robx Posted 6 januari 2016 Report Share Posted 6 januari 2016 dat moeten we dan doen he ? even in de agenda gluren en zo, dan pm. staat daar links een A77 ? ook gehad )))) met een nakamishi nr200 dolby b/c. toppie groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2016 Author Report Share Posted 6 januari 2016 dat moeten we dan doen he ? even in de agenda gluren en zo, dan pm. staat daar links een A77 ? ook gehad )))) met een nakamishi nr200 dolby b/c. toppie groet Of de A77 het nog doet weet ik niet. Ook de A78 en A76 hebben problemen. Ik vind het wel aardig staan. Eigenlijk zou het best opgeknapt kunnen worden. Je komt zo'n set niet vaak meer tegen. Maar ik heb het voor de muziek niet nodig. Zo staat er ook nog een Klein en Hummel buizenversterkertje. Doet ie 't of doet ie 't niet. Kweenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 januari 2016 Report Share Posted 7 januari 2016 Hans dit valt me van je tegen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 januari 2016 Author Report Share Posted 7 januari 2016 Hans dit valt me van je tegen! Ik heb ook nog een tangentiale Technics draaitafel. Die doet het wel, maar jengelt enorm. Dan nog een serie CD-spelers. O ja, een Apple II Europlus met alle opties staat er ook nog. Dat allemaal laten repareren terwijl ik het toch niet ga gebruiken. Dat heeft voor mij geen zin. Maar weggooien is ook zonde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 januari 2016 Report Share Posted 8 januari 2016 Geen tijd over na het pensioen? Ik in ieder geval niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 januari 2016 Author Report Share Posted 8 januari 2016 Geen tijd over na het pensioen? Ik in ieder geval niet. Niet echt, zeker de laatste weken niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 januari 2016 Author Report Share Posted 8 januari 2016 dat moeten we dan doen he ? even in de agenda gluren en zo, dan pm. staat daar links een A77 ? ook gehad )))) met een nakamishi nr200 dolby b/c. toppie groet Krijg ik nog een PM ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 januari 2016 Report Share Posted 8 januari 2016 Geen tijd over na het pensioen? Ik in ieder geval niet. Hier ook al niet. Twee dochters hebben een nieuw huis gekocht, dus ik ben al weken aan het klussen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 januari 2016 Report Share Posted 8 januari 2016 Van gewoon werken naar 24/7 mantelzorg, hoera! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 januari 2016 Report Share Posted 8 januari 2016 Jij bent dus al gestopt begrijp ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 januari 2016 Report Share Posted 8 januari 2016 Dat klinkt niet al te positief. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 9 januari 2016 Report Share Posted 9 januari 2016 Hier ook al niet. Twee dochters hebben een nieuw huis gekocht, dus ik ben al weken aan het klussen. Groet, Leobus Hier net andersom nog niet met pensioen en mijn ouders hebben net Een nieuw huis gekocht. Heb nu vrij genomen om te helpen met de verhuizing. Gaat overigens wel wat verder als een normale verhuizing, de complete keuken moet namelijk ook mee. Is een behoorlijke klus eigenlijk wel. Niet eens tijd om rustig bij mijn nieuwe opdrachtgever te kunnen beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 januari 2016 Report Share Posted 14 januari 2016 Vandaag bezig geweest met mijn CD speler op mijn Quad 34. Toch ongelooflijk wat een andere kabel ertussen vermag. Ik ben toch wel een Kimber PBJ fan: goed en te betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 januari 2016 Report Share Posted 17 januari 2016 (edited) Het weekend een DVD Masterclass bekeken van Menno. Dat triggerde me om met de load line aan de gang te gaan. Ben er wat mee aan het experimenteren en het levert me tot nu toe slechts wat ervaring op. Zie [accesoires] buizenissen. Edited 17 januari 2016 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2016 Report Share Posted 19 januari 2016 Voor de maand februari ben ik een "minimalistische" set in de woonkamer aan het neerzetten. Bestaande uit een gerestaureerde Pioneer SX-450 een iets gepimde Logitech Duet en een Dual 1019 met DL110. Bekabeling is een mooie soepele OFC interlink a €15 en OFC luidspreker kabel van +/- €3 per meter Elke bron, dus: FM, LP, digitaal klinkt opmerkelijk goed en gedetailleerd . Hier kun je m.i. heel fatsoenlijk mee spelen. gelukkig van worden. Het liefst had ik er nog een gereviseerde luidspreker als de Translator Impact 2 of 20 bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 januari 2016 Report Share Posted 19 januari 2016 Dat zou Hans welgevallig zijn als hij dat nog zou kunnen lezen, hij was namelijk best trots op zijn producten...en terecht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2016 Report Share Posted 19 januari 2016 En terecht Ik zat er aan te denken of het niet leuk is om complete betaalbare en goed klinkende gerestaureerde vintage setjes te verkopen. Versterker of receiver Draaitafel Luidsprekers Veel Translators kun je met alle soorten versterkers aansturen, ze zijn mooi neutraal en hebben slechts een 6dB filter. Helaas heb ik de ruimte nog niet, maar wie weet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 januari 2016 Report Share Posted 19 januari 2016 Firmware 1.41 op de Brooklyn gezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 januari 2016 Report Share Posted 19 januari 2016 Hoera!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 januari 2016 Report Share Posted 19 januari 2016 Ben inmiddels ook wel benieuwd hoe MQA klinkt (en of het bij jou nog voor verbeteringen gaat zorgen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 januari 2016 Report Share Posted 19 januari 2016 Dat kèn, zei de hen. En ja, dat wordt afwachten. Veel scepsis rondom. Ik vind de MQA-encoded piano muziek van Carl Nielsen alvast héél goed klinken. Maar MQA is nog niet geactiveerd. Niettemin, het is me eindelijk gelukt die firmwares te installeren, en van Jepe! kan ik de laptop nog wel een tijdje lenen. Nu doet de line input het eindelijk ook, zodat het een koptelefoonversterker voor de LFD kan worden. Anderszins kan ik de draaitafel erop aansluiten, en krijgt de koptelefoon alle input van de DAC (Pré). Maar dat wordt een andere audiofiele dag. Ik háát die dagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 klinkt meer als een audiopielen dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 (edited) Er schijnt ook een MQA vesrie van LA woman te bestaan http://www.audiostream.com/content/bluesound-plays-mqa#gCWTALhr4BEeFeF2.97 Edited 20 januari 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 Het is er ook in 24bit 96Khz (HD-Tracks) Of de complete set http://www.hdtracks.com/the-complete-doors-studio-albums Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 Er schijnt ook een MQA vesrie van LA woman te bestaan http://www.audiostream.com/content/bluesound-plays-mqa#gCWTALhr4BEeFeF2.97 Ik denk dat ze er nu pas voor het eerst naar luisteren. Het is van zichzelf al een fantastische opname namelijk. Al tientallen jaren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts