mumsoft Posted 23 december 2015 Report Share Posted 23 december 2015 Cd maak ik mij geen zorgen maar al de lp's en boeken ...Inbrekers zullen daar niet snel op uit zijn, maar vuur en vrouw eerder.Afkloppen, stoppen met roken, geen kaarsjes branden, en geregeld aandacht voor je wederhelft kan helpen. Maar een verzekering?? Zeg, heb ik nou zo'n set met het moderne luisteren, waar JB zich hierboven druk om maakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 december 2015 Report Share Posted 23 december 2015 Je moet hier je audiofiele dag vermelden en niks anders. Reacties prima natuurlijk.Moderator2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 december 2015 Share Posted 23 december 2015 · Hidden 25 december 2015 - onnodig Hidden 25 december 2015 - onnodig we kunnen ook een draadje openen: The Wiel Monologues. (Of het gekwaak van een eend) Link to comment
VANZOMERENG Posted 24 december 2015 Share Posted 24 december 2015 · Hidden 24 december 2015 - onnodig Hidden 24 december 2015 - onnodig Je moet hier je audiofiele dag vermelden en niks anders. Moderator2 Hallo Moderator2 Wellicht handig om in dit draadje posting 14107, 14110 t/m 14119 te verplaatsen naar een nieuw topic "Klinkt audio tegenwoordig steeds sterieler, analytischer en platter ?" Deze nieuwe topic kan dan ondergebracht worden onder "Audio Algemeen" Link to comment
Pjotr Posted 24 december 2015 Share Posted 24 december 2015 · Hidden 24 december 2015 - onnodig Hidden 24 december 2015 - onnodig Dan is Moderator2 wel zoet met de kerst met ruim 700 pagina's doorwerken. Bij uitstek het draadje waarin doorgepraat wordt over de bijkomende zaken. Link to comment
stefk Posted 24 december 2015 Share Posted 24 december 2015 · Hidden 24 december 2015 - onnodig Hidden 24 december 2015 - onnodig Dan is Moderator2 wel zoet met de kerst met ruim 700 pagina's doorwerken. Bij uitstek het draadje waarin doorgepraat wordt over de bijkomende zaken. Was ik ook aan het denken, over het kabbelend verder praten Link to comment
VANZOMERENG Posted 24 december 2015 Share Posted 24 december 2015 (edited) · Hidden 24 december 2015 - onnodig Hidden 24 december 2015 - onnodig Valt wel mee... ik heb toch de postingnummers erbij vermeld en met de geweldige moderne IT-tools die de moderator ter beschikking staan, is het een kwestie van 3 minuten en 40 seconden. Edited 24 december 2015 by VANZOMERENG Link to comment
Guest Posted 24 december 2015 Share Posted 24 december 2015 · Hidden 24 december 2015 - onnodig Hidden 24 december 2015 - onnodig Hallo Moderator2 Wellicht handig om in dit draadje posting 14107, 14110 t/m 14119 te verplaatsen naar een nieuw topic "Klinkt audio tegenwoordig steeds sterieler, analytischer en platter ?" Deze nieuwe topic kan dan ondergebracht worden onder "Audio Algemeen" Prima, maak maar aan, verplaatsen doe ik. Moderator2 (die ook kerstvakantie heeft) Link to comment
VANZOMERENG Posted 24 december 2015 Share Posted 24 december 2015 · Hidden 24 december 2015 - No reason given Hidden 24 december 2015 - No reason given Prima, maak maar aan, verplaatsen doe ik. Moderator2 (die ook kerstvakantie heeft) Done.... Nieuwe topic staat hiero http://www.high-endforum.nl/topic/14839-klinkt-audio-tegenwoordig-steeds-sterieler-analytischer-en-platter/ Prettige kerstvakantie Moderator2 Link to comment
Jeroen Bakker Posted 24 december 2015 Share Posted 24 december 2015 · Hidden 24 december 2015 - onnodig Hidden 24 december 2015 - onnodig Ik wacht even met reageren tot eea hierboven al-dan-niet verplaatst is naar het nieuwe topic. Link to comment
mumsoft Posted 25 december 2015 Report Share Posted 25 december 2015 Joechei, juicht gij audiofielen aller landen, zojuist bereikte mij een blijde tijding. Mijn voorbestelde MQA capabele Mytek Brooklyn DAC is onderweg. Caramba! Potstauzend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 december 2015 Author Report Share Posted 26 december 2015 Joechei, juicht gij audiofielen aller landen, zojuist bereikte mij een blijde tijding. Mijn voorbestelde MQA capabele Mytek Brooklyn DAC is onderweg. Caramba! Potstauzend! Op eerste kerstdag verstuurd... ?? Komt ie uit China of India?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 december 2015 Report Share Posted 26 december 2015 Polen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 26 december 2015 Report Share Posted 26 december 2015 (edited) Mumsoft Heb je al voldoende MQA-muziekbestanden? Ben wel erg benieuwd naar een vergelijk tussen conventionele WAV, FLAC-bestanden <versus> MQA Maar ik neem aan, dat over een paar weken een groot, uitgebreid fullcolor-verslag van jouw hand, hier op dit forum wordt geplaatst Afgesproken Edited 26 december 2015 by VANZOMERENG Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 december 2015 Report Share Posted 26 december 2015 Dat vergelijk is baaie interessant, maar hoe kom je eraan? Vooralsnog zijn hier geen MQA bestanden,evenmin is hier een geschikte DAC. Naar dat full color verslag kun je dus beter fluiten, dat klinkt ook mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 26 december 2015 Report Share Posted 26 december 2015 Dat vergelijk is baaie interessant, maar hoe kom je eraan? Vooralsnog zijn hier geen MQA bestanden,evenmin is hier een geschikte DAC. Naar dat full color verslag kun je dus beter fluiten, dat klinkt ook mooi. Die Dac is toch onderweg naar jouw In 2016 zullen er via de diverse Meridian-partners/streamingdiensten, MQA-files beschikbaar komen, zo hiervoor de Meridian-site Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 december 2015 Report Share Posted 26 december 2015 Hij is onderweg, dat klopt. Er komen vast wel MQA-files beschikbaar, maar daarmee valt niet zo maar een vergelijk te maken. Dan zul je toch liefst over de niet-MQA versie van de master moeten beschikken. Dezelfde opname dus, in dezelfde resolutie. Maar ook dan vergelijk je diverse invloeden. Het is een algemeen geuite klacht van veel mensen die al zijn gaan luisteren, wel begrijpelijk denk ik zo. Begrijpelijk die klacht, en begrijpelijk dat het niet gebeurt. Als hier mensen naar mijn set komen luisteren, hebben ze ook geen idee hoe het pak weg 6 jaar geleden klonk. Ik wel. Maar vergelijken is er niet bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 januari 2016 Report Share Posted 3 januari 2016 Kan zo'n MQA opname nu door elke streamer verwerkt worden als je een MQA DAC hebt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 januari 2016 Report Share Posted 3 januari 2016 Vandaag nog even bij Roger geweest om voor Puresound wat te beluisteren. Ik was er niet zo lang geleden bij hem geweest en die schoonmaakbeurt van zijn Benz hoor je er echt van af hoor. Verder leuk naar muziek geluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 januari 2016 Report Share Posted 3 januari 2016 Kan zo'n MQA opname nu door elke streamer verwerkt worden als je een MQA DAC hebt?Andersom. De streamer stuurt de uitgepakte flac-file naar de DAC, die er een analoog signaal van maakt. Of de streamer zet de flac-file zelf om, en dan krijg je tenminste cd-resolutie als hij geen MQA heeft. Afspelen kan dus sowieso. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 januari 2016 Author Report Share Posted 5 januari 2016 Vandaag de laatste drie absorbers van een doekje voorzien en opgehangen en statiefjes gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 januari 2016 Report Share Posted 6 januari 2016 Vandaag de laatste drie absorbers van een doekje voorzien en opgehangen en statiefjes gemaakt. NOG meer??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2016 Author Report Share Posted 6 januari 2016 De absorbers stonden er al, maar in de ruwe zwarte vorm. Het gaat om twee kleine absorbers links en rechts van 75 x 75 cm en een van ca 70x 90 cm om de achterwand akoestisch symmetrisch te maken. De polyestervezelplaten heb ik in een houten frame gelegd en met dunne stof bespannen. Bij elkaar hangt er nu ongeveer 6 m2 absorber van 10 cm dik en de twee hoekabsorbers van 1,2 x 0,6 x 0,6m. En de 2 diffusors van 65 x 124 cm natuurlijk. Waar ik eerst nog wel eens een opmerking kreeg dat men het té gedempt vond, is de mening nu dat het akoestisch een prettige ruimte is. Ondanks dat er meer m2 én dikkere demping in de ruimte aanwezig is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 januari 2016 Report Share Posted 6 januari 2016 wellicht elders te lezen maar : wat doet het voor de muziek ? Ben daar erg nieuwsgierig naar gezien mijn eigen beton-omgeving met een bijna vierkante huiskamer en aan één kant bijna alleen glas. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2016 Author Report Share Posted 6 januari 2016 (edited) wellicht elders te lezen maar : wat doet het voor de muziek ? Ben daar erg nieuwsgierig naar gezien mijn eigen beton-omgeving met een bijna vierkante huiskamer en aan één kant bijna alleen glas. groet Kom 'n keer luisteren.. Het ziet er nu ongeveer zo uit. De zwarte paneeltjes links en rechts zijn nu bekleed en zien er nu uit als de panelen achter de set. In werkelijkheid is de kamer maar 4 m diep en 6 m breed. Door die panoramafoto lijkt het "iets" groter. De ruimte was voor de aanpassingen een galmbak. Ondanks het schuine dak. Flutterecho's alom. De gipsplaten van het plafond zijn 11 jaar geleden al voorzien van houtwolcementplaten. De aanpassing met deze platen is van een klein jaar geleden. Maar vierkante kamers en glas maken het nóg lastiger. Edited 6 januari 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts