Hans van Liempd Posted 22 november 2015 Author Report Share Posted 22 november 2015 Een tweede mac? Alsof ze niks kosten. Er is inderdaad een schone installatie gedaan. Alles eraf, Yosemite erop en vervolgens alle programma's en data er weer op. Dat knopje weet ik nu ook te vinden. Ik had het al eens gezien, maar had niet door dat er een verkeerde waarde ingevuld stond. Als je een 384 kHz dac hebt, denk je toch dat als er ergens 384 staat, dat dan wel goed is. Er had echter 44,1 moeten staan. Groet, Leobus Dan lijkt me er toch iets met een driver mis te zijn. Speelt hij die 384kHz wel als 284kHz af, of maakt hij van alles 44.1 kHz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 november 2015 Report Share Posted 22 november 2015 Hans, Die 384 geeft hij niet weer, gewoonweg omdat er geen muziek in bestaat. Nog niet tenminste. Maar als ik hem nu iets anders dan 44.1 kHz voer, schakelt hij netjes automatisch naar de gevoerde waarde. Tot 192 kHz heb ik het geprobeerd en alles werkt. Dus niks mis met een driver. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 november 2015 Report Share Posted 22 november 2015 Een tweede mac? Alsof ze niks kosten. In aanschaf, zeker duurder, maar op langere termijn m.i. niet. Bovendien: een = geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 november 2015 Author Report Share Posted 23 november 2015 Hans, Die 384 geeft hij niet weer, gewoonweg omdat er geen muziek in bestaat. Nog niet tenminste. Maar als ik hem nu iets anders dan 44.1 kHz voer, schakelt hij netjes automatisch naar de gevoerde waarde. Tot 192 kHz heb ik het geprobeerd en alles werkt. Dus niks mis met een driver. Groet, Leobus Helemaal goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 november 2015 Author Report Share Posted 24 november 2015 Vandaag is er een wonder gebeurd. Ik haal de SSD schijf uit m'n muziek PC en stop die in de PC die eerder als NAS diende. Ik start het ding op... en...? HET WERKT. zonder iets in te stellen of andere ellende. Dat laatste kan nog komen natuurlijk wanneer Microsoft ontdekt dat de HD nu in een andere PC zit. Op dat ding passen geen twee jutterbugs. Er zitten dan wel vier USB aansluitingen op, maar die zitten zo dicht bij elkaar dat er nauwelijks plaats is voor één Jitterbug en het zendertje voor de muis en toetsenbord. Maar hij is wel stil, er zit n.l. geen HD én geen ventilator in. Ideaal als muziek PC Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 november 2015 Report Share Posted 24 november 2015 Mijn streamertje met een kaartje van 2Gb is verbonden met het netwerk, muziek staat op de NAS, waarom een PC gebruiken (Wollie) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 november 2015 Report Share Posted 24 november 2015 Stefke,de afstand en het verwerken van de pakketjes. mvg wol Wollie kheb begrepen dat de meesten hun muziek op de NAS staat en niet op de PC, waarom dan een PC gebruiken als een streamertje ook kan vraag ik mij dan af Of is er iets dat mij ontgaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 november 2015 Author Report Share Posted 24 november 2015 Wollie kheb begrepen dat de meesten hun muziek op de NAS staat en niet op de PC, waarom dan een PC gebruiken als een streamertje ook kan vraag ik mij dan af Of is er iets dat mij ontgaat? Nou ben ik Wollie niet, maar toch. Wanneer je een PC gebruikt, kun je je DAC zelf kiezen. Mijn muziek PC heeft al erg weinig ballast omdat deze alleen voor muziek wordt gebruikt. Gisteren maakte iemand mij er op attent dat al die life tiles beter uitgezet kunnen worden. Scheelt allemaal processor- en netwerkcapaciteit. Nu nog een hoop van die services uitzetten. Ik durf daar niet goed aan te beginnen, omdat ik niet weet wat ik aanricht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 november 2015 Author Report Share Posted 24 november 2015 Hans ,je zegt het heel goed ,heb jij een single of een dual core ,als je een dual core hebt moet je ene uitschakelen en hoor de verschillen,gewoon uitproberen niet bang zijn mvg wol Dat is ook nog iets wat me werd opgemerkt. De muziek op een kern, de rest op de andere. Ik heb er alleen totaal geen benul van hoe dit zou moeten. Ik zal eens op internet gaan zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 november 2015 Report Share Posted 24 november 2015 (edited) Vergeet niet dat sommige hardware nog drivers nodig hebben Wol. Met mijn MPD project onder Linux heb ik daar de nodige kopzorgen overgehad. Toen het eindelijk behoorlijk werkte. Kreeg de hardware kuren.... Maar ok een: "gegeven paard" Aan de ander kant dankzij dit project heb ik het nodige geleerd m.b.o. digitaal geluid. P.s. mij lijkt een 2Tb SSD ideaal ....alleen een beetje duur. Tot die tijd voldoet bij mij een HD prima, om direct muziek vanaf te spelen. Edited 24 november 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 november 2015 Report Share Posted 24 november 2015 (edited) Ik kan je even niet volgen Wol? Je bedoelt een smartphone als server? Edited 24 november 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 november 2015 Report Share Posted 24 november 2015 Wanneer je een PC gebruikt, kun je je DAC zelf kiezen. Help ik snap het niet Hans Mijn Streamer, gebasseerd op LMS, is via USB aangesloten aan de Minimax Plus DAC ... de software staat op een SDkaartje van 2Gb ... Ik bedien mijn muziek met mijn smartphone of met de laptop. Ik hoef de laptop niet aan te zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 november 2015 Report Share Posted 24 november 2015 Op de NAS Wollie, logisch toch met ongeveer 300GB muziek Ik kan mij niet voorstellen dat ik in de plaats van de streamer een laptop ga plaatsen Ik spreek enkel over streamer hé en niet een streamer met DAC in 1 --> mss bedoelde Hans dit als hij het over keuze van DAC had Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 november 2015 Author Report Share Posted 24 november 2015 Ik spreek enkel over streamer hé en niet een streamer met DAC in 1 --> mss bedoelde Hans dit als hij het over keuze van DAC had Dat bedoelde ik inderdaad, maar een oplossing met meerdere apparaten ligt toch niet ver van een PC. Zo'n Raspberry (ozi) is ook niet meer dan een PC. Mijn muziek PC gebruik ik meestal zonder dat ik de monitor aanzet. Ik zou de monitor zelfs weg kunnen halen en (in geval van een update oid de muziek PC even) met teamviewer op m'n tablet kunnen bedienen. Het meeste wat ik heb om te streamen heb ik ook gekregen. Maar nu dus een nieuwe NAS. De oude NAS is muziek PC geworden. De EEE PC staat aan de kant als reserve. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 november 2015 Author Report Share Posted 24 november 2015 en waarom koop je geen 64 gb en en gooi daar een gedeelte van de muziek op. mvg wol 64 Gb is in flac niet zo veel muziek. Dan moet je nogal eens wisselen wanneer je je hele muziekcollectie wilt beluisteren. Maar ik ken ook audiofielen die aan hooguit 10 CD's voldoende hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 november 2015 Report Share Posted 24 november 2015 en waarom koop je geen 64 gb en en gooi daar een gedeelte van de muziek op. mvg wol Nu heb ik altijd al mijn muziek beschikbaar + backup + op 1 centrale plaats Tags aanpassen, tgbeurt allemaal op de NAS Bedoeling is om zo'n 2e en 3e LMSje in elkaar te steken zodat ik in de keuken en op zolder kan luisteren via Bluesound of een Muso Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 november 2015 Author Report Share Posted 24 november 2015 Vandaag is er een wonder gebeurd. Ik haal de SSD schijf uit m'n muziek PC en stop die in de PC die eerder als NAS diende. Ik start het ding op... en...? HET WERKT. zonder iets in te stellen of andere ellende. Dat laatste kan nog komen natuurlijk wanneer Microsoft ontdekt dat de HD nu in een andere PC zit. Op dat ding passen geen twee jutterbugs. Er zitten dan wel vier USB aansluitingen op, maar die zitten zo dicht bij elkaar dat er nauwelijks plaats is voor één Jitterbug en het zendertje voor de muis en toetsenbord. Maar hij is wel stil, er zit n.l. geen HD én geen ventilator in. Ideaal als muziek PC De woorden zijn nog niet koud. Dus Windows 7 weer installeren. Ik had gehoopt dat het als een ander moederbord werd gezien. Helaas zitten er op dat moederbord de grafische kaart, netwerkkaart en geluidskaart. Daarvan mag je er kennelijk maar één wisselen. Een diepe zucht en weer doorgaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 november 2015 Report Share Posted 24 november 2015 Een diepe zucht en weer doorgaan. Kijk dat hoop ik allemaal te missen als ik een Auralic Mini koop. Ik zit alleen te twijfelen aan geheugen: SDD of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 november 2015 Report Share Posted 25 november 2015 Kijk dat hoop ik allemaal te missen als ik een Auralic Mini koop. Ik zit alleen te twijfelen aan geheugen: SDD of niet. Lijkt me een erg mooi apparaat Carl, met een lineaire voeding en HD of SDD toch nog een aardig bedrag. bron: https://www.wifimedia.eu/nl/auralic-aries-mini-wit.html Verder is het m.i. wat naïef te denken dat je dit soort problemen niet krijg. Zie test van zijn grotere broer. bron: http://www.audio-creative.nl/hifi/auralic-aries-le-wireless-streamer-bridge/ Wat ik me ook afvraag hoe de ondersteuning over 2 jaar is. De marges lijken me niet groot en er komen regelmatig van dit soort oplossingen. Volgens mij ben je met een software oplossing minder afhankelijk van een leverancier Dat kan er ook mee stoppen. Maar dan kun je een andere software pakket op je PC of Mac zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 november 2015 Report Share Posted 25 november 2015 Stefke,de afstand en het verwerken van de pakketjes. mvg wol Wol jij bent toch de man die altijd: "de achterkant van de medaille hoog in het vaandel heeft?" Waarom vertel je niet duidelijk waarmee je bezig bent? B.v. dit http://thehbproject.com/nl/testen/163/RaspberryPi-2B,-HifiBerry-Digi+-en-RuneAudio Met dit: http://nl.aliexpress.com/item/1pcs-HIFI-DAC-Audio-Sound-Card-Module-I2S-interface-for-Raspberry-pi-B-Raspberry-Pi-2/32435355304.html mvg Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 november 2015 Report Share Posted 25 november 2015 Na vele jaren plezier heb ik gisteren de LMS server van mijn NAS verwijderd en mijn Logitech Duet is nu werkeloos. Op wat WiFi strubbelingen na, een probleemloze combinatie die het altijd deed. Door wat kleine tweaks in de Duet en een andere lineaire voeding stond het geluid op een hoog niveau. Jammer dat Logitech nooit verder gegaan is met dit concept van hard- en software Ik kan me voorstellen dat nog steeds veel mensen hier heel graag mee werken. Maar mijn huidige digitale setup is gewoon vele malen beter. Echter het bediening gemak van de Duet en de mooie handterminal is ongeëvenaard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 november 2015 Report Share Posted 25 november 2015 Jack hoi LMS community houdt het levend hoor ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 november 2015 Report Share Posted 25 november 2015 Zeker Stef. Ik heb ook een tijdje met http://www.daphile.com gewerkt en dat draait ook onder LMS. Ik kom zelfs de afstandbediening van de Duet gebruiken. Hij "zag" gewoon 2 LMS servers. Het werkte helaas niet lekker met mijn hardware de HiFace Evo werd niet goed in de Linux kernel ondersteund (terwijl er wel standaard een module in de kernel zit) Als ik dan heel snel switchte van b.v. 16bit/44.1Khz naar 24bit/192Khz kreeg ik een bak ruis uit mijn luidsprekers. De kat stond dan gelijk met haren omhoog. Niet altijd trouwens. Dat ligt niet aan Daphile maar aan mijn hardware. Vandaar dat ik nu met een Mac mini speel daar wordt de HiFace Evo tot Yosemite goed ondersteund. Een nieuwe driver voor El Capitan is in de maak bij de leverancier M2tech. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 november 2015 Report Share Posted 25 november 2015 Jack kun je vertellen wat je bedoelt met switchen van 16bit naar 24bit. Heb je het over muziektracks? er is heel veel dat ik nog niet weet om eerlijk te zijn; mijn streamertje is ook door iemand anders in elkaar gezet bvb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 november 2015 Report Share Posted 25 november 2015 Precies Stef. Muziektracks. Met veel nieuwe hardware die je nu in de winkel koopt zul je daar zelden nog last vast hebben. Maar toch zijn er hier en daar DAC' s en andere interfaces die een driver nodig hebben. Even opletten bij de aankoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts