Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Oooohh die doosjes. Sorry, soms komt de perverse kant van mijn zieke geest boven drijven. 

Drijven? Ja drijven, water genoeg in die kop van mij.

En straks ga ik lekker luisteren. Wordt ook hoog tijd. Al twee dagen niet serieus gedaan. Druk druk druk.

• 2 weeks later...

Zo. De set anders opgesteld gisteren.

De H-tegel onderin een kast gelegd, jammer van het aanzicht maar ja. Daarbovenop de streaming-bron, een netbookje met HiFace usb/spdif converter. Bovenop de kast de DAC en daar weer boven, ook nog op een graniettegel, de buizenversterker. In zicht dus alleen de Dac en de Bak.

Vandaag klonk het niet bijzonder, tot eind van de middag, toen kwam het geluid dat ik inmiddels al gewend was weer terug. Ik kan het zien aan de woofers dat ze meer output genereren!

Apart hoor.

"Authenticiteit is het handelsmerk van de muzikanten. " hahahaha, heel grappig om dit te noemen als belangrijkste kenmerk van een imitatieband. LOL

Ik bedoel natuurlijk het geluid  bij "live optreden"  :rolleyes: De musici waren zéér goed, de passie spatte eraf.  Ze speelde met originele instrumenten.  :)

Alleen de typische stem van Jim Morrison die is lastig.  Hoewel bij sommige nummers stond hij er gewoon.  In de pauze raakte ik spontaan met mensen aan de praat

die de zanger beter kende.  Een daarvan vond het optreden zelfs beter dan origineel.  Dit omdat Jim regelmatig onder de drugs op het podium stond.

Aanrader!

https://youtu.be/hiVkUA99TRI

Edited by Tubejack

heden Bybee quantum signal enhancer nr 3 onder de tuner geschoven. lachen ... de tuner klinkt nou als de CD speler.

dat was bij aanschaf van de SA11 een volstrekte diskwalificatie trouwens, maar nu een compliment. 

groet

heden Bybee quantum signal enhancer nr 3 onder de tuner geschoven. lachen ... de tuner klinkt nou als de CD speler.

Is dat als een Suzy Wong tegel, H-tegel of meer op het niveau van Creaktiv? Op dat laatste lijkt het meer op.

BYBEE – QUANTUM SIGNAL ENHANCER  (CRYSTAL SERIES)

The Bybee – Quantum Signal Enhancer by Bybee Technologies will transform any audio or video component to a higher level of performance with Quantum proton alignment Signal-Enhancer-1jeffwells-300x198.jpgtechnology.  When placed in a room, it also functions as one of the most economical and effective room treatment devices on the market.

What is it?   Jack Bybee, a Quantum physicist, has created a new and simple to use device that when placed under/over components, speaker wire, interconnects and power cords it purifies the electron flow, thereby reducing noise and hash to dramatically improve performance.  Additionally, the unit effects surrounding air molecules to allow the sound to travel less impeded, resulting in a larger, more dynamic sound stage.  The Bybee-Signal Enhancer is a compact (4 X 6 X 1/4 Inch) cast acrylic panel, with a felt-covered bottom. The active elements are specially engineered crystals suspended in epoxy to ensure long life and freedom from damage.  The Signal Enhancer is completely passive, requiring no battery or other power source. The crystals in the Signal Enhancer absorb energy from the signal-carrying wire or component, and align the electrons flowing through the wire or component to enhance the purity and energy of the video or audio signal.  The Signal Enhancer works even with heavily shielded audio cables designed to withstand RFI/EMF noise from the electrical grid.

How to use it?  The Signal Enhancer is typically placed under/over any kind of signal-carrying wire(s), and/or components.  One Signal Enhancer may be used with multiple signal-carrying wires; there is no need to have a Signal Enhancer on each wire.  The effects of the Signal Enhancer are accumulative, so multiple units will continue to improve room performance.   When multiple units are used, placement of the extra units directly on a signal carrying cord/wire and/or component is not necessary to activate the units.

Benefits   Even the best high-definition television or any kind of imaging monitor will display better contrast, visual detail and color fidelity.  In audio systems, bass frequencies are faster and more impactful, and high frequencies become more extended, more open and natural, without edginess. The critical midrange sounds more musical, more liquid and less “electronic.” The overall presentation of imaging and soundstaging becomes both more precise and more enveloping.

Bron

bij de tegels zou ik zeggen dat alles natuurlijker wordt, je kan dieper in de muziek kijken (letterlijk ook, ik 'zie' dingen verder weg dan de muur achter de set). het wordt vrolijker, opener.

bij de Bybee's zou ik zeggen dynamischer en de verschillende instrumenten en stemmen veel beter van elkaar te onderscheiden.

groet

ps intussen heb ik ook bijv. twee van deze dingen onder de eindversterker geprobeerd. dat voegt nmm niks toe t.o.v van eentje. in die zin is meer meer niet meer beter.

Edited by robx

Heb enkele jaren terug de orginele Doors gezien maar dan met de zanger van de cult.

Ben ff zijn naam kwijt maar miste Jim toen niet zijn stem was erg goed en paste goed in het plaatje.

Ian Astbury ...

The Cult mid jaren 90 gezien in het voorprogramma van Aerosmith ... Cult was beter toen

Zijn stem past heel goed bij het The Doors repertoire

Mijn audiofiele dag bestond uit het uitdokteren van nieuwe "planken" voor mijn audiorack

Hout, bitumenachtige laag en onderaan een aluplaat van 4 à 5mm

Dit ga ik laten rusten op spikes die ik in de dragers kan draaien. Het is een oud apollo rack.

Target had dat vroeger ook, zo'n kleine spikes met draadeinde

ik constateer dat de Bybee's per stuk hun werk afkunnen, en er geen twee nodig zijn. das iets anders dan jouw samenvatting. er zijn er geen twee nodig om een tegel te evenaren dus..

ik zou voorts nog wat relativerends kunnen zeggen over de prijs-effect verhouding van Bybee versus tegel. zij het dat ik dat niet relevant vind: ik vind ze beiden onmisbaar.

groet

Edited by robx

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...