Tubejack Posted 14 april 2015 Report Share Posted 14 april 2015 (edited) hoe klinkt ie ... vol, groot, precies? (kakel ik terwijl ik luister naar de kt1100sd-versieRV) groet Op de kabel erg fraai Rob. Veel details, ruimte ,diepte. Het is moeilijk om hem te restaureren, maar meer dan de moeite waard. Edited 14 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 april 2015 Report Share Posted 15 april 2015 Na vandaag zo'n 100 transistors en 50 condensatoren vervagen te hebben staat nummer 2 staat ook te spelen en is eindelijk ook naar mijn zin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 april 2015 Report Share Posted 15 april 2015 zijn transistoren ook versleten na zoveel jaar? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 15 april 2015 Report Share Posted 15 april 2015 Mooi ding! Nu nog een interessante zender proberen te vinden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 april 2015 Report Share Posted 15 april 2015 zijn transistoren ook versleten na zoveel jaar? groet Zover ik weet slijt een transistor niet (maar ik ben een buizen man) Helaas zijn er een heleboel klein signaal transitoren zie zogenaamde "zwarte" pootjes krijgen. Berucht is b.v. de 2SC458 en daar alleen zitten er een stuk of 60 in zo' n CT-7000. De oxide vreet op een gegeven ogenblik door de behuizing en langzaam maar zeker gaat de transistor defect. Begint meestal met ruis en geknetter. Ook bij de overige 40 transistoren veel zwarte aanslag. Dus voor de zekerheid allemaal vervangen door types met lage ruis. Bij eind transistoren die echt vermogen moeten leveren heb ik het nog niet gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 april 2015 Report Share Posted 15 april 2015 (edited) Mooi ding! Nu nog een interessante zender proberen te vinden.... Die zenders zijn er hier in de regio Amsterdam genoeg. Deze CT-7000 heeft wel een erg goede antenne nodig, mijn 3 element FM antenne op het dak is onbruikbaar. Gelukkig hebben wij ook UPC kabel en dat werkt en klinkt zeer goed. O.a. Radio 2 en 4, 6 zonder Optimod! compressie FIP, WDR4, Radio Noord Holland e.v.a. Ook b.v. Studio Brussel en BBC klinkt top. Edited 15 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 april 2015 Report Share Posted 16 april 2015 Het is verbluffend hoeveel nieuwe geluiden er in de muziek zit. Zo' n Yamaha CT-7000 laat dat horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 16 april 2015 Report Share Posted 16 april 2015 Heb nog bovenstaande tuner, is dit nog iets Yamaha 670 RDS? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 april 2015 Report Share Posted 16 april 2015 (edited) Weet ik niet Stef. Het merk heeft zoveel gemaakt in alle prijsklasses. Wat ik wel in kan inschatten is dat een gerestaureerde CT-7000 minimaal zo mooi speelt als een Magnum Dynalab MD-102T Maar die MD ontvangt beter. Alles heeft voor- en nadelen. Hoewel die zilveren CT-7000 die nu boven in mijn hobby ruimte staat te spelen het al heel aardig doet op een draadje bij heel sterke zenders. Edited 16 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 Die zenders zijn er hier in de regio Amsterdam genoeg. Deze CT-7000 heeft wel een erg goede antenne nodig, mijn 3 element FM antenne op het dak is onbruikbaar. Gelukkig hebben wij ook UPC kabel en dat werkt en klinkt zeer goed. O.a. Radio 2 en 4, 6 zonder Optimod! compressie FIP, WDR4, Radio Noord Holland e.v.a. Ook b.v. Studio Brussel en BBC klinkt top. toch lijkt het mij niet echt een goede tuner als deze niet met een 3 elements antenne werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 (edited) toch lijkt het mij niet echt een goede tuner als deze niet met een 3 elements antenne werkt. Hangt er helemaal vanaf waar je woont George en wélke zender je wilt ontvangen. Zie http://www.tubejack.nl/antennes/ Maar om even terug te komen op de CT-7000 de 10,7mhz midden frequent filters in dit apparaat zijn vrij breed schat 280Khz. Als je dan zoals hier rond Amsterdam veel zenders naast elkaar hebt zitten met 100Kz afstand tussen de zenders onderling en ook veel reflecties (mulipath) van hoge gebouwen hebt dan moet je of een grote draaibare antenne op het dak zetten of een ander apparaat kopen of hem op de kabel aansluiten waar de zenders minimaal netjes 200Kz uit elkaar zitten. Als je dat voor elkaar hebt dan heb je absoluut top kwaliteit. Eigenlijk is er geen verschil met andere high-end apparatuur. Ook niet elk pick-up element past in een arm. Voor-en-nadelen.... Edited 17 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 Je hebt dan gewoon een tuner met een enorm slechte selectiviteit kan mooi klinken als je in een gebied woont waar weinig zenders zijn maar lijkt mij in essentie gewoon een slechte tuner. Voor mij moet een goede tunner juist die ene zender die net naast die andere veel sterkere zit er uit weten te halen en nog een tegenieten geluid laten horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 (edited) Je hebt dan gewoon een tuner met een enorm slechte selectiviteit kan mooi klinken als je in een gebied woont waar weinig zenders zijn maar lijkt mij in essentie gewoon een slechte tuner. Voor mij moet een goede tunner juist die ene zender die net naast die andere veel sterkere zit er uit weten te halen en nog een tegenieten geluid laten horen. Dat soort tuners heb ik ook George. Alles heeft zo zijn voor-en-na-delen. Wel zo netjes omdat te benoemen niet? En niet alleen de positieve dingen. Bovendien wie heeft er nog een FM antenne op dak? Niemand toch meer? De meeste luisteren gewoon via de kabel. Of via het internet. Als je het geluk heb om net als hier in de regio een heel fatsoenlijk antenne signaal via de kabel hebt dan speelt zo' n Yamaha CT-7000 ongelofelijk mooi. Ik heb er zelfs nog over gedacht om er iets smallere filters in te zetten. Maar dan haal je de ziel uit het apparaat en daarmee de ongeëvenaarde geluid kwaliteit. Edited 17 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 Wie heeft er nog kabel niemand toch. Heb hier alleen glas of een antenne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 Wie heeft er nog kabel niemand toch. Heb hier alleen glas of een antenne In dat geval heb jij gelijk Bij die miljoenen klanten van UPC dat nu samen is met Ziggo natuurlijk niet. Ik heb al een jaar of 2 bijna alle spullen voor een grote antenne mast op het dak te zetten. Maar loop tegen een aantal problemen aan. Het waait heel erg hard hier. Ik vind het moeilijk om een buur en buurt vriendelijke constructie te maken en hik nog steeds tegen de kosten aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 Glas klinkt hard en rinkelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 april 2015 Author Report Share Posted 17 april 2015 Glas klinkt hard en rinkelt ;) Vooral wanneer je het tegen een muur gooit. Ongeveer hetzelfde zoals een buis klinkt die je tegen de muur gooit. Mijn glazen draaitafel klinkt niet, ook niet wanneer je er op tikt. Maar dat heeft er meer mee te maken dat het gelaagd glas is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 (edited) toch lijkt het mij niet echt een goede tuner als deze niet met een 3 elements antenne werkt. De zilveren CT-7000 heeft iets andere filters en doet het aardig. Even uitgezocht MuRata maakt mooie fase lineaire 10.7mhz GDT filters daar zou ik de tuner mee kunnen upgraden. Misschien doe ik dat wel. Ik heb dat eerder gedaan in een Rotel. Want verder is het mooiste vintage tuner, die ik ooit gehad heb. Even een update. Met precies afregelen van o.a. de afstemcondensator bleek nog heel wat meer mogelijk dan verwacht. De ontvangst op mijn 3 element FM antenne is goed. Stations die eerst in de ontvangst ruis zaten komen zelfs in stereo binnen. Weliswaar met een beetje stereo ruis. De ontvangst van NPO 1,2,3,4 is prima. Sommige regionale en commerciële komen zelfs met meer dan 10mVolt binnen. S/N is dan +/_ 90dB De vervorming met Steps gemeten 0,1% stereo bij 1 khz harmonische v.n.l. even. Afregelen van de detector is vrij moeilijk, maar ik weet nu hoe dat moet. Nu staat NPO Radio 6 via de kabel op, ze draaien alleen LP' s Edited 19 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 april 2015 Report Share Posted 21 april 2015 (edited) Hans, glas dempt het minst,andere materialen breken niet glas valt in duizenden stukken.(...) Tempered / toughened glass kan je leven redden! http://en.wikipedia.org/wiki/Toughened_glass Edited 21 april 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 april 2015 Author Report Share Posted 21 april 2015 Een post eerder zeg ik dat het gelaagd glas is. Dat breekt niet in stukken. Bovendien is het zo'n 40 mm dik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 21 april 2015 Report Share Posted 21 april 2015 Tempered / toughened glass kan je leven redden! http://en.wikipedia.org/wiki/Toughened_glass Slaapproblemen Spido?? Dan is wijnglas een fijne optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 april 2015 Report Share Posted 24 april 2015 (edited) leuk: http://positive-feedback.com/Issue78/accuphase_dp720.htm maar zie ook in de tekst: that a well-produced physical disc on a high-res system beats the equivalent streaming or server audio file every time in terms of musical qualities, at least on the machines I've auditioned. I am not alone—most sophisticated ears I speak with agree. That is why I don't own a streaming device or a music server. As new consumer appliances, they are going to need time to mature. These musings came to mind as I perused the website of the product under review, the Accuphase DP-720 SACD Player. In an interview with the company management team, I found the following: “…Streaming Audio still leaves too much to be desired to meet our standards, so we will not start such a costly process yet. Besides that, there is still a lot of legitimacy for existing physical media, both in Asia and other parts of the world, so we unabatedly continue to improve those. Even today, these media have not yet reached the peak of their performance and we believe that they still sound better than what we have heard from Streaming Audio solutions.” Overigens ... gétver die spullen in de pdf op dunne glasplaatjes ... Edited 24 april 2015 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 april 2015 Report Share Posted 24 april 2015 Wat mooi gemaakt Rob. Zoiets is helaas niet voor iedereen weggelegd. Bijzonder van dit merk vind ik tot nu toe, dat Accuphase geen overdreven exotische audiofiele onderdelen gebruikt. Maar stevige, zou haast zeggen industrie kwaliteit componenten. Dat kunnen m.i. alleen goede ontwerpers Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 april 2015 Report Share Posted 24 april 2015 (edited) ja als ik dit zo zie versus de SA11 dan snap ik wel wie echt zijn best gedaan heeft. goed opgezet en geen bergen en bergen flauwekul onderdeeltjes. wel benieuwd wat dat nou anders klinkt dan mijn soldeerding (waarbij ik mijn soldeerbehoefte helemaal kwijt ben). kopen zou ik het niet (ff sparen he), zelf een ding opknutselen vind ik leuker. groet Edited 24 april 2015 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 april 2015 Report Share Posted 24 april 2015 zeg kunnen we niet weer gewoon gaan lullen over nieuwe doosjes en THD en cross over vervorming en zo ? was toch veel simpeler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts