leobus Posted 3 augustus 2015 Report Share Posted 3 augustus 2015 Even een rekenvoorbeeldje bij een line array van 2 meter hoog. De luisterafstand stel ik even op 3 meter met de middelste unit op oorhoogte. De afstand die het geluid van de bovenste unit af moet leggen is 16 cm langer dat dat van de unit op oorhoogte. Bij een geluidssnelheid van 330 m/s is dat 485 microseconde. Komt aardig in de buurt van wat Wiel noemde. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 augustus 2015 Report Share Posted 9 augustus 2015 (edited) Mijn audiofiele dag bestond uit het fluiten van de wind op een zeilboot op het Grevelingermeer. Beter zeilweer kan een mens zich niet wensen. En het gezelschap van mijn dochter was meer dan de moeite waard. Wat vinden we van de Quad ESL? Iets voor mijn zolder? Edited 9 augustus 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 augustus 2015 Report Share Posted 9 augustus 2015 (...) Wat vinden we van de Quad ESL? Iets voor mijn zolder? De rommelzolder, bedoel je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 augustus 2015 Report Share Posted 9 augustus 2015 Maar nu serieus Spido want het wordt een mooie audioruimte van 9 maal 6 met aan alle kanten schuine kanten en twee dakkapellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 9 augustus 2015 Report Share Posted 9 augustus 2015 Wat dacht je van Zingali Overture 2S? Zien er niet hélemaal toppie meer uit, maar klinken wel heel érg goed. Te beluisteren alhier, uiteraard . Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 augustus 2015 Report Share Posted 10 augustus 2015 Wat vinden we van de Quad ESL? Iets voor mijn zolder? Prima speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 augustus 2015 Author Report Share Posted 10 augustus 2015 Mijn audiofiele dag bestond uit het fluiten van de wind op een zeilboot op het Grevelingermeer. Beter zeilweer kan een mens zich niet wensen. En het gezelschap van mijn dochter was meer dan de moeite waard. Wat vinden we van de Quad ESL? Iets voor mijn zolder? De Quad 63 van Kermit vond ik prim klinken. Maar de Zingali's zouden het er ook prima kunnen doen. Kwestie van akoestiek en smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 augustus 2015 Report Share Posted 10 augustus 2015 (edited) De Quad esl gaat het op jouw zolder goed doen denk ik. Bij mij klonken ze ook heel goed in de toch vrij harde acoustiek. Het is een puntbron en dat straalt toch anders af dan conusluidspreker. Vergewis je wel wat je koopt,bij oude speakers die nog in orginele staat zijn is de kans groot dat de verlijming van de membramen ergens loslaat. Dat is wel te herstellen maar het is een hoop werk. Edited 10 augustus 2015 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 augustus 2015 Report Share Posted 10 augustus 2015 Bij een leuke kennis wezen luisteren, dus wie weet binnenkort een verslag. En ja ik ben omgekocht, met frisdrank en chips, Wol. Frisdrank en chips... :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 augustus 2015 Report Share Posted 10 augustus 2015 (edited) Morgenvroeg verder met verven. Edited 10 augustus 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 15 augustus 2015 Report Share Posted 15 augustus 2015 Is er toevallig nog iemand die bezoek kan gebruiken vanavond ik ben in omgeving Amsterdam en mijn route terug loopt via Zwolle of Friesland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 augustus 2015 Report Share Posted 15 augustus 2015 Helaas FF te druk Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 15 augustus 2015 Report Share Posted 15 augustus 2015 Aha er heeft zich iemand gemeld leuk OB project ff bewonderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 augustus 2015 Report Share Posted 16 augustus 2015 Druilerig weertje vandaag. Mooi moment voor luisterbezoek. Ik vertrek zometeen Kappa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 16 augustus 2015 Report Share Posted 16 augustus 2015 Goed bezig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 augustus 2015 Report Share Posted 16 augustus 2015 Hier half bewolkt en 18C. Prima weer voor buitenactiviteiten Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 augustus 2015 Report Share Posted 16 augustus 2015 Druilerig weertje vandaag. Mooi moment voor luisterbezoek. Ik vertrek zometeen Kappa!Gezellig. De set staat al op te warmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 augustus 2015 Report Share Posted 16 augustus 2015 Druilerig weertje vandaag. Mooi moment voor luisterbezoek. Ik vertrek zometeen Kappa!Was erg gezellig en zeker leuk om jou versterker eens op mij speakers te horen. Met de el43 buizen ging dat nog behoorlijk goed. Verder nog wat buizen gewisseld. Leuk om te horen dat daar nog zo veel verschil in zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 augustus 2015 Report Share Posted 16 augustus 2015 Ja. Het was het niet helemaal. Mogelijk bloeit het toch op met wat voorversterking. Zelf zou ik deze combi ook niet kiezen voor magnepans Met 6550 klonk het ook niet beter. Wellicht heeft dit setje toch al wat sporen van veroudering. De 5881 kwamen in de buurt daarbij miste ik wat in het hoog. Met de laatste aanpassingen komt de EL34 het best uit de bus. Voor 6550 moet mogelijk die spanning op de voortrap iets omhoog. Nu zit er 88k op de plek van 47k waarbij er op de anode van de stuurtrap 110 a 120 vdc over blijft. Het kan zijn dat 68k net even beter voldoet. Die heb ik niet liggen en al helemaal niet van Allen Bradley. Vond het leuk om eens naar maggies te luisteren. Compleet andere soort weergave. Lekker snel en ook wat gestapeld in het centrum van de luisterpositie. Mooie draaitafel's had je staan. Ik vind het absoluut prettig dat vinyl! Als ik daar aan zou beginnen mag er wel een krantenwijkje bij Tot een volgende keer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 17 augustus 2015 Report Share Posted 17 augustus 2015 Voorlopig alleen lo-fi voor mij: infectie in beide oren, één oor verstopt en een tinitus die hopelijk snel verdwijnt Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 augustus 2015 Report Share Posted 18 augustus 2015 Beste Plaatjesdraaier, Infecties alleen in het buitenoor, mag ik hopen? Spoedige beterschap gewenst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 18 augustus 2015 Report Share Posted 18 augustus 2015 Dank Spido! Alleen buitenoor gelukkig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 augustus 2015 Report Share Posted 18 augustus 2015 Voorlopig alleen lo-fi voor mij: infectie in beide oren, één oor verstopt en een tinitus die hopelijk snel verdwijnt Lijkt me heel vervelend, ik hoop voor je, dat het snel over is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 augustus 2015 Report Share Posted 18 augustus 2015 Dat lijkt me niet prettig. Beterschap? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 augustus 2015 Report Share Posted 20 augustus 2015 Ben in Rotterdam VANAVOND. Bij wie kan ik op luisterbezoek komen. Een uurtje rijden is geen punt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts