Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

je aanhoudende laster is storend.

mag ik dan zeggen : ik heb die Array versterkers op bezoek gehad. Vond er niks aan. Zakkenvullerij dus. goed zo ?

groet

Dat is jouw mening en daar is niks mis mee. Ik denk daar heel anders over. Zonder allerlei flauwekul klinkt het hier fantastisch. Maar dat ze stevig aan de prijs zijn klopt. Het is dan ook van voor tot achter handwerk. 

ja en jij mag jouw mening hebben. het is ook niet meer dan dat, dus hou op met je beschuldigingen (onderzoek het zelf).

groet

Heb ik al eens gedaan, meerdere keren zelfs.  En telkens kom ik op vage adressen met even vage personen. Een echte fabrikant heb ik nog niet gevonden.

Dat het gedoe met die tegels goed bedoeld is geloof ik direct, maar op het moment dat er een hoop geld voor gevraagd wordt, dan is het in mijn ogen ook oplichterij.

Maar ik hou er over op. Dan hebben jullie je zin en kunnen lekker door zweven.

Edited by Hans van Liempd

lachen he ... zie je in korte tijd een aantal personen die eerst aarzelend zijn en het dan zelf proberen en de tegel meteen houden ... krijg je dit. de producent is een oplichter en de gebruiker impliciet een idioot.

zeer aanmatigend, zegt enkel iets over de persoon die dit zegt.

groet

je aanhoudende laster is storend.

mag ik dan zeggen : ik heb die Array versterkers op bezoek gehad. Vond er niks aan. Zakkenvullerij dus. goed zo ?

groet

Jij mag dat best zeggen natuurlijk, maar dat jij die versterker 'niks aan vond', is slechts jouw mening. Voor de rest voldeed die versterker waarschijnlijk prima aan alle verwachtingen die je mag hebben van zo'n ding (dus dat ie een elektrisch signaal op de ingang versterkt weer uitpoept aan de speakeruitgangen, dat de input selector goed werkt, dat hij op 230VAC werkt; dat soort dingen)...

Dat zo'n tegel niks doet met het geluid dat uit je speakers komt, is daarentegen, zolang het tegendeel niet bewezen is, een feit...

Edited by Henrie

Je wilt het echt niet begrijpen hé.

Dit is gewoon kwakzalverij.

Juist wel,  ik heb wellicht een wat ruimere blik dan jij.  Snap zelfs, dat mensen het niet kunnen begrijpen. Ondertussen geniet ik van de prachtige muziek in mijn kamer :wub:  

Zal ik eens een geheimpje vertellen Hans.  Ik heb de afgelopen jaren alle spaarzame informatie die er maar was over van der Heide bij elkaar geschraapt en dat verwerkt in mijn audio set.  

Wat is het leven mooi  :)

Edited by Tubejack

Wat ik niet snap is dat sommige mensen niet luisteren, maar afgaan op cijfertjes, en alles wat geen cijfertje verandert als 'onhoorbaar' bestempelen. Het gaat er toch in de eerste plaats om wat je hoort? Als je iets niet wilt horen omdat je je niet wilt laten oplichten, wees je daar dan bewust van! Als je niet wilt dat anderen zich laten oplichten, is dat erg nobel, dat dan weer wel  :D

Edited by Hifi Addict

Dit topic gaat over de Suzy Wong tegel. Die ging op een gegeven moment in de uitverkoop voor een spotprijsje en is inmiddels niet meer te koop. Ze zijn uitverkocht!!! (Toch gek voor een product dat niet kan werken) Inmiddels is de nieuwe tegel in productie en die gaat H tegel heten. De prijs is nog niet exact bekend, dus opmerkingen over "veel geld" zijn uit de lucht gegrepen.

Ik heb inmiddels wel een indicatie gehoord en die ligt lager dan de SW tegels oorspronkelijk waren. Als je dan ziet hoe die dingen er uit zien en hoe perfect ze gemaakt zijn, is de mij genoemde richtprijs alleen al voor het materiaal en werkloon niet veel.

Verder heb ik de ontwikkelaar nu een aantal keren ontmoet en ik kan je één ding met zekerheid zeggen. Die man is GEEN zakkenvuller.

Maar als je vindt dat een tegel niks doet, is elke cent natuurlijk teveel.

Als ik echter "non believer" was en zoveel mensen komen met positieve verhalen, dan zou ik het toch ook eens willen proberen. Het kost je niets. Maar ja, voor sommigen hier staan de hakken zo diep in het zand dat elke beweging pijn gaat doen.

Nou, dat beetje pijn wordt ruimschoots gecompenseerd als je de tegel gaat testen. En als je DAN concludeert dat hij niks doet, is dat je goed recht en scoor je hier misschien ook nog waardering voor je (dan) gefundeerde mening.

Groet,

Leobus

Wat ik niet snap is dat sommige mensen niet luisteren, maar afgaan op cijfertjes, en alles wat geen cijfertje verandert als 'onhoorbaar' bestempelen. Het gaat er toch in de eerste plaats om wat je hoort?

Lang niet alle verschillen die we kunnen horen kunnen we ook meten. Daar ben ik ook van overtuigt. Ik denk dat dit vooral met kleine afwijkingen in het fasegedrag te maken heeft.

Dit topic gaat over de Suzy Wong tegel. Die ging op een gegeven moment in de uitverkoop voor een spotprijsje en is inmiddels niet meer te koop. Ze zijn uitverkocht!!! (Toch gek voor een product dat niet kan werken) Inmiddels is de nieuwe tegel in productie en die gaat H tegel heten. De prijs is nog niet exact bekend, dus opmerkingen over "veel geld" zijn uit de lucht gegrepen.

Ik heb inmiddels wel een indicatie gehoord en die ligt lager dan de SW tegels oorspronkelijk waren. Als je dan ziet hoe die dingen er uit zien en hoe perfect ze gemaakt zijn, is de mij genoemde richtprijs alleen al voor het materiaal en werkloon niet veel.

Verder heb ik de ontwikkelaar nu een aantal keren ontmoet en ik kan je één ding met zekerheid zeggen. Die man is GEEN zakkenvuller.

Maar als je vindt dat een tegel niks doet, is elke cent natuurlijk teveel.

Als ik echter "non believer" was en zoveel mensen komen met positieve verhalen, dan zou ik het toch ook eens willen proberen. Het kost je niets. Maar ja, voor sommigen hier staan de hakken zo diep in het zand dat elke beweging pijn gaat doen.

Nou, dat beetje pijn wordt ruimschoots gecompenseerd als je de tegel gaat testen. En als je DAN concludeert dat hij niks doet, is dat je goed recht en scoor je hier misschien ook nog waardering voor je (dan) gefundeerde mening.

Groet,

Leobus

Maar Leo... ik heb al zo veel van dergelijke spullen gehoord en vergeleken.  

Michael Green (je hoort er niks meer van)

Peter Belt

diskmagnetiseurs

stickers

groene stiften

kurk

Miracle wraps (ik heb dat poeder hier nog staan)

kistjes met Quartz (ik schreef bijna kwats :huh: )

Gehakt

enz...enz...

Dus zeg niet dat ik niks heb gehoord. Ik heb alleen nooit meegedaan aan die massahysterie. gewoon omdat mijn oren de verschillen niet horen. Telkens denk je... Ja dit werkt. Maar wanneer je niet weet dat het er zit klinkt die set net zo normaal dan elke vergelijkbare set. Daarom wil ik eerst een fatsoenlijke technische verklaring waarom iets zou werken. En geen vaag gezwets.

Lang niet alle verschillen die we kunnen horen kunnen we ook meten. Daar ben ik ook van overtuigt. Ik denk dat dit vooral met kleine afwijkingen in het fasegedrag te maken heeft.

Meer dan dat. Als we meten doen we dat met een toon. Niet met een complete track want daarmee kan niet gemeten worden.

Van Henry schrijft dat een versterker alleen moet versterken, ja, dat was ook mijn mening aanvankelijk. Maar het ding moet meer kunnen dan alleen versterken en daar zitten ook de verschillen. (impedantie aanpassing aan de luidspreker die op zijn beurt ook nog eens een energieopwekker is)

Al die zaken zijn niet te meten met wat signalen en een dummy load.

Edited by goodtube

Juist wel,  ik heb wellicht een wat ruimere blik dan jij.  Snap zelfs, dat mensen het niet kunnen begrijpen. 

Ach, elke keer weer dat gedweep met die 'ruimere blik' en er 'meer voor open staan dan anderen'. Hou toch eens op man... <_<

Wat ik niet snap is dat sommige mensen niet luisteren, maar afgaan op cijfertjes, en alles wat geen cijfertje verandert als 'onhoorbaar' bestempelen.

Ik zal het je sterker vertellen: het komt zelfs voor dat er in de 'cijfertjes' wel wat verandert, en dat je het nog steeds niet kunt horen. Voorbeeldje: bij mijn versterker is het mogelijk om het volume per halve dB omhoog of omlaag te regelen. Eén zo'n stapje is zo'n klein verschil, dat hoor je niet. Twee stapjes snel achter elkaar ook nauwelijks. Zelfs de gouden superoortjes van de audiofielen hier kunnen dat niet horen. Maar het is toch makkelijk meetbaar...

Edited by Henrie

Hans,

Van de ontwikkelaars heb jij nog nooit vaag gezwets gehoord. Berret zegt altijd dat hij wel weet hoe hij de tegels moet maken, maar niet weet hoe het werkt. Of dat de waarheid is, weet ik niet. Het kan een soort zelfbescherming zijn.

De zwetsverhalen met verklaringen komen allemaal van mensen die niets met de ontwikkeling te maken hebben.

Maar vergeet niet dat de geschiedenis heel veel waarnemingen/ontdekkingen kent, die later pas verklaarbaar waren.

Groet,

Leobus

begin eens man, met luisteren in plaats van duiken voor zelf proberen.

en  .... een versterker met ruim honderd transistoren in de eindtrap ... moet je ook maar in geloven he ... meer meer is meer beter zeker. ook púúr geloof. en geheel tegen mijn gehoorsmatige ervaring in. die oude (1987) AW250 hier is meer mijn ding.

groet

Hans,

Van de ontwikkelaars heb jij nog nooit vaag gezwets gehoord. Berret zegt altijd dat hij wel weet hoe hij de tegels moet maken, maar niet weet hoe het werkt. Of dat de waarheid is, weet ik niet. Het kan een soort zelfbescherming zijn.

De zwetsverhalen met verklaringen komen allemaal van mensen die niets met de ontwikkeling te maken hebben.

Maar vergeet niet dat de geschiedenis heel veel waarnemingen/ontdekkingen kent, die later pas verklaarbaar waren.

Groet,

Leobus

Toch snap ik dat niet helemaal. Want als er geen filosofie achter zit, hoe hebben ze het dan kunnen ontwikkelen? Gingen ze gewoon een keer kleien en hupsakee proberen en bingo? Dat zouden ze toch moeten kunnen motiveren?

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...