Tubejack Posted 15 juni 2015 Report Share Posted 15 juni 2015 Zal ik jullie eens wat heel geks vertellen. Ik heb onlangs een doos gekregen. Met daar in een apparaat om je koppen de demagnetiseren. Diverse soorten aanlooptapes en een plak- en knip set. Met mal ! Maar digitaal en dan streaming vanaf harddisk klinkt zo goed. Lastig hoor al die keuzes, maar het kan geen toeval zijn he ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 15 juni 2015 Report Share Posted 15 juni 2015 Zeker mooi Audiofreak. Akai maakte eind jaren 70 degelijke en betaalbare spullen. De prijzen waren redelijk, omdat het veel verkocht werd. Reviseren gaat verwacht ik lukken. Zo niet kan ik altijd ruggespraak houden bij collega's Ik heb er ook nog ruimte voor in het rek Hmmm weet nog niet, wel een leuk project Mooi hé, zo'n binnenzijde. Kan ik echt blij van worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 juni 2015 Report Share Posted 15 juni 2015 (edited) Mooi hé, zo'n binnenzijde. Kan ik echt blij van worden. De tapes zijn o.a. te koop bij Siem van Electro Andijk http://www.electro-andijk.nl 2sc458 transistoren ook. Nou nog mooie muziek en dan denk ik dat we een leuk project hebben Maar eerst weer wat andere analoge dingetjes... Edited 15 juni 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 juni 2015 Report Share Posted 15 juni 2015 Je kon wel eens erg verast worden. Ik vond het zeker een verassing dat het zo goed klonk van af band. Nadeel blijft het spoelen, voor mij een reden om niet aan band te beginnen. Voor de geluidskwaliteit hoef je het niet te laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 juni 2015 Report Share Posted 15 juni 2015 Dat is misschien wel een voordeel George. Als ik een LP draai, dan luister ik hem meestal helemaal af. Kan ik met streaming makkelijk kiezen uit 5000 nummers, ben ik altijd wat onrustig en "sap" veel meer. Zo' n tape is misschien wel het ultieme "onthaasten" Zou zomaar kunnen. Zo kan een nadeel toch een voordeel zijn Bovendien lijkt het me sowieso een leuk project Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 15 juni 2015 Report Share Posted 15 juni 2015 Wat zet je dan op Tape? LP's ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 juni 2015 Report Share Posted 15 juni 2015 Wat zet je dan op Tape? LP's ? Dat kan, Audiofreak meldde dat 'streaming' zeker niet zaligmakend is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 juni 2015 Report Share Posted 16 juni 2015 Kletsen en niets doen, is lekker zinvol Nee ik zie wel mogelijkheden Wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 16 juni 2015 Report Share Posted 16 juni 2015 Beste Wol, Ik denk niet dat Jack zit te wachten op negatief commentaar over zijn hobby. Ik lees (veel!) liever zijn verhalen over het opknappen van vintage apparatuur. Je gaat een restaurateur van klassieke auto's toch ook niet vertellen dat hij beter een moderne auto aan kan schaffen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 16 juni 2015 Report Share Posted 16 juni 2015 Mij mag je altijd een gerestaureerde Mustang met V8 uit de jaren 70 kado doen hoor ipv mijn hyundai bakske :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 juni 2015 Report Share Posted 16 juni 2015 De tapes zijn o.a. te koop bij Siem van Electro Andijk http://www.electro-andijk.nl 2sc458 transistoren ook. Nou nog mooie muziek en dan denk ik dat we een leuk project hebben Maar eerst weer wat andere analoge dingetjes... Ik ken Siem van het bandrecorderforum meeting dagen. Heb mijn soldeerstation e.d. bij hem gekocht. Aardige en behulpzame vent. Dat is misschien wel een voordeel George. Als ik een LP draai, dan luister ik hem meestal helemaal af. Kan ik met streaming makkelijk kiezen uit 5000 nummers, ben ik altijd wat onrustig en "sap" veel meer. Zo' n tape is misschien wel het ultieme "onthaasten" Zou zomaar kunnen. Zo kan een nadeel toch een voordeel zijn Bovendien lijkt het me sowieso een leuk project Inderdaad is dat één van mijn bezwaren met streaming..... het steeds doorzappen en het niet uitluisteren van een nummer. Je ziet dat ook vaak op shows. Ik word daar gek en zeer onrustig van. Wat zet je dan op Tape? LP's ? Inderdaad zet ik bepaalde lp's op band en oude opnames uit mijn jeugd op een nieuwe band of een oud cassettebandje met radiouitzendingen van de Top 40 uit de jaren 70 en 80 of de Avondspits van Frits Spits. Het is gewoon leuk om op te nemen en ermee bezig te zijn, Wol. En om naar te luisteren uiteraard. Dit alles is een oinderdeel van mijn hobby en HOE IK het beleef. En daar is niets mis mee,Wol. Dat kan, Audiofreak meldde dat 'streaming' zeker niet zaligmakend is. In mijn optiek is het zeker niet zaligmakend. Ik heb er zelfs een gezonde aversie tegen, net zoals ik dat destijds had toen de cd op kwam. Maar ik heb ook een hekel aan die stomme discussies Lp versus Cd of Cd versus Streaming enz enz. In mijn optiek allemaal appels met peren vergelijken en vaak daarbij vergeten waar het eigenlijk omgaat, namelijk muziek luisteren. Maar goed zo heeft ieder zijn manier en beleving van de hobby.. Het heeft alleen zin als je zelf een opname maakt of met een copie van een mastertape hebt die je hebt gekregen, voor de rest afblijven het is zin loos. Mag wol Tja Wol, die mening mag jij hebben van mij. Maar je snapt wel dat ik dat niet onderschrijf. Overigens is het ook leuk en onderdeel van de hobby om zelf een eigen band samen te stellen met diversen muziek of je eigen radiouitzending te maken (wat ik vroeger heel veel heb gedaan met jingles en reclame en al). Ja , noem eens op de dag van vandaag waarvoor een 4 sporen bruikbaar in leg mij dat maar eens uit. Mvg wol Het is gewoon een onderdeel van de hobby. Je hoeft geen producer of opnamengeneer te zijn om met tapedecks om te mogen gaan. Algemeen: Men zal versteld staan hoe goed een tape kan klinken, mits goed opgenomen. Dat hoeft niet onder te doen voor cd kwaliteit e.d. Sterker nog: ik beweer dat het dynamisch zelfs verder gaat dan cd of streaming. En dat kan je horen. Dat was ook één van de uitgangspunten van de verenigingsavond voor mij. Dat men gewoon is vergeten hoe goed een tape kan klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 juni 2015 Report Share Posted 16 juni 2015 (edited) Ja , noem eens op de dag van vandaag waarvoor een 4 sporen bruikbaar in leg mij dat maar eens uit. Mvg wol Concreet, ik vermoed dat er genoeg kostbaar of zeldzaam vinyl materiaal te vinden is, waar het de moeite waard, of slim is, vanwege slijtage, om een opname van te maken. Zo simpel kunnen dingen zijn Wol. Oja waar nodig gebruik ik soldeer met een vleugje zilver. Audiofreak het tapedeck wordt als nieuw of beter, je kunt nu hele mooie ruisarme en audiofiele onderdelen kopen. Edited 16 juni 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 juni 2015 Report Share Posted 16 juni 2015 (edited) Wij hebben ook nog een Alphine AL-90 ook maar eens uit de mottenballen halen Edited 16 juni 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 juni 2015 Report Share Posted 16 juni 2015 (edited) Nu maar hopen dat de koppen niet versleten zijn (maw, kun je zoiets testen voordat je met de rest begint)? btw als je Russisch meester bent (of google translate..) http://inthouse.ru/index.htm Edited 16 juni 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 juni 2015 Report Share Posted 16 juni 2015 Mag het hier nog eens over audiofiele dagen gaan s.v.p.? Moderator2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 juni 2015 Report Share Posted 16 juni 2015 nee Wol, jij wel ? ben wel benieuwd eigenlijk. Ik had ooit een Revox B77 met een Nakamichi NR200 dolby unit erbij. zelf regelbare bias ingeknutseld. heel leuk, en met dolby c en minstens 19 cm/s was het perfect. ingeruild samen met de CD100 voor een CD960 (meteen met Eringa mods). De CD100 had ik moeten houden, en de CD960 eerlijk gezegd ook. afijn achteraf .... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 juni 2015 Report Share Posted 16 juni 2015 ow ja audiofiele dagen .... )))) nou de set staat uit, omdat ik wegens werkdruk er weinig aan hoor momenteel. gek he. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 juni 2015 Report Share Posted 16 juni 2015 Ik heb een storingsvrije DAT. Maar dat telt niet als tape Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 juni 2015 Report Share Posted 16 juni 2015 ow ja ... tape drop outs ... heeft DAT geen last van ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 juni 2015 Report Share Posted 18 juni 2015 voor het eerst in een week muziek aan. weer overtreft het de herinnering. gewoon FM. zo volbloedig en midden in de kamer. heerlijk. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 juni 2015 Author Report Share Posted 22 juni 2015 Vorige week was Audiomaat op de audioclub. Hij vroeg aan de leden wie er zeker wist, dat alle apparaten in z'n set in juiste fase was aangesloten. Er staken slechts een paar leden hun vinger op. Ik ook niet. Ooit heb ik alle apparaten eens van een sticker voorzien, maar er zijn wat modificaties geweest en er is sinds die tijd e.e.a. bij gekomen. Reden dus om e.e.a. eens te checken. Dat was dus mijn audiofiele dag. En wat bleek... er stond best het e.e.a. foutief aangesloten. De dac en voorversterker stonden verkeerd. Het verschil in spanning was niet groot, maar toch. Nou speelt het weer en klinkt het beter? Ronduit ja. Nou zijn alle stekkers ook weer los geweest en weer aangesloten, dus de contacten zijn ook weer schoon, maar toch. Wat Wim voorspelde is toch wel gebeurd. Het klinkt losser, makkelijker en wat ruimtelijker (denk ik). Ach... toch weer leuk bezig geweest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 juni 2015 Report Share Posted 22 juni 2015 Heeft Wim de hele avond gevuld met alleen maar die vraag? Vast niet, dus kun je misschien wat meer vertellen over wat hij deed. Ik kan dat wel inschatten, want ik heb niet voor niets zijn voedingskabels, maar toch zou het leuk zijn er iets over te lezen. Groet, Leobus P.S. Of moet ik gewoon wachten tot het verslag online komt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 juni 2015 Report Share Posted 23 juni 2015 Hans, Kijk je dan naar de laagste spanningen bij de fasecheck of zoek je het dan zo bijelkaar dat de potentiaal verschillen het kleinst zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 juni 2015 Author Report Share Posted 23 juni 2015 Heeft Wim de hele avond gevuld met alleen maar die vraag? Vast niet, dus kun je misschien wat meer vertellen over wat hij deed. Ik kan dat wel inschatten, want ik heb niet voor niets zijn voedingskabels, maar toch zou het leuk zijn er iets over te lezen. Groet, Leobus P.S. Of moet ik gewoon wachten tot het verslag online komt? Er is natuurlijk meer gebeurd, vooral de opbouw met de verschillende kabels en houten blokjes heeft op mij indruk gemaakt. Toch ontstond het grootste verschil door het verplaatsen van de luidsprekers. Pas toen viel alles echt op z'n plek. Tijdens de demo ging het uiteraard over kabels, stekkers, blokjes enz. maar toch vooral over muziek. Het verslag komt binnenkort online. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 juni 2015 Author Report Share Posted 23 juni 2015 Hans, Kijk je dan naar de laagste spanningen bij de fasecheck of zoek je het dan zo bijelkaar dat de potentiaal verschillen het kleinst zijn? Ik keek op advies van Wim alleen naar de laagste spanning per apparaat. Dat apparaat moet dan natuurlijk wel aan staan. Indertijd heb ik een apparaatje geleend waarmee je de gekoppelde apparaten op de juiste fase kon zetten. Doordat m'n aarding is veranderd, klopt dat nu natuurlijk niet meer. Dat ding misschien nog eens een keer lenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts