Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Maar binnen de beperkingen van je bestaande draaitafel wat zijn de ervaringen van je diy kabel? :-)

Ik draaide weinig LP's. Met de Fat Bob had ik er weinig zin meer in. Met Streaming had ik nog zo veel te beluisteren. De Fat Bob is dus weg en ik had me neergelegd met de "eenvoudigere" Acoustic Signature Crystal. De klank  van de AS bleef ook redelijk achter bij het streamen. Voor mij klonk de draaitafel veel te tam. Iedereen was erg positief over de Jelco kabel, dus ik dacht.. zo dit is het dan. Maar toch bleef een andere phonokabel me bezig houden. Vorige week had ik er zelfs al een gevlochten op de mij bekende manier. Deze is echter niet aangesloten geweest, omdat Cock me dat andere draad mee gaf. Dus vlechten met dat naaigaren...Pffff.!!

Maar... de draaitafel staat nu qua geluidskwaliteit weer een stuk boven het streamen. Dynamisch snel en open, zelfs zo sterk dat ik het streamen nu weer wat tam vond. Ik heb nu de DAC op spikes gezet. Helpt 't niet dan geeft 't moed.

En zo blijf ik mooi van de straat...

Nog maar eens een paar weken "aanhoren".

Edited by Hans van Liempd

nou ga ik werk maken van een buitenboordmotor voor de voorversterker. ofwel: niet meer dat aardappeltje van een interne trafo maar een dikke, choke voeding en zo. zelf doen of iemand vragen is nog de vraag. 

Edited by robx

Vandaag bij een iemand geweest die veel ervaring heeft met Dual.  Als mijn1019 half zo mooi wordt als ik denk  :)

Dan laat het mij vooral horen Jack, want dan weet ik wat ik met die van mij kan doen.

Dan laat het mij vooral horen Jack, want dan weet ik wat ik met die van mij kan doen.

Speelt echt prima.  Ik heb er een ingespeelde Denon DL-110 in.  

Het is verbazend hoeveel en hoe mooi muziek dat maakt samen met de Leak Stereo 30+

Niet verder  vertellen he  ;)

Mijn audiofiele dag  :)

platenschoonmaken.jpg

Ik heb er ook weer een paar liggen die nog gewassen moeten worden. Zelfs nieuwe gaan éérst door de wasstraat voordat ze gedraaid worden ^_^. Eigenlijk een "must" voor iedereen die zoveel mogelijk uit de groeven willen halen...... Het kost wat tijd maar dan heb je ook wat  :)

Ben lekker plaatjes aan het draaien met de Dual :) klinkt erg lekker.

Ik heb vandaag ongeveer 25 LP' s schoongemaakt.  

Doe er gelijk een nieuwe binnen hoes en plastic bescherm hoes om en klop de buiten hoes uit, soms zit daar stof in. 

Of katten haren  :D

Wist je, dat je ook de buiten hoezen die van karton zijn flink kunt afsoppen ?   :rolleyes:

hoessoppen.jpg

Edited by Tubejack

Hoe moet je die oil bestellen en wat was je kwijt aan centjes want je heb 10 en 30 ml.

Mvg wol

http://www.percyaudio.com/Catalog.pdf

Kijk op pagina 17.

http://www.amazon.co.jp/gp/switch-language/product/B004F4HK6O/ref=dp_change_lang?ie=UTF8&language=en_JP

Een vriend heeft het op aanraden van Jean Hiraga tijdens hun trip door Japan voor 1620 yen gekocht.

Ik heb een 10ml flesje van die vriend gekregen.

Volgens Jean Hiraga doe je daar een eeuwigheid mee omdat het gebruik een kwestie is van 1 klein druppeltje en uitwrijven.

Edited by tomatamot

Zo meteen weer een naar het 't Harde met een paar elementen.

Zit een 17D3 Dynavector die wat aandacht nodig heeft.

De dynavector is zijn puntje kwijt en heeft wat meer nodig dan alleen aandacht.

Was verder weer erg gezellig, ben zelfs Sander nog tegen gekomen daar.

Leuk om die weer eens tegen te komen.

Edited by kappa7

Ja, dat is natuurlijk een logische vraag.

Ik denk het wel maar weet het niet zeker, want heb er nog geen prik op gehad.

Er zit een zeer recente UK elektriciteits sticker op en dat moet betekenen dat een en ander safe is.

Heb het wel opgen gemaakt en het ziet er van binnen heel erg netjes uit.

Alles is nog origineel en er is niet in gesoldeerd.

In de loop van de week eens kijken of ik een plekje vrij kan maken om er even ( nou ja, lang genoeg om er een eerlijk oordeel over te vellen ).

Heb momenteel die Kefjes ( LS50 ) in gebruik en dat zijn meedogeloze monitoren. Verbloemen werkelijk bijna niets.

Afijn de tijd zal het leren.

Ben bang dat het met de kefjes niet erg goed gaat de kefjes hebben graag een versterker met wat reserve en controle

Ik weet dat de Kefjes heel kieskeurig zijn.

Nou ja.

In dit geval gaat het e.e.a. dan voorlopig maar de frigo in. :)

Edited by tomatamot

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...