Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

En de randaarde tijdelijk afplakken en signaalkabels en antennes losnemen.

Je meet dan zo maar 100 volt ac op de behuizing van een versterker ten opzichte van aarde/nul

Draai je de stekker om dan meet je bijvoorbeeld 80. Dan ga je uit van die 80 en laat de stekker zo zitten.

bij een ander apparaat meet je bijvoorbeeld 30 en met stekker andersom 25 volt.

Ik heb er geen hulpmiddel voor nodig maar wat is de beste methode:

Laagste lekspanning per apparaat (bijv 25) of kiezen voor waarden die niet perse de laagste zijn maar dichter bij de waarde van het apparaat met de hoogste waarde liggen (bijv die 30)? Volgens mij geeft de laagste methode de beste resultaten.

Vandaag Bybee Quantum Signal Enhancer (niet die 'weerstanden') nr 4 in de CD speler gestopt. Nu heeft ieder kastje zijn eigen ding. Ik moet weer even wennen aan de muziek hoor, het wordt allemaal weer verder ontrafeld. voller, veel dieper. 

Gelukkig helpt dit nog als je set sub-standard is )))))

groet

ow ja ... verkoper geeft aan dat de verkoop van die dingen hard gaat. ik denk dat er op de fora mensen zijn die die dingen kopen en dan wijselijk d'r mond houden haha

Edited by robx

Hans,spanningzoeker en een multimedia van 5 Euro, s doet wonderen

En maak alle contacten goed schoon met 96 procent alcohol, ook de wandcontactdoos niet vergeten met alle stekkers, en chinc connectoren.

Mvg wol

Maar zo heb ik dat ook gedaan. De multimeter is overigens iets (maar niet veel) duurder. 

En de randaarde tijdelijk afplakken en signaalkabels en antennes losnemen.

Je meet dan zo maar 100 volt ac op de behuizing van een versterker ten opzichte van aarde/nul

Draai je de stekker om dan meet je bijvoorbeeld 80. Dan ga je uit van die 80 en laat de stekker zo zitten.

bij een ander apparaat meet je bijvoorbeeld 30 en met stekker andersom 25 volt.

Ik heb er geen hulpmiddel voor nodig maar wat is de beste methode:

Laagste lekspanning per apparaat (bijv 25) of kiezen voor waarden die niet perse de laagste zijn maar dichter bij de waarde van het apparaat met de hoogste waarde liggen (bijv die 30)? Volgens mij geeft de laagste methode de beste resultaten.

Ik heb een 220V verlengkabel zonder aardeaansluiting voor de contrastekker gemaakt. Er hangt wel een aardedraad uit de stekker. Handig bij het meten.

Volgens Audiomaat is de laagste spanning per apparaat het best.

Hier zaten de spanningen tussen de 1,5 en 45V.

Vandaag Bybee Quantum Signal Enhancer (niet die 'weerstanden') nr 4 in de CD speler gestopt. Nu heeft ieder kastje zijn eigen ding. Ik moet weer even wennen aan de muziek hoor, het wordt allemaal weer verder ontrafeld. voller, veel dieper. 

Gelukkig helpt dit nog als je set sub-standard is )))))

groet

ow ja ... verkoper geeft aan dat de verkoop van die dingen hard gaat. ik denk dat er op de fora mensen zijn die die dingen kopen en dan wijselijk d'r mond houden haha

Waar te verkrijgen die Bybee Quantum Signal Enhancer?

Vandaag vier nieuwe stuurbuizen in de Conrad Johnson gezet: twee trigons 6cg7 en twee General Electrics 5751 NOS. Zijn nog aan het inspelen. De trigons zijn voor mij onbekend. Het klinkt eigenlijk wat agressiever/frisser dan ik gewend was, maar dat zou inspelen kunnen zijn. Wel is de dynamiek en ruimtelijkheid terug.

Ook tweedehands twee mini monitoren gekocht. Het zijn klassiekers en ik moet ze nog ophalen. Komen op een gereviseerde Quad 33/303 en Thorens 160.1. Ik heb wat destructieve neigingen op dit moment en als de nieuwe luisterzolder klinkt zoals ik verwacht koop ik misschien volgend jaar een Avid phonotrap en/of een Raven draaitafel er bij. Maar eerst een Auralic Aries Mini.

Edited by carl

geen reactie. dan probeer ik ze lekker zelf uit ))))

in de voorversterker waar alles doorheen gaat. daar heb ik nog genoeg ruimte )))) (de CD speler raakt wat vol nou er ook een Bybee Signal Enhancer in ligt)

groet

Gisteren KT120 buizen vervangen door KT150. Zo direct uit de doos is de eerste indruk heel goed: een iets minder scherp hoog en meer laag. Ben benieuwd waar het eindigt.

meestal direct uit doos is het goed. Dan wordt het een poos behoorlijk minder totdat het stabiliseert.

Tuurlijk Raam open,  hor erin en de radio aan.  Koelt lekker af hier  :)

Dat zullen de buren leuk vinden Jack! Gelukkig zetten de mensen de radio meestal niet al te hard aan. Voor mij hoeft het even niet en ik woon bovendien in een bos. Ik denk ook dat het rubber van de cantilever last krijgt van de warmte.

Dat rubber zal het niet veel uitmaken, maar de spandraden gaan "uithangen".

Boven de 28 graden wordt het afgeraden om een MC aan het werk te zetten.

BTW, hier staat 't kacheltje ook ff uit.

Dat zullen de buren leuk vinden Jack! Gelukkig zetten de mensen de radio meestal niet al te hard aan. Voor mij hoeft het even niet en ik woon bovendien in een bos. Ik denk ook dat het rubber van de cantilever last krijgt van de warmte.

Sociale mensen, kunnen gewoon naast elkaar in een stad wonen Carl!  We hebben prima  buren. 

Verder zijn onze huizen solide en geluidwerend gebouwd en ach ze maken buiten ook wel eens herrie  ;)  Gaan barbecuen   :wacko:

Nou prima toch  :)

Edited by Tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...