Hans van Liempd Posted 20 december 2015 Author Report Share Posted 20 december 2015 Ik ben er achter, het was een voorversterker. Dan kan het signaal al verpest zijn voor het in de actieve luidspreker is. Op de audioclub was er ook een belangrijk klankverschil tussen de streamer en pc. Terwijl deze beide digitaal signaal op de Kii zette. Het viel mij ook op, dat er met deze speakers een kleine hotspot is. Daarbuiten gaat het stereobeeld en tonale balans hard achteruit. Maar dat is mijn ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 Eigen ervaring eerst, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 Als je zo actief bent op audiofora en je kent dit album niet? Dan wel ja! Wordt op iedere audiobeurs grijs gedraaid, loopt iedereen altijd over te mopperen... Het gaat dan neem ik aan om deze: Zo ja: moet ik me dan ook maar in een hoekje gaan zitten schamen? Ik ken dit album niet namelijk, alleen het nummer Sultans of Swing ken ik. Maar goed, ik kom ook nooit op audiobeurzen (alsof dat er wat mee te maken zou hebben; waarschijnlijk heb ik alleen maar cd's die nooit op audiobeurzen gedraaid worden) en ik ben ook geen fan van Dire Straits (misschien dat dat er wél iets mee te maken heeft). Bovendien bedoelde wollie niet dat hij het album niet kende, maar goed, dat je dat niet uit zijn post kon opmaken, is je wellicht niet aan te rekenen, gezien de raadsels die hij doorgaans post. Toch vind ik je reactie daarop zwaar overtrokken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 20 december 2015 Members Report Share Posted 20 december 2015 [...] Toch vind ik je reactie daarop zwaar overtrokken... En dat is jouw goed recht Henrie, absoluut. Echter, voor iemand die overal, maar dan ook echt overal een mening over vindt te moeten hebben -en dan in 99 van de 100 gevallen ook nog eens negatief- ga ik me bij een dergelijke vraag wel een klein beetje opwinden ja. Is het overtrokken? Misschien, maar dat is dan weer mijn goed recht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 (edited) Zeg dat dan meteen, Wol. Mijn audiofiele dag: mijn 3500e cd geript. Edited 20 december 2015 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 Ik was fout ik had moeten zeggen brothers in arms van dire straits, het ging bij mij om het prijsverschil van 20 euro, s 180 gram persing en ik neem aan dat een ras echte platen freak meer weet waar die persingen vandaan komen en omdat ik geen platen freak ben wilde ik gewoon weten of dat een goede persing is, Zo heb ik mij laten vertellen dat de plaat voorlaatste plaat uit Amerika beter is als uit Europa. Mvg wol Oh, maar dat album ken ik wél. Ik vind eigenlijk dat dat album überhaupt geen €20 waard is, aangezien er eigenlijk maar 1 goed nummer op staat (maar dan wel meteen een heeeeele goede), dus €20 prijsverschil zou ik dan sowieso niet gerechtvaardigd vinden. Maar goed, dat is slechts mijn mening... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 Foei Henry ga je schamen. Geweldig album en behoord standaard in je collectie zitten. En voor €20,- is dat een koopje. dus doe er je voordeel mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 Zeg dat dan meteen, Wol. Mijn audiofiele dag: mijn 3500e cd geript. Waar haal je in hemelsnaam de tijd vandaan om die allemaal minstens 2 keer te beluisteren (als je een cd maar 1 keer beluistert, dan hoef je hem niet te bezitten) Vanochtend mn kleine 600 cds (= verz populair, dus excl. circa 150 cd klassiek) gesorteerd (was een keer door de war geraakt). Ben bijna blij dat ik er niet meer heb. Kostte nu al de hele ochtend (circa 3 uur). Voordeel is wel dat ik er een paar tegen kwam, waarvan ik vergeten was dat ik ze gekocht had. Had ze zo maar opnieuw kunnen kopen anders (zal niet de 1e keer zijn). Overigens, van die 600 zijn zeker 100 een sacd of een duurdere "gold disk" versie. Vraag me eigenlijk of die afdoende verzekerd zijn. De gemiddelde prijs van dat stel is toch gauw 30 euro per stuk, maar ik denk niet dat ik er dat voor zou krijgen bij brand of diefstal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 Foei Henry ga je schamen. Geweldig album en behoord standaard in je collectie zitten. En voor €20,- is dat een koopje. dus doe er je voordeel mee. Nou sorry, maar van Brothers in Arms vind ik alleen het titelnummer goed (en echt heel goed ook). De rest doet me vrij weinig. En van alle andere Dire Straits nummers vind ik alleen Private Investigations goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 doe mij 'six blade knife' maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 Waar haal je in hemelsnaam de tijd vandaan om die allemaal minstens 2 keer te beluisteren (als je een cd maar 1 keer beluistert, dan hoef je hem niet te bezitten) Vanochtend mn kleine 600 cds (= verz populair, dus excl. circa 150 cd klassiek) gesorteerd (was een keer door de war geraakt). Ben bijna blij dat ik er niet meer heb. Kostte nu al de hele ochtend (circa 3 uur). Voordeel is wel dat ik er een paar tegen kwam, waarvan ik vergeten was dat ik ze gekocht had. Had ze zo maar opnieuw kunnen kopen anders (zal niet de 1e keer zijn). Overigens, van die 600 zijn zeker 100 een sacd of een duurdere "gold disk" versie. Vraag me eigenlijk of die afdoende verzekerd zijn. De gemiddelde prijs van dat stel is toch gauw 30 euro per stuk, maar ik denk niet dat ik er dat voor zou krijgen bij brand of diefstal. Het is mij ook een raadsel waar ik de tijd vandaan haal, en ik twijfel er niet aan, of het zal me nooit lukken ze allemaal te beluisteren. Ik heb ook een vracht boeken die ik niet gelezen heb, en waarschijnlijk nooit zal lezen. Of er gebeurt een wonder. Mijn nieuwsgierigheid naar muziek is nu eenmaal erg groot, ook al probeer ik die nu te beteugelen, gezien bovenstaande beperkingen. Ook heb ik me voorgenomen niet te proberen meer dan 2TB in de O-live te stoppen. Overigens is ook het rubriceren, zeg maar ordenen van deze verzameling een hobby geworden. Wat de fysieke cd's betreft moet dat nog gebeuren, maar ik heb er al kasten voor gekocht. Als er niks meer te verlangen is, houdt alles op. Ik hoop in goede gezondheid de 90 te halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 Dat is een mooi streven. Maar hoeveel kun je dan nog horen? 5Khz misschien. Ach, gelukkig gaat het langzaam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 Hier zal 't toch wel mee gaan, hoop ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 december 2015 Report Share Posted 21 december 2015 Nou sorry, maar van Brothers in Arms vind ik alleen het titelnummer goed (en echt heel goed ook). De rest doet me vrij weinig. En van alle andere Dire Straits nummers vind ik alleen Private Investigations goed... Zucht.........wat moet het met jou worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 december 2015 Members Report Share Posted 21 december 2015 Six Blade Knife zou je in principe ook best te pruimen moeten vinden schat ik zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 december 2015 Report Share Posted 21 december 2015 Vandaag gezellig bezoek gehad van onze zuiderbuur. Lekker gekletst en zitten luisteren. Heerlijke Belgische en buitenlandse chocola gekregen, en Stef nam een stapeltje dubbele cd's van mij mee. Taxiwars staat hier nu te pronken in genre bezoek. Prima muziek voor zover ik die gehoord heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 december 2015 Author Report Share Posted 21 december 2015 Zucht.........wat moet het met jou worden Ach.. over smaak valt niet te twisten. Zeker niet wat muziek betreft. Mijn schoonzus b.v. is Fan van Frans Bauer, voor mij hoeft dat helemaal niet. Maar wie ben ik dan, om haar dat plezier proberen te ontnemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 december 2015 Report Share Posted 21 december 2015 Zucht.........wat moet het met jou worden Geen idee. Moet het überhaupt iets met mij worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 22 december 2015 Report Share Posted 22 december 2015 Inderdaad Marc het was een prima dag. Heel leuk en gezellig. Rit verliep ook prima. Zou het telepathie zijn? Boris Blank dat ik bij Marc hoorde is blijven hangen en gelijk postte Marco deze man in een ander topic. Bevreemde muziek met hypnotiserende visuals maar wel heel goed. En de jitterbug Stef hoor ik jullie denken? Wel die doet bij Marc veel goeds. Mooi ingeplugd laten is mijn advies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 december 2015 Report Share Posted 22 december 2015 Hi Wol, als je vogende keer wat vroeger komt hebben we alle tijd. En over die dure dac zal ik het elders hebben. Het zit 'm inderdaad niet in de prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 22 december 2015 Report Share Posted 22 december 2015 Dan kan het signaal al verpest zijn voor het in de actieve luidspreker is. Op de audioclub was er ook een belangrijk klankverschil tussen de streamer en pc. Terwijl deze beide digitaal signaal op de Kii zette. Het viel mij ook op, dat er met deze speakers een kleine hotspot is. Daarbuiten gaat het stereobeeld en tonale balans hard achteruit. Maar dat is mijn ervaring. Wat betreft het klank verschil dat wil ik wel geloven, dat heb ik vaker mee gemaakt. Verpest wil ik niet zeggen, ik heb deze combinatie gehoord bij Harry van Dalen in Hilversum, daar was meen ik ook een vertegenwordiger bij, als het slecht was had(den) die wel ingegrepen. Wat het stereo beeldbetreft, dat herken ik niet. Wellicht dat je ervaring te maken heeft gehad met de ruimte of de positionering van de speakers. Ik heb wel moeite met het zgn nieuwe luisteren, alles klinkt tegenwoordig zo steriel en vlak, ik wijt dat maar aande d-techniek die men in veel klasse A merken aantreft tegenwoordig. Begrijp me niet verkeerd het is allemaal super snel, getaileerd en dynamisch maar ik mis de kleurverschillen tussen de instrumenten en de echt klank van hout of snaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 22 december 2015 Report Share Posted 22 december 2015 Eigen ervaring eerst, toch? Uiteraard, ik zou het niet anders willen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 22 december 2015 Report Share Posted 22 december 2015 Overigens, van die 600 zijn zeker 100 een sacd of een duurdere "gold disk" versie. Vraag me eigenlijk of die afdoende verzekerd zijn. De gemiddelde prijs van dat stel is toch gauw 30 euro per stuk, maar ik denk niet dat ik er dat voor zou krijgen bij brand of diefstal. Het is altijd raadzaam je inboedel verzekering wat op te hogen voor set en je dragers, maar pans op dat ze niet uitkleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 december 2015 Report Share Posted 22 december 2015 Het is altijd raadzaam je inboedel verzekering wat op te hogen voor set en je dragers, maar pans op dat ze niet uitkleden. Altijd lastig om al die cd's weer opnieuw te kopen. Zeg maar onmogelijk. Maar stel, je hebt ze 'bit-perfect' geript op een harde schijf, en een kopie daarvan ligt bij een audio-vriend te verstoffen (hoop je), en dan bereekt de pleuris (brand, inbraak, echtscheiding) uit. Lijkt mij een betere verzekering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 december 2015 Report Share Posted 23 december 2015 Cd maak ik mij geen zorgen maar al de lp's en boeken ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts