Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Even een rekenvoorbeeldje bij een line array van 2 meter hoog.

De luisterafstand stel ik even op 3 meter met de middelste unit op oorhoogte.

De afstand die het geluid van de bovenste unit af moet leggen is 16 cm langer dat dat van de unit op oorhoogte.

Bij een geluidssnelheid van 330 m/s is dat 485 microseconde.

Komt aardig in de buurt van wat Wiel noemde.

Groet,

Leobus

Mijn audiofiele dag bestond uit het fluiten van de wind op een zeilboot op het Grevelingermeer. Beter zeilweer kan een mens zich niet wensen. En het gezelschap van mijn dochter was meer dan de moeite waard.

Wat vinden we van de Quad ESL? Iets voor mijn zolder?

Edited by carl

Mijn audiofiele dag bestond uit het fluiten van de wind op een zeilboot op het Grevelingermeer. Beter zeilweer kan een mens zich niet wensen. En het gezelschap van mijn dochter was meer dan de moeite waard.

Wat vinden we van de Quad ESL? Iets voor mijn zolder?

De Quad 63 van Kermit vond ik prim klinken. Maar de Zingali's zouden het er ook prima kunnen doen. Kwestie van akoestiek en smaak.

De Quad esl gaat het op jouw zolder goed doen denk ik.

Bij mij klonken ze ook heel goed in de toch vrij harde acoustiek. Het is een puntbron en dat straalt toch anders af dan conusluidspreker.

Vergewis je wel wat je koopt,bij oude speakers die nog in orginele staat zijn is de kans groot dat de verlijming van de membramen ergens loslaat.

Dat is wel te herstellen maar het is een hoop werk.

Edited by Groovy

Druilerig weertje vandaag. Mooi moment voor luisterbezoek. Ik vertrek zometeen Kappa!

Was erg gezellig en zeker leuk om jou versterker eens op mij speakers te horen.

Met de el43 buizen ging dat nog behoorlijk goed.

Verder nog wat buizen gewisseld.

Leuk om te horen dat daar nog zo veel verschil in zit.

Ja. Het was het niet helemaal. Mogelijk bloeit het toch op met wat voorversterking.

Zelf zou ik deze combi ook niet kiezen voor magnepans ;)

Met 6550 klonk het ook niet beter. Wellicht heeft dit setje toch al wat sporen van veroudering.

De 5881 kwamen in de buurt daarbij miste ik wat in het hoog.

Met de laatste aanpassingen komt de EL34 het best uit de bus.

Voor 6550 moet mogelijk die spanning op de voortrap iets omhoog. Nu zit er 88k op de plek van 47k waarbij er op de anode van de stuurtrap 110 a 120 vdc over blijft. Het kan zijn dat 68k net even beter voldoet. Die heb ik niet liggen en al helemaal niet van Allen Bradley.

Vond het leuk om eens naar maggies te luisteren. Compleet andere soort weergave. Lekker snel en ook wat gestapeld in het centrum van de luisterpositie.

Mooie draaitafel's had je staan. Ik vind het absoluut prettig dat vinyl! Als ik daar aan zou beginnen mag er wel een krantenwijkje bij ;)

Tot een volgende keer!

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...