Paulebappie Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Van mij mogen al deze tegelwijsheden verplaatst worden naar het tegeltopic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 april 2015 Author Report Share Posted 3 april 2015 Op een dag stop je met muziek consumeren, dan ga je er van genieten.[/size] Deze dag is voor mij al aangebroken Hans. Voor Rob nu ook. En straks is Wol aan de beurt.[/size] En jij????[/size] Al lang geleden begonnen met genieten. Maar soms wil ik nog wel eens wat uitproberen. Net als afgelopen maanden met de akoestiek, wat wonderwel goed is uitgepakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Ik durf het bijna niet te zeggen want dan zegt Hans 'zie je wel', maar ik heb hier een knappe flutter-echo. Er zou nog wel wat aan akoestiek kunnen worden gedaan. Dan is de WAF wel relevant eerlijk gezegd. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Van mij mogen al deze tegelwijsheden verplaatst worden naar het tegeltopic. Ja, vind ik ook. Heeft niks meer met audiofiele dagen of zoiets te maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 april 2015 Author Report Share Posted 3 april 2015 Ik durf het bijna niet te zeggen want dan zegt Hans 'zie je wel', maar ik heb hier een knappe flutter-echo. Er zou nog wel wat aan akoestiek kunnen worden gedaan. Dan is de WAF wel relevant eerlijk gezegd. groet Wat kleden en gordijnen doet een hoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 (edited) ja ik had eerder een mooie perzische loper (3m lang 70cm breed) aan de muur hangen achter me. wegens behangen en verven en alles is die anders 'opgesteld', ik ga als eerste stap het ding weer ophangen. en er stond een boekenkast achter me. afijn eerst dat kleed weer. groet Edited 3 april 2015 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Wat kleden en gordijnen doet een hoop. Maar doen ze ook wat je wilt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Al lang geleden begonnen met genieten. Maar soms wil ik nog wel eens wat uitproberen. Net als afgelopen maanden met de akoestiek, wat wonderwel goed is uitgepakt. Je hebt dan ook een verrekt mooie luisterruimte / -zolder Hans. Ik heb ook wel een ruime zolder maar vanwege dragende muren zou ik de speakers onder de ene schuine kant moeten plaatsen en onder de andere gaan zitten luisteren. Daarnaast is vloer van de zolderkamer van houten balken en planken, ook niet bevorderlijk voor een strak geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 ooh .. ik zou wel van mijn beton af willen en een balken/planken vloer. ooit gehad, vond het fijner. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Ik had in mijn oude huis een balken/planken vloer en nu in mijn nieuwe huis beton met parket. Dat laatste is zeker iets minder warm, maar klinkt toch jet wat strakker. Op de zolder komt ook een set op balken/planken. Ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 4 april 2015 Report Share Posted 4 april 2015 Hier vanmiddag Yello. Klinkt goed hoor. Lekker vol. Sap genoeg zou ik dan zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 april 2015 Report Share Posted 4 april 2015 (edited) ooh .. ik zou wel van mijn beton af willen en een balken/planken vloer. ooit gehad, vond het fijner. groet Bedankt Rob, je bracht me op de idee om mijn zandgevulde LS te ontdoen van zand. De combinatie van een betonnen vloer met zandvulling was net iets te veel. Het geluid klinkt nu losser en met meer laag. Ook de net wat overdaad aan precisie is weg. Mischien heb ik nog niet helemaal de juiste balans en ga ik de komende tijd toch weer wat bijvullen, maar zoveel als eerst komt er niet meer in. PS mijn vrouw was net een week in Engeland voor haar werk en mocht gelijk helpen. Gelukkig is ze erg liberaal. Edited 4 april 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 april 2015 Report Share Posted 4 april 2015 ik heb alleen een zakje gevuld met 2kg zand op de LS staan. niet erg WAF, wel nuttig. net als het zakje zand in de CD speler groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 april 2015 Report Share Posted 5 april 2015 (edited) Nu het zand eruit is ben ik de LS opnieuw aan het uitrichten. Lekker aan het luisteren naar Louis Armstong en Duke Ellington met Together for the first time. Direct het laag eens testen met Spiritchaser van Dead can Dance. Gezellig bezig hoor met de nieuwe Thorgal strip erbij. Ik heb overigens een verklaring waarom ik nu zo'n stap maak. Ik heb laatst de de 6550 buizen vervangen door KT 120. Die 6550 legden wat meer nadruk op het midden en de KT 120 wat meer op hoog en laag. In het eerste geval compenseerde ik dat door een wat analytischere afstemming van de LS. Met de KT 120 werd dat wat teveel. Inmiddels staat een lijf concert op van Herman Brood op: ChaCha. Spiritchasers Song to the stars was een succes en inmiddels staan de Talking Heads met Television man op: prachtige band. De volgende plaat die klaar staat is een cello concert van Dvorak. Edited 5 april 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 5 april 2015 Report Share Posted 5 april 2015 Bedankt Rob, je bracht me op de idee om mijn zandgevulde LS te ontdoen van zand. De combinatie van een betonnen vloer met zandvulling was net iets te veel. Het geluid klinkt nu losser en met meer laag. Ook de net wat overdaad aan precisie is weg. Mischien heb ik nog niet helemaal de juiste balans en ga ik de komende tijd toch weer wat bijvullen, maar zoveel als eerst komt er niet meer in. PS mijn vrouw was net een week in Engeland voor haar werk en mocht gelijk helpen. Gelukkig is ze erg liberaal. Helemaal superstrak en resonantievrij kan ook het leven uit de muziek halen, lekker bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 april 2015 Report Share Posted 5 april 2015 (edited) Precies Paul. Ik heb het zand in een blik gedaan. Misschien dat ik mondjesmaat wat terug doe, maar dan ook mondjesmaat. Na wat wasaciviteiten gaat er weer een plaat van leonard Cohen op: live at the ilse of Weight 1970. Inmiddels gevolgd door een nieuwe opname van hem: Popular problems. We gaan direct kaasfonduen dus ik vrees dat de muziek hoogstens achtergrond wordt. Morgenavond heb ik het rijk alleen en krijg ik luisterbezoek. Edited 5 april 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 april 2015 Report Share Posted 6 april 2015 (edited) ooh .. ik zou wel van mijn beton af willen en een balken/planken vloer. ooit gehad, vond het fijner. groet Grootste probleem met die vloer is wel dat hij erg beweegt. maar goed, ik was niet van plan er een luisterruimte van te maken. W e slapen er goed dus dat blijft maar mooi zo as 't ís. Beneden is de vloer wel van beton maar daar ligt laminaat op een zo'n groene ondervloer, lijkt wel op zachtboard, één cm dik. Edited 6 april 2015 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 april 2015 Report Share Posted 8 april 2015 maar dan heb je wel balken/planken boven je hoofd in de huiskamer? lijkt me voor beleving beter dan beton onder en beton boven. en links en rechts en voor en achter haha. ik denk dan ook even aan de luister-ruimte van M rc. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 april 2015 Report Share Posted 8 april 2015 (edited) De ruimte van Marc bestaat uit hout, papier en een bal gehakt. Dat samen is wel een succes. Edited 8 april 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 april 2015 Report Share Posted 8 april 2015 (edited) ah ... zou de bal gehakt tot dat resultaat leiden wat zegt dat dan over mij ... ik ben ook happy haha. ff terug naar het hout ... ik denk toch echt dat zachte ruimtes beter klinken. groet Edited 8 april 2015 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 april 2015 Author Report Share Posted 9 april 2015 Slappe wanden absorberen laag, zachte wanden hoog en midden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 april 2015 Report Share Posted 9 april 2015 Hans wat versta je onder een slappe wand en wat onder een zachte wand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 april 2015 Report Share Posted 9 april 2015 zie : http://bybeetech.com/?page_id=136 'bybee - quantum signal enhancer'. kon het niet laten, de bybee 'bullets' (in de apparatuur) zijn ook goed hoorbaar. heb het ding achter de vv staan waar bronnen in en richting ev uit zitten. met alle rariteiten ... dit is wauw. er is blijkbaar geen grens aan het verder duwen van de weergave. ik wil tien van deze dingen. Hans, je hebt gelijk. Gelukkig. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 april 2015 Author Report Share Posted 9 april 2015 Hans wat versta je onder een slappe wand en wat onder een zachte wand? Een slappe wand of vloer kan in z'n geheel of in grote vlakken veren. Een zachte wand is b.v. voorzien van vloerbedekking. Een slappe wand met een zachte bekleding dempt dus alles. In het gunstige geval worden de staande golven wat extra gedempt. Dit gebeurt wanneer de resonantiefrequentie van de wand in de buurt van de aanstootfrequentie ligt. Mijn kamer als voorbeeld, heeft een relatief slap dak. De vloer is weliswaar van steen, maar ook erg dun en licht. De absorptie op de wanden zorgt dan het weer een beetje in evenwicht komt en het midden en hoog niet gaan overheersen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 april 2015 Author Report Share Posted 9 april 2015 zie : http://bybeetech.com/?page_id=136 'bybee - quantum signal enhancer'. kon het niet laten, de bybee 'bullets' (in de apparatuur) zijn ook goed hoorbaar. heb het ding achter de vv staan waar bronnen in en richting ev uit zitten. met alle rariteiten ... dit is wauw. er is blijkbaar geen grens aan het verder duwen van de weergave. ik wil tien van deze dingen. Hans, je hebt gelijk. Gelukkig. groet Ik ben blij dat je er blij mee bent... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts