robx Posted 9 april 2015 Report Share Posted 9 april 2015 kijk dat is nou mooi. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 april 2015 Report Share Posted 12 april 2015 maar dan heb je wel balken/planken boven je hoofd in de huiskamer? lijkt me voor beleving beter dan beton onder en beton boven. en links en rechts en voor en achter haha. ik denk dan ook even aan de luister-ruimte van M rc. groet Nee, plafond van de kamer, tevens vloer van de bovenverdieping is van steen. Dan pas komt de vloer van de zolder, annex plafond slaapkamers. Snap je het nog?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 12 april 2015 Report Share Posted 12 april 2015 (edited) Testen: KT90 in supertriode Update: goede match, deze buis met de ST local feedback schakeling. Eens zien hoe lang ik dat volhoud. Heb een haat-liefde met ST. (maar vind de schakeling wel voordelen hebben) Edited 12 april 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 april 2015 Author Report Share Posted 12 april 2015 Mijn audiofiele dag bestond gisteren uit het "repareren" van m'n muziekverzameling. Ik wou een backup maken op een externe harde schijf en keek eerst of de server er een beetje opgeruimd bij stond. Dat leek dus niet zo. De bestanden vond ik voor een deel op twee plaatsen op de server. Ik heb dus de kleinste verzameling gewist. Me er eerst goed van overtuigt dat ze in de andere verzameling nog stonden. En daarna... had ik nog wel de bestanden. JRiver zag ze en liet de plaatjes keurig zien. Alleen spelen...?? dat dan weer niet. Windows liet de bestanden ook keurig zien, maar aanklikken kon ik ze niet. Merkwaardig. Helaas had ik op de externe harde schijf de bestanden al gewist. Maar gelukkig heb ik een paar weken geleden nog een backup van alle muziek op een andere schijf gemaakt. Zo zie je maar dat een backup gewoon te weinig is. Gisteren dus alle muziek gewist en de backup terug gezet. De server is daar 15 uur mee bezig geweest. 33000 nummer waarvan een hele hoop in High res is dan ook niet niks. Mijn server heeft geen USB 3 aansluiting, dus het moest via mijn laptop en een LAN kabel. Nadat Jriver ze in de library heeft opgenomen werkt nu alles weer... Oef... En vannacht gaat het hele spul dus weer op de externe schijf. En tijdens het kopieren....??? heb ik lekker plaatjes gedraaid... Ok moi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 april 2015 Report Share Posted 12 april 2015 Nog mazzel dat je de boel niet kwijt bent Hans. "De bestanden vond ik voor een deel op twee plaatsen op de server." Waren die bestanden niet opgesplitst in bijv. de nummers en verwijzingen naar die nummers? Ik heb ooit, expres, foto's gewist van een cd. In de windows verkenner werden ze nog steeds vermeld maar ik kon ze niet meer zien. Ligt mss. ook aan de wis-methode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 12 april 2015 Report Share Posted 12 april 2015 In vervolg dus eerst 'weggooien' in een map 'kan weg' en dan testen. 2 externe harde schijven is het minimale om naar te backuppen. Rule of thumb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 april 2015 Author Report Share Posted 12 april 2015 Nog mazzel dat je de boel niet kwijt bent Hans. "De bestanden vond ik voor een deel op twee plaatsen op de server." Waren die bestanden niet opgesplitst in bijv. de nummers en verwijzingen naar die nummers? Ik heb ooit, expres, foto's gewist van een cd. In de windows verkenner werden ze nog steeds vermeld maar ik kon ze niet meer zien. Ligt mss. ook aan de wis-methode. Ik zag een map Music onder D:\DE\SHARES en een onder D:\SHARES ( dus zonder de DE). In beide mappen stonden dezelfde files met precies dezelfde grootte. Die onder \DE had ik gewist. Nu staat alles onder D:\SHARES. De server draait overigens op Windows "Home Server". Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 april 2015 Author Report Share Posted 12 april 2015 In vervolg dus eerst 'weggooien' in een map 'kan weg' en dan testen. 2 externe harde schijven is het minimale om naar te backuppen. Rule of thumb. Weet ik. Ik ben een tijdje netwerkbeheerder geweest. We hadden toen 5 tapes voor elke dag van de week en dan nog 5 verdeeld over het jaar. Het ging mis, toen een schijf in de server op Raid 5 de geest gaf. Dit had niemand in de gaten, waarna de 2e schijf ook de geest gaf. Er was nog niks aan de hand geweest, ware het niet, dat de toenmalige beheerder oudere bestanden niet meer backupte en deze alleen op tapes stonden waar geen streamer meer van was te vinden, zelfs landelijk niet. Gelukkig ( ) lagen er in mijn lade een stapeltje CD-rom's met de bestanden. Ik zag het lijk vooraf al drijven zeg maar. Toen heb ik geleerd dat je aan tapes of disks niks hebt, wanneer je geen bijpassend apparaat hebt. Daarom backup ik op externe HD's. Maar de oude DVD roms liggen er ook nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 april 2015 Report Share Posted 12 april 2015 door o.a. dit gepuzzel ben ik nog niet begonnen met modernere media. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 april 2015 Author Report Share Posted 12 april 2015 (edited) door o.a. dit gepuzzel ben ik nog niet begonnen met modernere media. groet Tja... je moet toch met de tijd mee, of je wilt of niet. Maar erg bedrijfszeker, stabiel en handig werkt het nog lang niet. Of toch maar ITunes op Apple ? (kom er maar in Plaatjesdraaier ) Wat dat betreft is Spotify en consorten toch ook wel handig. Edited 12 april 2015 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 april 2015 Report Share Posted 12 april 2015 ITunes en Spotify is toch tot heden onder het 16bit/44khz format? Ik wacht eerst tot er meer WAV aanbieders zijn, zoals Qobuz. Eerst moeten ze elkaar maar eens goed te lijf zodat prijzen dalen. Ik ben me ervan bewust dat dit komt. Ik verheug me er al op (niet dus) om nieuwe apparatuur op te voeren om er van te maken wat mijn CD speler doet. Fatsoenlijke voeding, HF-klets, fatsoenlijke audio-trap). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 12 april 2015 Report Share Posted 12 april 2015 Zonder IT affiniteit is Streaming te complex. Niet dat het moeilijk is, maar alles erom heen maakt dat er meer bij komt kijken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 april 2015 Report Share Posted 12 april 2015 ja dat gevoel kreeg ik uit de dingen die jullie vertellen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 april 2015 Report Share Posted 12 april 2015 (edited) Het valt mee hoor. Je kunt het goed voor elkaar krijgen. Normaal heb ik 2 Synology DS713+ staan die elkaars spiegel zijn aangesloten op een UPS die bij een stroomstoring e.e.a. op een nette manier afsluit. Maar ik heb er een DS713 even uitgeleend. Nu maak ik automatisch backups op een kleiner model. Daarnaast maak ik backups naar een externe cloud. E.e.a. gaat geheel automatisch en ik krijg 'élke dag mail van de status. Voor het mooie zou de 2e DS713 buitenshuis moeten staan. Maar ik heb nog niemand zo gek gekregen.... Edited 12 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 april 2015 Report Share Posted 12 april 2015 dat bedoel ik ))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 april 2015 Report Share Posted 13 april 2015 dat bedoel ik ))) Misschien kunnen we een deal sluiten? Jouw NAS hier en mijn NAS daar. Heb jij een redelijke internetverbinding? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 april 2015 Report Share Posted 13 april 2015 ehhh ... ik heb geen NAS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 april 2015 Report Share Posted 13 april 2015 ehhh ... ik heb geen NAS Dan moet je die nog aanschaffen, niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 april 2015 Report Share Posted 13 april 2015 nou zeg mijn zoon mompelde zoiets laatst. ik zei 'als het maar aan de draad ligt, geen wifi in huis'. dus wordt vervolgd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 april 2015 Report Share Posted 13 april 2015 (edited) Kan ook prima zonder WiFi. Ik kan je het merk Synology van harte aanbevelen. Misschien iets duurder, maar heel mooie gebruikersvriendelijke software. Daarmee kan ik je ook eventueel mee helpen. Maar je kunt ook even zoeken op: "streaming" op dit forum. Dan kom je tal van topic' s tegen met vast een nog fraaiere oplossing..... Edited 13 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 april 2015 Report Share Posted 14 april 2015 we gaan het beleven. als het beter klinkt dan plastic schijfjes draaien zeg ik het hier. intussen is het mega mooi om naar FM te luisteren hier. helemaal happy. daar gaat het maar om. ik heb al gezegd dat ik met mijn volgende verjaardag nog een Bybee Quantum Audio Enhancer wil. meer meer is meer beter. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 april 2015 Report Share Posted 14 april 2015 Sinds vandaag staat deze Yamaha CT-7000B in de woonkamer te spelen, wat een beest Er staat er ook een voor 750 op MP Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 april 2015 Report Share Posted 14 april 2015 hoe klinkt ie ... vol, groot, precies? (kakel ik terwijl ik luister naar de kt1100sd-versieRV) groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 april 2015 Report Share Posted 14 april 2015 Natural Sound Rob, dat staat er niet voor niets. Ik heb het kleine broertje, ook lekkere sound. ook een zwarte. Verder gelijk aan die op de foto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 april 2015 Report Share Posted 14 april 2015 Ik heb een verschil in weergave via bedraad of draadloos nog niet kunnen vaststellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts