadmeter ;)

Edited by Tubejack

Afgelopen zondag ben ik naar de opening van de nieuwe audiowinkel (Audioexpert) in 's-Hertogenbosch geweest. Daar stond een heel mooie set met Mac Intosch en KEF Blade te spelen. De winkel ziet er trouwens gelikt uit. Een beetje shop in shop formule met verschillende merken die ieder hun eigen "stand" hebben. Erg goed gedaan. De winkel is ook makkelijk te vinden, in het oude pand van Hobo in de Hinthamerstraat, vlak bij de Sint Jans kathedraal. Hobo is overigens ook opnieuw geopend en zit nu in de Vughterstraat. Daarmee hebben we weer twee nieuwe audiowinkels, waar er even geen enkele was.

Daarna hebben we bij Guidotron in Wijnegem ('t was inderdaad effe rijden) Geluisterd naar Diapason Adamantes en Astera Op Pathos versterking. Dat klonk daar ook heel erg goed. Zo zie je maar wat goede apparatuur, goede opstelling en enkele akoestiekaanpassingen kunnen brengen. Guido houdt overigens ook niet van voodoo.

[......]  Zo zie je maar wat goede apparatuur, goede opstelling en enkele akoestiekaanpassingen kunnen brengen. Guido houdt overigens ook niet van voodoo.

Zeker Hans, maar dat kan ook met normale betaalbare  audio apparatuur. Daar heb je niet persé  dure spullen voor nodig.  Verder is voor de meesten Hear,  het verschil niet meetbaar tussen de ene en andere kabel.

Wat ik dan niet snap, dat kabeltjes gefröbel -wat niet kwantificeerbaar is-  blijkbaar normaal is,  en andere zaken die dat ook niet zijn, onder de noemer: "voodoo"  vallen.

Laat iedereen daarin gewoon vrij  :)

Zeker Hans, maar dat kan ook met normale betaalbare  audio apparatuur. Daar heb je niet persé  dure spullen voor nodig.  Verder is voor de meesten Hear,  het verschil niet meetbaar tussen de ene en andere kabel.

Wat ik dan niet snap, dat kabeltjes gefröbel -wat niet kwantificeerbaar is-  blijkbaar normaal is,  en andere zaken die dat ook niet zijn, onder de noemer: "voodoo"  vallen.

+1 

en behandel elkaar met respect. (geintje of een prikkeltje moet kunnen ;) )

iedereen moet doen wat hij niet kan laten. Alleen die zakkenvullers moeten ophouden.

Dat er verschil is tussen een kabel (waar het signaal door heen gaat) of een tegel (die er zo maar wat ligt te liggen) begrijpt (denk ik) iedereen.

iedereen moet doen wat hij niet kan laten. Alleen die zakkenvullers moeten ophouden.

Dat er verschil is tussen een kabel (waar het signaal door heen gaat) of een tegel (die er zo maar wat ligt te liggen) begrijpt (denk ik) iedereen.

Nou doe je het weer Hans.  :(  Je kunt mensen, niet zomaar ergens van beschuldigen.  Ik vind het ook niet netjes, dat  je gerenommeerde audiozaken in "je strijd" meesleurt.

Bij een goede aanpassing tussen een voor en eindversterker dus een lage impedantie uit en voldoende hoog in maakt de kabel daar tussen elektrisch gezien niet veel uit.

Edited by Tubejack

Kabels met prijzen van 4 cijfers dat is pas zakkenvullen. Met 3 cijfers ook al.

Daar is die tegel spotgoedkoop bij.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het ding een positief effect heeft op de weergave van muziek. Ik heb nog niet een eenduidig beeld, maar versterkt door de ervaringen van TJ en KT, techneuten notabene, raak ik overtuigd. Maar hoe het werkt gaat me boven de pet. En laat het daar ook maar lekker. ;)

zakkenvullers? kwalijke opmerking. moet je eens kijken hoeveel personen zich (heel) blij tonen hier.

het is van een te laag niveau de leverancier zo te betitelen. de man is oprecht en levert dingen waar mensen blij mee zijn. accepteer dat, ook als je het zelf niet wil geloven c.q. proberen.

groet

Edited by robx

zakkenvullers? kwalijke opmerking. moet je eens kijken hoeveel personen zich (heel) blij tonen hier.

Het enkele feit dat de eindgebruikers tevreden zijn, wil nog niet zeggen dat het geen zakkenvullers zijn...

Edited by Henrie

Lekker gedoucht, daar fris je weer helemaal van op :)  Laten we de dingen eens in een ander perspectief zien: "zakkervullers"  in audio?  Ik geloof daar niet zo in.  De omzet en marges zijn m.i. daar veel te klein voor. Natuurlijk zijn ze er wel, kijk eens naar de top van ABN Amro.   Maar die salarissen en bonussen zijn  in vergelijking wat de top in het buitenland krijgt ook weer subjectief.  Maar ook ik heb het er wel eens moeilijk mee.  Neem nu de Balkeneinde norm.  Dat is 130% wat onze minister verdient.  En laat nu diezelfde JP daar vér boven zitten.   :wacko:   

Veel geld heb ik niet nodig  :)  Veel geld geeft ook alleen maar weer sores.  Mensen die de een "vette prijs"  Staats loterij winnen krijgen niet voor niets naast een hoop centjes ook  psychologische bijstand.  Wat betreft de maker van de tegel, die is m.i. absoluut integer en professioneel in zijn vak.   :)

Er staat nu een 256kkilobit audio stream aan en het klinkt super mooi.   Ik weet wel ...het kan niet hé, niet audiofeil verantwoord, want dat moet minimaal 2,5 megabit zijn (24bits 96khz)   :P

Edited by Tubejack

Nou doe je het weer Hans.  :(  Je kunt mensen, niet zomaar ergens van beschuldigen.  Ik vind het ook niet netjes, dat  je gerenommeerde audiozaken in "je strijd" meesleurt.

Audiozaken pakken elke strohalm aan om het hoofd boven water te houden.

Wanneer er een duidelijke en eenduidige verklaring is, ben ik de eerste die het gaat proberen. Nu spreken al die stickerplakkers, magneetbezweerders, kwartszandjongens elkaar behoorlijk tegen. Bovendien heb ik er geen greintje vakmanschap kunnen bespeuren. Behalve in heb mooi verpakken van hun onzin.

Maar dat is met veel audiofiele spullen soms ook zo. Zoals een zich zelf high-end fabrikant noemend bedrijf wat goedkope (SA)CD spelers in een duur jasje schroeft. 

het is van een te laag niveau de leverancier zo te betitelen. de man is oprecht en levert dingen waar mensen blij mee zijn. accepteer dat, ook als je het zelf niet wil geloven c.q. proberen.

groet

Ik vind die oplichterij van een laag niveau. Ondanks de onwetende goede bedoeling hebbende mensen die daar tussen zitten. Jomanda maakte ook veel mensen blij.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...