Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Gave set om te zien.

De ware aard van de set wordt eigenlijk aan het oog onttrokken door de kastjes. En er zit niet altijd in wat er op staat.

En er ligt ook nog wat onder!:) Dat zal Groovy zeker interesseren.

Groet,

Leobus

De ware aard van de set wordt eigenlijk aan het oog onttrokken door de kastjes. En er zit niet altijd in wat er op staat.

En er ligt ook nog wat onder! :) Dat zal Groovy zeker interesseren.

Groet,

Leobus

Je maakt mij nieuwsgierig :)

René heeft gewonnen.

De prijs is een gratis kop koffie. Hier af te halen op een dinsdagavond onder het genot van een stuk muziek.

Of de ring nvloed heeft gehad op de weergave weet ik niet. Hij is er niet een keertje onder uit gehaald.

Groet,

Leobus

René heeft gewonnen.

De prijs is een gratis kop koffie. Hier af te halen op een dinsdagavond onder het genot van een stuk muziek.

Of de ring nvloed heeft gehad op de weergave weet ik niet. Hij is er niet een keertje onder uit gehaald.

Groet,

Leobus

Nou, de prijs kom ik ophalen  :D

Ik denk het wel. En twee ook nog wel Wol.:)

En de dinsdagavond kan evt ook nog omgezet worden in morgenmiddag omdat ik dan alleen thuis ben en lekker kan luisteren.

Groet,

Leobus

Nou, vanmiddag bij Leobus geweest, om mijn prijs op te halen  ;). Veel koffie én een heerlijk zelfgemaakte (door zijn vrouw dan) koek. Daarnaast was eigenlijk de hoofdprijs een middagje luisteren..... :). Ik heb deze post verplaatst naar de review "Op bezoek bij Leobus": http://www.high-endforum.nl/topic/14387-op-bezoek-bij-leobus/

Edited by Ren

• 2 weeks later...

Vandaag een echt ouderwetse audiofiele dag gehad. Bezoek van een medelid van onze audioclub. Die wilde mijn oplossing van muziek streamen wel eens zien en horen. Hij heeft wel 5 keer opgemerkt dat hij niet eerder een dergelijke (verslavende) focussering had ervaren. Behalve wanneer er een echte zangeres voor z'n neus stond.

Buisjes EH 6922 bleken niet meer zo heel fanatiek (draaiuren).

Heb de Gold Lion 6922 er weer in gezet. 

1 van de 2 ruist een beetje, daarom had ik dit setje in de doos gelaten. Een nieuwe is onderweg.

Hoewel uit dezelfde fabriek is de GL 6922 toch wel het paradepaardje uit nieuwe Russische productie! 

Edited by goodtube

Hoi Leo,

Ik vond het ook een top avond en erg leuk om zo eens te doen.

Wij als ik ook voor Onno mag spreken waren erg tevreden met het uiteindelijke resultaat.

Hier nog even een paar foto's van de opstelling.

P1070107_zpsozgyw94k.jpg

P1070106_zpsh2u9wwo7.jpg

Die houten wijnkistjes heb ik ook. Margaux niet slecht hoor! Heb ze in de lak gezet voor mijn luisterzolder.

Edited by carl

Hoi Leo,

Ik vond het ook een top avond en erg leuk om zo eens te doen.

Wij als ik ook voor Onno mag spreken waren erg tevreden met het uiteindelijke resultaat.

Hier nog even een paar foto's van de opstelling.

P1070107_zpsozgyw94k.jpg

P1070106_zpsh2u9wwo7.jpg

Ik zie het nu allemaal pas. Het was inderdaad een erg leuke avond. Ik vond het leuk om al die streamboys van onze club eens te laten horen dat 'streaming' zeker niet zaligmakend is, zoals sommigen op de audioclub mij wil laten geloven. Het idee van een 'analoge' avond is ontstaan bij Kappa en mij, omdat er (te) vaak een 'streaming' avond werd georganiseerd. Wij wilden laten horen dat je met een goede draaitafelcombi en/of taperecorder ook een goed en mooi geluid kan krijgen. Bovendien heeft Kappa zijn eigen bouwsel, de Pass Pearl phonotrap laten horen en voor de pauze een powerpoint presentatie met uitleg erover gegeven. Na de pauze heb ik geprobeerd met het tapedeck en willen laten horen, dat wat men toen maakte best wel erg goed was in die tijd en dat het nog steeds mee kan in deze tijd. En ja, ik ben een rasechte  'analoog' liefhebber in hart en nieren. En buizenmalloot.

Leuk als ik me niet vergis een Akai GX-630 tapedeck. Hoe klonken de opnames?

Het is een Akai GX-630 DB en is voor een paar jaar geleden gereviseerd (alle elco's vervangen, behalve in het Dolby circuit. Dat was niet nodig, want ik maak geen gebruik van Dolby. Verder is het deck afgeregeld op 1 soort band. De banden waar ik mee speel zijn nieuwe banden van RMGi, type SM-911. Dat zijn Studio Master banden, die men ook in de studio's gebruikt. Ik vind het de allerbeste banden. RMGi zegt dat je makkelijk tot +6 dB ermee kan uitsturen. Zonder dat je vervorming gaat horen of gaat clippen. 

Wat denk je, het zijn opname's van Onno, dat zit wel snor ;)

Inderdaad eigen opnames van LP en speciaal opgenomen voor de clubavond. Alleen het laatste nummer van de avond was een nummer wat origineel van een DVD kwam en op 1 op 1 was gebrand met de Pioneer PDR-4 CDR en deze cd vervolgens in een filmstudio van een klant van mij (uit de glazenwasserij) opnieuw was bewerkt met een eigen uitvinding van hem (kan er en mag er helaas niets over zeggen over dat procedé, omdat het nog steeds in ontwikkeling is). 

Mooi,  ik heb ook nog zo' n Akai deck staan, dan de GX-630DB.    De moeite waard op op te knappen?  

Zeker de moeite waard om op te knappen. En jij kan dat zeker. Mocht je een tapedeck van Akai hebben, dan weet ik wel hoe je aan een sevicemanual e.d. kan komen via het taperecorder forum. En ook de persoon die ik "Mr Akai" noem en alles er vanaf weet.

Overigens zo'n deck is echt geweldig om te zien hoe men destijds heeft nagedacht over 'service vriendelijkheid'. Daar kan men tegenwoordig een voorbeeld aannemen. En de degelijkheid hoe men het heeft gebouwd. Het geheel hangt vast m.b.v. van heel veel schroeven in een soort van chassis en waar alles is in opgebouwd. Het versterkergedeelte e.d. zitten weer in een apart subchassis vast aan het hoofdchassis en verbonden met 1 stekker. Voordeel is dat je zo het subchassis los kan halen en gemakkelijk kan servicen. Alleen al het zien hoe men het destijds maakte , kan ik erg blij van worden.

Zeker mooi Audiofreak. Akai maakte eind jaren 70 degelijke en betaalbare spullen. De prijzen waren redelijk, omdat het veel verkocht werd.

Reviseren gaat verwacht ik lukken. Zo niet kan ik altijd ruggespraak houden bij collega's   :)  

Ik heb er ook nog ruimte voor in het rek  :o  Hmmm  weet nog niet, wel een leuk project   ^_^

161ea4c8-68f6-11e4-9305-9ee4c57c9c46.jpg

Edited by Tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...